Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GPS Creative Commons License 2015.04.18 0 0 1763

 

"AC - Benzin szűrő - Gyertyák - Kábelek???"

 

Első és legelső sorban: az utolsó kettő. Tipikusan a bizonytalan gyújtás jelei ezek.

 

Illetve ... de ezt már le sem merem írni.

 

(Icipici gátszakadás a hengerfejtömítésnél - tud ilyen időszakos szarságokat csinálni )

.

Előzmény: adingos (1760)
adingos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 1762

Elképzelhető, hogy a téli latyak maradványa a só és annak reakciós eredménye ez a fehér por. Mielőbb takarítsd ki !

 

A hasit nem itt szokás szállítani, mert túl macerás a kiszedése, és túl látható. Tehát ez nem az.

Előzmény: GPS (1758)
adingos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 1761

Tudna nekem valaki egy üzemanyag szűrő képet, és egy üzemanyag pumpa képet feltenni valaki Matíz II.0,8 ról?  Megköszönném.

Előzmény: adingos (1760)
adingos Creative Commons License 2015.04.18 0 0 1760

A teljes jelenség úgy kezdődött, hogy indításkor "kulcs be, elfordít gyújtásra, vár míg zug, majd" indítás.

Szóval a szivattyú dolgozik mert hallom a nyomás zúgásár. Ez kb 3-5 másodperc. 

Aztán indítózás, de semmi. Máskor pöcc és jár. Kb a 3. próbára a gáz pumpálásra is csak 1-2 henger indult be, majd egyszer csak ment mind a három. Némi melegítés után padlógázon nem pörgött fel a motor, hanem halhatóan kihagyott. Vagyis olyan, mintha elektronikusan leszabályozna a fordulat.

 

Aztán egy próba út, ez 1-2km de tök jó minden. Megfordulás, húzatás és megint dadogás, leszabályzás a mutatvány vége.

Ekkor már sötét este volt. Másnap hajnali 2h kor indulás melóba. A 20km úton 90-100-110-120km/h semmi gond. Ment rendesen, és pörgött is, húzott ahogyan illik.

 

Nos??? Tippek?? AC - Benzin szűrő - Gyertyák - Kábelek???  Ezek jöhetnek szóba.Esetleg egy tank tisztítás.Fém, vagy műanyag??

 

Matíz II. 0,8  2003évj  88630km  kb 70nél volt gyertya csere.

Előzmény: fiest (1748)
Laudat Creative Commons License 2015.04.15 0 0 1759

Féltengely csukló gumiharangját nyomkod meg, hogy van e benne zsír, esetleg látni rajta lukat.

Mert ha nincs benne , akkor tud ilyen furcsa hangokat adni, nekem is 50-60 km körül csinálta.

 

 

Előzmény: dragon12 (1756)
GPS Creative Commons License 2015.04.15 0 0 1758

 

"a ködlámpában fehér por ügyben senki nem tud okosat mondani?"

 

Fehér por?  A volt gazdájáról tudsz valamit?

 

Ha nem, akkor inkább ne szippants bele, mert állítólag rá lehet szokni és nem olcsó az utánpótlás :-)))

.

Előzmény: fiest (1757)
fiest Creative Commons License 2015.04.15 0 0 1757

hasonlót vettem észre én is  mostanában igaz nem csak 40-50 között hanem  felfele is (60-70 nél is  gyorsabban  még nem mentem vele városban)  én  5.ben vettem észre gondolom ugyan azon probléma (ha egyáltalán az) . okát még én sem tudom.

 

 a ködlámpában fehér por ügyben senki nem tud okosat mondani?

 

Előzmény: dragon12 (1756)
dragon12 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 1756

Tiszteletem Mindenkinek!

 

Következőt szeretném kérdezni: 2001-es a Matízom. Nem voltak vele gondok, kifejezetten szereti a család. Kb. 1 hónapja furcsa hörgésszerű hangot hallok a motor baloldali részéről. Olyan mintha fals szívó hang lenne, de megnéztem és minden cső, szűrő doboz egyben. Ez a hang kifejezetten 4.-ben 40-50 km/h sebesség között hallható és kifejezetten csak gázadás közben. Ha a gázról leveszem a lábam, ez a hang nincs. Alacsonyabb sebességi fokozatban, ugyanilyen sebbességnél, feltehetően a magasabb fordulat miatt szintén nem hallom azt a hangot. Az autó egyébként kiegyensúlyozottan dolgozik, a motor ok. Az az igazi problémám ezzel a helyzettel, hogy több szerelő sem tudta megmondani pontosan, hogy ez mitől van. Tanácstalan vagyok. Ha esetleg ebben valaki tud segíteni, azt megköszönöm!

fiest Creative Commons License 2015.04.14 0 0 1755

de jól hangzik... már mint az anyagi része.

 siófokra kellett volna menni  mult hétvégén de lemondták. de az is 240 km oda- vissza. szoval az is akkor éri meg ha ugy is oda kell mennem.

Előzmény: GPS (1754)
GPS Creative Commons License 2015.04.14 0 0 1754

 

Ne törődj vele, az autóklímás tudja mit kell csinálni.

 

Gyere le vele Veszprémbe (Balatonalmádiba) és elviszlek valahova, ahol a döglött klímából is fagyasztót varázsol neked a fickó. És tényleg fillérekért.

 

A barátom Opel Omegájába rákos volt az egész klíma - először szivárgott, azt megoldották, ám miután kapott rendes gáznyomást, behalt a kompresszor.

Amikor azt is szereztek bontóbol, jót... erre beszart a klíma-párologtató az utastérben.

Na, az már fickósabb meló volt - 2 teljes nap munka, mert lemezig le kell bontani a műszerfalat, hogy hozzá lehessen férni.

 

Lényeg a lényeg, hogy végül rendbehozta neki, ma is jól működik - igaz, a műszerfal-bontást egy másik helybéli autószerelő végezte, de azt is szégyenlem leírni, hogy milyen bagó-pénzért.

 

Hiába na - nem budapesti tarifák vannak errefelé, a szakik a saját házukba dolgoznak, nem nyomorítja őket a hatalmas  bérleti díj, stb - szóval más világ, na.

.

Előzmény: fiest (1753)
fiest Creative Commons License 2015.04.14 0 0 1753

Az az olaj dolog? valami olaj vissza szivárgás eltávolitás vagy mi a fenét is olvastam...

Előzmény: GPS (1752)
GPS Creative Commons License 2015.04.14 0 1 1752

 

"kitudja a kompresszor jó-e? azt honnan tudom ? csak akkor derül ki mikor a drága gáz már benne hogy bocsi  de mégsem  jó?"

 

Sajna így van. El kell vinni autóklímáshoz, az feltölti és a szaglászó-műszerével "végigszimatolja", hogy nem ereszt-e valahol.

Beleszaglászik az utas- és motortérbe is - különös tekintettel a csatlakozárokra, feltöltő-csonkra, stb. 

 

Ha minden rendben és a műszer sehol sem jelez szivárgást - utána  jöhet a nagy és ünnepélyes beröff..és akkor látszik, hogy egyébként rendben van-e a gépezet?

Hál'Istennek ebbe nem kell olyan sok gáz mint egy nagyautóba - de így sem olcsó.

 

De összesen egy 10-esből megoldható - mindenestül.

.

Előzmény: fiest (1751)
fiest Creative Commons License 2015.04.14 0 0 1751

Üdv! elérkezett a jó idő és a klíma ideje.

 a kocsimba nem megy a klíma. Tudom ez tág fogalom. amikor cseréltem a motort a kocsiban  szét nyitottam a klíma vezetéket is. fel kell tölteni rendben. (előtte sem működött) DE ami a kérdést illeti  kell-e még egyéb dolgot is tudni? előtte nyomás próbázzák gondolom hogy ereszt-e?  de olvastam valami olajdologról is . az most hova kell? matizba kell-e? stb.  kitudja a kompresszor jó-e? azt honnan tudom ? csak akkor derül ki mikor a drága gáz már benne hogy bocsi  de mégsem  jó?

GPS Creative Commons License 2015.04.13 0 0 1750

 

"szerintem minden henger működik, szép az alapjárata. De könnyen megeshet, hogy fordulaton kihagy egy henger."

 

Csak szólok, hogy nekem konkrétan csinált olyat, hogy az alapjárat tökéletes volt, de terhelésben olyanokat hagyott ki, hogy majd kiestem a szélvédőn.

 

És mindezt egy tetves gyertyakábel miatt - mert mindent ez okozott.

De ugyanezt megcsinálja egy repedt elosztófedél is, ha olyanja van.

 

Ki lehet jelenteni, hogy a rángatás-jellegű hibák 95%-át gyújtás-gond okozza, nem a benzinellátás.

.

Előzmény: adingos (1747)
fiest Creative Commons License 2015.04.13 0 0 1749

Előzmény: fiest (1748)
fiest Creative Commons License 2015.04.13 0 0 1748

Üdv!  ha inditás előtt ha elfordítod a kulcsot és hallod amint felpumpálja a szivattyú a rendszert akkor  nagy valószínűséggel jó  a szivattyú! nem 100% de valószínű.

 

 

 matiz I  első ködlámpát szerviroztam  a napokban gondoltam kipucolom mielőtt felteszem. szétszedés után láttam hogy van benne valami fehéres koszos sószerű anyag kb 2 gyüszünyi/db-

 tudja valaki mi ez? kell ez bele? esetleg páraelszivó? vagy dobjam ki mert valami hő hatására keletkező melléktermék? 

Előzmény: adingos (1747)
adingos Creative Commons License 2015.04.12 0 0 1747

Még nem volt módom a sötét miatt behatóbban tanulmányozni a bajt, de igen, szerintem minden henger működik, szép az alapjárata. De könnyen megeshet, hogy fordulaton kihagy egy henger.

Ez a jövő zenéje. Hajnalban mennem kell melóba, és kb 2hét mire haza érek. Majd akkor teszt alá veszem módszeresen, de előbb egy gyertya cserét megejtek majd. A korai indulás miatt csak menetközbeni tesztet tudok csinálni. 20km csak elég neki ha egyáltalán menni akar. Ha nem, marad a telefon és a nejem.

Előzmény: oveipreib (1746)
oveipreib Creative Commons License 2015.04.12 0 0 1746

Nem tudom. Nekem ilyen még nem volt és remélem nem is jön elő. Nagyon kell a munkába járáshoz az autó.

Működik az összes henger?

Előzmény: adingos (1745)
adingos Creative Commons License 2015.04.12 0 0 1745

Matyikámat elérte a végzet. Nagy nehezen beindult, de csak a gázpedál pumpálásra, majd nem ment fel a fordulat a max ig. Dadogott. A próba során előbb simán ment, húzott, majd rángatva dadogva próbált gyorsulni. Én a tápszivattyúra gondolok.

 

Ki mit mond????? 2003évj Matiz 08 II 83000km.

harcsasanyi Creative Commons License 2015.04.12 0 0 1744

De igen ! A hátsó ülés alatt lehet kiemelni a szivattyú és ott van az érzékelő is!

 

Előzmény: Zoltán Ver (1743)
Zoltán Ver Creative Commons License 2015.04.11 0 0 1743

Ezek szerint nem a tetején kell megbontani a hátsó ülés alatt? 

Előzmény: harcsasanyi (1742)
harcsasanyi Creative Commons License 2015.04.11 0 0 1742

A tartályba lévő kis fémszínű érzékelő a szivattyúház oldalába van bepattintva,valószinüleg az döglött meg nálam is így volt!!!

 

Előzmény: Zoltán Ver (1741)
Zoltán Ver Creative Commons License 2015.04.11 0 0 1741

Sziasztok! 

 

Nem jelez vissza az alacsony benzinszint lámpa, van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba? Köszönöm! 

GPS Creative Commons License 2015.04.10 0 0 1740

 

Pedig ki lehet gányolni valahogy a helyéről. Ne kérdezd most hogy - de valahogy lehet, az biztos.

 

Először a Dacia önindítónál futottam bele ilyenbe - amikor a kipufogó-sor alatt a kezemben volt a kicsavarozott önindító - de egy fél óra próbálgatás után eldöntöttem, hogy azt márpedig nem lehet kivenni onnan - mert az fizikai képtelenség.

 

Erre jött egy gyakorlottab szomszéd, benyúlt és egy valószínűtlenül ravasz mozdulattal kiemelte onnan :-))))

.

Előzmény: fiest (1738)
fiest Creative Commons License 2015.04.10 0 0 1739

persze a képek most sem jöttek át valamiért. sebaj itt a linkek:

http://kepfeltoltes.hu/view/150410/IMG_20150410_111948_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kiszerelve szétszedve
http://kepfeltoltes.hu/view/150410/IMG_20150410_111959_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

maga a szelep

http://kepfeltoltes.hu/view/150410/IMG_20150410_112004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
az összekötő elem aluminium....

 

de kis korom kivételével semmi különöset nem találtam benne. (persze attól még az autómban lévő lehet teljesen eltömődve)

 

 kérdésem ezt hol kell tisztitani? a szelep alja kicsit olajos de kitörlöm és kész... maga az elektromos rész szerintem nem szedhető szét egy peremezett valami azt házilag nem érdemes megbontani...

Előzmény: fiest (1738)
fiest Creative Commons License 2015.04.10 0 0 1738

kicsit tulhaladtunk az Eegr szelepen de volt aki mondta hogy kitisztította.

 na most én a "tartalék" motorról leszereltem mert igy könnyebb (amúgy nem is tudom hogy lehet kivenni mert hely az nincs hozzá) 

Előzmény: GPS (1720)
GPS Creative Commons License 2015.04.09 0 0 1737

 

"Vannak tünetek, amiket anno márkaszerviz(ek!)ben sem tudtak kikezelni."

 

Pont ezt mondtam én is - hogy értelmetlen valamiféle spéci műhely után kutatni - elég, ha egy lelkiismeretes, jóeszű szakembert talál - mert az pont úgy a végére tud járni a dolgoknak, mint ahogy a "márkának" mondott szerviz is (vagy nem, ha olyan a helyzet).

 

A különbség csak annyi, hogy egy korrekt műhely nem azzal kezdi, hogy feleslegesen kidobat pár méregdrága fődarabot, hogy aztán széttárják a karjukat, ha mégse változott semmi.

 

A kedvencük a lambdaszonda (az egyik barátomnak a Daewoo Tico-szerű Daihatsujába is azt dobták ki először - szinte 1:1-ben Matiz-motor van benne).

Az jó drága, fasza jutalék van rajta és még a kezüket se kell összepiszkolják az 5 perces melóval és máris van egy kis bevétel aznapra.

Jaaa, hogy attól semmi sem változik - hát Istenem, vissza csak nem lehet küldeni az alkatrészt a raktárba, ha már egyszer beszerelték.

.

Előzmény: oveipreib (1736)
oveipreib Creative Commons License 2015.04.09 0 0 1736

Hát azért.... na! Vannak tünetek, amiket anno márkaszerviz(ek!)ben sem tudtak kikezelni. Korábban már irtam -> check lámpa

Előzmény: GPS (1735)
GPS Creative Commons License 2015.04.09 0 0 1735

 

Nyugtasson meg a dolog, hogy a Matiznál SEMMILYEN olyan sajátosság nincs - ami valamiféle speciális képzésű vagy tudású szakembert igényelne.

 

Ha találsz egy bármilyen, lelkiismeretes és a szakmáját tudó autószerelőt - annak a Matiz javítása-karbantartása semmilyen gondot nem okoz, mert nincsenek trükkök, vagy rejtett hókuszpókuszok, amit csak a beavatottak ismernének.

 

Továbbá az alkatrész-beszerzés sem gond - bármire is szükséged lenne hozzá, a neten keresve számtalan cég számtalan ajánlatát kapod ugyanarra az alkatrészre - persze tudni kell szelektálni, hogy miből érdemes az olcsóbbat venni és mi az ahol nem érdemes spórolni.

Persze, itt sem törvény, hogy a legdrágább garantáltan a legjobb is - pláne hogy néha döbbenetes ár-eltérések vannak kereskedők közt, ezért érdemes kis időt eltölteni a gép előtt, ha szükség van valamire.

 

Úgy általában mondom csak, hogy óvakodj az olyan műhelytől, ahol görcsösen ragaszkodnak ahhoz, hogy ők szerezzék be az alkatrészt, azzal a szlogennel, hogy "Csak így tudják garantálni a javítást".

Mert ez mese habbal - a jutalékra megy ki a dolog, részemről ilyen műhelybe a lábam sem teszem be - ezt jó előre tisztázni a műhelyesekkel.

 

Ha viszont  azt mondják, hogy nekik tökmindegy, hogy te viszed, vagy ők szerzik be az alkatrészt - az már piros pont oda. Meg az is, ha az autó mellett állhatsz kisebb javítások-karbantartások esetén. Ha nagyon el akarnak hajtani...háááát...

 

Ha most vetted az autót, azért egy vezérműszíj-csere ajánlott - bármit is mond az eladó, pl. hogy azt tegnap délben cserélte, vagy ilyesmit....mert lehet hogy kifizette ugyan a cserét, de.....

.

Előzmény: aTeleTabi (1734)
aTeleTabi Creative Commons License 2015.04.09 0 0 1734

Sziasztok!

 

Nemrégiben első autós Matiz tulajdonos lettem, így hát elkezdtem nézelődni a neten is, hogy magamba szívjam a tudnivalókat, úgy általában az autózásról és a kisautóval kapcsolatban is, ... természetesen a dolog folyamatban van, vannak már dolgok amik körvonalazódnak, hogy miket kellene javítani, cserélni stb. , azonban az első és az egyik legfontosabb, hogy találjak egy jó szerelőt, aki tud majd nekem segíteni az autó helyrepofozásában. Ha esetleg tudtok ilyet magatok közt és megosztjátok az infókat, azt Nagyon Szépen Köszönöm! :)

 

Üdv!

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!