Pár napja vettem egy 1.6 dízel Bravot szeretném az olajat és a szűrőt(olaj és levegő) lecserélni mit ajànlotok, szervízbe nem akarom vinni mert még 10k kilométer múlva kellene de én minden képpen le szeretném cserélni ,szerintem használt autó vételnél nem árt és hol érdemes venni?
Szóval, tegnap megvolt a vezérműszíj, stb. cseréje. Azzal a kis vízpumpa tömítés mizériával úgy alakult a napom, hogy 8-ra vittem a kocsit, és du. 3 óra után jöttem el onnan. Rendesek voltak, lelkiismeretes munkát végeztek. Kicsit elfáradtam, ennyi ideig a kocsi mellett, de azért beszégettem is. Az ott dolgozó értékesítő szerint, aki a bmw-nél dolgozott előtte évekig, meglepően kevés hibáról hall az autók kapcsán, és azt külön kiemelte, mennyire érdekes, hogy szinte minden Bravo tulajdonos beszámámolójában említésre kerül, hogy elégedett az autójával, és érzelmileg is kötődik hozzá. Nos, ez alól én sem voltam kivétel, mert mikor megérkeztem, beszéltünk pár szót a kocsiról, majd erre a hosszabb értekezésre a nap folyamán került sor. Ezen felül, a Bravo-t jó autónak tartja, még bmw-s szemmel is, bár ugye nyilván nem lehet összahasonlítani őket, már csak az áruk miatt sem. Jogos felvetése volt ugyanakkor, hogy nem érti a Fiat politikáját a szegényes Bravo paletta miatt, nem beszélve arról, hogy 6 éve nem csináltak semmit a kocsival (leszámítva a motorfrissítéseket, persze). Tulajdonképpen van az 5 ajtós Bravo. Meg egy 5 motoros kínálat...
A műtét egyébiránt sikeres volt: a szerelés bár időigényes volt, a kocsi szerelhetősége nem rossz, még ilyen munkáknál sem. Összességében az egész szervizre 40 e Ft munkadíjat fizettem, plusz a 41,5 e Ft-os anyag. Maga a vezérműszíjjal kapcsolatos munkákra összesen 19 e Ft lett volna a munkadíj, tehát 60-on belül megállt volna a költség.
Aztán hazafelé "akadt kérőm", nagy sebességgel utolért egy régebbi volvo. Típusát nem tudom, talán v70. De mivel nem előzött meg, így nem vagyok benne biztos, de az tuti, hogy kombi volt. Ahhoz képest 200-ig semennyire nem tudtam tőle elmenni, egyszer 6.-ban, másodjára meg 5.-ben gyorsítva sem (bár utóbbinál talán 160-70-ig valamennyire eltávolodtam, kb. 130-ról indulva), de utána maradt, vagy csökkent a távolság). Aztán egy kereszteződés előtt lemaradt, mert jóval korábban fékezett, s óvatosabban oldotta meg, így már csak a városban ért mögém). Valószínű, valamilyen turbós benzines típus volt.
Hűteni a legjobb motorfékkel (ahol kenés van, de terhelés nincs így ekkor hűl a leggyorsabban), de lehet alapjáraton is viszont ebből fél perc is elég.
Tetszik. Az első lámoája is, én a nagy felnit érzem szükségtelennek, oda nem passzolónak. Lehet, hogy csak ezt a felnit, nem tudom.
A kormányát nézzve arra jöttem rá, hogy egész egyszerűen imádom a mostani fiat jelet. A színe és főleg a betűtípusa, szerintem elképesztően jól sikerült.
Évek óta ismert erdei körökben, hgy a DSG-csodaváltó nem minden helyzetben képes felismerni, hogy mit akar a "főnök". Nem akarom fikázni, de ez nekem egy ótómataváltó, semmi több. Lehet, hogy így kapcsol meg úgy kapcsol, de akkor is.
Elosszor is vedd le az akusarut;-), 4db csavar torx fogja az ulest elore hatra tologva kitudod szedni.biztonsagi ovet aszem19 kulcs. Alul van csati a legzsaknak azt szet es az ulest kivenni a hatso ajton aszem konnyebb kivenni.
Ha kint van csak forditsd meg elol es ketoldalt muanyag sin van az egyszeru... A nehezebbik resze a drotbol kipattintani a fuleket amik fogjak a karpitot. Vissza pedig forditott irany a fent leirt szerint :-)
Az utolsó kettő ugyanaz a kútfej volt, igaz, az azelőtt más kút. Úgy szoktam, hogy kiakasztom a pisztoly, majd az első kattanás utáni egész literig töltöm. Akko is Ha xx,92 liter volt akkor is és ha xx,22 liter volt akkor is.
Igazad van! A tegnapi köröm után (szbatta-nyháza az M3-on, nyh-vaja-nyh-debrecen-karcag-szolnok-m5 44km szelvényig a 4. főközlekedési úton, majd onnan cca 45 km M5 és M0 vegyesen) A BC szerint 7.5 volt, számítva pedig 7,39 ! Hohohó ! :) Meglepődtem bizony!
Ja ez a megoldás inkább arra működhet ami nálam jelentkezik. Tehát rossz úton való haladásnál. Látom, hogy vannak akiknél konstans jön. Ott nem tudom, hogy működik e de egy próbát megér.
Az a jó a Bravoban, hogy bármilyen hiba jön elő az nagy valószínűséggel másoknál is fog jelentkezni..tehát legalább konstans:)
Az ülés cicergés jobb egyben nálam is jó ideje jelen van de csak akkor ha rossz úton megyek. Ha ülnek rajta akkor nem.
Rájöttem, hogy úgy lehet "hatástalanítani", hogy az ülésállítóval egy bizonyos pozícióba kell állítani ( vagy előre v hátra ) és amikor kész, akkor a kallantyúhoz nem hozzányúlva lökni kell rajta egy erőset ( én úgy szoktam, hogy beleülök és a lábammal kitámasztok ). Ilyenkor lehet hallani egy apró kis kattanást ( hasonló mint a mikrókapcsolók kattanása ). Gondolom ilyenkor ugrik végleg a helyére az ülés. Ezután elmúlik. Nem minden pozícióba működik így kicsit játszani kell vele de egy idő után megtanuljátok:)
Köszi! Tudom hülyén hangzik, de nem tudtam, hogy kellenek hangváltók... azt hittem, hogy azok csak a teljes (erősítő, kondenzátor) szerelésekor kell szükségesek. Nagyon nagy valószínűség szerint (>99%) installáltatni fogom. Szerintem :)
Most vagyok szervizben, nemrég jött ki a vezérműszíj. 79 e km, kicsivel több mint 5 év, de nagyon jó állapotban van. Időben lett cserélve. :-) Nem baj.
A vizpumpa "tömítés" cseréje tényleg munka és időigényes, özön dolgot le kell hozzá bontani. Kb. megduplázza a vezérlés cseréjének időtartamát.
Még valami: tapasztalat: Minden alá,köré lehetőségekhez mérten tegyél rezgéscsillapítást. Pl: hangszórókeret alá sz.gép egéralátétből vágtam alátétet, a hangváltókat szintén szivaccsal fedtem, a csipogókat szintén. Nem is rezegnek!:) Természetesen áldozhatsz komplett ajtószigetelésre is, de nem olcsó és szintén nem könnyű a kivitelezése.