Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Felnéztem a MÁV honlapra, rákattintottam a Fotópályázat feliratra, végignéztem a sok szép fényképet, és jónéhányra szavaztam is. Akinek van kedve, nézze meg. Érdemes.
Egyik napon(...) egy mv. ismerősömmel futottunk a vonathoz, mert késésben voltunk. Nem mondom meg, hogy melyik napon, mert túlságonsan egyértelmű lenne. Na mindegy, a külsős látta, hogy jövünk, de ő ért oda hamarabb a vonathoz, és már menesztett is. Persze a vonat nem indult el, a hülye perontyúk meg csak mosolygott. Talán Cegléden volt eddig külsős? Ott van ilyen hatékonyság...
Másik esetben ugyanazon mv. ismerősömmel ma jöttünk hazafelé. Tudjátok; Tiszakécskéről. A jv. Alsóúrrétnél jött rá, hogy adott esetben jegyet kellene kezelnie. Ám hozzánk oda sem jött, talán látásból ismeri a mv.-t. Ez még semmi, ugyanezen a vonaton szívesen megnézném azt a bizonyos szalagot vagy adathordozót is, mert Lakitelekről Árpádszállásig legalább 70 km/h, Szikráig legalább 65 km/h sebességgel mentünk, a síneken jól hallatszódott, hogy nem az átlagos sebességgel megyünk, illetve a mv. ismerősöm 31 év tengelyen töltött idővel elég jól meg tudja határozni a sebességet. Azt már mondani sem akarom, hogy Nyárlőrinc kijáratnál sem 50-nel mentünk...
És ha kiderítik? Majd legyen lelkiismeretfurdalásom, hogy ezt leírtam? Netán érezzem magam megsértve más hülyesége miatt?
Biciklivel? Ma voltam Tiszakécskén, 30 métert mentem a kisvasút "peronján", 10 métert a pálya mellett, és egy órával később már a külsőt feszegettem lefelé a kerékről.
A Közlekedési Közlöny 1970/38 számában a"A Kétegyháza-Elek közötti vasúti forgalom közútra terelésének gazdaságossága" címmel megjelent egy 4 oldalas tanulmány.
Ez nekem megvan. A tanulmány tele van csúsztatással, elhallgatással, közút iránti részrehajlással. Ettől függetlenül értékes információkat is tartalmaz:
Utasszám: 203840 fő. Árutonna: 40652 t. (évszám nélküli adatok)
Csak egy mondat: "A vonalnak mintegy 500 főnyi napi forgalma, amelyből a reggeli és esti hivatásforgalmat lebonyolító vonatok maximálisan 80-90 utast szállítanak, valamint Elek állomás átlagosan napi 7 kocsirakományt kitevő áruforgalma már önmagában is jelzi - figyelembe véve a 7 km-es szállítási távolságot -, hogy ilyen viszonyok között nem lehet a vasút gazdaságos."
Akinek kell egy példány a tanulmányból, írjon mailt, küldök.
VT22-nek: igaz, hogy az eI sín 23,6 kg-os volt, pont mint a "i" sín, de nem egyeztek meg a méretei. Az eI-nek kisebb talpszélessége és kisebb magassága volt, de a súlybeli lemaradást behozta azzal, hogy nagyobb a feje. Nálunk a pft udvarban van leásva egy kb 1,5 m-es eI sín.
Én ezeket tudom a telepen. Több iparvágány is van bennt. Erre javaslom a Google Maps-ot, jól lehet látni.
(El tudom képzelni, hogy jó kis bevétele lehet a községnek az Olymposból[ismertebb termékek: Apenta, TopJoy, Kubu, Olympos, La festa] és a Szikrai Borászatiból[Piroska szörp, pezsgők, borok].)
Kíváncsi lennék, hogy a mai Szikra mh. honnan kapta a nevét? Nyárlőrinc régen Kohárymajor, előtte Koháryszentlőrinc volt. Koháry István főnemesnek, és Bedeghi Nyáry Lőrincnek* voltak itt birtokai.
*Hont vármegye főispánja, koronaőr, 1547-ben Szolnok várkapitánya. Itt volt az az eset 1552-ben, hogy a zsoldos hatsereg megszökött a harc előtti éjszakán, Nyáry Lőrinc azonban kis csapatával kitartott, ám fogságba esett. A Héttoronyban raboskodott, de kiszabadították.
"Illyén metszve a volt Vésztő - Kötegyán - Pusztahollód vonalat."
Az pont Kötegyánnál volt metszve de úgy, hogy a kiágazás pont a határon van. Gyakorlatilag egyik fél sem tudta használni. Google Earthen szépen látszik.
Szia köszönöm a számokat de ha megtudnád nekem hogy pontosan mely fordulót csinálják tehát mely vonatok oda melyek vissza nagyon megköszönném. Jöhet privátba is: macosa-@hotmail.com . Mégegyszer köszönöm.
Én arra tippelek, hogy a vasút megszünte után adhatták át a funkció nélkül maradt épületet a Volánnak. Sajnos semmi további infóm nincs a képről, egy rakás buszos képet kaptam egyszer kölcsön szkennelni, azok között volt ez is. Nem volt írva semmi dátum a kép hátára :-(
Akkor ez közvetlenül a vasút megszüntetése utáni kép? Vagy a még élő vasút idején készült, de már akkor is volt ott irodája a Volánnak? Egyébként akkor meg AKÖV lenne...
A nyíltvonali kitérő megvan még. Csak sajna néhány éve nem használják. A közeli gyümölcslé-üzembe vezet, ahol a telepen belül elég komoly vágányhálózat van. A cég neve régebben Olympos kft volt, mostani nevét Rbatka tpoiktárs biztosan tudja.