Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2327
Köszönettel: Rbatka
:D
Előzmény: Törölt nick (2325)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2326
Ilyen teljesítmények Kétegyháza-Elek között!
Méghogy kisforgalmú?!
Előzmény: utn (2316)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2325
1 köbméter zúzottkő = 1.5 tonna zúzottkő.
Előzmény: Rbatka (2321)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2324
... rá kell szoktatni a leányt a vonatozásra...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2318)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2323
Akkor mehet bele a Wikipédiába, hogy Sártó megállóhely az algyői Tisza-hídnak a Hmvhely felőli végénél volt, jelenleg is megvan a sártói őrház, laknak is benne.
Baktó és Vajhát, Kishomok pontos helyét nem tudom.
Csomorkány, Rárós: meg tudom mutatni vonatból, de keverem a kettőt.
Kutasi puszta: sztem a Székkutas előtti fénysorompónál.
Sóshalom-ot kifelejtettem: még mintha az esőbeálló romjai meglennének. 2000 körül szűnt meg.
Pósahalom: 1978-ban szűnt meg, régi neve: PUSZTAKAKASSZÉK. Egy felvizesedett falú őrház van most ott. Innen indult ki gróf Károlyi Imre gőzvontatású iparvasútja (ekkor még mrh volt itt, 1933-ban szedték fel a rakodóvágányt) mely Nagymágocsra tartott. 1899-ben épült 600 mm-es nyomtávolsággal. Az ide vezető kisvasúti pályát 1911-ben felszedték. (Épült helyette másik, Lajostanyára bevezetőleg, a későbbi Nagymágocs nagyvasúti állomásra).

Oháza és Bcs között volt még: Monori tanyák (nem tudom a helyét).
Bcs Delta előtt előtt ágazott ki a nyíltvonalból déli irányba, jobbos váltóval a Sernevál iparvágánya. Vasaljak is voltak benne. 1974 körül szedték fel.
Előzmény: Törölt nick (2287)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2322
Kétegyháza-Elek vonalon 1970.dec.31-én szűnt meg a forgalom.

FELKÉREM Bélamajor topiktársat, aki a vonal történetét kutatta, írja le ide vonatkozó ismereteit.
Előzmény: Törölt nick (2303)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2321
Kíváncsi vagyok miért nem lett töltéselmelés.
Utánanéztem, kb 4000 Ft / t a MÁV szabvány zúzottkő. De az hány köbméterrre elég?
Meg azt adott esetben géplánccal meg kell csinálni, AKT, AG, ARG.. ezek mennyiért mozdulnak meg? :)
Valahol Tiszakécske és Tószeg között is volt géplánc a hónap elején. Elfelejtett nekem szólni az aki általában követi az ilyeneket ..
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2320
Na látod ha ezt tudtam volna akkor megyek azzal. A 9:39-essel mentem végül és láttam is Békéscsabán az 5. vágányon a 9:43-as Uzsgyit, többször be is mondták.
Előzmény: Macosa (2312)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2319
Ha ez az igazi indok, az igazán meglepő. Szentesről Egerbe utazáshoz (legegyszerűbb esetben) nem kell mellékvonalon utazni. És a Szolnok-Kiskunfélegyháza vonalon nem az okozza a bajt, hogy van pár párhuzamos távolsági autóbusz útvonal(mezőkód), hiszen amúgy is a távolsági utazások az összes utazás kb. 10%-át teszik ki.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2318)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2318

Ha egy számomra kedves leányzó felszáll Tiszakécskén, akkor én is buszozok.

De egy hónapja a No Comment topicba raktam be neked egy Eger-Szentes viszonylatú vonatjegyet, és a tárcámban legalább 3 db hasonló van. Majd egyszer ha erre jársz, rakok fel neked egyet ide is.

Előzmény: M62 127 (2315)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2317
Miért?
Előzmény: M62 127 (2315)
utn Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2316
A Kétegyháza-Elek vonalat hiányoltam belőle, annyi biztos, h a közlekedéspolitikai koncepció ölte meg azt is, de, h mikor szedték fel azt nem tudom.

Kétegyháza-Elek, eredetileg Kétegyháza-Elek-Kisjenő 27 km-es vonalon 1884. jan. 1-ével indult meg a forgalom. Trianon után az új határokon belül csak egy 7 km szakasz maradt Elekig, határátmenet nem volt. Megszűntetését a Közl.pol. Konc. 1968-ra tűzte ki, végül 1971. jan. 1. lett belőle. Az 1966-os adatok szerint évi 315 ezer utast és 66 ezer t árut szállított.
Előzmény: Törölt nick (2303)
M62 127 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2315
Látom továbbra is nagymértékben hozzájárulsz a mellékvonalak pusztulásához...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2314)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2314
Tegnapelőtt utoljára felmentem Egerbe, a buszom az átépítés mellett halad el Lakiteleknél.
Töltésemelés nem volt, egy új átereszt építettek, és megerősítették az alápítményt. A felépítménynek ugyanazt rakták vissza.

Bedeandras: lehet, hogy tényleg vízvezetékszerelőnek kellett volna mennem.
Majd azért privatban kíváncsi vagyok arra, hogy mi került 84 000 HUF-ba.
Rbatka Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2313
Régóta ki akarok tekerni, lehet, hogy holnap.
Előzmény: VT22 (2311)
Macosa Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2312
Én meg a 9:43 assal vissza Szegedre:)
Előzmény: Törölt nick (2295)
VT22 Creative Commons License 2008.06.24 0 0 2311
Tiszaalpár felé hogy állnak a munkával?
Előzmény: Rbatka (2310)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2310
Beleálltam egy kiszáradt csatornába, onnan fényképeztem. Kicsit elmosódott. Baj az szerintetek, hogy nincs benne a csőáteresz, vagy éppenhogy jó?
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2309
Békés megyében Vésztő polgármestere harcolt a vonalakért, Vésztő volt az első, aki bejelentette, h ő átvállalja az üzemeltetést, legalábbis hajlandóságot mutat rá. Békésen csak szavak voltak, tettek nem, még a teherforgalmat sem próbálták meg, igaz mára már nem nagyon lehetne visszacsábítani a fuvaroztatókat, megtartani egyszerűbb lett volna. A 145/146-os vonalon meg még van utas is, ott még van miért harcolni, mikor arra jártam ( Szolnok-Kmét) voltak az Uzsgyin, igaz tele nem volt, de egy szóló Bz nem biztos, h elég lett volna.
Előzmény: Rbatka (2307)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2308
Az igen, kb. én is ezt tettem ma. Záróvizsga után még munka nélkül van ám szabadidő. Holnap visszamegyek Kecsóra és akkor aztán lesz időm elmenni HB-n mászkálni, meg kóricálni az állomáson esetleg a 152-es vonalon.

Akkor jól tippeltem a túrkevei vonalról, nekem is van képem róla, de az se jó, mert vonatból készült és jó sáros volt a Bz pótkocsi ablaka. Holnap meg valszeg Szolnok felé jövök vissza ezért meglesem hogyan halad a vasútépítés Gyoma és Mezőtúr között. Múltkor már építették a vágányt. Fényképek nem lesznek, mert a gép Kecsón van, mobillal meg nem sok jót lehet.
Előzmény: Rbatka (2306)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2307
Amikor volt ez a mellékvonalbezárós téma, akkor a Közép-Tisza-vidék néhány polgármestere tartott egy kis tanácskozást. 4-5 település első embere jelentette ki, hogy a vasút a falujukban nem szűnhet meg a vasúti közlekedés. Ott volt pl. Tiszaalpár és Tiszakécske polgármestere, több nem jut eszembe.
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2306
Nekem nincs rá lehetőségem. Pedig hidd el rengeteg szabadidőm van, látod, ma is csak ettem, aludtam, fórumoztam, meg este elmentem vonatot fényképezni :D
Előzmény: VT22 (2304)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2305
Már tettem fel róla "fényképet", elég ratyi. Keresd meg a kondorosi túra hozzászólásomat. Mezőtúrról északra ágazott ki, úgy fordult Túrkeve felé.
Előzmény: Törölt nick (2303)
VT22 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2304
Na de ő honnan tudja? Utánajárt. Kutatott, levéltárban, helyszínen, stb.
Előzmény: Rbatka (2302)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2303
Azt én is néztem, szép gyüjtemény. A Kétegyháza-Elek vonalat hiányoltam belőle, annyi biztos, h a közlekedéspolitikai koncepció ölte meg azt is, de, h mikor szedték fel azt nem tudom.

A Mezőtúr-Túrkeve vonalról nem tudjátok, h Mezőtúr melyik végén ágazott ki? Mintha Csugar felé láttam volna vágányt, még a 46-os út átjárója előtt ,ami Túrkeve felé megy, de lehet ,h csak iparvágány. A másik oldalt semmi nyom nincs.
Előzmény: VT22 (2301)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2302
Nem feltétlenül kell utánajárni: tudni kell, mint Bede András is teszi.
Előzmény: VT22 (2301)
VT22 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2301
Mivel Bede Andrástól meglepően pontos infókat lehet beszerezni, ezért általában feltöltöm. Ha valami információmorzsát találok itt a fórumon felrakom a cikkekhez, de nagyobb szöveget csak úgy "ex has" nem fogok beleírni a cikkekbe gép előtt ülve. Ahhoz utána kell járni.

Jelenlegi nagyobb projektem a megszűnt vasútvonalak listája, kb. harmada van kész.
Előzmény: Rbatka (2299)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2300
Na igen, de a jegyzeteknél ott is van mindez:

^ A Vasúti Lexikon Szolnok–Kiskunfélegyházai HÉV-ként említi.
^ Index fórum, Kunsági dízel topik #1174, szerző: Bede András
^ index.hu fórum, Kunsági dízel topik
Előzmény: Rbatka (2299)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2299
Még valami: legtöbb esetben szinte szóról szóra az olvasható ott, ami a topikon is olvasható :)
VT22 Creative Commons License 2008.06.23 0 0 2298
Részben én.

Hogy pontosan ki mikor mit írt, azt megtalálod a laptörténet fülön. Azt is, hogy ki mikor mit adott változtatott pontosan.
Kevésnek kevés, mert a hozzáértők akik érdemben bővíteni és javítani tudnák (pl. Rbatka) nem szerkesztik.
Előzmény: Rbatka (2296)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!