Múltkor kalandoztunk a bakonyi erdőkben terepjáróval és vadászokkal találkoztunk és szerencsére nem volt GOND , lekisértek a főútra . .....
Kb. 1 éve letöltöttem és ki is nyomtattam egyik kedves fórumtársunk " Terepjáróval a Természetben " összegyűjtött , szerkesztett írását . NAGYON jó !!!!
Nem vagyok tisztába a vadászat szabályaival ( természetesen ÉN nem ölöm a vadakat ) , pl. mit és hogyan kell a vadászatot jelölni stb. .
Szóval hasonló összeállitás kellene , hogy kinek mi a jóga , kötelezettsége . Persze akinél van a sörétes az a " námbör van " , de szeretnék ezen a téren is tisztába lenni . .....
Hülye konzervatív! Semmi okosba' garázssor végén, zőccséges Merga csomagtartóból napszemcsis ukrán neppertől áfa-tréfa nélkül? Iszol te rendesen fúróuram? :)
Oszt amúgy akkor meg se zavartuk különösebben a verdát. Februárban viszont nekiállok végre, oszt összerakom. Meg kezdem keresgélni a hátsó mog hidat, mer az még nincs, csak első. :)
Elvtársak, ne kezdjük már megint egymás köpködését! Mióta kirakták a fórumról azt az afgán kapásparasztot, azóta kisebb kilengésektől eltekintve nyugi volt, nem kéne megint elmenni a "kinek mekkora a micsodája" irányba. Minek egymást bántani, ha lehet fikázni a vadászokat is*?
*csak poén volt, ne vegye magára egyetlen vadász sem.
A vonóerő sokkal inkább a nyomaték és az áttételezés kérdése.
A 2 tonna az maximum a tapadásban segít. Persze adott talajon, adott gumival.
Én a Range-el (4.3 V8, automata) húztam fel lerohadt volvo csuklósbuszt a Jászberényi úti felüljáróra, meg rakott kamiont árokból kirángattam párat, meg felhúztam havas felüljárókra. Persz ott ők is nyomják a gázt, de a busz az se kép se hang nem volt. Motor járt, csak hajtás nem vót, lefosta magát a váltója, az nem segített semmit feljönni, de az nem is vót, csak huszonegynéhány tonna.
Unimogokkal gond nélkül huzogatnak 5-600 tonnás vasúti szerelvényeket, a kikötőben én is tologattam ilyen 6-8 vagonos motyókat ide-oda, amikor a targoncák nem értek rá, és odébb kellett tolni a rakott szerelvényt, meg egyszer megmozdítottam a 255 tonnás portáldarut, de azt csak egy centire. :)
Szóval a helyzettől is függ. Ha lehorgonyoz az eleje rögtön többszörös vonóerő kéne, hogy kijöjjön.
Még egy olyan kérdés, hogy szerinted, szerintetek egy átlag 2 tonnás terepjáró mekkora folyamatos vonóerőre lehet képes? Például, ha kihúz/felhúz egy másikat anélkül, hogy mindezt lendületből ténné és a kerekek sem pörögnek ki normál földúton.
Meg velem is vót már, hogy a fóti patakból próbáltak kicsörlőzni, oszt a TLC, ami próbált húzni, az közledett felém. Akkor mögéakasztottak egy Patrolt, úgy is gyöttek. Akkor keresztbe mögéjük állt a KirályPisti a Pajeroval, azt is rákötötték, oszt akkor már hárman jöttek felém, én meg meg se mozdultam.
Aztán szóltam, hogy ne erőltessük, és inkább kitolattam vissza. :)
Perszehogy. Alapvetően a vontatáshoz lófasz erő kell, sík úton egy két tonnás terepjárót húzva néhányszáz kiló a terhelés. Meredek főfele persze több, de az se olyan rettentő. Akkor tud SOKKAL több lenni, amikor mondjuk az autó nem gurul, hanem egy 2 tonnás terepjáró teljes hosszán hasal a redvában. Meg mondjuk még túrja is maga előtt egy kicsit a trutymót.
Volt már olyan, hogy a 12000-es hidrós milemarker megcsigázva se tudta kihúzni a Geri Range-ét, amikor azt csak FÉLIG merítette el a tőzegmocsárban. Csak az első kerék süllyedt el, a hátsó még az úton volt, de meg se moccant. :)
A 10-es kötelek már 8-9 tonnát is tudnak, a 9-es olyan 6-7 tonnát amúgy.
5,5 tonna lenne akkor a szakítószilárdsága a 8mm-esnek. Az elég akkor szinte mindenhova.
Még egy olyan kérdésem van, hogy ha mondjuk sík úton egy pl. Uaz húzna felfele egy kisebb terepjárót a 45 fokos lejtőről, akkor érheti-e a drótkötelet nagyobb feszítés, mint ami a kisebb terepjáró súlya lenne?