Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2406
Két kérdésem van:
Végül hogy sikerült megoldani a problémát?
Hogy bírt a fű megártani a Dácsiának?
Előzmény: Törölt nick (2405)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2404
Volt már Kmét-Cegléd között is mikor kicsit jobban nyomta, mert késésben voltunk. Igaz ott nagy ráhagyás nem volt, mert eleve 120-al lehet menni, és a V43 sem tud sokkal többet 120-nál. Cegléden egyébknét szokásuk, h kiengedik a vonatot mikor már beérkezett a csatlakozó. Eddig 2x ment el a csatlakozás pont az orrom előtt. Már peronon volt a vonat, alig 5 mp múlva meg is állt és akkor indították el a csatlakozást. Fél percet ha várnak akkor elértem volna. Megírtam a megintallunkvazze blogra is történteket, azóta több cikk is jelent meg Ceglédről és a csatlakozás nem bevárásról.

A kallerek is sokszor nem gondolják úgy, h jegyet kéne kezelniük. És nem csak mellékvonalon. Nálam olyan is volt, h Mezőberénytől Mezőtúrig nem jött a kaller, pedig az csak egy 3 kocsis személy volt és nem volt sok utas rajta. Annyira nem, h abban a vagonban, amiben én voltam több üres 4-es szék is volt. Így tudtam mindkét oldalon nézelődni, hogy halad a felújítás.

Azt meg asszem már leírtam, h Kisszénás-Kondoros között is mikor jártam egyik irányban sem jött a kaller jegyet kezelni és rajtam kívül nem volt másik utas. Visszafelé így nem is vettem, odafelé meg volt. A kaller be se ment a Bz utasterébe, az előtérben volt végig.

Régebbne pedig mikor sokat jártunk Kétpóra a reggeli vonaton mindig töredékáron zsebbe módszerrel adott a kaller jegyet, volt, akinek új volt a dolog és a kaller nem értette,h mire vár még, ő meg azt nem értette, h miért nem kap jegyet.
Előzmény: Rbatka (2403)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2403
"Miért nem kopogtattál be a vezetőhöz, hogy sérelmezed a vélt szabálytalanságokat?"

Nekem ez nem hatásköröm. Nem szólhatok bele. Szerinted mit reagálna rá ha bemennék? Te mit reagálnál? És én mit reagálnák?

Elképzelhető, hogy csak a jószándék vezérelte, és a késést akarta behozni, vagy 4 perccel hamarabb akart érni, hogyesetlegesen elérjék az IC-t az utasok. Talán töröltetem is.

A jv.-re nincs kifogás.
Előzmény: Törölt nick (2401)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2402
Ebben igazad van.
Előzmény: Törölt nick (2401)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2400
Talán a legegyszerűbb lenne, ha a menetrendben megnéznéd melyik kilométerben van.
Az már viszonyítási alapnak jó, a sín mellett mégis lehetnek nyomok.
Előzmény: Törölt nick (2387)
utn Creative Commons License 2008.06.27 0 0 2399
151. Szeged-Békéscsaba-Nagyvárad 1943 nyár

Lapozgatva az 1967-es "Magyarország helységnévtárá"-t, a már említetteken kívül Hódmezővásárhelyhez tartozóan említ még olyan megállókat, mint Katraszél, Tiszai út, Tarjáni út.
Előzmény: Törölt nick (2387)
VT22 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2398
Ma kb. 7 perc késéssel indult a Kkfházi vonat, amivel jöttem. Csongrádnál már csak +2 volt...
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2397
Felnéztem a MÁV honlapra, rákattintottam a Fotópályázat feliratra, végignéztem a sok szép fényképet, és jónéhányra szavaztam is.
Akinek van kedve, nézze meg. Érdemes.
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2396
Hát még amikor áruforgalom is volt:

Előzmény: Rbatka (2341)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2395
Egyik napon(...) egy mv. ismerősömmel futottunk a vonathoz, mert késésben voltunk. Nem mondom meg, hogy melyik napon, mert túlságonsan egyértelmű lenne. Na mindegy, a külsős látta, hogy jövünk, de ő ért oda hamarabb a vonathoz, és már menesztett is. Persze a vonat nem indult el, a hülye perontyúk meg csak mosolygott. Talán Cegléden volt eddig külsős? Ott van ilyen hatékonyság...

Másik esetben ugyanazon mv. ismerősömmel ma jöttünk hazafelé. Tudjátok; Tiszakécskéről. A jv. Alsóúrrétnél jött rá, hogy adott esetben jegyet kellene kezelnie. Ám hozzánk oda sem jött, talán látásból ismeri a mv.-t. Ez még semmi, ugyanezen a vonaton szívesen megnézném azt a bizonyos szalagot vagy adathordozót is, mert Lakitelekről Árpádszállásig legalább 70 km/h, Szikráig legalább 65 km/h sebességgel mentünk, a síneken jól hallatszódott, hogy nem az átlagos sebességgel megyünk, illetve a mv. ismerősöm 31 év tengelyen töltött idővel elég jól meg tudja határozni a sebességet. Azt már mondani sem akarom, hogy Nyárlőrinc kijáratnál sem 50-nel mentünk...

És ha kiderítik? Majd legyen lelkiismeretfurdalásom, hogy ezt leírtam? Netán érezzem magam megsértve más hülyesége miatt?
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2394
Ja kérem, a királydinnye szereti a homoktalajt...
Előzmény: Rbatka (2392)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2393
Köszönöm az elismerést, bár nem fektettem bele sok erőt. Telefonkönyv, Egri csillagok, net stb. :D
Előzmény: Törölt nick (2388)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2392
Biciklivel? Ma voltam Tiszakécskén, 30 métert mentem a kisvasút "peronján", 10 métert a pálya mellett, és egy órával később már a külsőt feszegettem lefelé a kerékről.
Előzmény: Törölt nick (2389)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2391
A Közlekedési Közlöny 1970/38 számában a"A Kétegyháza-Elek közötti vasúti forgalom közútra terelésének gazdaságossága" címmel megjelent egy 4 oldalas tanulmány.

Ez nekem megvan. A tanulmány tele van csúsztatással, elhallgatással, közút iránti részrehajlással. Ettől függetlenül értékes információkat is tartalmaz:

Utasszám: 203840 fő.
Árutonna: 40652 t.
(évszám nélküli adatok)

Csak egy mondat: "A vonalnak mintegy 500 főnyi napi forgalma, amelyből a reggeli és esti hivatásforgalmat lebonyolító vonatok maximálisan 80-90 utast szállítanak, valamint Elek állomás átlagosan napi 7 kocsirakományt kitevő áruforgalma már önmagában is jelzi - figyelembe véve a 7 km-es szállítási távolságot -, hogy ilyen viszonyok között nem lehet a vasút gazdaságos."

Akinek kell egy példány a tanulmányból, írjon mailt, küldök.
Előzmény: Törölt nick (2352)
VT22 Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2390
Kb. 4 km volt a kettő között.
Előzmény: Holdkooros (2384)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2389
Esetleg ősszel, biciklivel.

VT22-nek: igaz, hogy az eI sín 23,6 kg-os volt, pont mint a "i" sín, de nem egyeztek meg a méretei.
Az eI-nek kisebb talpszélessége és kisebb magassága volt, de a súlybeli lemaradást behozta azzal, hogy nagyobb a feje.
Nálunk a pft udvarban van leásva egy kb 1,5 m-es eI sín.
Előzmény: Törölt nick (2380)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2388
A kedves kollégánál örvendetes fejlődés látszik helytörténet-ügyben...
Előzmény: Rbatka (2376)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2387
Szőkehalom egy másik mh volt.
Nem tudom a pontos helyét.
Előzmény: Holdkooros (2384)
division by zero Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2386
Jól látom, hogy a Veresegyház-Gödöllő nyereséges volt?
Előzmény: utn (2385)
utn Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2385
(nagyobban itt)
Ebből való: UVATERV: A körzetesítés és a kisforgalmú vasútvonalak racionalizálásának gazdasági vizsgálata

Eleknek 1957-ben 6700 lakosa volt, elméletben összejöhetett a napi ~900 utas.
Előzmény: Törölt nick (2357)
Holdkooros Creative Commons License 2008.06.26 0 0 2384
Pósahalom neve egy időben (60-asévek) Szőkehalom volt... vagy vhol a közelben (~133 folyamkm) volt egy Szőkehalom nevű megállóhely is.
Előzmény: Törölt nick (2323)
VT22 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2383
Kösz mindent!
Előzmény: Törölt nick (2379)
VT22 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2382
Rendben, igazad van, nem olvastam figyelmesen az előző hsz-t.
Előzmény: Törölt nick (2378)
Macosa Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2381
Rendben kössz mégegyszer.
Előzmény: Törölt nick (2372)
VT22 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2377
Régen volt olyan állomás, amit felezett a vasút, a román-magyar határon. Valahol Dél-Erdélyben.... Persze az úgy épült ki, határállomásnak.
Előzmény: Törölt nick (2375)
Rbatka Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2376
Harkály Üzletház Bt.
Maspex Olympos Kft.
Szikrai Borászati Kft.
Szikrai Építő és Faipari Kft.
Szikrai Szállítási Kft.

Én ezeket tudom a telepen. Több iparvágány is van bennt. Erre javaslom a Google Maps-ot, jól lehet látni.

(El tudom képzelni, hogy jó kis bevétele lehet a községnek az Olymposból[ismertebb termékek: Apenta, TopJoy, Kubu, Olympos, La festa] és a Szikrai Borászatiból[Piroska szörp, pezsgők, borok].)

Kíváncsi lennék, hogy a mai Szikra mh. honnan kapta a nevét?
Nyárlőrinc régen Kohárymajor, előtte Koháryszentlőrinc volt.
Koháry István főnemesnek, és Bedeghi Nyáry Lőrincnek* voltak itt birtokai.

*Hont vármegye főispánja, koronaőr, 1547-ben Szolnok várkapitánya. Itt volt az az eset 1552-ben, hogy a zsoldos hatsereg megszökött a harc előtti éjszakán, Nyáry Lőrinc azonban kis csapatával kitartott, ám fogságba esett. A Héttoronyban raboskodott, de kiszabadították.
Előzmény: Tshu-hash (2366)
Törölt nick Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2375
Kötegyánnál az első határvonal pont kettévágta volna a felvételi épületet is, később sikerült elérni, h tegyék át a váltókon túlra.
Előzmény: VT22 (2373)
VT22 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2374
Az eI sín milyen súlyú volt méterenként?
VT22 Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2373
"Illyén metszve a volt Vésztő - Kötegyán - Pusztahollód vonalat."

Az pont Kötegyánnál volt metszve de úgy, hogy a kiágazás pont a határon van. Gyakorlatilag egyik fél sem tudta használni. Google Earthen szépen látszik.
Előzmény: Törölt nick (2371)
Macosa Creative Commons License 2008.06.25 0 0 2370
Szia köszönöm a számokat de ha megtudnád nekem hogy pontosan mely fordulót csinálják tehát mely vonatok oda melyek vissza nagyon megköszönném. Jöhet privátba is: macosa-@hotmail.com . Mégegyszer köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (2346)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!