Keresés

Részletes keresés

SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 271
A koruti villamosok csucsorai terhelese eleri a 10000 fot az erosebb iranyban orankent. Oszzteljesitmenye 150000 fo korul van naponta. (A 3-as metro napi utasszama 250 ezer, es csugyban 16-17000 ember megy rajta, tehat mar igencsak erdemes mukodtetni. A szentendrei Hev napi utasszama 72000, sajnos a csucsorait nem tudom, es a dolgozatom sincs nalam, igy meg sem tudom nezni. Ennek ellenere a HEV jo legalabb ugy, ahogy van, hiszen nem is tud most annyit vinni, mint egy metro.)

A laesullyesztett villamos nem zavarna a hoforrasokat, a metro annal inkabb. Pontosabban a metrot zavarnak a hoforrasok...

Előzmény: John Howard (236)
DLala Creative Commons License 1999.10.27 0 0 270
Félreérted NZA,
arra gondoltam, hogy a 6-os ne forduljon be a Karinthyra, hanem menjen tovább a 4-es vonalán mág egy megállót a Bocskain és úgy érje el a Kosztolányit. Erre értettem, hogy ki van hagyva a helye. Egy-két behordó buszjáratot is a Móricz helyett a Kosztolányira lehetne érkeztetni, ott most úgyis üresedés van. Így azok, akik úgyis a 6-osra akarnak felszállni a Móriczon, már egy lépéssel elobb megtennék a Kosztolányin, a 6-oson tehát nem lenne sokkal több ember, a Móriczon viszont sokkal kevesebb.
Így jobb?
Előzmény: NZA (244)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 269
Jo hir (?:))) a BU 89-33 uj rendszamos BPI-654. Lefenykepeztem, es igerem, jovo heten megprobalom frissiteni a honlapomat, hogy lathassatok. Addig is lehet probalkozni az mkkk.kma.bme.hu/buszok/1654v194.jpg file-al. Most nem tudom megnezni, muxik-e, mert olyan gepnel vagyok, amely orulok, hogy megy.
Nemreg fotoztam eredeti BU 87-est, egy dodgemet potolt a 183-ason. Egymas mellett vannak. Remelem ezt is meg lehet majd talalni nalam.
Előzmény: division by zero (246)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 268
A kemeny az egykori kipufogo, amely folfele vezetett. A 412-eseken most ilyen van. Ugy nez ki, mint egy szemeteskocsi kipufogo :))). A 06-71-esen is ilyesmi van, csak mar hasznalaton kivul. Helyette mar az oldalso kipufogot hasznaljak. (Erdekes, hiszen ott van a kemenyhez vezeto cso, csak hatul le kellett volna agaztatni.)
A sinjeink rendesek a paneleseket kiveve. A valtok alkalmasak lennenek a 40-re is,de a gyogyszertaros eset utan nem engedelyezik, csak 10-re, gyok felol 15. Volt szerencsem Tatrat latni ugy 50-nel egy Vignoles-valton. Mint a kisangyal! A gyogyszertarnal azonban nem a valto volt rossz, megcsak nem is a valtoallito (ami azert kiveteles dolog:))). Ezek nem tudnak csak ugy atallni, habar nem biztositottak. A biztositottranyugibanra lehet menni 40-nel. A rugos valto meg logikusan 15 (vagy 10? nem tudom.), hiszen a kerek valtja. Ezek ugyis vegallomasokon vagy csonkaknal vannak (Budafok, Varoshaz ter), ott jo.
Előzmény: Járaszája (248)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 267
Boleny!
En nem kivanom csokkenteni a Rakoczi ut kapacitasat, csak a helyere tenni. Mint az kozismert jelenleg 2x2 sav van rajta, kanyarodosavokkal. A Buszsav ezen felul van, illetve akanyarodo savok ezek. Amennyiben az Erzsebet hid es az Astoria kozott az autokat le lehetne vinni a fold ala, valamint font hagyni 2x1 sav szervizutat, no meg egy takaros villamost, a jarda szelesitheto, a kozforgalmu, es a kozuti forgalom egyarant gyorsithato. A Blahanal szinten le lehet vinni a 2x2 savot, hogy a lampa ne fogja meg.
Mas: Te kulonvalasztod az elovarosi vasutat es a metrot? ;))
Előzmény: Bölény (255)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.27 0 0 266
John! Egyetertek, de nezd meg NZA oldalat az olasz villamosokrol! Ott aztan van kozepperon jobb ajtokkal! (mkkk.kma.bme.hu)
:)))

SzigDani

Előzmény: John Howard (259)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 265
Előzmény: John Howard (263)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 264
valami esti műsorban volt talán az Rtl Klubon, nézte valaki végig, tud pontosabbat?
én csak későn kezdtem el figyelni miről is van szó.
Előzmény: division by zero (262)
John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 263
Carpy (& mindenki, akit érdekel!), megtaláltam a cikket az EMKE-aluljáróról, begépeltem, beszkenneltem, délelőtt telepítem a honlapomra:

http://www.nexus.hu/jhoward

Sajnos, még nem működik minden link, ahogy időm engedi, dolgozom rajta!

Üdv:
John Howard

Előzmény: Carpy (147)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 262
én valami olyat hallottam tegnap, hogy valami külföldi szakértő megvizsgált 50 tervezett BKV fejlesztési tervet, és ebből befektetés/megtérülés alapon a 47. lett a 4-es metró
Előzmény: névtelen (260)
division by zero Creative Commons License 1999.10.27 0 0 261
esetleg kékre festjük, és akkor nem is tünik fel neki, hogy nem busz :))))))
Előzmény: John Howard (259)
névtelen Creative Commons License 1999.10.27 0 0 260
tegnap este hallottam a tv1-en valami olyasmit (sajna csak a végét), hogy a kormány esetleg hajlandó felülvizsgálni az autópályaépítési programot, a tömegközlekedés fejlesztése érdekében, de azért metrót nem....

hallottatok erről valamit??

John Howard Creative Commons License 1999.10.27 0 0 259
Bölény, ha már a Rákóczi út közepére tennéd a buszsávot, Demszky-pogikkal elválasztva a forgalomtól, nem lehetne inkább villamost közlekedtetni rajta? Kevésbé füstöl, több utast visz el, meg a bal oldalán is van ajtó!
Előzmény: Bölény (255)
Berendi Peter Creative Commons License 1999.10.26 0 0 258
" ... 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig ... "

a nagykoruti villamosvonalon szerinted meg ures kapacitas van?

Ugy tudom, hogy a Petofi hidon kisebb a 4-6 vill forgalma mint a Margiton. Valoszinuleg meg kisebb lesz ha egyszer az 1-es villamos is ater Budara.

Es a korteren hol kanyarodik ki?

Elobb-utobb ugyis rendezni kell azt a teret, eleg lehetetlen "rendszer" alakult ki rajta. B megoldas hogy ne a 6os hanem a 4es menjen a Kosztolanyiig.

Előzmény: NZA (244)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 257
próbametrós képek elküldve...
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 256
"Demszky-pogacsakkal" :))))
ez se rossz név, én eddig a fekvőrendőrnőt hallottam...
Előzmény: Bölény (255)
Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 255
Latod, Jaraszad, mar segitotarsam is akadt DLala szemelyeben! Az o megkerdojelezhetetlen ;-)) adatai szerint a helyi erdekeltsegu forgalom adja a fustokadok nagy reszet. Termeszetesen a bejarosokat at lehetne terelni tomegkozlekedesre, de eppen ehhez kene a metro es az elovarosi vonat. Es ezutan, de csak szigoruan ez utan lehetne meg jobban szigoritani a parkolasi viszonyokat. De ha ez mind meg is valosul, meg akkor se latnam celszerunek csokkenteni az utfeluletet. Foleg, ha nincs alternativ utvonal. Mert a Rakoczi utnak nemigen van ilyenje.

Az viszont telleg sokat segithetne, ha a buszokat be lehetne vinni kozepre, mondjuk Demszky-pogacsakkal elvalasztva a tobbi forgalmi savtol. A Keleti iranyaban ugyis allandoan szivnak a buszvezetok, amikor harom savon kell atmaszniuk azokkal a nagy dogokkel. Foleg a feketeknek szar, mert azok csak a Huszar utcai megallotol kezdhetik a behuzodast. A kozepre hozatalnal viszont cikis lehet a megallok kialakitasa, leven a kozepsziget nem tulsagosan praktikus erre a celra. Hacsak meg nem varialjak, hogy baloldali rendszeru legyen a kozlekedes a buszsavokon belul. Hu, ez nem lenne semmi, gyanutlan idegen poroszkal, aztan egyszercsak elrongyol mellette szembol egy prios 7-es... ;-)))

A magasvasut poen volt termeszetesen, ott is volt a smiley a vegen, de ha nem szoktok le szelsebesen a Rakoczi ut piszkalasarol, akkor fontolra veszem, hogy az emiatt felboszult Rakoczi utiakbol akciocsoportot szervezek eme nemes cel tamogatasara. Aztan majd leshettek, mint a Hamzsabegi uton!! (:-|4 (Ez egy fenyegeto smiley, rohamsisak van a fejen es geppityu log a vallarol!)

Div0! Ha szkennelsz metros kepet, nyomnal nekem is 1-et?

Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 254
Köszi, gyanítom, hogy amit én láttam kép, az onnét volt. Csak a könzv nem van meg hozzá. Amikor először láttam, azt hittem, hogy orosz, bár végülis minden metro hasonlít ilyen alapon.
Előzmény: division by zero (252)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 253
ja és ma láttam egy IK435-t a 20-as gyors vonalán, kicsit meglepödtem...

division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 252
szerintem is nagyon szomorú, az meg pláne, hogy végül mégse a magyarok gyártották a kocsikat...
Van két kép itt a könyvben, beszkenneljem neked?
Előzmény: Járaszája (251)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 251
Kösz, Division. Szóval utasokkal nem is jártak, gyakorlatilag használatlanul dobták ki őket? Szomorú.
Előzmény: division by zero (249)
gyurmosz Creative Commons License 1999.10.26 0 0 250
Kibelezett Ikarusok:
Győrben valamivel az állomás előtt (Bp. irányából) rengeteg többé-kevésbé egyben lévő BKV eredetű harmonikaajtós 260-as ill. 280-as van. A 280-asok ráadásul abból a generációból származnak, amelyikből a mai harmonikaajtós 260-asok. Ilyenek egyébként közlekednek Dunaharasztin is (helyi járatú buszként).

Harmonikaajtós 280-asok:
Csepelen rengeteg van, felújítottak is (Pl: 58-30; 58-13; 58-31; 58-09; 58-10; 52-40; BPI-711 stb.)

Előzmény: division by zero (247)
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 249
"Mi lett a metró próbakocsikkal? (nem a Hunslettel, a régiekkel) "

1997-es Vasúthistória Évkönyvből idézek:
"A kocsik próbaüzemét a metróépítés 1953 nyarán elrendelt leállítása ellnére az évtízed utolsó harmadáig folytatták. Mivel a majd befejezendő metróvonalra magyar járműveket szántak, az illetékesek az ötvenes évek végén a próbakocsik biztonságos, zárt helyen való tárolásáról határoztak. Erre a pálya kocsiszínjét jelölték ki és itt őrizték a kocsikat a hatvanas évek végéig. Ezután a BKV-HÉV Cinkotai főműhelyébe kerültek. Szóba került HÉV vezérlőpótkocsinak való átalakításuk. 1972 nyarán végrehajtott elbontásuk után a forgóvázaikat üzemi jármű építésénél akarták felhasználni"

néhány érdekesség:
" A tervezők nagy figyelmet szenteltek az utastér szellőzésére. Mivel a budapesti alagútszelvény szűkebb volt a moszkvainál, ezért az ottani megoldást nem lehetett alkalmazni. Helyette a győri Vagongyár tervezői a szellőzőzsalukat az ablakok fölé helyezték. A célszerő méretek megállapítására a BME Aerodynamikai Intézete modellkisérleteket végzett. A szellőző zsaluk hatását az utastéri ablakok kb 20. cm-es leereszthetősége is növelte"

most hogy is (nem) működik a "szovjet légkondi"???

" A hajtás változatok az alábbiak voltak:
a) eredeti, szovjet dokumentáció szerinti
b) lengőmotoros kivitel
c) kéthajtóműves, kardános megoldás

A hajtás változatok közül a b) és a c) adott jó eredményt"

szóval az eredeti szovjet az szar volt, mégis milyen járműveket kaptunk???

Előzmény: Járaszája (248)
Járaszája Creative Commons License 1999.10.26 0 0 248
Bölény! itt mások is azt mondják, bár kétlem, hogy pontosabb adataik lennének mint nekem, szóval hogy a Rákóczi út forgalmát nem a helyiek adják. Tehát ingenis ki kell innét szorítani az átmenő autósokat, fasítással vagy villamossal. De mondd, hogy a magasvasút csak vicc volt!
Division! mondjátok már meg, mi az a kéményes busz.
NZA (vagy aki tudja)! Mi lett a metró próbakocsikkal? (nem a Hunslettel, a régiekkel)
Amikor nyugati villamosos városban járok, mindíg csodálkozom, hogy milyen jó sinjeik vannak, nem kopottak, és a hengerelt aszfalt sem töredezett melettük. Miért nem lehet nálunk is rendes síneket rakni? Miért kell egy váltón 15-tel döcögni? Hogy ne kopjon? Rohej!
division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 247
Volán topicban már kérdeztem, de ott nem sokan jártak tegnap óta, ezért itt újra:

A Reitter Ferenc utca végén a Kámfor utcánál volt egy nagy telep, azt hiszem valami vámos cégé, itt állt kb. 5-6 évig vagy 30 főleg csuklós Ikarusz, német feliratokkal, némelyiken még valami viszonylat szám is volt...
aztán egyik hétről a másikra eltüntek a buszok, csak 2-3 kibelezett maradt ott, aztán kb 1-2 hét alatt ezek is eltüntek, sőt még az épületeket is elbontották, azóta csak parlagfű tenyészet van ott...

tud valaki erről valamit?

division by zero Creative Commons License 1999.10.26 0 0 246
"Az eredeti 90-esekből 13 db van meg:06,08,11,12,17,19,25,26,27,29,31,33,34."

ma láttam a 90-08-t, utaztam a 90-06-on, és láttam 90-09-t! 90-09 az nem eredeti 90-es? vagy csak a szemem káprázott?

89-94 az mennyire veterán? nyáron még láttam olyanokat is, hogy 89-98,99,90-00...

a 90-06-ban mindhárom ajtódoboz fehér, de a kapaszkodók sajnos feketék...

Előzmény: Lajoska (119)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.26 0 0 245
Igen, a nagykörúti villamos... Hogy egy kicsit rosszindulatú legyek, világosan emlékszem, amikor annak idején, az átépítéskor nagy büszkén hirdették, hogy ez olyan csodálatos technológia, hogy csak 15 év múlva kell felújítani. Ez mondjuk igaz is, mert a váltót nem felújították, hanem kicserélték. Most akkor túlzás volt az ígéret, vagy egyéb hiba lépett fel?

Osztap

Előzmény: NZA (244)
NZA Creative Commons License 1999.10.26 0 0 244
"Mondok egy példát is. A 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig. Csak 1 megálló, kiépítése olcsó, megvan a helye. Ott most úgyis felszabadult kapacitás, mert a Volán pu. kikerült Kelenföldre. Néhány buszvégállomással több is elférne ott. Ennél jobb tehermentesítést el sem tudok képzelni a BB út - Móricz tengelynek. "
Ugy emlekszem ez mar egy lefutott kor: azt mondd mar meg nekem, hogy a nagykoruti villamosvonalon szerinted meg ures kapacitas van? (Ha mar oda akarod terelni a forgalmat.) Ez nekem a zsufoltsagbol itelve nem ugy tunik. Es a korteren hol kanyarodik ki?
Lassu valtok: Bp-en az osszes valton es keresztezesben lassu menetben kell menni. Az okok: gyors kopas (azert nem veletlen hogy 5 ev utan ki kellett cserelni a valtot az Oktogonon), es a valtonyelv nincs rogzitve kampozarral (hogy is siklott ki a 3. forgovaza a 2-esnek?). Szoval nem art az ovatossag. Ezzel egyutt tobb olyan hely van, ahol valoszinuleg ertelmetlen a 15 km/h fenntartasa. Tulajdonkeppen Bp-en kivul nem is lattam ilyet.
Előzmény: DLala (234)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 243
A tranzitforgalom, akik csak átmennek a belvároson (K-NY) kb 30-35%, akik ide járnak dolgozni vagy bevásárolni 55-60%, a többi a helyieké.
Ezekbol a számokból következik a megoldás.
Egyébként meg az összes környezetvédo, aki amiatt aggódik, hogy egy kicsit is zajos meg büdös lesz a lakása környéke, elmehet a búsba. Merthogy akkor én mit szóljak?
Előzmény: John Howard (242)
John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 242
Ja, ja, ja. Én is valahogy így látom, a Rákóczi útnak a tranzitforgalma igen nagy. EZEN kellene elsősorban segíteni - mind tömegközlekedésileg, mind "autóilag". Mint már itt is elhangzott, a közúti forgalom kitölti a rendelkezésre álló forgalmi sávokat (ezt jól látni a busz-sávok állandósult használatán is), tehát ha több sáv, több autó, ha kevesebb, kevesebb. Persze nem mindegy, hogy a "kiszorulók" hol közlekednek ezután? Valószínűsíteném, hogy először azok "szoknának le" a Rákóczi útról, akik átmenők. Nekik a körúthálózat fejlesztése lenne az eszköz a céljuk eléréséhez. De ez a Népligeti "tumor" miatt nem megy jelenleg, nameg a Hamzsabégi út ügyes "elfelejtésétől", amit az ott lakóknak sikerült kilobbizni. :(

Persze, máris hallom az ott lakók és a Környezetvédők érveléseit, de én inkább azt nem értem, hogy az '50-es években miért kellett a vasút (akkor még gőzmozdonyos) mellé lakótelepet tervezni? Persze, ez már a nagypolitika szintje...
ON

Üdv:
John Howard

Előzmény: DLala (239)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!