Évek óta ismert erdei körökben, hgy a DSG-csodaváltó nem minden helyzetben képes felismerni, hogy mit akar a "főnök". Nem akarom fikázni, de ez nekem egy ótómataváltó, semmi több. Lehet, hogy így kapcsol meg úgy kapcsol, de akkor is.
Elosszor is vedd le az akusarut;-), 4db csavar torx fogja az ulest elore hatra tologva kitudod szedni.biztonsagi ovet aszem19 kulcs. Alul van csati a legzsaknak azt szet es az ulest kivenni a hatso ajton aszem konnyebb kivenni.
Ha kint van csak forditsd meg elol es ketoldalt muanyag sin van az egyszeru... A nehezebbik resze a drotbol kipattintani a fuleket amik fogjak a karpitot. Vissza pedig forditott irany a fent leirt szerint :-)
Az utolsó kettő ugyanaz a kútfej volt, igaz, az azelőtt más kút. Úgy szoktam, hogy kiakasztom a pisztoly, majd az első kattanás utáni egész literig töltöm. Akko is Ha xx,92 liter volt akkor is és ha xx,22 liter volt akkor is.
Igazad van! A tegnapi köröm után (szbatta-nyháza az M3-on, nyh-vaja-nyh-debrecen-karcag-szolnok-m5 44km szelvényig a 4. főközlekedési úton, majd onnan cca 45 km M5 és M0 vegyesen) A BC szerint 7.5 volt, számítva pedig 7,39 ! Hohohó ! :) Meglepődtem bizony!
Ja ez a megoldás inkább arra működhet ami nálam jelentkezik. Tehát rossz úton való haladásnál. Látom, hogy vannak akiknél konstans jön. Ott nem tudom, hogy működik e de egy próbát megér.
Az a jó a Bravoban, hogy bármilyen hiba jön elő az nagy valószínűséggel másoknál is fog jelentkezni..tehát legalább konstans:)
Az ülés cicergés jobb egyben nálam is jó ideje jelen van de csak akkor ha rossz úton megyek. Ha ülnek rajta akkor nem.
Rájöttem, hogy úgy lehet "hatástalanítani", hogy az ülésállítóval egy bizonyos pozícióba kell állítani ( vagy előre v hátra ) és amikor kész, akkor a kallantyúhoz nem hozzányúlva lökni kell rajta egy erőset ( én úgy szoktam, hogy beleülök és a lábammal kitámasztok ). Ilyenkor lehet hallani egy apró kis kattanást ( hasonló mint a mikrókapcsolók kattanása ). Gondolom ilyenkor ugrik végleg a helyére az ülés. Ezután elmúlik. Nem minden pozícióba működik így kicsit játszani kell vele de egy idő után megtanuljátok:)
Köszi! Tudom hülyén hangzik, de nem tudtam, hogy kellenek hangváltók... azt hittem, hogy azok csak a teljes (erősítő, kondenzátor) szerelésekor kell szükségesek. Nagyon nagy valószínűség szerint (>99%) installáltatni fogom. Szerintem :)
Most vagyok szervizben, nemrég jött ki a vezérműszíj. 79 e km, kicsivel több mint 5 év, de nagyon jó állapotban van. Időben lett cserélve. :-) Nem baj.
A vizpumpa "tömítés" cseréje tényleg munka és időigényes, özön dolgot le kell hozzá bontani. Kb. megduplázza a vezérlés cseréjének időtartamát.
Még valami: tapasztalat: Minden alá,köré lehetőségekhez mérten tegyél rezgéscsillapítást. Pl: hangszórókeret alá sz.gép egéralátétből vágtam alátétet, a hangváltókat szintén szivaccsal fedtem, a csipogókat szintén. Nem is rezegnek!:) Természetesen áldozhatsz komplett ajtószigetelésre is, de nem olcsó és szintén nem könnyű a kivitelezése.
Fogyasztásról: nem mindig mér kevesebbet. Van, amikor a visszaszámolt kevesebb. Olykor akár 4-5 decivel az is Nálam főleg hosszú úton van így, ha az első pár száz km taposás után a többi egyenletes 110-120 km/h.
Hangszórók cseréjét csak ajánlani tudom! Én kidobtam belőle a gyáriakat /szó szerint/, kellett a keret:). Hátra egy Hertz ECX 13. párt raktam, előre egy előző autómból "kisajnált" DLS r6a reference szettet szereltem. Össze nem hasonlítható a gyárival! Nem mondom, hogy nem coptam vele, azaz az installal, kárpít leszedése elsőre nehézkes, de megéri. Simán fejegységről hajtom /erősítő+mélyáda polcon/ és bőven elég. Ami még problémás lehet az a hangváltók elhelyezése. Én a megszokott kárpítra /belülre természetesen:)/ ragasztást választottam, de nem épp a legjobb szerintem. Nekem ráadásként oldalanként 2db hangváltó van és ráadásként elég nagyok. Válassz olyat aminek 1db van oldalanként és kicsik. Igaz szerintem ahogy magasabb a minőség, nagyobb a hangváltó is.
Nálam is rezonál finoman a jobb első, de csak üresben, állva, akár egy icipici gázra is ez megszűnik.
A múlt hét hétfője óta mentem vagy 1200 km-t a vassal, így kezdem megszokni, megismerni. Összefoglalnám ezt, nyilván nem magamnak, hanem az utókornak, valamint hátha ad egy kis segítséget annak, aki ilyen autót keres. Szóval:
Egész egyszerűen imádom! Elképesztően szeretek beleülni és vezetni. Szerintem gyönyörű! Vezetni meg ... nem tudok ide mit írni. Egyszerűen más vagyok (no azért nem nagyon) mint amikor nem az autóban ülök: gyorsabban is megyek, kissé dinamikusabban is, de tényleg csak kicsivel.
Ahogy megy... :) Édesapámnak a 90-es évek közepén volt egy mitsubishi galantja, 2.0l benzin. No, érzésre az ment így alul tüdőből.
Az elején nem találtam meg az ideális üléshelyzetet. A lábaim hajlítva, a karjaim szinte nyújtva. Még a hátam is elkezdett fájni. Aztán sikerült belőnöm. Azóta kényelmes, 6-700 km is simán megy egy nap, bár ha jobban belegondolok, a pedálsor egy kicsit mehetne előrebb :)
A blue&me-t kezdem kitanulni, a kihangosító része is jó, eddig senki nem panaszkodott, hogy nem jól hall, én jól hallok mindenkit, de pályatempó mellett kissé nehézkesebben.
A fogyasztásom eddig a BC szerint 7.5. Mivel minden tankoláskor számítom is, ezért tudom, hogy ez nem jó, fals, ettől 5-6 decivel több fogy 100km-en. A második tankoláskor (addig szinte csak százhalombatta-bp város volt, dugó szinte semmi) 7.8 l/100km volt a BC szerint, számítva viszont 8,34. Érdekes, hogy az előző autómban, az almerában a számított fogyasztás volt 3-4 dl-rel kevesebb, mint a BC szerinti fogyi.
Ma egy bp-nyíregyháza az M3-on a BC szerint olyan 8,5 volt, néha-néha 140-150 tempóval, a zömében 130-140 között.
Hangszórók: a pozitív, hogy van benne. 1-2 napos állítgatássál, próbálkozással elértem, hogy már legalább nem zavar a hangja, bár még így is sokszor bántóak a magasai, hiszen kb az ember felé néznek a csipogók. Az almerában nem így volt elhelyezve, de nem hiszem, hogy az jobb lett volna. Az biztos, hogy harmonikusabban hangzott. Van tapasztalat hangszórócserével? Miket érdemes nézni? Még az életemben nem volt olyan autóm, amiben ne a gyári lett volna, de hallottam már -elvileg- közepesen szóló autót, valamint az itthoni sztereo mozi szettem sem olyan rossz. Nem vagyok vájtfülű, de szerintem alapszinten ki tudok szúrni dolgokat.
Mit érdemes és hol venni és hol beszereltetni ? Erősítőt, komolyabb dolgokat nem szeretnék, csak hangfalat cserélni, de csak akkor, ha jelentős változás várható - nem hangnyomásra hajtok, hanem "minőségre".
Ja, majd elfelejtettem: talán még sem tudták tökéletsen megcsinálni az elhozatal előtt a hűtővízcsövet. Azért nem tudom, mert nem figyeltem meg a folyadék szintet elhozatalkor és azóta gyakorlatilag nem volt száraz idő, hogy megfigyeljem a kocsi alatti talajt. Ami biztos, hogy hidegen a min jel alatt van 1cm-rel a jel, ez kb 4-5 napja így van (amióta figyelem). Tudom, hogy turbós autót nem szabad alacsony vízszinttel hajtani, de folyamatban van a szükséges cuccok beszerzése.
Kicsit talán elhamarkodtam a kerékcserét, de már nem bírtam tovább nézni a pöcskereket. :)
A szakember kicserélte a kiégett izzót is a rendszámtáblánál + kicserélte az elfáradt ablaktörlőlapátot.
Az ablaktörlő (nem) működésére nem igazán tudott mit mondani, mert most tökéletesen működik. Annyit sikerült kideríteni, hogy kontakthibája nincsen. Ő valamiféle elektromos hibára gyanakszik, merthogy - állítása szerint - a digóknak nem sok közük van az elektronikához. :)
Ja, és egyetlen szóval jellemezte a vasat: díva! :)
Enyémben is a jobb 1 ad hangot, de nálam ha úthibába hajtok akkor. Egyszer már kiszedtem az egész ülést, de nem találtam meg hogy mi van lelazulva így szégyenszemre tehtettem vissza hibásan (mentségemre szól, hogy nem sok időm volt vele pepecselni mert épp mentünk valahova).
Én a következő érdi látogatámoskor megkérem hogy tegyék rendbe.
Emelném az ülésekkel kapcsolatos kérdések számát egyel.
Esetemben a jobb egy kezdett el alapfordulaton rezonálni vagy legalábbis hasonló hangot adni. Amennyiben ül benne valaki (vagy akár üresben is kis gázt adok) akkor megszűnik a fájó hang.
Találkozott valaki ilyen jelenséggel esetleg van ötlet hol lehet ilyet olcsón javítatni?
Szeretném kicserélni a bal első ülés párnakárpitját.Tudom, hogy valaki már szedte szét az ülést -talán ülésfűtés miatt- és szeretnék érdeklődni, hogy miként lássak neki.
Namármostakkor,sikerült kicserélnem a Bravo és a GP klímapanel kiégett izzóit,hát mit mongyak,nem mosolyogtam sokat.Többször gondoltam Dzsovanni kedvesédesanyjához fűződő viszonyára!Miből gondolják,hogy egy ilyen izzó sose nem fog kiégni,nem fogom fel.A GP még csak elmegy,de,hogy a Bravon mindent szét kell bombázni,döbbenet.De lehet,hogy csak a rutintalanságom az oka a szívásnak,na mindegy,mostmár legalább ragyognak.Ha valaki rászánná magát és segítség kellene,szívesen leírom részletesen a folyamatot.