Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15662
Hát a kontaktspray alapfelszereltség nálam is, az ablakemelő kapcsolót nekem is rendszeresen kell fújkálni. Régebben a biztiket kellett sokat fújkálnom, de tavaly kicseréltem az összeset, azóta azokkal nincs gond.
Előzmény: mrpragay (15661)
mrpragay Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15661

Nekem is kialudt nemrég a jobb féklámpám, gondoltam ki is cserélem. Csere után sem lett jó, aztán kiderült, hogy csak az  izzófoglalattal volt kontakthiba, párszor megtekergettem benne az izzót, azóta teljesen jól működik.

Szerintem érdemes megnézni, vagy a foglalat, vagy az odamenő kábelköteg csatlakozója szokott vacakolni.

 

üdv

Előzmény: WooDoo (15659)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15660
Jó ötlet a fölé helyezhető kapcsoló, de alatta is jó, amihosszú járatú.
Remélem kapok 10*1-est, ma kiderül, zárás előtt a boltba szeretnék eljutni.
Előzmény: beta9 (15658)
WooDoo Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15659

A fékrendszerben található menetekkel már én is többször szívtam, mivel újabban már csak a 10x1-es menetet használják, nehéz beszerezni a mopedautókban még több helyen megtalálható 10x1,25-ös cuccokat. Az Aixamnál olyan is előfordult, hogy a hajlékony fékcső egyik végére 10x1-es csavar kellett, a másik végére meg 10x1,25-ös.

 

A kereklámpás Aixamunknál kb. fél éve szarakodik a féklámpa, általában nem világít, de időnként magától megjavul valamelyik, de néha mindkettő világít. Néhány nap múlva viszont megint elalszik az egyik, utána a másik is, de aztán 1-2 hét után megint megjavulnak. Először a gombára gyanakodtam, de mivel hol a jobb oldali, hol meg a baloldali nem világít, gondolom inkább valami kontakthiba lehet a vezetékeknél. Az elektromos hibákat nagyon utálom keresgélni, sajnos a mopedautóimnál ezek elég gyakoriak.

Előzmény: beta9 (15653)
beta9 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15658
Akkor pedig oxidált, csere. Az enyém OK-n műkszik.
A pedál alattit rugósan lell összehangolni, mert, ha érintésre zár, akkor padlónál összetöröd a kapcsolót, ill. a pedál fölé kell a kapcsolót tenni, engedéskor zár, ez a jó megoldás.
üdv
Előzmény: BIGYO2 (15657)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15657
Tegnap a mester kicsavarta, ránézett és mondta 10X1-es. Emlékezete szerint Trabi, vagy Wartnyogó, de lehet, hogy nála is van 10*1-es valahol, de mire megtalálja, annál gyorsabban szerezhetek egyet.
Másik jó megoldás, ha veszek egy féklámpa kapcsolót és a pedál alá beszereljük, a vezetékekett meg egyszerűen elhozzuk a főfékhengertől.
Valóban, ha erősen megtaposgatom, akkor hamarabb jelez, de így sem elég érzékeny.
Előzmény: beta9 (15653)
m113 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15656
Népszabadság mai számában: Robogó kabát.
beta9 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15655
170-ben még nem éltem, de 1970-ben volt 408-as Moszkovitám.
üdv
Előzmény: beta9 (15654)
beta9 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15654
Apropó, a nehezen kigyulladó javítás:
Ilyen volt a Wartburgom gombája is. Néha, pár naponként álló kocsinál taposd meg 10-15x piszok erősen, s azután érintésre is működik. Hajlamos a "Beállásra, lustulásra". Emiatt 170-ben volt egy közl.-i balesetem, az előttem menő Wartyogó közepes fékezésekor a féklámpája szünetelt, én jobbról az árok helyére lekormányoztam a Moszkvámat, s ott elütöttem a Wartburg elől lemenekülő biciklist, már persze lelassulva.
Kis sérülése lett, de a biciklin vitt 2 vödör cement a kocsim elejét kissé átformálta, a bácsi háta meg kiütötte a szélvédőmet. A kocsi "gyógyulása" hosszabb volt....
üdv
Előzmény: BIGYO2 (15651)
beta9 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15653
Meg fodsz lepődni, 10x1-est nem kapsz.
Az enyémbe annak idején a labancok lelkiismeretlenül egy Trabi gombát csavartak be, melynek menete 10x1,25. Kicsit "könnyezett" a gomba, akkor fogtam gyanút. Kivettem, de 10x1-est nem kaptam.
Rávágtam a 10x1,25-re a 10x1-et, ( ez műszaki barbárság!!!), majd új vörösréz alátéttel(!), mivel a menet nem tömített eddig sem, jól meghúztam. E barbár módon összerakott szerkezet azóta is hibátlanul működik.
Ha mégis találsz ide jó 10x1-est, ne fogd vissza magad, s tedd közkinccsé, mi az, s hol a lelőhelye!
üdv
Előzmény: BIGYO2 (15652)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15652
Tegnap többen is szóltak, hogy nem világítanak a féklámpáim. Gondoltam, erős a motorfék, de valóban, jól bele kell taposni a fékbe, hogy jelezzen.
Megnéztük a kapcsolót, itt nem a pedál alatt van, hanem a főfékhenger végén egy
gomba. A gomba 10X1 rövidmenetes, tehát ma keresek hozzá (talán Trabi, vagy Wartburg) jó lesz, majd a boltban megmondják.
Üdv.
A Bandó szíjam 12.000 km után is kb 0.5 mm -t kopott, mert 29.5 mm széles még mindíg.
Igaz, nekem tüske nem koptatja sehol, mivel golyóscsapággyal oldottuk meg.
A variótengelyre illesztett kb R=+5mm csapágy sokkal tovább bírja, mint a
gyengécske eredeti, és a szíj sem lóg bele a gumiharangba, ezért a tüske, ami koptatja és tönkreteszi a szíjat szükségtelenné válik.
BIGYO2 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 15651
Szerintem rosszul értelmezted. Jelenlegi segédmotorkénti üzemeltetésről ír, és
B1 jogsi, illetve szgk-kénti üzemeltetésről a jövőben.
Ez lesz elszomorító.
Elfelejtettem, a Szlovákoknál mi a helyzet, kell műszaki, vagy elég a kötelező , amire adnak rendszámot?
Előzmény: WooDoo (15649)
WooDoo Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15650

Ma lecseréltem a szíjat az 500.4-es Aixamban. Mi eddig kb. 15e km-t mentünk a járgánnyal, de még csak 1 mm-t kopott a szíj. Viszont a kilazult támasztó tüske nagyobb darabokat tördelt ki a külső bordázott felületből, ezért inkább kicseréltem a szíjat, mielőtt elszakad.

 

Többen szoktak ebben a topicban segítséget kérni a szíjcseréhez, én pedig mindig azt szoktam írni, hogy pofon egyszerű, olyan mint visszarakni a lesett bicikliláncot. Hát most én is jól megszívtam, az új szíj sehogy sem akart a helyére ugrani, túlságosan feszült, erőltetni meg nem mertem. A szekunder tárcsákat nem bírtam szétnyitni, valószínűleg a rugó maximumra van előfeszítve. Így a műanyag csúszkákat is elég nehéz lesz majd kicserélni, pedig az egyik már meg van repedve, hamarosan muszáj lesz kicserélni.

Szóval a szíjcsere végül több mint 1 órán át tartott, le kellett vennem a bal első kereket, hogy hozzáférjek a hangszigetelő burkolaton lévő ablakhoz, amin keresztül le tudtam venni a primer variátort. Így nagy nehezen sikerült felrakni az új szíjat, de az új szíj túlságosan "kimászott" a primer tárcsák közül, így előkerestem a többi járgányomból korábban kivett alátéteket, és kettőt visszaraktam. A járgány még így is gyorsabban megy mint szeretném, de a gyerekek megígérték, hogy nem fognak száguldozni:))

WooDoo Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15649

Nem rossz ez a cikk, ebben világosan le van írva, hogy a legkisebb mopedautók (gondolom a 4 kW-os változat) is segédmotoros kerékpár rendszámot kapnak. Ha valóban ez a hatóság álláspontja, és a regadót sem akarják ránkverni, akkor nem hiszem hogy diszidálnánk. Ha viszont le akarnak húzni bennünket, akkor szívfájdalom nélkül átmegyünk a szlovákokhoz. 

Előzmény: Fmen (15636)
Fmen Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15648

Ha megnyugtat múltkor én is beszivtam egy ilyet.

Egyébként van 2006-os cikk is linkelve.

nem számit.

Előzmény: Törölt nick (15647)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15647
Mivel az Fmen által "beillesztett" cikk végére volt belinkelve, nem is néztem a dátumot. Nem gondoltam, hogy beraknak a friss cikk aljához régi cikket. (Ha már itt tartunk, csak szeptemberben került ki, messze van az 1 évestől...)
Előzmény: Törölt nick (15642)
rascal1 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15646
Nem gömbcsukló, rosszul írtam, csak gömbfej, az talán lesz hasonló itt is remélem:) Sajnos sem a típus, sem az életkora nem mérvadó, semmi sem olyan benne, mint aminek eredetileg kéne lenni, így ez nem megoldás. Most szívtuk meg a fékolajcsövekkel éppen. Aminek jónak kellett volna lenni papír szerint az sajnos nem jó. Marad a próbálgatás, vagy átképzem magam esztergályossá (is):)))
Előzmény: m113 (15645)
m113 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15645
Gömbcsuklóval kapcsolatban: Sikerült kapcsolatba lépned Casalíni gyárral?
Előzmény: rascal1 (15644)
rascal1 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15644
Váltó ügyben tényleg egy cipőben járunk:))  Így kezdődött nálam is. A hiba a következő volt. A váltó bovdenének egy szakasza egy vékony rúd, ami el volt törve, de persze nem látszott. Ez ma derült ki, amikor szétszedték ízekre az egészet. A Váci út 90 -ben (azt hiszem) a RENO udvarban az obival szemben, pontosabban az udvar szemben lévő sarkában van egy bovden javító cég (km spirált is javítanak) csütörtökre lesz készen. Ha szerencséd van, akkor csak a váltó karnál lazult ki a bovden rögzítését szolgáló bilincs és akad a házba  (nekem ez is volt), de ne nagyon reménykedj.  Persze nem biztos, hogy a Te váltód is ilyen. a váltó motor előtti részea váltó motor előtti része a vékony csőben van belül a törött rész.
Előzmény: rati65 (15641)
Fmen Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15643

Takaritás

 

Csak felvetem hátha érdekel valakit:

Mi megyünk erre a felhivásra pár quaddal esetleg pestközeli brumisok is eljöhetnének segiteni mert hasznos és van hirértéke.

A pontos helyszint hamarosan kitalálják a Naplósok azt mondták.

Május 22 csütörtök!!

 

Jönne valaki?

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15642

gratula !

sikerült egy éves cikket bemásolni:-)))

Előzmény: Törölt nick (15640)
rati65 Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15641

Üdvözlök minden Mopedautóst!

 

Érdeklődve olvastam eddigi hozzászólásaitokat, hiszen mind a jogi anomália területén mind pedig  műszaki problémák területén hasonló cipőben járunk.

Jómagam  2007 nyara óta  rendelkezemegy Microcar virgo II típusú járművel.

Most szerelés terén lenne szükségem némi segítségre. Egy ideje az irányváltó csak recsegve kapcsolta a hátramenetet, illetve néha nem vette be. Most viszont végleg megadta magát. Már a bovden állítással megpróbálkotam, azonban már ez sem segített. Félő, hogy váltót kell szétszednem, esetleg cserélnem. Csinál-e már közületek valaki ilyet, mire kell odafigyelni, esetleg alkatrész beszerzése esetén tud-e valaki Budapest környékén beszerzési forrást.

 

A tanácsokat szívesen fogadom.

 

Űdvözlettel

                      Én.

Törölt nick Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15640

http://www.vezess.hu/hirek/uj_jogsi_miniautokhoz/11483/

Ez még nem volt... megint jönnek az 50 cm3-vel és a jogosítvány kérdéssel.

Előzmény: Fmen (15636)
szanatip Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15639
Gyönyörü!Csak attol tartok többe kerül kettö mint az egesz Sulky.(60 e-ert vettem!!)
Előzmény: Fmen (15637)
szanatip Creative Commons License 2008.05.06 0 0 15638

Kösz a tippet.A regi hasznalhatatlan mert nem csak felbevagta a rugot  a regi tulaj, hogy leültesse hanem hozza is hegesztette a telohoz.Azonkivül az olaj egyszerüen kifolyt belöle ahogy lefektettem.

Az anyag megy!

Üdv.

Előzmény: WooDoo (15635)
Fmen Creative Commons License 2008.05.05 0 0 15637
Előzmény: WooDoo (15635)
Fmen Creative Commons License 2008.05.05 0 0 15636
WooDoo Creative Commons License 2008.05.05 0 0 15635

Megköszönöm, ha elküldöd a lefordított anyagot!

Rugókovácsnál még nem próbálkoztál?

Én csináltam már központi teleszkópot Lada lengéscsillapítóra faricskált tekercsrugóból, nem volt túl nehéz feladat. A qudokban is elég erős teló van hátul, esetleg azok között is keresgélhetsz.

Előzmény: szanatip (15631)
Erzsike47 Creative Commons License 2008.05.05 0 0 15634
Köszi a segítséget rick78, megkeresem őket.
Előzmény: rick78 (15618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.05.05 0 0 15633

Rick,

Nem gondoltam, hogy a Kubota motorból ennyit ki lehet hozni, mielőtt megvettem az első Aixamot, azt hittem, hogy sokkal lomhább lesz, mint egy Lombardini motoros Virgo.

Az előző 400-as és a MiniVan is nagyon jól megy, 2 személlyel is, Pesten használom, minden nap emelkedőn le és felfelé. ( Ugyanis dombon lakunk - tengerszint felett 300 méter magasan - majdnem egy Gelléthegyni magasság). Gyalogosan elég fárasztó ezt megtenni, főleg nyáron a nagy melegben, de szerencsére itt a brumi :)

Mivel mindkét felvezető úton nagyon rossz az út, ezért lassan szoktam vele menni (és a pár utcával lejjebb lakó Ligier és a Piaggio is nagy csóvát húz maga után) nem akarom szétrázni, annyira rossz az út minősége. Nagyforgalmú, aki meg akar előzni, megteszi. Van egy meredek mellékutca, ott szép sima az aszfalt, ott szoktam feljönni.  

Budapesten tempósabb az élet, a kérdésedre válaszolva, én 100%-ig meg vagyok elégedve a tempójával és a gyorsulásával is. 2 személlyel (155 kg) 16 mp alatt eléri a 60-as sebességet. Képzeld el, az én 50 - 55 kg-ommmal :))

 

Én is javaslom, hogy inkább vegyél egy nagymotoros mopedautót, volt szerencsém ülni már egyben ( harmadikként, a hátsó ülésen), hármunkkal lazán ment 60 km/h-t.

Levizsgáztathatod nagymotornak és zaklatásmentesen használhatod...

 

Üdv, Adam 07

 

 

 

 

 

Előzmény: rick78 (15623)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!