Létezik kimondottan gázüzemhez való motorolaj, a nevét gázkutaknál talán meg tudják mondani.
Ugyanis a gázüzem hiába "fárasztja" a motorolajat a legkevésbé, ez abból is látszik, hogy a dieseltől lesz leghamarabb fekete, azután a benzin, majd a gáz szinezi el legkésőbb az új olajat. Ez azonban csalóka és csak a látszat, mert állítólag a gáz nagyon száraz, szinte semmi kenése sincs, még a benzinnek is több van, ezért kimondott gázüzemhez való motorolaj kell hozzá.
Ha már nem gázüzemhez való olajat használ valaki, akkor legalább sűrűbben cserélje.
ha nekem lenne ilyen autóm, én a GTX Magnatec 5W-40 vagy 10W-40 közül választanék (az ár mellett az autó esetleges olajfogfyasztását is figyelebe véve - ha nem kóstolgatja a vas az olajat, nyugodtan mehet bele az 5W-40-es olaj).
miután a Mazda 6 dizelembe 4x 10w40es olaj kerult, at szabad terni 0w40re vagy 5w30ra? vagy inkabb maradjak az eredetinel? Mire kell ugyelni olajcserenel?
1997-es benzines 1,6-os Toyota Carinaban kellene motorolajat cserelnem. A muszaki leirasa lapjan 10w-40-es kell bele, de nem tudom milyen marka lenne jo, szintetikust vagy fel-szintetikust erdeme-e? Szerintetek milyen lenne bele megfelelo, vagy milyen semmikeppen sem? 150 000km van a kocsiban, sokat megy varosban is.
"Hidd el, a gyár legalább 40 ezer km-ig nyúzta a motort (és persze vele együtt az olajat is), miután megállapíották a 30 ezer km-es csereciklust - használd ki nyugodtan ezt a lehetőséget."
Ezzel a kijelentéssel óvatos lennék, mert nagyon sok 30K km olajcsere ciklusu autót lehet látni 3-4 éves korában kékesen füstölni.
Szal szűrő: szerintem Mann (én benzin szűrőben is ezt tettem bele)
Tom írta az Castrol SLX Longtec 0w-30-t, erről nem tudok nyilatkozni, mivel nem használtam még ilyet, nyilván képességeiben "üti" a Castrol TXT Softec 5w-40-et (amit használok).Szal ez szerintem Rajtad múlik. (Az árban nem tudom mennyi lehet viszont a különbség, ilyen kevés futás mellett megérheti Neked?)
Én azért nem tettem bele fullszintet, mivel évente úgyis cserélem, és így sem merítem ki a km korlátot.
A többi nevezett termékről, tapasztalatok hiányában, nem tudok nyilatkozni.
A nevezett tapasztalatok pedig 100%-ban saját használat eredményei.
Hello! Mann - még nem volt hozzá szerencsém Purolator - régebben jó volt -szürke- (igazán régen piros :-) , manapság ócska (fekete). Mahle - nem olcsó de szvsz nagyon jó minöségű Alco - nem túl rossz de pl. a tőmítőgyűrű legtöbbször minősíthetetlen...
saját, nemhitelesített, empírikus tapasztalatok alapján :-) üdv
ahogy olvasgatom a dolgokat esetemben a 84ezret futott corsa 1,2-be eza magnatec került, átmenetileg feljebb került az alapjárati fordulatszám kb.900 majd napok/km-ek múlva a vezérles lenyomta a normális kb700 körülre (gondolom finomabb olaj került bele) eddig opelszervíz "gondozta", kb 25ezrenként cserélték, utolsó alkalommal TXT 5w-30 volt benne számla szerint.
Ezzel a magnatec 5w-40-el viszont csere óta hidrotőkés hangja van indítózás után kb1-2sec-ig, főleg félmeleg állapotban, hidegindításkor nincs..
Egy fokkal sűrűbbet igényelne? (10w-st?) Gagyibb olajjal nem kopik a motor?
Vagy TXT 5W-30 újra? (már ha ez volt eddig is, bár kételkedem, gondolom ez se sűrvebb)
meglepő dologra leltem: a (teoretice) Fiat-klónhoz VW 500 00 jóváhagyású motorolajat írnak elő! Szvsz ez komoly gondot nem okozhat, hiszen így a téli időszak előtt egyébként is érdemes egy 10W-40-es (vagy akár 5W-40-es) motorolajban gondolkodni, ezeknek az olajoknak pedig sacc/kb 90%-ban helyből megvan ez a jóváhagyásuk (de ebben az esetben az sem tragédia ha mégsincs meg). A feltöltési mennyiség a szűrő cserével együtt 3.8 liter.
valóban borzasztóan hasonlít a két modell (121-es/Fiesta), de valamilyen okból a Mazda mégsem követte a Ford motorolajra vonatkozó követelményét (vagy a Ford nem követte a Mazdát: ki tudja?). Lényeg a lényeg, gyakori városi használat esetén szvsz érdemes a (félszintetikus) 10W-40-es vagy 5W-40-es motorolajok közül válogatni. A feltöltési mennyiség (természetesen az olajszűrő cseréjével együtt) 3.75 liter.
ehhez az évjárathoz a Ford M2C-186A jóváhagyású hajtóműolajra van szükség, erre a célra a Dexron II-es ATF-ek megfelelnek, a feltöltési mennyiség 2.4 liter.
Köszi az infót....5W-40 mellett döntöttem....viszont a feleségem kocsijában is olajcsere szükséges, ez egy 97-es Mazda 121, 1.3 baby, a fiesta klón....110e van benne, 95%-ban városi használatra megy a gép....szint, félszint vagy ásványi olaj kell e bele??
milyen típusú (és milyen évjáratú) Mondeo-ról van szó? (Szinte) az összes Mondeo-ba az MTX 75-ös váltót építik (építették) ugyan be, de ezekhez eleinte a Ford M2C-166H, később a (nagyon hasonló) M2C-186A, végül a Ford M2C-200C jóváhagyású hajtóműolajat írták elő. A 166-os és 186-os egyaránt ATF-szerű folyadékot, a 200-as pedig API GL-4 közeli hajtóműolajat takar, a feltöltési mennyiségek a típustól és az évjárattól függően 1.9-2.6 liter között mozognak.
A három különböző Ford követelményt a Castrol SMX-S hajtóműolaj egyébként elég jó hatásfokkal átfedi.
Hidd el, a gyár legalább 40 ezer km-ig nyúzta a motort (és persze vele együtt az olajat is), miután megállapíották a 30 ezer km-es csereciklust - használd ki nyugodtan ezt a lehetőséget.
Az olajra vonatkozó követelmény egyébként az ACEA B3 vagy a B4, vagyis az általad választott olaj is megfelel erre a célra (furcsa is lenne ha Renault házi kenőanyagos cégének ne lenne alkalmas olaja).
Ugyanis az én autómban (Bora) is ez a motor van, és én, szintén SLX javaslatára Castrol TXT Softec 5w40-es olajat tettem a motorba. Teljesen bevált, nyugodt szívvel ajánlom másnak is ilyen motorba. Ez nem fullszint olaj. (Esetleg kérdezz rá, hogy egy fullszint, 0w40-eshez mit szólna a géped.)