Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Akkor mehet bele a Wikipédiába, hogy Sártó megállóhely az algyői Tisza-hídnak a Hmvhely felőli végénél volt, jelenleg is megvan a sártói őrház, laknak is benne. Baktó és Vajhát, Kishomok pontos helyét nem tudom. Csomorkány, Rárós: meg tudom mutatni vonatból, de keverem a kettőt. Kutasi puszta: sztem a Székkutas előtti fénysorompónál. Sóshalom-ot kifelejtettem: még mintha az esőbeálló romjai meglennének. 2000 körül szűnt meg. Pósahalom: 1978-ban szűnt meg, régi neve: PUSZTAKAKASSZÉK. Egy felvizesedett falú őrház van most ott. Innen indult ki gróf Károlyi Imre gőzvontatású iparvasútja (ekkor még mrh volt itt, 1933-ban szedték fel a rakodóvágányt) mely Nagymágocsra tartott. 1899-ben épült 600 mm-es nyomtávolsággal. Az ide vezető kisvasúti pályát 1911-ben felszedték. (Épült helyette másik, Lajostanyára bevezetőleg, a későbbi Nagymágocs nagyvasúti állomásra).
Oháza és Bcs között volt még: Monori tanyák (nem tudom a helyét). Bcs Delta előtt előtt ágazott ki a nyíltvonalból déli irányba, jobbos váltóval a Sernevál iparvágánya. Vasaljak is voltak benne. 1974 körül szedték fel.
Kíváncsi vagyok miért nem lett töltéselmelés. Utánanéztem, kb 4000 Ft / t a MÁV szabvány zúzottkő. De az hány köbméterrre elég? Meg azt adott esetben géplánccal meg kell csinálni, AKT, AG, ARG.. ezek mennyiért mozdulnak meg? :) Valahol Tiszakécske és Tószeg között is volt géplánc a hónap elején. Elfelejtett nekem szólni az aki általában követi az ilyeneket ..
Na látod ha ezt tudtam volna akkor megyek azzal. A 9:39-essel mentem végül és láttam is Békéscsabán az 5. vágányon a 9:43-as Uzsgyit, többször be is mondták.
Ha ez az igazi indok, az igazán meglepő. Szentesről Egerbe utazáshoz (legegyszerűbb esetben) nem kell mellékvonalon utazni. És a Szolnok-Kiskunfélegyháza vonalon nem az okozza a bajt, hogy van pár párhuzamos távolsági autóbusz útvonal(mezőkód), hiszen amúgy is a távolsági utazások az összes utazás kb. 10%-át teszik ki.
Ha egy számomra kedves leányzó felszáll Tiszakécskén, akkor én is buszozok.
De egy hónapja a No Comment topicba raktam be neked egy Eger-Szentes viszonylatú vonatjegyet, és a tárcámban legalább 3 db hasonló van. Majd egyszer ha erre jársz, rakok fel neked egyet ide is.
A Kétegyháza-Elek vonalat hiányoltam belőle, annyi biztos, h a közlekedéspolitikai koncepció ölte meg azt is, de, h mikor szedték fel azt nem tudom.
Kétegyháza-Elek, eredetileg Kétegyháza-Elek-Kisjenő 27 km-es vonalon 1884. jan. 1-ével indult meg a forgalom. Trianon után az új határokon belül csak egy 7 km szakasz maradt Elekig, határátmenet nem volt. Megszűntetését a Közl.pol. Konc. 1968-ra tűzte ki, végül 1971. jan. 1. lett belőle. Az 1966-os adatok szerint évi 315 ezer utast és 66 ezer t árut szállított.
Tegnapelőtt utoljára felmentem Egerbe, a buszom az átépítés mellett halad el Lakiteleknél. Töltésemelés nem volt, egy új átereszt építettek, és megerősítették az alápítményt. A felépítménynek ugyanazt rakták vissza.
Bedeandras: lehet, hogy tényleg vízvezetékszerelőnek kellett volna mennem. Majd azért privatban kíváncsi vagyok arra, hogy mi került 84 000 HUF-ba.
Békés megyében Vésztő polgármestere harcolt a vonalakért, Vésztő volt az első, aki bejelentette, h ő átvállalja az üzemeltetést, legalábbis hajlandóságot mutat rá. Békésen csak szavak voltak, tettek nem, még a teherforgalmat sem próbálták meg, igaz mára már nem nagyon lehetne visszacsábítani a fuvaroztatókat, megtartani egyszerűbb lett volna. A 145/146-os vonalon meg még van utas is, ott még van miért harcolni, mikor arra jártam ( Szolnok-Kmét) voltak az Uzsgyin, igaz tele nem volt, de egy szóló Bz nem biztos, h elég lett volna.
Az igen, kb. én is ezt tettem ma. Záróvizsga után még munka nélkül van ám szabadidő. Holnap visszamegyek Kecsóra és akkor aztán lesz időm elmenni HB-n mászkálni, meg kóricálni az állomáson esetleg a 152-es vonalon.
Akkor jól tippeltem a túrkevei vonalról, nekem is van képem róla, de az se jó, mert vonatból készült és jó sáros volt a Bz pótkocsi ablaka. Holnap meg valszeg Szolnok felé jövök vissza ezért meglesem hogyan halad a vasútépítés Gyoma és Mezőtúr között. Múltkor már építették a vágányt. Fényképek nem lesznek, mert a gép Kecsón van, mobillal meg nem sok jót lehet.
Amikor volt ez a mellékvonalbezárós téma, akkor a Közép-Tisza-vidék néhány polgármestere tartott egy kis tanácskozást. 4-5 település első embere jelentette ki, hogy a vasút a falujukban nem szűnhet meg a vasúti közlekedés. Ott volt pl. Tiszaalpár és Tiszakécske polgármestere, több nem jut eszembe.
Nekem nincs rá lehetőségem. Pedig hidd el rengeteg szabadidőm van, látod, ma is csak ettem, aludtam, fórumoztam, meg este elmentem vonatot fényképezni :D
Azt én is néztem, szép gyüjtemény. A Kétegyháza-Elek vonalat hiányoltam belőle, annyi biztos, h a közlekedéspolitikai koncepció ölte meg azt is, de, h mikor szedték fel azt nem tudom.
A Mezőtúr-Túrkeve vonalról nem tudjátok, h Mezőtúr melyik végén ágazott ki? Mintha Csugar felé láttam volna vágányt, még a 46-os út átjárója előtt ,ami Túrkeve felé megy, de lehet ,h csak iparvágány. A másik oldalt semmi nyom nincs.
Mivel Bede Andrástól meglepően pontos infókat lehet beszerezni, ezért általában feltöltöm. Ha valami információmorzsát találok itt a fórumon felrakom a cikkekhez, de nagyobb szöveget csak úgy "ex has" nem fogok beleírni a cikkekbe gép előtt ülve. Ahhoz utána kell járni.
Jelenlegi nagyobb projektem a megszűnt vasútvonalak listája, kb. harmada van kész.
Hogy pontosan ki mikor mit írt, azt megtalálod a laptörténet fülön. Azt is, hogy ki mikor mit adott változtatott pontosan. Kevésnek kevés, mert a hozzáértők akik érdemben bővíteni és javítani tudnák (pl. Rbatka) nem szerkesztik.