Keresés

Részletes keresés

Scaniás Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8608

Előkerültél barátocskám; így könnyű vagdalkozni, hogy egy Mátrás bennfentes löki mi a tuti de a saját nevét nem meri vállalni :D

Élből katymaszságokat írsz és egyik szavaddal hazudtolod a másikat!
„a busznak a vonat érkezésétől számitott 5 percet kell várni tehát 21:09-től 21:14 ig eleve érkezés húszra van”-à Ha 21:20-ra van az érkezés, akkor milyen 21:09-től várakozik? Akkor még Atkáron kell lennie Ember!

Atkár

Atkár, autóbusz-váróterem   21:09               8.4

 

A MÁV nem fizet vissza semmit, mivel nem az Ő hibájuk, ahogy jártam, ugyanis a vonat még a késéssel is beért a BUSZ indulási idejéig!
Azonnal ki is adták nekem az igazolást az állomásfőnökségen a vonat késésének és beérkezésének mivoltáról és ők is mondták, hogy menjek és tegyek panaszt a Volánnál.
Hülye az nem vagyok, meg nem is Pali a nevem; tudom miről beszélek. Az, hogy Te be vagy nyalva csomó sofőrnél mert állandóan a nyakukon lógsz, ismered Őket – az egy dolog. Természetes, hogy véded csak nem jogos és ez a csúnya dolog, valótlan szituáció beállításában segédkezni. Persze, természetes, hogy Ők is védik magukat, nyilván nem fogja bevallani, hogy nem várta meg a vonatot!
Köszönöm szépen, ilyen sofőrökkel egyébként sem szeretnék jó barátságban lenni! Vannak nekem tisztességes; menetrendet, előírásokat és egy minimális emberséget is ismerő ismerőseim.

 

Előzmény: Mátra Volán 09 (8570)
lala0210 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8607

Aminek semmi köze a túlvezetéshez. Legfeljebb a munkaidőre vonatkozó szabályokat lépheti azzal túl, de nem hinném, hogy ennyire kiélezett forda lenne.

Más kérdés a vonatra várakozás kérdése. Honnan tudja a soför, hogy még nem ment el a vonat? Főleg, ha van olyan felszállója, aki közli vele, hogy mehet... Nem mehet be minden járat közben a baktert megkérdezni, merre jár csatlakozó vonat.

Előzmény: Törölt nick (8606)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8606

De munkavégzés.

Előzmény: lala0210 (8605)
lala0210 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8605

Nagy okostojások vagytok ezek szerint ti nem halotztatok még olyanról, hogy vezetési idő ? Ha most a busz ott dekkolna a vasútállomáson akkor valószinű, hogy mire végez a járatal túlvezetése lenne.

 

Namármost döntsük el, hogy vezet, vagy áll :)

Maradjunk annyiban, ha a vonatra várakozik, az egyéb munkavégzés, nem pedig vezetés :))))

Előzmény: Mátra Volán 09 (8578)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8604

Igen ez igy eleg erdekes, hogy igy van de komoly ha haza erek melobol bescenelem es akkor majd meglehet eznni jele nem volt annak, hogy nem ment el a vonat az utatjaroban nem szabad volt az athaladas es a vonat fenye se latszott. De ha nem is ment el a vonat a busznak menni kell tovabb menetrend szerint.

Előzmény: timetable (8603)
timetable Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8603

21:14-ig várakozhat, miközben 21:19-kor ér csak oda? Itt valami nem stimmel...:)

 

Amikor az autóbusz (a te órád szerint) 21:23-kor áthaladtatok, akkor még nem volt benn a vonat, vagy már elment (a jelekből ítélve)?

Előzmény: Mátra Volán 09 (8602)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8602

Nincs nekem meg van a forda papir és csak az van rajta, hogy 21:14 ig várakozik a Budapest-Keleti pu-ról érkező (1)5008 sz. vonatra. Tehát a menetrendi indulás szerint indulhat 21:20-kor és az emlitett napon 21:23 perckor indult el Vgy. Vasútállomásról mert én is a buszon voltam. Nem jogos az utas panasz!

Előzmény: hbe (8601)
hbe Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8601

Amit sikerült kihámoznom a publikus menetrendekből:

A vonatnak menetrend szerint 21:09-re kellene beérni. A busznak menetrend szerint 21:20-kor kell indulnia. Amit én nem tudok, hogy a 21:20-hoz képest van-e még kötelező várakozása a busznak, vagy nincs. Enélkül pedig nem lehet megmondani, hogy hibázott-e valaki, vagy sem.

Előzmény: Mátra Volán 09 (8600)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8600

"ha kellett volna, ennek ellenére elment korábban,"

 

Forda szerint a 3671/57 sz. jarat Vamosgyork vasutallomason 21:14 percig varakozik a Budapest-Keleti Pu.-rol erekzo (1)5008 sz. vonatra.

Az jarat menetrendszerint 21:20 perckor er Vgyork. vasutallomasra.
Tehat az eloirt 5perc helyett 11 perc van az atszalasra.
Ha a vonat 11 perctol tobbetkesik a busz elment mert a sofor nem varhat tovabb, az pedig lehetetlen, hogy hamarabb elmegy mert Gyongyosrol 20:55 helyett olykor csak 21:03 kor tud elindulni mivel fordaba van foglalva, hogy a 3655/40 sz. Kekestetorol erkezo jaratot meg kell varni. Ami legtobbszor kesik. A sofor nem hibazott!

Előzmény: hbe (8599)
hbe Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8599

Az én történetem elég régről, amikor már volt mobiltelefon, igaz a kezdeti időkben még.

 

Az utolsó főjárat, ami a teljes vonalon közlekedett, nem állt meg egy hivatalos megállóban. Pár perccel előtte a másodrész megállt, csak az nem ment addig, amíg én szerettem volna, és hát nem tudhattam, hogy a főjárat nem fog megállni. Hívtam őket egyből, hogy megyek a következő, másik volán járattal Gyöngyösig, várjon meg a főjárat Gyöngyösön, hogy tudjak vele menni tovább. Válasz a forgalmi irodából: nem garantálják, hogy meg tud várni, oldjam meg. Meg hogy miért nem mentem el a másodrésszel, ami megállt. Mondtam, hogy hát honnan a búbánatból tudhattam volna, hogy a főjárat nem fog megállni, a másodrész jött először. Ha van megállója, miért szállnék fel egy másik buszra, amivel csak félig tudok menni, főleg hogy minden harmadik héten kb. ezzel jártam, és mindig megállt, igaz nem mindig volt másodrész.

 

Kárenyhítettem (bár hívhattam volna a taxit ott, ahol vagyok), és a következő járattal elmentem Gyöngyösig, ahol valóban nem várt meg a főjárat, fél órát kellett volna neki várni. Mentem taxival tovább addig, ahonnan már megint tudtam tovább menni busszal.

 

Másnap telefonáltam, hogy mi legyen. Mondták, hogy így jártam, ők nem fizetnek semmit, el kellett volna mennem a másodrésszel.

 

Harmadnap írtam egy ajánlott levelet, hogy nézzék már meg a tachográfon, hogy megállt-e a főjárat abban a megállóban, bár nekem volt két tanú telefonszámom meg címem, hogy nem állt meg. Aztán kicsit jegeltem, és máshogy sikerült elszámolnom a dolgot, aztán pár hét múlva hívtak, hogy küldhetem a számlát, kifizetik, de addigra én már leadtam a számlát a másik helyre, szóval nem derült ki, hogy kifizették volna-e.

 

Nem tudom, mi változott azóta, de ha még az sem biztos, hogy kellett volna hivatalosan várnia a járatnak, akkor nem könnyű a helyzet. De ha kellett volna, ennek ellenére elment korábban, szerintem ki kell fizetniük.

timetable Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8598

Foglaljuk össze ezt a gyönyörű álltatorvosi lovat:

 

- Az autóbusz az indulási idejében, vagy a körül (ezt nem tisztem eldönteni) indult.

 

- Várakoznia nem tudjuk hogy kell-e, és pontosan mennyit, mivel a várakozási jegyzék itt is hétpecsétes titok. (Heves megyei területi menetrendkönyvben esetleg megtalálható, már ha kiadták idén, ezt nem tudom.)

 

- Léteznek a szokásjog alapú várakozások, csatlakozások. Ezeket néha még a menetrend készítői is ismerik. Ezek szerint itt Vámosgyörkön ilyenről nincsen szó, de a panasztevő esetleg jópár ilyet láthatott már erre-arra, így végül is nem lehet érte megróni, ha ebből indult ki.

 

- A vonal "rendes", és "átszálló" utasainak érdeke sohasem lehet egyensúlyban, ugyanakkor óvakodnék attól hogy kategorikusan kijelentsem, hogy a "rendes" utasok soha és semmilyen sérelmet nem szenvedhetnek el, a közlekedési hálózaton keletkezett zavarok miatt. (És ez természetesen a busz és busz közötti átszállásokra ugyanígy igaz.)

 

- A 11 órás vezetési idő nagyon szigorú érték, vagy rendkívüli (forgalomirányítói) beavatkozásra elrendelhető-e ezen felüli túlóra?

 

Tehát végeredményben, bármi panasz csak akkor lenne maximálisan jogos, ha fennállt a várakozás előírása. Viszont a járművezetőtől, mint a vonal ismerőjétől emberileg elvárható lenne ilyen esetben, hogy amennyiben észlel arra utaló jeleket (nincs várakozó az állomásnál, engedik a sorompót, mittomén) hogy a hivatalosan nem csatlakozó járat még nem érkezett meg, érdeklődjön utána, esetleg kérjen engedélyt a saját forgalomirányítójától a várakozásra (ha maximálisan szabályszerűek akarunk lenni). Minden csak a kommunikáción múlik...

 

I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8597
Nem tudom mire való ez.... :(
Előzmény: boz-021 (8594)
a_gumikacsa Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8596

Sziasztok!

 

1-2 ember biztos fog "szeretni" a véleményemért. :P

 

Én sem dolgoztam személyszállításban, lehet, buszokra nem is ez vonatkozik:

Napi max vezetési idő 9 óra, 2X4.5 óra, 45 perces szünettel, a szünet esetleg két részre bontható, de legalább 15 perc kell legyen. Azt hiszem, heti 2X kitolható 10 órára. Ha pedig hét vége van, a heti vezetési időt is figyelembe kell venni.

 

Gondolom a busznak hivatalosan nincs előírva, hogy meg kell várnia a vonatot (akkor sem, ha utolsó). Így sem a sofőr, sem a Volán nem hibáztatható ezért, amennyiben a busz az indulási idő után indult el a megállóból.

Persze nem szép dolog, hogy nem várja meg a vonatot, de semmiképpen sem szabálytalan.

Itt van még a relativitáselmélet. :) Mert ugye az idő relatív. És nem biztos, hogy a buszon is úgy telik, mint az én órámon.

Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8595

Figyel foglalkoz ink. azal amire a forum valo es nem ay offolgatasal.

Előzmény: boz-021 (8594)
boz-021 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8594

" Abba, belle, munka helyen, ekezetett, irnni "

Itt valahogy nem az ékezetek hiányával van a gond, avagy feleslegesen írtad le, hogy hol laksz és honnan származol. Tudtuk eddig is... :)

Előzmény: Mátra Volán 09 (8592)
I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8593
Én meg felregépelek, mert szarakodik a mobilom éritőképernyője..... én erre várom a beszólásokat.
Előzmény: Mátra Volán 09 (8592)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8592

Abba biztos vagyok, mar varom azokat az offokat, hogy ekezet nelkul irok, mert abba nem gondolnak belle, hogy az ember a munka helyen angol szgepel. dolgozik es nem tud ekezetett irni. Csak azt tudjak, hogy falusi paraszt vagy es meg helyesen se tudsz irnni.

Előzmény: I. B. I. S. (8591)
I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8591
Haggyad. Ezek itt ehutől egyig egy percet nem dolgoztak közlekedésben (de máshol sem sokat még...).
Előzmény: Mátra Volán 09 (8590)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8590

Latod ennyi a fotelforradalmarok ertelmi szintje, ha mar valaki okosabb egybol offolni kell. Szanalom...

Előzmény: Irisbus (8588)
I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8589
Szia!
(hová mész?)
Előzmény: Irisbus (8588)
Irisbus Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8588

Szakemberként.

Oké.

Viszlát!

Előzmény: I. B. I. S. (8587)
I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8587
Szakemberként azt mondom a lntebb vitatott utaspanasz nem jogos. Nem tudom a nqnyosként belémvert. Az utas vár a buszra, és nem a busz az utasra. Főleg nem vonatra....
I. B. I. S. Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8586
Sose állj le hülyével (itt informálatlan) vitatkozni, mert a rutinjával elver úgyis téged, a végén meg személyeskedéssel válaszol úgyis (aztán még jól ki is tiltanak...).
Előzmény: Mátra Volán 09 (8585)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8585

Nem marhaság, nem a szolgálatba lépéstől a szolgalatból való távosára gondolok hanem az un."tengelyen töltött" időre tehát vezetési időre egy nap 11 óránál nem vezethetsz többet, ha nincs benne jártasságod akkor inkább maradj csönben. 

Előzmény: Irizar ranger (8584)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.06.19 0 0 8584

Nem ismerem a szabályozást, de marhaságot írsz. Naponta 15 órát is dolgozhatsz, nem egy esetet tudnék felhozni. A napi 11 órát kétlem, pl. az Agriánál a GAC-270 fordája 10,15-ös pestivel indul, és 23,50-es egri érkezéssel zárul, de van 5,45-ös pesti indulástől 19,05-ös egri érkezés is.

Innentől kiszálltam, magadat minősíted.

Előzmény: Mátra Volán 09 (8583)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 8583

Okostojás az egy dolog, hogy 4 és fél órát lehet vezettni egyhuzamban, de egy nap maximum 11 órát és ha már csak akkár pár percel is meghalalod ugrott 5 havi minőségbéred. Ami emberek közt is havi X összeg. Szerintem nem volt jogos a panasz mert, ha a sofőr el kezd várakozni akkor még a buszon lévő többi utas is feljelentheti a menetrend be nem tartása miatt, mivel papiron 21:20 az indulás akkor nem lehet a vasútálomáson 30 ig. Mert a munkából hazaigyekvő emberek feljelenthetik. A sofőrnek a papira vettet feleadatot kell elvégezni. Nem pedig kedve szerint a vonatra várni.

Előzmény: Irizar ranger (8579)
Mátra Volán 09 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 8582

Ha ismernéd a MÁV üzletszabályzatát, akkor nem írnál ilyet.....

 

Hát ha te elolvasnád a MÁV panaszbejelentőlapon szereplő tájékoztatót akkor elhinnéd.
Én tapasztaltam 2x is egyszer egy ismerősömet hivtam ő vitt haza, és volt amikor taxit hivtam és a taxiköltségem felét a MÁV vissza fizette. 

Előzmény: Törölt nick (8581)
Törölt nick Creative Commons License 2012.06.18 0 0 8581

Szépen kértem egy igazolást a késésről irtam egy panaszbejelentőt és elküldtem a mávnak és vissza fizették a taxi számlám felét

 

 

Ha ismernéd a MÁV üzletszabályzatát, akkor nem írnál ilyet.....

 

Csak pótjegy helyjegyköteles vonat esetén 30 perc feletti késésnél és ott is csak először a pótjegy majd a menetjegy fizethető vissza.

 

Az üzletszabályzatok nem foglakoznak kellőképpen a vonat busz és vissza átszállásokkal.

 

A vezetési idős magyarázkodásod érdekes, mégha el is fogadjuk a vezetési idős részt akkor is embertelen.

 

Konkrétan:

 

A MÁV a Vámosgyörkről induló és a nevezett gyorsvonatokhoz csatlakozó 21:23 as Vámosgyörk-Jászárokszállás-Jászdózsa-Jászapáti vonata megszűnt.

 

Ez a valódi probléma, mert vonatról vonatra átszállás 2012 04-15-ig este ezzel biztosítva volt.

 

Alapjába véve a pár perces átszállás várakozás nem túl szerencsés, a kiélezett átszállási idők magukban hordozzák a fenti eset előfordulásának lehetőségét.

 

Utolsó járattal este nagyon kockázatos utazni, az elakadás veszélye fennáll, próbáld ki a saját bőrödön, autó nélkül, ismerősök autós segtsége nélkül kiszolgáltatottan lekésni a csatlakozást.

 

Ez nem Mátra Volán probléma, hanem országos, és a régen jól működő csatlakozási rendszer szétverése az Eu vezetési időkkel történő takaródzás, meg a egyre akadályozóbb szabályok átvétele nem segít a problémákon.

 

Valójában a vasúton belül a vonatmegszünetés hozza, azt, hogy a belső addig működő csatlakozási rendszer megszűnik és a helyébe ez lép.....

Előzmény: Mátra Volán 09 (8570)
Irisbus Creative Commons License 2012.06.18 0 0 8580

És ha a sofőr felesége azzal a vonattal jött volna?

Akkor persze megvárja... 

Előzmény: Mátra Volán 09 (8578)
Irizar ranger Creative Commons License 2012.06.18 0 0 8579

Nem érzed, hogy ez egy vesztes vita? Nincs igazad, vedd már észre.
Megnéztem, a járat Tarnaméráig megy. 20,55-22,20-ig, papíron. Ez kerekítve is csak 1,5 (másfél) óra. Nem az a 10 (!) perc fog számítani. Meg amúgy is, (ha jól tudom) négy és fél órát le lehet vezetni pihenés nélkül. Szóval jobb lesz, ha kicsit összehúzod magad és elfogadod, hogy jogos volt a panasz.

Előzmény: Mátra Volán 09 (8578)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!