rendeltem vízpumpa felújitó szettet ,még nem jött meg, de addig is leszedtem a generator fedelet ismerkedni a dolgokkal . Addig is azt kérdezném,hogy a generátor fedelet mikor levettem nincs alatta tömités ,csak valami vékony szürke tömítő anyag .Oda mit tegyek majd ha rakom össze , mit érdemes ott használni?
99 scarabeo 150 4t lecseréltem a hűtővizet 2 hete ,kapott új fagyállót (MOL kútról) . tegnap észerevettem ,hogy valami folyik . henger oldalán a kipufogó alatt van egy gyári lyuk amin keresztül nyomja ki a hűtővizet. vízpumpa ,szimering ,tömszelencére gyanakszom , Szerintetek is ez lehet a gond? Hol találom a vízpumpát ? elsőre nem nagyom látom .
hogy kell ezeket kicserélni? még kezdő vok. Létezik ,hogy az új fagyálló szétmart belül valamit?
No most mar vegre kicsit te is ertheton beszelsz. Ha 50 marad akkor sok mindent nem lehet tenni. A fuvoka cserevel semmit nem ersz. Azt csak akkor lehet ha tobb levegot kap. Azt megint csak nagyobb legszurovel illetve karbival ersz el. A variatorban elmondtam h kell a kiput is az elozo kommentemben. A rezonator az 50-esnek is eleted ad. Ami figyelni kell h lehet akkor konnyebb gorgo kell mert feljebb kerul a nyomatek hatar. Igy alul doglottebb lesz. Igaz ezt kontraszt rugoval es kuplung rugoval ellensulyozhato. A gyujtasmodult irdemes cserelni ami fordulatszamra nincsen korlatozva.
Az a baj, hogy te tök hülyének nézel és nagyon nem akarod megérteni, mit szeretnék, pedig már harmadszor írom le.
NEM TUNINGOLNI AKAROK!
A gyári folytást akarom megszűntetni, ha van egyáltalán.
De még ez sem derült ki.
Csak azt hajtogatok folyton, hogy rezoncső, meg új karbi...
Az szerinted reszelgetés, hogy megszűntetem a gyári folytást?
Lehet, de nem mindegy, hogy 100Ft-os fúvókát cserélek, meg kivágom a kipufogót, vagy veszek rezoncsövet, meg új karbit, meg légszűrőt, stb..
Azt majd akkor, (esetleg) ha teszek rá egy 70-es szettet.
Ne keverjük most ide a 70-es cumót, mert az majd a jövő zenéje, arra csak fel szerettem volna készülni pontos adatokkal, amiket egyenlőre nem kaptam meg.
Igen, pont ezeket akarom tudni! Látod, csak jönnek az infók, nem értem, miért nem lehetett ezt elsőre is leírni. Miért kell felesleges köröket futni.
Talán ha nem néznél mindenkit hülyének, értelmesen is el lehetne beszélgetni.
Meg mindig nem latsz tisztan lattom. A gyari kipufogo mindig folyt meg akkor is ha ugymond kivettek a folytast. Ha mer felraksz egy hetvenes hengert mar akkor fuvokat kell cserelni nem kicsivel nagyobbra hanem joval. En lattam mert eleg motort elhiheted mivel ezekel foglalkozom. Szoval en tudom mirol beszelek es inkabb embereknek a felyeben van zavar. A motor mukodesi elmeletett nem tudjak de mar piszkalni akarjak. Ezert mondtam donsd el mennyit akarsz a motorra kolteni. Mert utana lehet tanacsot adni. Ja igen es a masik tenyezo amit elfelejtes h eppen a motorodban milyen allapotban vannak az alkatreszek. nem lehet csak ugy feldobni egy 70 hengert azt jo lesz. De mar itt hibbazik a dolog mert henger cserevel hengerfejet is cserelni kell mert mas egestermeret kell a 70 hengerhez. De ha tudni akarod gyari kupufogoban ha van folytas az mindig a leomloresznel van. vagy a kipufogocsonknal bevan hegesztve egy egy szukito azt kell megnezni. A masik folytasi modszer a kipufogo csonkon van egy vak csonk. Azt le kell vagyni ha van es szepen a csot egyenesen lehegeszteni. A variatornal meg van e hatarolod azt konnyen megnezheto. Hajtasfedel levesz es szepen latszik meddig megy ki a szij a variatoron. Ha kozepig van csak nyoma akkor a hatso variator hatarolva van. Ha szepen a variatoron latszik a nyom szinte vegig es a variator vege elott egy kett mm all meg akkor nincsen hatarolva. A hatso variatort szet kell szedni es ki kell venni a hatarolo lemezt. de csak akkor ha hatarolt. A variatorbol latszik. Szoval ezert mondtam h te sem vagy tisztaban a dolgokal. Nezd meg utana lehet beszelgetni mit es h. Egyaltalan milyen kipufogo van neked fen. ugy nez ki mind egy rezonator vagy egy hasabb alaku. Mert az sem mindegy. Mivel nem lattom a motorod igy semmit nem lehet rola mondani. Mert meg evjaratott sem mondtal mikor gyartottak. Arra kerested a tablazotott. En mashogy allok hozza mind te. Te meg az a fajta vagy aki reszelni akar es nem epiteni. En mar kinottem a reszelesbol mert rajottem nincsen ertelme ugy sem lesz latvagyos javulas mert a gyari dolog behatarolnak nincsen mozgaster. Ha meg meg is reszelesre fajul az ember sokszor tobb energia elmegy mindha venne belole egy nem tull draga de ugymond gyarilag modositottat. Ezeket kell felfogni. Akkor mondhatnam cserelni kell karbit mert a 14mm vagy 12mm torkod nem kap eleg nyalat 19 karbi kene delortotol van vagy van utangyartott. De akkor meg a legszurohaz is folytja abbol is lehet kapni nagy szivonyilasos. Sport legszuro nem ajanlott mert a legkissebb eso is elkap vagy csak vizes az ut mar is tolhatod a motort. Vannak olyan sport szurok amik birjak a vizet. Ja igen es a legszurohazat nem erdemes szetfurkalni mert megint csak bele jut a vizz. Ezek a furkalos modszerek a hulye gyerek tuning mondszere. Ezzel szoktak megtalalni h nem mukodik meg hh besul a motor mert a hengert cserelte de az olajpumpa hozamott nem modositotta es besult. vagy tul szegenyre vette a kevereket mert nem cserelt fuvokat illetve rosszul allitotta be es megint csak besult a motor. Ezt fog fel nem lehet csak ugy reszelni . Elkell donteni mit akarsz es utana lehet beszelgetni. eldonteni mit akarsz ugy kell erteni a motort ellenenorni kell mi jo mi elfogadhato allapotu es mit kell cserelni h mukodjon is utana normalisan.
Én egy szóval nem mondtam, hogy tuningolni akarom.
A folytásokat szeretném megszüntetni és minimális ráköltéssel kihozni belőle amit elvileg tud a vas, amíg meg nem nyekken és nem kerül rá egy 70-es henger.
Ennyi.
Rengeteg motornál ki lehet vágni a kipufogóból a szűkítést, kicserélni a szűkített membránt-vagy beömlőt, egy nagyobb fúvóka, variátorból határoló ki.
Ez épp elég szokott lenni.
Mit nem lehet ezen érteni?
Ne nézzél már hülyének.
Ne akard már megmagyarázni nekem, hogy nincsen gyári méretű fúvóka, és egy egyel nagyobb, ami általában jó szokott lenni. Csak mivel nem tudom mekkora a gyári, hiába méregetem az enyémet, nem fogom tudni, hogy az cserélt e. Kápis'?
Ha csináltál már volna ilyet, akkor egyből rávágtad volna, hogy a kipufogó cserés, nem lehet megszüntetni a folytást, vagy nincs is benne, vagy a kiömlőnél vágd el a 4cm-es szűkítést.
Van benne egyáltalán bárhol folytás?
Akkor így kérdezem, hátha így továbblendülhetünk a kezdeti nehézségeken és valami konkrétum is előkerül.
No igen a sajatossag. Juj ezt holl hallottad. Igen legjobban egy mallosi pollini vagy nagyobb markak tuning hajtasai. Az a tuti a gyari azt csak barkacsolni lehet. az h milyen fuvoka kell a motorba az mindig elter. Pl h milyen hengert veszel. Mar gyartmanytol is fugg. A fuvoka szabvany meret igen van M5 meg M 6 meretben. Csak hogy a fuvoka merete a furatot adjak meg milimeter szaradreszere. Szoval amit teszeretnl tudni olyan nincsen. H mit honnan vegyunk ki h jobb legyen. Az a igazi hazibarkacsolosok ami nem hosszu eletu dolog. 2T nel a kipufogo az igazi turbo. Ha az jo egeszen tuzes lesz. Szoval egy rezoval kezdeni venni egyet vagy az igazi tuningosok a hengerhez gyartjak. Szoval kezd el ugy h mit szeretvenni es mennyiert es akkor ugy megmondjuk kbra azt h lehet ossze loni h mukodjon. Mert a tuning az mashol kezdodik mind amit te elkepzelsz. A gyujtasrol ne is beszeljuk mert a legjobb az amit vehet az ember ami laptoprol programozhato. De ne is mennyunk ebbe bele mert leoszulsz.
Tisztában vagyok ezzel, volt már pár motorom, de minden típúsnak megvannak a sajátosságai épp azért jöttem ebbe a specializált fórumba, nem az általános motor topikba.
Nyílván nem írják le, hol folytanak, de aki már látott szétszedve ilyet, vagy régebb óta foglalkozik ezzel a típussal, az tudja hová kell nyúlni.
Levágható e egyáltalán a folytás, vagy kipuf. csere. Elektronika folyt e, stb. Hogyne lenne szabvány mérete a fúvókának?
Pöcsölős, persze, de ha tudom mit és hol kell nézni, nyílván sokkal egyszerűbb a dolgom. Mivel semmit nem tudok a vasról, nekem a mondjuk a 90-es fúvóka méret nem mond semmit.
Pont az ilyenekre vagyok kíváncsi, hogy hol és hogyan van határolva a variátor. Vagy cseréljek le mindent, oszt' majd jólesz? :-)
Egy szervizleirasba nincsen h hol van fojtas. Meg h mi mekkora. Egy gyari szamsor van azt csokolom. Jojtani haromfele keppen lehet egy motort. Kipufogoban szukito illetve eleve szuk keresztmetetszetu gyari kipufogo. A szivooldalon ugyan ez. Kisebbre tervezet karbi illetve legrendszer. A harmadik a variatorban ugy van tervezve illetve hatarolva vannak dolgok. Ezeket cserelni kell es mar is jobb a gep. Erre talaltak fel a tuning kipufogot karbit es variatort. H a karbiba milyen fuvoka kell az mindig a motor szabja meg es nem az h ez jo bele. Szoval ezekel mindig pocsolni kell es nem csak rarak es mukodik. Ha mar csak egy hetvenes henger kerul fel mar is lehet fuvokatni a karbit.
Azt neked ehez minek ennyi adat. a blokra ravan irva mindig a gyarto. Pl h minareli vagy ebben yamaha blok van benne. igaz a ketto ugyan az mivel a minarelli yamaha licensel dolgozik. Az evjarat is minden alakatreszen rajata van bele van otve foleg a blokban. Korben van ket szam pl 99 az 1999 motor. A 04 az pl 2004 es. nem kell ezt tul spilazni ez nem komoly sport motor aholl meg a honap sem mikor gyartottak mert eltert. Ezt a blok legalabb 20 eve gyartasban van igy vagy ugy. siman bemesz egy motoros boltba es hozzad vagjak az alkatreszt csak azzal h 50-es scara es h 99-es . vagy viszed magadal mintatt h ez kell.