Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Szeretném a véleményeteket kérni egy bizonyos mcculloch cabrio 261 típusú fűkaszáról nemrég kaptam mert a tulaj nem használta és nem tudom hogy mennyire megbízható.
Ja, még a javítás lista. Egyetlen alkalommal kellett javítani, vadi újan a zagysebész expandernek nézte, és kihúzta a berántót a sarokig. Persze tört a rugó. Akkor ott szétszedtem, a rugó végét öngyújtóval kimelegítve új fület hajtottam rá. Aztán még összerakás előtt levágtam 10 centit a berántó zsinórból. Azóta nem volt izgalomra ok.
Ez a "benne van az anyag" is csak egy lózung. Van egy kis Herkules fűrészem a Bauhausból, amiről azt tudni, hogy Oleo 936 átcsomagolva. Amikor megvettem a dühödt makár tábor próbálta kiröhögtetni. Nincs kedvem marhaságokon vitázni, ezért nem igazán szóltam vissza, viszont most már évek múltán a masina hibátlan, pedig favágást elég ritkán látott, inkább csak bozótirtásban kapott mindent, ami csak ráfért az arcára. Vágtak vele mindent, amit lehetett. Kerítésfonatot, feszítődrótot, földet, néha kerítésoszlopot ... A lánc- és lapfogyás brutális volt, a gép köszöni, teljesen jól van . Pedig hát olyan, mint a tollpihe, ebben "nincs benne a zanyag" ...
Köszi!A kormányt felfogató a Stihl álltal szoritóhéjnak nevezett dolog két féldarabból áll,ebben van a két torx csavar a két féldarabot fogja elöl össze,ebben van a kormány,ezt az egészet a Gypsy 56 álltal említett ominózus/eltört/csavar fogja a rezgéscsillapítóhoz.Gypsy 56 nem tudom mit mond.
Igen, ott ahol te mondod, valóba van két csavar, most néztem meg. Ha kell le is fényképezem de szerintem ti nem egyről beszéltek.Az nem a kormány felfogatása szerintem.
Alul van ahogy írtam a szorítóhéjakon,22db.elöre a szöghajtás felé.Apii talán tud feltenni képeket,nem otthon vagyok a héten nincs velem a kasza nyaralunk nejemmel.
Bocs, de az nem facsavar, hanem önmetsző, kifejezetten műanyaghoz készült csavar, és a blokk biztosan nem azzal volt rögzítve. Mellesleg az a csavar akkorát fog minta zállat, és olyan helyeken, ahol nem sűrűn szedik szét szerintem hibátlan.
Én itt a fórumon hallottam, hogy Apii fórumtárs Oleoján elrepedt a tank. Biztos vannak más meghibásodások is, de én eddig ezt az egyet hallottam...... illetve, várjál csak, nem igaz, volt még 1. Gari időn belül főtengely szimmering hibás lett a környéken egy kis Oleo fűrész. Ennyi. Ez szerintem nem olyan rossz arány!
Nyilván senki se azt akarja itt bizonygatni, hogy az Oleo jobb, vagy hogy legalábbis ugyanolyan műszaki színvonalon van, mint az S/Hq...... ez azért szerintem nem igaz....... viszont kis kompromisszummal szerintem jól használható gépek!!!!
"Azért ha valaki utánanéz és mondjuk egy típusról nem igazán hall negatívumot az igen nagy szó!"
Na ez az, HA utánanéz!!!!!!!!!!!! A júzerek 99%-a lóf*sznak se néz utána..... veszek XY márkát, mert az biztos jó, vagy veszek egy olcsót, mert erre van pénzem. Ennyi az utánanézés az esetek 99%-ában szerintem. Kérdezz meg 10 felhasználót, hogy MIÉRT pont azt vette amit vett. 99%-ban a két választ fogod kapni: erre volt pénzem mert ez olcsó, illetve, hogy vettem egy S/Hq-t mert ezek biztos jók.
Az Oleo valahol a kinaiak és az S/hq között van valahol, kedvezőbb ár, de jól használható....szerintem. Utánanézni meg szinte elenyésző ember néz utána a dolgoknak.
Merre laksz? Ha esetleg Miskolcon vagy a közelben, akkor megdumálhatjuk, bármikor kipróbálhatod az Oleomat! Semmi különösre ne számíts, egyszerűen csak teszi a dolgát. Én jobban szeretek ezzel kaszálni, mint a fater FS87-esével, annak semmi rezgéscsillapítása sincs, marha macerásan állítható a kormány is, ami szállításnál mindig sz*pás.
Az Oleonak 0 reklámja van.Én sem hallottam róla soha,itt a fórumon ajánlották 7 éve.Akkor kezdtem utánanézni neten,szervizbe is utánajártam.Azóta több ismerősnek is ilyen típus van,illetve már volt előtte is és 1 azaz 1 db negatívumot hallottam mindössze,mert 1 db alkatrészre kellett várni x időt az ismerősi körömben egy géphez.Azért ha valaki utánanéz és mondjuk egy típusról nem igazán hall negatívumot az igen nagy szó!
A zenoah rossz példa mert azt nem sok cég forgalmazta, ellenben oleo gépeket szinte a legalapabb mezőgazdasági boltban is árulják és mégsem látni belőle. Ebből gondolom, hogy az emberek vagy kiadják a plusz pénzt és vesznek a két nagy márkából vagy bemennek a tesco-ba és megveszik a straus austria nevezetű gépet. Nem kaszáltam még oleo-val, de szívesen kipróbálnám, mert árban viszon igencsak versenyképes a két naggyal szemben, igaz nem vagyok olasz gép párti... lsd.: makita bbc5700 utálatom.
Pár éve szereltem ismerős Stihl fűrészét,nem emlékszem a típusra,gondolom a legkisebb lehetett.Akkor én is meglepődtem a műanyagba csavart facsavarszerű menet rögzítési módon.Szinte mindenhol ez volt,még a blokk is így rögzült.Ennél már csak a műanyag forgattyús ház a szerintem leggagyibb megoldás.
Mondok jobbat.....Makita DBC290. 4 db MŰANYAGBA csavarodó FACSAVAR fogja össze a szárat (és az azt magában foglaló kuplungkosarat) a kasza motorjával!!!!!!!!
Mikor először szedtem szét, nem tudtam,h sírjak vagy nevessek........
Berántó retesz 1 db (!!!!!) kis műanyag nyelvecskével (ami nevetségesen picike) kapcsolódik össze, az 1.5Le-s gép berántásához szükséges erőt mindössze ez az egy picike alkatrész viszi át.
Na csak nem hagyott nyugodni ez a kormányrögzítős dolog, lementem a pincébe és kitekertem........
Oleo 730T pillangócsavar:
M8-as csavar....... 8.8-as anyagból! :-)))))
Múlt szezon végén lebontottam a burkolatokat róla, szépen kitisztítottam mindent, mindenhol FÉM anyagba illeszkednek a csavarok, vannak külön illesztő stiftek is, a berántója kb. 66x izmosabb konstrukció, mint az akkor általam felújított Makita kaszának volt....... szerintem egy nagyon tisztességesen-egyszerűen és normálisan elkészített gép ez az Oleo.
Ha sikerül a kategóriaváltás, akkor a nagy gépem is Oleo lesz. :-)
Az előbb rakott be képet a Stihl kormányrögzítésről. Elmagyaráznád hol látni azon az általad említett két imbuszcsavart ? Különösképpen azért, mert a Stihl nem használ imbuszt, csak torxot.
Az még jó. Az elméleti alsó határ olyan 1:35 körül van. 1:40-el JÓ olajjal nincs lerakódás, csak VASTAG olajfilm. Esetleges szűrő, karbi dugulás miatti keverék szegényedés miatti olajhiány sokkal jobban kivédhető. A forgó alkatrészek, főleg a tűgörgő profitál a több olajból. Oda nehezen fér egyébként is. A csapágyak görgők közt is vastagabb olajfilm alakul ki.
Teligázas üzemmódnál jó az 1:40. Ha van pötyögtetés is, akkor jobb az 1:45.