Ilyen, hogy gumis szakma nem létezik, nincs rá iskola. Akik művelik nem tanulták csak egyszerűen elkezdték csinálni mert jó pénz van benne. Csak a vásárlói visszajelzésekből tudnak tapasztalatot szerezni.
Ha magad úgy érzed, hogy tudod még használni a gumit akkor használd. Ha bizonytalan vagy akkor cseréld. De ahogy itt többen is mondták, még nem szükségszerű lecserélni ha jó még a mintamélység. 8 éves gumi még nem olyan öreg, hogy magától elkezdjen lemállani.
Rakd fel, próbáld ki és ha úgy érzed műxik akkor járj vele. Az a gumi 10 éven belül lefutja magát akkor lesz cserés. Ha 10 év után sem kopik határra akkor az évek miatt lesz cserés.
Ha minőségileg van baja akkor azért lesz cserés. Viszont ha 8 évig tökéletesen futott alattad és még bőven futóképes akkor nem muszáj lecserélni.
A gumis azt fogja mondani, hogy cseréld le, hisz a maga malmára hajtja a vizet. Legyen a Te döntésed, hogy cseréled vagy nem.
Én biztos nem cserélném le ha még jó állapotban van.
Mit mondana? :-)) Nézd meg nála a használtgumi készletét, hogy milyen öreg és kopott gumikat is kirak eladásra. Aztán sarkonfordulsz és hazamész.:-))
De mint mondtam, ha van rá anyagi akkor le lehet cserélni a 80%-os gumikat is. A gumis magasról leszarja, hogy milyen gumival közlekedsz, a lényeg, hogy nála vedd meg. :-)
A 2005-öshöz én is kaptam egy téli szettet Pirelli gumival. Katasztrófa volt az a gumi. 3 télen volt rajta de lecseréltem annak ellenére, hogy még tökéletes mintamélysége volt.
Az enyém is 8 éves, de nem látom öregnek. Még megnyomásra is puha a futófelület és kb 5 mm a rece. Az én saját szemszögömből nézve még nem csereérett ezért nem is cserélem le. Egy gumis oldaláról nézve már cserés lett volna 4 éves korában. :-)
Szal ....ha van rá pénzed akkor cseréld ki. De úgy, hogy a régieket beszámíttatod. Mert a gumis el fogja azokat adni jó állapotú téli gumiként. Ez így volt, ez így van, ez így is lesz.
Jön a téli szezon, keresett lesz a használt jó állapotú téli gumi. A DOT szám 10 éves kor felett kérdéses.
Az új gumi 5 éves koráig hozható forgalomba új gumiként, a törvény ezt írja elő.
A gumis meg is vizsgálta, vagy csak a kora alapján mondta?
sokmindentől függ, 10 évet simán kibírhat egy márkásabb gumi, de erősen körülményfüggő. Ha pl nyáron is a télit használtad, akkor erősen javallott a csere. Ha keveset futott, azt is csak télen, és normálisan volt tárolva nyáron, akkor még elfuthat 1-2 szezont (persze csak akkor ha nem is látszik rajta semmi rendellenesség).
A Michelinnél pl. gyári ajánlás a 10 év (ha nincs semmi gond vele egyébként).
2008 as a téligumim. Nem leharcol, tök jó állapotú. A gumis azt mondja, hogy ennek ellenére cserélni kell, mert már lejárt a szavatossági ideje. Ti mit szóltok hozzá. Csere, vagy használhatom?
Az a problémám, hogy valahogy szorul a váltókar, egyformán nehéz bármelyik fokozatot bekapcsolni és mindegy hogy hideg vagy meleg, valahol valami lóg, vagy kenés kell neki? Gondolom bovdenes.
A képen látható, a két szellőző nyílást és az elakadásjelző nyomógombját burkoló ( a képen szürke színű) műanyag burkolatnak mi a pontos megnevezés, száma, stb. Rádió beépítő keretet cseréltem, mert a régi el volt törve. A kocsiba a régi beépítő keret és a szellőző burkolata egybe volt. Az új beépítő keret amit vettem már külön elem és emiatt szükségem lenne a felső szellőzőt takaró burkolatra.
A kondenzvíz gyűjtője. A hőcserélő alja ki van képezve némi lecsapódott víz befogadására. Ha a kifolyó cső nincs eldugulva, max 1-2 dl víz tud megállni a merevítő bordák között. Ha eldugul, kb 1-1.5 l víz is összegyűlhet mielőtt az utastérben, vagy a szellőző ventilátorban landolna. Külön nincs tartály kiképezve. ezért lehet, hogy félreérthető voltam.
Nekem is ez volt a problémám, de nálam a balkanyarnál sistergő hangot adott. "A kifolyón csöpögött a víz." Mint kiderült a kondenzvíz meglocsolta a ventilátor motorját. Én csak annyit csináltam, hogy egy 8mm belső átmérőjű slagot odatettem a kifolyóhoz, és belefújtam. Egyből kifolyott vagy 1l víz+ mindenféle "szőrnyűség". Azóta nincs ilyen gondom.
Sziasztok! Keresek, de sehol nem találok Swifthez ösze/szétszerelési könyvet? Van ilyen valahol?
Nekem most azért lenne rá szükségem, mert légkondizás után befolyik az utasoldali lábtérbe a kondenzvíz. A homlokfal alatti kondenzvíz kivezetőből folyik ki a kondenzvíz, de azért még "megujjaztam! (kábelkötö feldugtam neki). Valahol máshol lehet dugulás/részleges dugulás, de nem tudom, hogy hol. Ennek a felderítésére kéne most valami szerelési könyv, hogy hogyan is és erre mennek a csövek, merre kezdjek neki?
Az ajtót nem szedtem le, van egy "kanyar fúróm" amivel sikerült megoldani. A fúrógéphez egy adapter ami 90 fokban elforgatja a fejet. Lehet, hogy levéve az ajtót egyszerűbb, de szerintem a visszarakás nem várt következményekkel járhat.