Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ken_Block Creative Commons License 2016.02.03 0 0 13547

Üdv. Én bármi féle szétszedés nélkül cseréltem már utóbbi időben izzót benne. Amúgy légszűrő, vagy vedd ki a lámpát(hűtőrácsot előtte ki kell venni) és lesz hely. viszont itt annyi a veszély, hogy elállítódhat a lámpás...

Előzmény: solak (13545)
598 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 13546

Először nézd meg a fékolaj szintet a tartályban!!!!!

Lehet mindkét gondra az a megoldás!!

Előzmény: heartmaxi (13543)
solak Creative Commons License 2016.02.03 0 0 13545

Sziasztok!

 

Kalos 2004-es évjárat sedan,jobb első helyzetjelző nem ég.Legegyszerűbben mivel vagy hogyan lehet hozzáférni úgy,az izzóhoz,hogy a legkevesebb szétszerelést igényeljen a csere?(levegőszűrőház kiszerelés nélkül stb...)

Előre is köszi a válaszokat.

 

wector81 Creative Commons License 2016.02.03 0 0 13544

Tipp? Passz :) A két érzékelőt minden esetre meg lehet nézni, csatlakozások rendben vannak-e (kerék mögött, a fékfolyadék csövön kívül be van csatlakozva, könnyű felismerni). Sima érintkezési vagy szenzor probléma is okozhat fel-fel villanást. Ha ezek rendben vannak, akkor szerviz, mert mélyebbre kell nyúlni, az ABS pedig nem otthoni barkács kategória.

Előzmény: heartmaxi (13543)
heartmaxi Creative Commons License 2016.02.03 0 0 13543

Köszönöm szépen a választ :) Idő közben kiderült, hogy nem tempomat... :D de ettől fontosabb, más jellegű probléma viszont kiderült. Az ABS és a kézifék visszajelző olykor kigyullad. A kézifék a legkevesebb...tudom, hogy nincs behúzva, így hiába gyullad ki néha menet közben, tudom, hogy csak valami érzékelő gond lehet (vagy legalábbis remélem... :) )! Viszont az ABS inkább fontosabb, hiszen ha ég a lámpa, nem működik! Néha világít, néha nem! Kedv függő! de inkább igen....! Tipp? :) Köszönöm szépen előre is!!

Előzmény: wector81 (13527)
stevegel Creative Commons License 2016.01.26 0 0 13542

Szia!

 

92 fokos volt és Opel. A C14NZ Opel és társaiba való. Nekem bejött.

Előzmény: bodoght (13541)
bodoght Creative Commons License 2016.01.26 0 0 13541

Szia!

 

Nekem is 1.4 8 szelepes klíma nélküli Kalosom van, szintén nagyon lassan melegedik be. Annyi lenne a kérdésem, hogy pontosan melyik Opel termosztátottól javult meg a tiéd, mert szeretném én is kicseréltetni.

 

Tisztelettel

Tamás

Előzmény: stevegel (13540)
stevegel Creative Commons License 2016.01.22 0 0 13540

Sziasztok! Régen jártam itt, én írtam az Opel termosztátról. Pontosan ezzel a gonddal küszködtem legalább 8 évig, nagyon sok benzinembe került. Másfél éve van benne az Opel termi, a tavalyi forró nyarat simán bírta, pedig féltünk hogy nehogy megfőzze a hengerfejet, de szilárdan fél állásban maradt a mutató. Mínusz 8-ban utaztam vele a minap, a korábbi 15-20 km "bemelegedési" táv helyett 5 km alatt fél állásba ment a hőmérséklet és jó idő van, a fogyasztás csökkenésről pedig már írtam. Nagyon valószínű, hogy lehetett valami széria hiba a gyári termosztátoknál, pontosan a teljes zárási és nyitási pontok közötti karakterisztikában. Sokan panaszkodtak a fogyasztásra és a téli hidegre, de volt ismerős akinél semmi ilyen gond nem volt.

Előzmény: zorko (13493)
macsb Creative Commons License 2016.01.18 0 0 13539

Köszönöm az infókat. Végül a szerelőm talált egy boltot Budapesten, Bethlen Gábor utca XVIII. kerület, akiknek 1900 Ft körül volt. Mivel ez nekem nagyon messze van én is körbenéztem a neten és a XIII. kerület Csángó utcában kb a munkahelyemmel szemben van egy Daewoo alkatrész kereskedés, ahol 2500 Ft-ért vettem egyet. Remélem, hogy jó lesz a tulajnak. Az infókat azért írtam, hátha valaki még hasznát veszi.

DelSonar Creative Commons License 2016.01.18 0 0 13538
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.18 0 0 13537

Rá gondoltam igen, bár gondoltam ,hogy nem csinálja már..

Előzmény: wector81 (13536)
wector81 Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13536

Volt még egy csóka Vecsésen, de ő letette az ipart. A honlap még megvan:

http://daewoovecses.hu/

Próbát esetleg megér.

Előzmény: Ken_Block (13535)
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.17 0 0 13535

Amit Wector linkelet, Ecseren. Környéken ezt az egy ilyen "koreai" bontót tudom, elég korrektnek mondható. Illetve volt még egy, csak nem tudom működik e még....

gabmacs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13534

Köszi az ötletet, találtam egy Daewoo üzletet a munkahelyem közelében, ott megnézem. A rendszámtábla szerintem is szarul néz ki, és nem vagyok milliomos, de szívesen adok neki a reális árnál akár egy kicsit többet is, hogy megnyugodjon (de a szerelő által mondott 5000 Ft azért kicsapta nálam a biztosítékot). Valószínűleg volt már a konzolnak valami baja (vagy csak egyszerűen elérett az anyag), de ezen se energiám, se kedvem vitatkozni. "Szerencsére" annyira szorosan parkolt mögöttem, hogy százzal ha akartam se tudtam volna belemenni. Legalább az én kocsimon nem látszódik semmi (nagy jóindulattal tudtam felfedezni a koszon a rendszámtábla körvonalát.

 

Ha valakinek még van ötlete hol tudom a konzolt még megnézni, szívesen veszem az infót. Majd hétfőn akcióba lépek.

 

Köszi

Előzmény: wector81 (13533)
wector81 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13533

Hát, én nem beleugatni akarok, de ez a konzol nem azért tört el, mert Te 2-vel nekigurultál. Az meg se látszódna rajta... Én kb 30-al csúsztam bele egy taxiba nemrég, ez a konzolon meg sem látszott, de mögötte a lökhárító benyomódott, az mögött a fekete műanyag tartó két füle letört és középen kettérepedt... De a konzolnak semmi baja, egy karc nincs rajta. Úgyhogy ez nem attól lett ezen, hogy Te belegurultál, csak a tulaj gondolta elsüti, hamár úgyis, miért ne. Ez a rendszám meg úgy néz ki, mintha egy hétig a Rákóczi út átmenő forgalma tiporta volna a hűs őszi aszfalton... Bontókban kérdezz utána, van-e ilyen nekik. Pl:

http://www.daewooalkatresz.hu/elerhetoseg/

Előzmény: gabmacs (13532)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13532

 

Szia!

Köszi a gyors választ, igen, pont arról beszélek. De ha te ezt ilyen sérülékenynek tapasztaltad, akkor már az is megfordul a fejemben, hogy nem én okoztam a tartó teljes sérülését. De mindegy, nem kibújni akarok itt a dolgok mögül. Én is láttam a neten képeket úgy, hogy közvetlenül van felszerelve a rendszámtábla és mivel az én autómon is így van, soha nem éreztem még, hogy ez a kocsi esztétikáján ront. Nyilván a tulaj úgy gondolja, hogy megcsúnyulna a kocsija, ha nem lenne rajta ez a konzol. Mindegy. Mellékelek egy képet, látszik rajta amúgy, hogy a rendszámtábla már megért egyet, s mást.

 

Viszont abban esetleg tudsz segíteni, hogy hol tudnék ilyen kiemelő konzolt venni? A szerelőm ígért egy telefonszámot, de mégse hívott vissza. Előre is köszi.

 

Előzmény: Ken_Block (13530)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13531

Szia!

Köszi a gyors választ, igen, pont arról beszélek. De ha te ezt ilyen sérülékenynek tapasztaltad, akkor már az is megfordul a fejemben, hogy nem én okoztam a tartó teljes sérülését. De mindegy, nem kibújni akarok itt a dolgok mögül. Én is láttam a neten képeket úgy, hogy közvetlenül van felszerelve a rendszámtábla és mivel az én autómon is így van, soha nem éreztem még, hogy ez a kocsi esztétikáján ront. Nyilván a tulaj úgy gondolja, hogy megcsúnyulna a kocsija, ha nem lenne rajta ez a konzol. Mindegy. Mellékelek egy képet, látszik rajta amúgy, hogy a rendszámtábla már megért egyet, s mást.

 

Viszont abban esetleg tudsz segíteni, hogy hol tudnék ilyen kiemelő konzolt venni? A szerelőm ígért egy telefonszámot, de mégse hívott vissza. Előre is köszi.

Előzmény: Ken_Block (13530)
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13530

Üdv.

 

A rendszámtábla alatti 5cm-es kiemelő konzolról van szó? Neten mindenhol, ilyen 1500-2000 Ft, de mondok jobbat. Vannak országok, ahol gyárilag nincs is az a kiemelés, csak a tábla tartó egyből a lökhárítóra van csavarozva. 

Én hülyeségnek tartom, pont ezért, mert neki mész valakinek, vagy esetedben beléd megy valaki, egyből hullámpapír lesz a rendszámból. Nem mellesleg én jó párszor leszaggattam a keretet e miatt, mert sikerült mindig bele akadni, mert ellentétesen ível a keret a rendszámmal együtt.

Ha jól tudom Sznuni-nak is csak simán van felrakva, konzol nélkül.

Előzmény: gabmacs (13529)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.14 0 0 13529

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget akarok kérni. Nekigurultam az autómmal tolatáskor (kb. nullával mentem hátra 1 m-t) a mögöttem álló Daewoo Kalosnak és valószínűleg ettől összetört a az első rendszámtáblát tartó kiemelő. A tulaj elment a saját szerelőjéhez, aki azt mondta neki, hogy ezt 5000 Ft kicserélni. Én mindenfelé azt látom, hogy a legdrágább rendszámtábla keret is megvan 3000 Ft-ból (a tulaj azt mondta, hogy ő maga cseréli ki, szóval nincs elméletileg munkadíj).

 

Nektek mi a tapasztalatok? Tényleg ilyen drága ez a rendszámtábla tartó? A hagyományos fekete műanyag keret, ami kb. 700 Ft nem jó a Kalosra? Valóban szükséges ez a kiemelés? Mert szerintem ha a fekete keret lett volna eredetileg is az autón, akkor meg se látszódott volna ez nyomódás.

 

Köszönöm a segítséget!

 

wector81 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13528

Hali! Lötyögő váltókart kulisszacserével tudod orvosolni. Valszeg kikopott. Darab műanyag.

Rádiós anomáliára én villamosságost javasolnék, ott valami nagyon el van kötve.

Felni gyárilag 13-14-15" volt hozzá, 4x100-as osztókör, 5-5,5J szélességben, ET 45 és 56,5-es agymérettel.

Ettől eltérhetsz, a 4x100 adott, a szélessége a gumitól függ, de én 6 fölé nem mennék, ET lehet kisebb, stabilabb lesz a kocsi, viszont jobban eszi majd a kerékcsapágyat, agyméret megint fix, max nagyobb lehet és szűkítőt kell használni. Viszont, mint minden futómű, ez is tervezve van. Ne térj el a gyári értékektől, ha nem muszáj. Elég lágy a Kalos futóműve, túl sportos vezetésre alapkiépítésben alkalmatlan. Gumiban 185/55 R15 volt rajtuk a legnagyobb gyárilag, ha jól tudom. Esetleg 195/50 R15-öt feltehetsz, de fölöslegesen széles.

Előzmény: bano1 (13523)
wector81 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13527

Szia! Valószínű a mostani fejegység nem kompatibilis a kormány "távvezérlőjével". Léteznek olyan fejegységek, amik igen, olyat kell keresni bele, amin fel van ez tüntetve.

A tempomat nekem fura, tudtommal nem jött ki semmilyen felszereltségi szintnél sem tempomatos Kalos.

Be tudsz rakni fotót esetleg?

Az ülésekbe kábel esetleg az oldallégzsákok miatt mehet, ezt nézd meg, rá van írva. Ülésfűtés nem volt Kalosban gyárilag, ha jól tudom.

Előzmény: heartmaxi (13525)
heartmaxi Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13526

Az enyémen a nyári hátul 205/50 R15 és elég vagány vele :-) A téli 195/55 R15 ! Ezek simán rámennek.

Előzmény: bano1 (13523)
heartmaxi Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13525

Sziasztok,

 

egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrégiben vásároltam egy Chevrolet Kalos-t (2006 os évjárat). Multikormánynak nevezhető valami van benne :) viszont a kormányon lévő gombokkal semmilyen válaszreakciót nem tudok kicsikarni az autóból! :) :(  Értem ezalatt: elvileg a rádiót lehetne vele pl működtetni, de nem csinál semmit (gondoltam én azért van, mert kicserélte az előző tulaj a gyári magnót és a mostanival nem kompatibilisek a gombok), de van rajta elvileg tempomat is...na annak a megnyomásával sem történik semmi! Én vagyok béna? Az ülésekbe pedig (két első) egy egy sárga vezeték meg bele hátulról! Ez egy kiépítetlen ülésfűtés vezetéke lenne, ha olyan felszereltségű lenne az autó? Elképzelhető, hogy a kormányon található gombok is csupán dísznek vannak ott és esetleg mivel a felszereltséghez nem tartozott papíron tempomat, ezért csak a "helye" van meg, de amúgy nem funkcionál? Vagy valahogy lehet használni ezeket a gombokat, csak én vagyok nyomi?! :)))) Köszönöm szépen előre is!

Ken_Block Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13524

Csak érdeklődés, de 4 DB szilent+ munkadíj ~30e Ft?

Ha nincs baja a lengőkarnak, minek cserélni amúgy? Cseréltem már szilentet én is.

Előzmény: bano1 (13523)
bano1 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13523

A nyáron vett Kalost nagyon megszerettük, jópofa, ügyes kis kocsi. Pár apróságot meg kellett rajta csinálni (vezérlés- és olajcsere), kapott új téligumikat stb.

 

Három dologgal kellene még foglalkoznom...

 

Hallatszik egy kis kopogás a futómű felől, erre olyan 30 ezer forint körüli (anyag+munkadíj) ajánlatot kaptam egy szerelőtől, de csak a szilantek lesznek kicserélve, a lengőkarok maradnak. ha minden jól megy februárban elviszem és megcsinálják.

 

Lötyög a váltókar. Ennek tudjátok mi lehet az oka? Orvolsolható házilag?

 

A rádiónál lehet valami elkötés, mert ha kinyitom az ajtót, kikapcsol a rádió és a műszerfal tetején trónoló "totemkvarcóra". Ja és a gyújtáskulcs kivételével a rádió memóriája is törlődik. Egy ősrégi Sony CD-s rádió van a gépben. Szerintem csak nem a megfelelő ISO csatlakozó van a kocsiban. Kerestem a Conrad oldaán, de nem találtm kifejezetten Daewoo/Chevy ISO csatlakozót. Létezik ilyen, vagy vigyem el a vasat egy autóvillamossági szerelőhöz és átalakít egy Opel vagy Suzuki ISO csatlakozót, vagy valahonnan ad egy plusz (memória) tápot a rádiónak?

 

Illetve még egy... A nyárra szeretnék nyári gumikat venn a kocsihoz, de külön felnit is akarok venni hozzá. Az árakat elnézve, lehet, hogy alufelnit vennék a gépre. Van tapasztalatotok, milyen 14-es, max 15-ös alufelni tehetó fel gond nélkül a Kalózra? Néztem rá Nubira felnit, az 15-ös, az jó lehet? Esetleg valakinek nincs gyári Kalos alufelnije eladó? ;-)

almaata66 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13522

Ez fura mert az enyém is gázos 240ezer km-el, de "kopp-kopp" nem kattog csak a gázinjektor. A nexia hengerenkénti befecskendezős volt?

Előzmény: 2211 (13519)
wector81 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 13521

"Indítás után és ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet a kattogó hang nem halkul nem szűnik meg..."

 

Ez az az állapot, amivel már nem lehet mást kezdeni, mint szét-csere-össze.

Előzmény: 2211 (13519)
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.09 0 0 13520

Üdv.

Nem okoskodni akarok újfent.

 

Meg kellene állapítani a hang okát, hogy valóban az e. Ha hidrotőke, akkor annyit lehet vele kezdeni, hogy kicserélni. Lehet tenni bele adalékot, meg mit tudom én miket, de én nem vagyok híve ezeknek az adalékos dolgoknak. Ha valami egyszer összegyűlik-lerakódik-megkopik, ne ilyen módon akarjuk kiszedni/megjavítani.

 

Amúgy, ha szabad érdeklődni, miért a nagy ódzkodás a hengerfej levételtől?

2211 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 13519

Megoldást keresek Kalos hidrótőke zaj ellen. Indítás után és ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet a kattogó hang nem halkul nem szűnik meg és mint egy traktor vagy rossz diesel motor olyan a hangja / autó vegyes üzemű benzin- gáz / Előző autóm szintén deawoo volt egy nexia 17 éves volt 390 e. km mentem vele motor hiba nélkül pedig az is gázüzemű volt /

A kalosba csak 110 e km van.

A csere csak a hengerfej leszerelésével lehetséges és első lépésben ezt szeretném elkerülni. A motorban ha így járok tovább milyen károsodás léphet fel? 

Milyen lehetőség van rá? Köszönöm.

Ki tud ajánlani egy szerelőt aki gázos autóval foglalkozik Budapesten sajnos az aki eddig szerelte elment.

 

wector81 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 13518

Hajam letenném, ha 10 litert enne a kocsi... Nekem már a 7 is sok. A nyári-téli fogyasztás különbség is kb +fél liter. Mondjuk nálam a rövid táv+város soha nem szerepelt útitervként, tehát azt nem mondom rá, hogy lehetetlen, meg nyilván vezetéstechnikától is függ.

Előzmény: zorko (13515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!