Hát a kontaktspray alapfelszereltség nálam is, az ablakemelő kapcsolót nekem is rendszeresen kell fújkálni. Régebben a biztiket kellett sokat fújkálnom, de tavaly kicseréltem az összeset, azóta azokkal nincs gond.
Nekem is kialudt nemrég a jobb féklámpám, gondoltam ki is cserélem. Csere után sem lett jó, aztán kiderült, hogy csak az izzófoglalattal volt kontakthiba, párszor megtekergettem benne az izzót, azóta teljesen jól működik.
Szerintem érdemes megnézni, vagy a foglalat, vagy az odamenő kábelköteg csatlakozója szokott vacakolni.
A fékrendszerben található menetekkel már én is többször szívtam, mivel újabban már csak a 10x1-es menetet használják, nehéz beszerezni a mopedautókban még több helyen megtalálható 10x1,25-ös cuccokat. Az Aixamnál olyan is előfordult, hogy a hajlékony fékcső egyik végére 10x1-es csavar kellett, a másik végére meg 10x1,25-ös.
A kereklámpás Aixamunknál kb. fél éve szarakodik a féklámpa, általában nem világít, de időnként magától megjavul valamelyik, de néha mindkettő világít. Néhány nap múlva viszont megint elalszik az egyik, utána a másik is, de aztán 1-2 hét után megint megjavulnak. Először a gombára gyanakodtam, de mivel hol a jobb oldali, hol meg a baloldali nem világít, gondolom inkább valami kontakthiba lehet a vezetékeknél. Az elektromos hibákat nagyon utálom keresgélni, sajnos a mopedautóimnál ezek elég gyakoriak.
Akkor pedig oxidált, csere. Az enyém OK-n műkszik. A pedál alattit rugósan lell összehangolni, mert, ha érintésre zár, akkor padlónál összetöröd a kapcsolót, ill. a pedál fölé kell a kapcsolót tenni, engedéskor zár, ez a jó megoldás. üdv
Tegnap a mester kicsavarta, ránézett és mondta 10X1-es. Emlékezete szerint Trabi, vagy Wartnyogó, de lehet, hogy nála is van 10*1-es valahol, de mire megtalálja, annál gyorsabban szerezhetek egyet. Másik jó megoldás, ha veszek egy féklámpa kapcsolót és a pedál alá beszereljük, a vezetékekett meg egyszerűen elhozzuk a főfékhengertől. Valóban, ha erősen megtaposgatom, akkor hamarabb jelez, de így sem elég érzékeny.
Apropó, a nehezen kigyulladó javítás: Ilyen volt a Wartburgom gombája is. Néha, pár naponként álló kocsinál taposd meg 10-15x piszok erősen, s azután érintésre is működik. Hajlamos a "Beállásra, lustulásra". Emiatt 170-ben volt egy közl.-i balesetem, az előttem menő Wartyogó közepes fékezésekor a féklámpája szünetelt, én jobbról az árok helyére lekormányoztam a Moszkvámat, s ott elütöttem a Wartburg elől lemenekülő biciklist, már persze lelassulva. Kis sérülése lett, de a biciklin vitt 2 vödör cement a kocsim elejét kissé átformálta, a bácsi háta meg kiütötte a szélvédőmet. A kocsi "gyógyulása" hosszabb volt.... üdv
Meg fodsz lepődni, 10x1-est nem kapsz. Az enyémbe annak idején a labancok lelkiismeretlenül egy Trabi gombát csavartak be, melynek menete 10x1,25. Kicsit "könnyezett" a gomba, akkor fogtam gyanút. Kivettem, de 10x1-est nem kaptam. Rávágtam a 10x1,25-re a 10x1-et, ( ez műszaki barbárság!!!), majd új vörösréz alátéttel(!), mivel a menet nem tömített eddig sem, jól meghúztam. E barbár módon összerakott szerkezet azóta is hibátlanul működik. Ha mégis találsz ide jó 10x1-est, ne fogd vissza magad, s tedd közkinccsé, mi az, s hol a lelőhelye! üdv
Tegnap többen is szóltak, hogy nem világítanak a féklámpáim. Gondoltam, erős a motorfék, de valóban, jól bele kell taposni a fékbe, hogy jelezzen. Megnéztük a kapcsolót, itt nem a pedál alatt van, hanem a főfékhenger végén egy gomba. A gomba 10X1 rövidmenetes, tehát ma keresek hozzá (talán Trabi, vagy Wartburg) jó lesz, majd a boltban megmondják. Üdv. A Bandó szíjam 12.000 km után is kb 0.5 mm -t kopott, mert 29.5 mm széles még mindíg. Igaz, nekem tüske nem koptatja sehol, mivel golyóscsapággyal oldottuk meg. A variótengelyre illesztett kb R=+5mm csapágy sokkal tovább bírja, mint a gyengécske eredeti, és a szíj sem lóg bele a gumiharangba, ezért a tüske, ami koptatja és tönkreteszi a szíjat szükségtelenné válik.
Szerintem rosszul értelmezted. Jelenlegi segédmotorkénti üzemeltetésről ír, és B1 jogsi, illetve szgk-kénti üzemeltetésről a jövőben. Ez lesz elszomorító. Elfelejtettem, a Szlovákoknál mi a helyzet, kell műszaki, vagy elég a kötelező , amire adnak rendszámot?
Ma lecseréltem a szíjat az 500.4-es Aixamban. Mi eddig kb. 15e km-t mentünk a járgánnyal, de még csak 1 mm-t kopott a szíj. Viszont a kilazult támasztó tüske nagyobb darabokat tördelt ki a külső bordázott felületből, ezért inkább kicseréltem a szíjat, mielőtt elszakad.
Többen szoktak ebben a topicban segítséget kérni a szíjcseréhez, én pedig mindig azt szoktam írni, hogy pofon egyszerű, olyan mint visszarakni a lesett bicikliláncot. Hát most én is jól megszívtam, az új szíj sehogy sem akart a helyére ugrani, túlságosan feszült, erőltetni meg nem mertem. A szekunder tárcsákat nem bírtam szétnyitni, valószínűleg a rugó maximumra van előfeszítve. Így a műanyag csúszkákat is elég nehéz lesz majd kicserélni, pedig az egyik már meg van repedve, hamarosan muszáj lesz kicserélni.
Szóval a szíjcsere végül több mint 1 órán át tartott, le kellett vennem a bal első kereket, hogy hozzáférjek a hangszigetelő burkolaton lévő ablakhoz, amin keresztül le tudtam venni a primer variátort. Így nagy nehezen sikerült felrakni az új szíjat, de az új szíj túlságosan "kimászott" a primer tárcsák közül, így előkerestem a többi járgányomból korábban kivett alátéteket, és kettőt visszaraktam. A járgány még így is gyorsabban megy mint szeretném, de a gyerekek megígérték, hogy nem fognak száguldozni:))
Nem rossz ez a cikk, ebben világosan le van írva, hogy a legkisebb mopedautók (gondolom a 4 kW-os változat) is segédmotoros kerékpár rendszámot kapnak. Ha valóban ez a hatóság álláspontja, és a regadót sem akarják ránkverni, akkor nem hiszem hogy diszidálnánk. Ha viszont le akarnak húzni bennünket, akkor szívfájdalom nélkül átmegyünk a szlovákokhoz.
Mivel az Fmen által "beillesztett" cikk végére volt belinkelve, nem is néztem a dátumot. Nem gondoltam, hogy beraknak a friss cikk aljához régi cikket. (Ha már itt tartunk, csak szeptemberben került ki, messze van az 1 évestől...)
Nem gömbcsukló, rosszul írtam, csak gömbfej, az talán lesz hasonló itt is remélem:) Sajnos sem a típus, sem az életkora nem mérvadó, semmi sem olyan benne, mint aminek eredetileg kéne lenni, így ez nem megoldás. Most szívtuk meg a fékolajcsövekkel éppen. Aminek jónak kellett volna lenni papír szerint az sajnos nem jó. Marad a próbálgatás, vagy átképzem magam esztergályossá (is):)))
Váltó ügyben tényleg egy cipőben járunk:)) Így kezdődött nálam is. A hiba a következő volt. A váltó bovdenének egy szakasza egy vékony rúd, ami el volt törve, de persze nem látszott. Ez ma derült ki, amikor szétszedték ízekre az egészet. A Váci út 90 -ben (azt hiszem) a RENO udvarban az obival szemben, pontosabban az udvar szemben lévő sarkában van egy bovden javító cég (km spirált is javítanak) csütörtökre lesz készen. Ha szerencséd van, akkor csak a váltó karnál lazult ki a bovden rögzítését szolgáló bilincs és akad a házba (nekem ez is volt), de ne nagyon reménykedj. Persze nem biztos, hogy a Te váltód is ilyen. a vékony csőben van belül a törött rész.
Érdeklődve olvastam eddigi hozzászólásaitokat, hiszen mind a jogi anomália területén mind pedig műszaki problémák területén hasonló cipőben járunk.
Jómagam 2007 nyara óta rendelkezemegy Microcar virgo II típusú járművel.
Most szerelés terén lenne szükségem némi segítségre. Egy ideje az irányváltó csak recsegve kapcsolta a hátramenetet, illetve néha nem vette be. Most viszont végleg megadta magát. Már a bovden állítással megpróbálkotam, azonban már ez sem segített. Félő, hogy váltót kell szétszednem, esetleg cserélnem. Csinál-e már közületek valaki ilyet, mire kell odafigyelni, esetleg alkatrész beszerzése esetén tud-e valaki Budapest környékén beszerzési forrást.
Kösz a tippet.A regi hasznalhatatlan mert nem csak felbevagta a rugot a regi tulaj, hogy leültesse hanem hozza is hegesztette a telohoz.Azonkivül az olaj egyszerüen kifolyt belöle ahogy lefektettem.
Én csináltam már központi teleszkópot Lada lengéscsillapítóra faricskált tekercsrugóból, nem volt túl nehéz feladat. A qudokban is elég erős teló van hátul, esetleg azok között is keresgélhetsz.
Nem gondoltam, hogy a Kubota motorból ennyit ki lehet hozni, mielőtt megvettem az első Aixamot, azt hittem, hogy sokkal lomhább lesz, mint egy Lombardini motoros Virgo.
Az előző 400-as és a MiniVan is nagyon jól megy, 2 személlyel is, Pesten használom, minden nap emelkedőn le és felfelé. ( Ugyanis dombon lakunk - tengerszint felett 300 méter magasan - majdnem egy Gelléthegyni magasság). Gyalogosan elég fárasztó ezt megtenni, főleg nyáron a nagy melegben, de szerencsére itt a brumi :)
Mivel mindkét felvezető úton nagyon rossz az út, ezért lassan szoktam vele menni (és a pár utcával lejjebb lakó Ligier és a Piaggio is nagy csóvát húz maga után) nem akarom szétrázni, annyira rossz az út minősége. Nagyforgalmú, aki meg akar előzni, megteszi. Van egy meredek mellékutca, ott szép sima az aszfalt, ott szoktam feljönni.
Budapesten tempósabb az élet, a kérdésedre válaszolva, én 100%-ig meg vagyok elégedve a tempójával és a gyorsulásával is. 2 személlyel (155 kg) 16 mp alatt eléri a 60-as sebességet. Képzeld el, az én 50 - 55 kg-ommmal :))
Én is javaslom, hogy inkább vegyél egy nagymotoros mopedautót, volt szerencsém ülni már egyben ( harmadikként, a hátsó ülésen), hármunkkal lazán ment 60 km/h-t.
Levizsgáztathatod nagymotornak és zaklatásmentesen használhatod...