ha valakit erdekel egy bx alkatresznek egerben ma megneztem az aljara kell egy tabla lemez igy csak alkatresznek belul is szép http://www.hasznaltauto.hu/1867121_citroen_bx_1993
Mennyire sürgős eladni? Engem érdekelne, de most azonnal nincs pénzem (ilyesmire), de lehet h jövő héten, v utána következő héten tudok átcsoportosítani.
Hőcserélő! AHH. Igen meg van. Valami abszurd dologra gondoltam, pedig ez teljesen kézenfekvő. Nos, bár csak ez lenne a gond. A HF téma mindíg is nehéz volt. Drága, a garancia pedig valóban nem egyértelmű. A nyomás próba csak az éppen aktuális állapot ellenőrzésére jó. Azt, hogy mi következik többszöri üzemmeleg állapot után...hmm, talán a röntgen, vagy az sem. Nagyon nehéz helyzetben lehetsz.
Leszedtem a burkolatot, és láttam hogy a kar volt letörve a tengely perselyéről. A persely rögzítve volt egy menetes szárral amit presze nem tudtam leszedni, ezért a helyén hegesztettem meg villannyal. Mivel rám sötétedett, nem próbáltam ki, hogy tökéletesen szétold-e de remélem sikerült hellyel-közzel ugyanoda vissza hegeszteni. Majd állítok a csavaron.
Érdekesség: a hengerfejes csávó mondta( Zeg, hengerfejcentrum), hogy nyugodtan fel lehet tenni a D9B fejét .Állítólag a turbós 1.7-es is ilyen van. Na fasza.... Azért érdeklődöm, mert eszembe jutott, hogy van nekem egy ilyen hengerfejem. De a szerelőm is nemrég tett fel egy ilyet az ő DHX-ére( mert nem volt más), egyelőre megy:)
A olajszűrőnél van egy hőcserélő, két cső megy rá. Nemtom mi van, teljesen zagyva az egész. 7000km- el ezelőtt hengerfejezték, és azóta folymatosan fogy a víz, picit. Aztán most megindult. Akkor jónak mondták a HF-et a nyomáspróba alapján, rendesen fel lett javítva, síkolás, új kamrák stb. De most megrepedt,( vagy akkor nem vették észre) és a blokk is gyanús, azt is el fogják küldeni nyomáspróbára, mert a házilagos megnyomatós teszt alapján is olyan mintha, de nem lehet tudni....... A vákuum pumpa felől a belső( tűzfal felöli) HF csavar lyukjánál látszik egy valami. Fax kivan. Hajtva nem volt, nem is melegedett soha.
Már amikor látta, hogy milyen, akkor örült (őrült?:))meg... Egyébként én is cseréltem a BXen, de az kis ujjgyakorlat ehez képest. A bowdent nem is láttam, de nem is értem el bentről. Biztitábla le, relétábla le, pedálbak ki...
Nagy élmény lehetett! Előre látni a szituációt és inkább jobbra kanyarodni vagy mitttomén, de legfőképp szidni a jó annnnnyát, mia francért áll meg a marhája :-)))
Az a kar egyébként kell is hogy mozogjon. A bowdent benne van? Illetve a pedál mozgatja? két ember kell megnézni. Hálás dolog a bowden csere is, de nyílván valami még hiányzik, elromlott. Ha nem ez, akkor a 80 km-t felejtsd el!
Van egy eladó, origin új turbónyomásmérő órám. 52mm átmérő, kék megvilágítású. Az izzón lévő kupak cseréjével változtatható. "T" elosztóval, bekötőcsővel 5000 pénz. Ha valakit érdekelne....
Őszinte részvétem... Velem is megesett. Esetleg nem hullott le egy kis darab műanyag, vagy fém kapocs? Először szedd (szedesd inkább) szét a kuplung pedál környékét. Kuksiéknak olyan 3 óra volt, mire kicserélték a bowdent, ami ugyan nem volt elszakadva, de cserébe eltört egy műanyag kis szarság valami csappal, ami csak gyáriban van 4000párszázért és persze pár nap...
A segítségeteket kérném, ma menet közben elment a kuplung ( xantia 1.8i ). A pedál beesett. Először azt hittem elszakadt a bovden, de amikor felnyitottam a motorháztetőt, láttam, hogy a kinyomó kart a váltónál össze-vissza tudom mozgatni. Mi lehet a hiba, eltört? Valaki találkozott már ilyennel? Az a problémám, hogy most hétvégézünk, de holnap kb. 80km-re el kellene vinnem az autót. Meg lehet javítani helyben, vagy mindenképpen szerelőt kell hívni, illetve le kell e szedni a váltóról a motort. Ha valaki tudna valami okosságot mondani, annak ezer hálám.
Ja, ezt kihagytam.: Szerintem ez nem arra való. Vagyis egyáltalán nem a DHX re van tervezve. Amyúgy is kihegyezett a tömeg és anyagfelhasználás miatt minden, úgyhogy én nem tenném fel. Kockázatos és nagyon sajnálatos pénzkidobás lenne.
A hőcserélő az mi is? Egyébként mitől lett ez az egész? Valamikor megfőhetett? Netán keményen hajtva volt általában? Okulás miatt kérdezem. Jelenleg mennyi a futott km, (vélhetően)? A hengerfej repedést mutasd meg több helyen is.
Először úgy volt, hogy megrepedt a blokk, de most már úgy néz ki, hogy "csak"a hengerfej.
Először a hőcserélő hibája miatt belenyomta az olajat a vízbe, majd ezt kijavítva folyamatosan fogyott a víz, és kiderült hogy a hf repedt el azon a részen, ahol az olaj és a víz visszafolyója van. Tehát a karterbe folyt vissza a víz egy része. Az égéstér jó, nem keményedett a cső, nem melegedett a víz. Először nem értettük a dolgok, mert az első hiba teljesen megszűnt, tehát a két hiba egymástól függetlenül jelentkezett egy időben. Azóta a víz teljesen tiszta, nem olajos, viszont fogy.
Úgy derült ki egyébként, hogy hova tűnik a víz, hogy megnyomattam a hűtőrendszert, és egy egész éjjel úgy hagytam, majd a karterba folyt egy fél tartálynyi víz.
Most le van véve a HF, és meg fogják a biztonság kedvéért nyomatni oly módon, hogy a blokk tetején lévő víznyílásokat letömítik. Elvileg nekem hidegen is belefolyt, ha most nem folyik akkor tényleg a HF a bűnös. Azért nem egyértelmű, mert a HF-en egy ici-pici repedést találtak, ( ami javíthatatlan helyen van), meg a blokkon is van egy gyanúsnak tűnő ici pici repedésnek tűnő valami. ( megnéztem, sztem nem az, de legyen a végére járva)
Vészesen közeleg a január 17-i rajtja a Budapest-Bamakó rallynak. Sajnos, amint már tudjátok, annyi támogatás (gyakorlatilag semennyi) nem jött össze, hogy szegény CX-et úgy lábra tudjuk állítani, hogy neki merjünk vele indulni Afrikának, így egy kis dízel AX-el indulunk. Ezúton is kérnék mindenkit, hogy akik tudnak segíteni, esetleg támogatókat szerezni, ne tartsák vissza magukat!
Természetesen, azoknak, akik eddig is segítették ügyünket (Kuksi, FeZ, AlarmPeti, Taksoft, GyéBéék, akiket esetleg kifelejtettem, azoktól elnézést kérek) ezúton is köszönöm.