A teljes jelenség úgy kezdődött, hogy indításkor "kulcs be, elfordít gyújtásra, vár míg zug, majd" indítás.
Szóval a szivattyú dolgozik mert hallom a nyomás zúgásár. Ez kb 3-5 másodperc.
Aztán indítózás, de semmi. Máskor pöcc és jár. Kb a 3. próbára a gáz pumpálásra is csak 1-2 henger indult be, majd egyszer csak ment mind a három. Némi melegítés után padlógázon nem pörgött fel a motor, hanem halhatóan kihagyott. Vagyis olyan, mintha elektronikusan leszabályozna a fordulat.
Aztán egy próba út, ez 1-2km de tök jó minden. Megfordulás, húzatás és megint dadogás, leszabályzás a mutatvány vége.
Ekkor már sötét este volt. Másnap hajnali 2h kor indulás melóba. A 20km úton 90-100-110-120km/h semmi gond. Ment rendesen, és pörgött is, húzott ahogyan illik.
Nos??? Tippek?? AC - Benzin szűrő - Gyertyák - Kábelek??? Ezek jöhetnek szóba.Esetleg egy tank tisztítás.Fém, vagy műanyag??
Matíz II. 0,8 2003évj 88630km kb 70nél volt gyertya csere.
hasonlót vettem észre én is mostanában igaz nem csak 40-50 között hanem felfele is (60-70 nél is gyorsabban még nem mentem vele városban) én 5.ben vettem észre gondolom ugyan azon probléma (ha egyáltalán az) . okát még én sem tudom.
a ködlámpában fehér por ügyben senki nem tud okosat mondani?
Következőt szeretném kérdezni: 2001-es a Matízom. Nem voltak vele gondok, kifejezetten szereti a család. Kb. 1 hónapja furcsa hörgésszerű hangot hallok a motor baloldali részéről. Olyan mintha fals szívó hang lenne, de megnéztem és minden cső, szűrő doboz egyben. Ez a hang kifejezetten 4.-ben 40-50 km/h sebesség között hallható és kifejezetten csak gázadás közben. Ha a gázról leveszem a lábam, ez a hang nincs. Alacsonyabb sebességi fokozatban, ugyanilyen sebbességnél, feltehetően a magasabb fordulat miatt szintén nem hallom azt a hangot. Az autó egyébként kiegyensúlyozottan dolgozik, a motor ok. Az az igazi problémám ezzel a helyzettel, hogy több szerelő sem tudta megmondani pontosan, hogy ez mitől van. Tanácstalan vagyok. Ha esetleg ebben valaki tud segíteni, azt megköszönöm!
Ne törődj vele, az autóklímás tudja mit kell csinálni.
Gyere le vele Veszprémbe (Balatonalmádiba) és elviszlek valahova, ahol a döglött klímából is fagyasztót varázsol neked a fickó. És tényleg fillérekért.
A barátom Opel Omegájába rákos volt az egész klíma - először szivárgott, azt megoldották, ám miután kapott rendes gáznyomást, behalt a kompresszor.
Amikor azt is szereztek bontóbol, jót... erre beszart a klíma-párologtató az utastérben.
Na, az már fickósabb meló volt - 2 teljes nap munka, mert lemezig le kell bontani a műszerfalat, hogy hozzá lehessen férni.
Lényeg a lényeg, hogy végül rendbehozta neki, ma is jól működik - igaz, a műszerfal-bontást egy másik helybéli autószerelő végezte, de azt is szégyenlem leírni, hogy milyen bagó-pénzért.
Hiába na - nem budapesti tarifák vannak errefelé, a szakik a saját házukba dolgoznak, nem nyomorítja őket a hatalmas bérleti díj, stb - szóval más világ, na.
"kitudja a kompresszor jó-e? azt honnan tudom ? csak akkor derül ki mikor a drága gáz már benne hogy bocsi de mégsem jó?"
Sajna így van. El kell vinni autóklímáshoz, az feltölti és a szaglászó-műszerével "végigszimatolja", hogy nem ereszt-e valahol.
Beleszaglászik az utas- és motortérbe is - különös tekintettel a csatlakozárokra, feltöltő-csonkra, stb.
Ha minden rendben és a műszer sehol sem jelez szivárgást - utána jöhet a nagy és ünnepélyes beröff..és akkor látszik, hogy egyébként rendben van-e a gépezet?
Hál'Istennek ebbe nem kell olyan sok gáz mint egy nagyautóba - de így sem olcsó.
De összesen egy 10-esből megoldható - mindenestül.
a kocsimba nem megy a klíma. Tudom ez tág fogalom. amikor cseréltem a motort a kocsiban szét nyitottam a klíma vezetéket is. fel kell tölteni rendben. (előtte sem működött) DE ami a kérdést illeti kell-e még egyéb dolgot is tudni? előtte nyomás próbázzák gondolom hogy ereszt-e? de olvastam valami olajdologról is . az most hova kell? matizba kell-e? stb. kitudja a kompresszor jó-e? azt honnan tudom ? csak akkor derül ki mikor a drága gáz már benne hogy bocsi de mégsem jó?
Üdv! ha inditás előtt ha elfordítod a kulcsot és hallod amint felpumpálja a szivattyú a rendszert akkor nagy valószínűséggel jó a szivattyú! nem 100% de valószínű.
matiz I első ködlámpát szerviroztam a napokban gondoltam kipucolom mielőtt felteszem. szétszedés után láttam hogy van benne valami fehéres koszos sószerű anyag kb 2 gyüszünyi/db-
tudja valaki mi ez? kell ez bele? esetleg páraelszivó? vagy dobjam ki mert valami hő hatására keletkező melléktermék?
Még nem volt módom a sötét miatt behatóbban tanulmányozni a bajt, de igen, szerintem minden henger működik, szép az alapjárata. De könnyen megeshet, hogy fordulaton kihagy egy henger.
Ez a jövő zenéje. Hajnalban mennem kell melóba, és kb 2hét mire haza érek. Majd akkor teszt alá veszem módszeresen, de előbb egy gyertya cserét megejtek majd. A korai indulás miatt csak menetközbeni tesztet tudok csinálni. 20km csak elég neki ha egyáltalán menni akar. Ha nem, marad a telefon és a nejem.
Matyikámat elérte a végzet. Nagy nehezen beindult, de csak a gázpedál pumpálásra, majd nem ment fel a fordulat a max ig. Dadogott. A próba során előbb simán ment, húzott, majd rángatva dadogva próbált gyorsulni. Én a tápszivattyúra gondolok.
Pedig ki lehet gányolni valahogy a helyéről. Ne kérdezd most hogy - de valahogy lehet, az biztos.
Először a Dacia önindítónál futottam bele ilyenbe - amikor a kipufogó-sor alatt a kezemben volt a kicsavarozott önindító - de egy fél óra próbálgatás után eldöntöttem, hogy azt márpedig nem lehet kivenni onnan - mert az fizikai képtelenség.
Erre jött egy gyakorlottab szomszéd, benyúlt és egy valószínűtlenül ravasz mozdulattal kiemelte onnan :-))))
de kis korom kivételével semmi különöset nem találtam benne. (persze attól még az autómban lévő lehet teljesen eltömődve)
kérdésem ezt hol kell tisztitani? a szelep alja kicsit olajos de kitörlöm és kész... maga az elektromos rész szerintem nem szedhető szét egy peremezett valami azt házilag nem érdemes megbontani...
"Vannak tünetek, amiket anno márkaszerviz(ek!)ben sem tudtak kikezelni."
Pont ezt mondtam én is - hogy értelmetlen valamiféle spéci műhely után kutatni - elég, ha egy lelkiismeretes, jóeszű szakembert talál - mert az pont úgy a végére tud járni a dolgoknak, mint ahogy a "márkának" mondott szerviz is (vagy nem, ha olyan a helyzet).
A különbség csak annyi, hogy egy korrekt műhely nem azzal kezdi, hogy feleslegesen kidobat pár méregdrága fődarabot, hogy aztán széttárják a karjukat, ha mégse változott semmi.
A kedvencük a lambdaszonda (az egyik barátomnak a Daewoo Tico-szerű Daihatsujába is azt dobták ki először - szinte 1:1-ben Matiz-motor van benne).
Az jó drága, fasza jutalék van rajta és még a kezüket se kell összepiszkolják az 5 perces melóval és máris van egy kis bevétel aznapra.
Jaaa, hogy attól semmi sem változik - hát Istenem, vissza csak nem lehet küldeni az alkatrészt a raktárba, ha már egyszer beszerelték.
Nyugtasson meg a dolog, hogy a Matiznál SEMMILYEN olyan sajátosság nincs - ami valamiféle speciális képzésű vagy tudású szakembert igényelne.
Ha találsz egy bármilyen, lelkiismeretes és a szakmáját tudó autószerelőt - annak a Matiz javítása-karbantartása semmilyen gondot nem okoz, mert nincsenek trükkök, vagy rejtett hókuszpókuszok, amit csak a beavatottak ismernének.
Továbbá az alkatrész-beszerzés sem gond - bármire is szükséged lenne hozzá, a neten keresve számtalan cég számtalan ajánlatát kapod ugyanarra az alkatrészre - persze tudni kell szelektálni, hogy miből érdemes az olcsóbbat venni és mi az ahol nem érdemes spórolni.
Persze, itt sem törvény, hogy a legdrágább garantáltan a legjobb is - pláne hogy néha döbbenetes ár-eltérések vannak kereskedők közt, ezért érdemes kis időt eltölteni a gép előtt, ha szükség van valamire.
Úgy általában mondom csak, hogy óvakodj az olyan műhelytől, ahol görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy ők szerezzék be az alkatrészt, azzal a szlogennel, hogy "Csak így tudják garantálni a javítást".
Mert ez mese habbal - a jutalékra megy ki a dolog, részemről ilyen műhelybe a lábam sem teszem be - ezt jó előre tisztázni a műhelyesekkel.
Ha viszont azt mondják, hogy nekik tökmindegy, hogy te viszed, vagy ők szerzik be az alkatrészt - az már piros pont oda. Meg az is, ha az autó mellett állhatsz kisebb javítások-karbantartások esetén. Ha nagyon el akarnak hajtani...háááát...
Ha most vetted az autót, azért egy vezérműszíj-csere ajánlott - bármit is mond az eladó, pl. hogy azt tegnap délben cserélte, vagy ilyesmit....mert lehet hogy kifizette ugyan a cserét, de.....
Nemrégiben első autós Matiz tulajdonos lettem, így hát elkezdtem nézelődni a neten is, hogy magamba szívjam a tudnivalókat, úgy általában az autózásról és a kisautóval kapcsolatban is, ... természetesen a dolog folyamatban van, vannak már dolgok amik körvonalazódnak, hogy miket kellene javítani, cserélni stb. , azonban az első és az egyik legfontosabb, hogy találjak egy jó szerelőt, aki tud majd nekem segíteni az autó helyrepofozásában. Ha esetleg tudtok ilyet magatok közt és megosztjátok az infókat, azt Nagyon Szépen Köszönöm! :)