Sziasztok!
Rég jártam erre - talán már csak a régi tagok emlékeznek - de most egy érdekes esmény nyomán járok itt ismét.
Előre szólok, hogy hosszú lesz :)
Az alábbi események két évvel ezelőtt, 2009. szeptemberben történtek. Bár a magam részéről az akkori ügyet egy itteni fórumbejegyzéssel lezártnak tekintettem, azonban az alább említett szervíz "gyorsreagálású" vezetője a minap (2 év távolából) telefonon jelentkezett felelevenítve az esetet.
Ugyanis az akkori fórumbejegyzésem sértette a személyiségi jogait.
Ennek hatására korrigáltam akkori hibáimat és:
1. töröltettem az akkori bejegyzést, hogy egy finomított , személyiségi jogokat nem sértő verziót tegyek fel,
2. egy hivatalosabb fórum felé is jeleztem az esetet (ugyanis rosszul viselem, ha fenyegetnek), nevezetesen a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség felé.
Tehát tanulságként a történet:
2009. szeptemberben nyaralásra készülve azt vettem észre, hogy a jobb oldali külső féltengely gumiharang szétszakadt, bár van autószerelő szakmám és szakmai tapasztalatom, az adott helyzetben se időm, se helyem, sem kedvem nem volt, hogy Én szereljem meg, így szükségszerűen elvittem egy műhelybe. Mivel ugyanennek az alkatrésznek a bal oldali párja is cserére szorult, így annak is kértem a cseréjét (a kérdéses alkatrészt én vittem).
Sajnos szerelés után sem volt időm kipróbálni, hogy rendesen összerakták-e, csak az indulás előtti estén. Ekkor derült ki, hogy valami nem stimmelt. 110-és 120 km/h segbesség között rázott a kormány és ebben a sebességtartományban a futómű felől búgó hang jött. Gyors elenörzés után megállapítotam, hogy a jobb oldali féltengelyre gyárilag felszerelt rezgéscsillapító súly hiányzik. Felhívtam a szervízt, hogy ez az alkatrész miért nincs a helyén. Néhány telefon után kiderült, hogy a szerelő leszedte, mert SZERINTE FELESLEGES!!! (Bár a Skoda cég mérnökei ezt nyilván nem így gondolták, hiszen beépítették az alkatrészt). Mindezt az indulás előtti este.Némi vita után és a szokásos mellébeszéléseken kívül (szálszakadásos a gumi, leesett egy keréksúly, minden más hiba lehet csak saját felelősség nem...) túltettem magam a dolgon, mivel nem tűnt súlyosnak a helyzet. Az utazást ezzel a bosszúsággal kezdtük. Ausztria felé menet azonban azt tapasztaltam, hogy nem ment a kocsi úgy ahogy kéne. Még a határ előtt muszáj volt megnézni, hogy mi a gond, leszedtem az első kerekeket, és kiderült, hogy a bal elsőt nem tudom kézzel körbeforgatni annyira szorult (ahogy jeleztem ezen az oldalon is kértem a jelzett alkatrész cseréjét), mindemellet a féktárcsa olyan forró volt, hogy sistregett a kezem amikor véletlenül hozzáértem.
Amikor nagy nehezen, majd' 800 km után megérkeztünk Ausztriába, az első dolog volt, hogy megnézem mit lehet tenni. Se szerszámom, se helyem, se lehetőségem nem volt a javításhoz, de a fék átvizsgálásakor kiderült, hogy a féknyereg és a fékbetétek nincsenek pontosan a helyükön, ami miatt a fékbetétek ferdén megszorultak és állandóan fékezték az autót. Jobb megoldás hiján egy kicsit megfeszegettem a féknyerget, fékbetéteket, hogy ha ez elég akkor a helyükre "ugorjanak". Ez a megoldás segített is. Az autó ezután érezhetően joban futott, bár továbbra is egy halk kopogó hang jött a kerék felöl.
Szerencsére ez a tünet a nyaralás végére megszünt, azonban a kormány rázkódása és a búgó hang a teljes utazás során megmaradt. Bár a szervízvezetővel telefonon megbeszéltük, hogy a nyaralás után jelentkezem és visszaszerelik a hiányzó alkatrészt, azonban a - talán érthető - bizalomvesztés miatt nem éltem ezzel a lehetőséggel, és inkább magam javítotam meg az autót, és pótoltam a hiányzó alkatrészt.
A szervízvezető szerint a a gumiharang csere során nem volt szükség olyan járulékos szerelésre ami gépkocsi fékjeit érintette volna.
Mivel sem előtte, sem utána nem nyúltam a fékekhez, így csak a szervízben történhetett olyan esemény ami a leírásban szereplő "tüneteket" okozta. A szervízvezető természetesen tagadja az erre vonatkozó észrevételt. Azt az apróságot nem veszi figyelembe, hogy ahhoz hogy a féltengelyt a kerékagyból ki lehessen húzni, ki kell billenteni a gólyaláb alsó végét, de mivel ezt a fékcső nem engedi kellően, ezért a féknyerget le kell szerelni (2 db csavar)
Bár ahogy jeleztem, az ügyet az akkori bejegyzéssel lezártnak tekintettem, azonban most, hála a szervízvezető figyelmének, úgy gondoltam, hogy mégis tanulságos lehet.A személyiségi jogok tekintetében annyit árulhatok el - nyilvánosan - hogy egy Budapest, 13. kerületi szervízről van szó (a neve kisértetisesn hasonlít egy italfélére)És még annyit: Kívánok a szervízvezetőnek olyan emlékezetes nyaralást, mint amit Ő okozott nekem