Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hinar1 Creative Commons License 2013.03.24 0 0 132995
Pár napja vettem egy 1.6 dízel Bravot szeretném az olajat és a szűrőt(olaj és levegő) lecserélni mit ajànlotok, szervízbe nem akarom vinni mert még 10k kilométer múlva kellene de én minden képpen le szeretném cserélni ,szerintem használt autó vételnél nem árt és hol érdemes venni?
Mewo Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132994

Jól írják, T4-T5-T6, 180-tól 272-ig.

 

Én kifejezetten vágyom egyszer egy 5 henger turbóra mondjuk egy Fiat Cuopeban.

Előzmény: mcI_2.0 (132991)
-carcass- Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132993

Egy kollégámnak S80-as van olyan, ami meg is van piszkálva.Kipróbáltam...:-)

Előzmény: mcI_2.0 (132991)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132992
250 lóval valószínű, hogy körbeautózott volna... Vagy csak kíváncsi volt, mit tud a Bravo. :-)
Előzmény: Hooli75 (132990)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132991
5 hengeres benzines turbó? Akkor nem csoda... Nekem hízelgő inkább, bár neki lehet, nem is kellett maximumon használni a kocsit.
Előzmény: bajan122 (132989)
Hooli75 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132990

2.3T vagy 2.4T @180-250LE, még szép ,hogy tartotta a lépést.:)

Előzmény: mcI_2.0 (132987)
bajan122 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132989

Azok a régi kocka volvok tudnak meglepetést okozni. Öthengeres turbó motorokkal igen csak jól mennek.

Előzmény: mcI_2.0 (132987)
Mewo Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132988

Köszönöm szépen!

Előzmény: piros madááár (132977)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132987

Szóval, tegnap megvolt a vezérműszíj, stb. cseréje. Azzal a kis vízpumpa tömítés mizériával úgy alakult a napom, hogy 8-ra vittem a kocsit, és du. 3 óra után jöttem el onnan. Rendesek voltak, lelkiismeretes munkát végeztek. Kicsit elfáradtam, ennyi ideig a kocsi mellett, de azért beszégettem is. Az ott dolgozó értékesítő szerint, aki a bmw-nél dolgozott előtte évekig, meglepően kevés hibáról hall az autók kapcsán, és azt külön kiemelte, mennyire érdekes, hogy szinte minden Bravo tulajdonos beszámámolójában említésre kerül, hogy elégedett az autójával, és érzelmileg is kötődik hozzá. Nos, ez alól én sem voltam kivétel, mert mikor megérkeztem, beszéltünk pár szót a kocsiról, majd erre a hosszabb értekezésre a nap folyamán került sor. Ezen felül, a Bravo-t jó autónak tartja, még bmw-s szemmel is, bár ugye nyilván nem lehet összahasonlítani őket, már csak az áruk miatt sem. Jogos felvetése volt ugyanakkor, hogy nem érti a Fiat politikáját a szegényes Bravo paletta miatt, nem beszélve arról, hogy 6 éve nem csináltak semmit a kocsival (leszámítva a motorfrissítéseket, persze). Tulajdonképpen van az 5 ajtós Bravo. Meg egy 5 motoros kínálat...

 

A műtét egyébiránt sikeres volt: a szerelés bár időigényes volt, a kocsi szerelhetősége nem rossz, még ilyen munkáknál sem. Összességében az egész szervizre 40 e Ft munkadíjat fizettem, plusz a 41,5 e Ft-os anyag. Maga a vezérműszíjjal kapcsolatos munkákra összesen 19 e Ft lett volna a munkadíj, tehát 60-on belül megállt volna a költség.

 

Aztán hazafelé "akadt kérőm", nagy sebességgel utolért egy régebbi volvo. Típusát nem tudom, talán v70. De mivel nem előzött meg, így nem vagyok benne biztos, de az tuti, hogy kombi volt. Ahhoz képest 200-ig semennyire nem tudtam tőle elmenni, egyszer 6.-ban, másodjára meg 5.-ben gyorsítva sem (bár utóbbinál talán 160-70-ig valamennyire eltávolodtam, kb. 130-ról indulva), de utána maradt, vagy csökkent a távolság). Aztán egy kereszteződés előtt lemaradt, mert jóval korábban fékezett, s óvatosabban oldotta meg, így már csak a városban ért mögém). Valószínű, valamilyen turbós benzines típus volt.

Előzmény: mcI_2.0 (132967)
bajan122 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132986

Ha valaki nem olvasta:

http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/23/ez_nem_a_turbo_hibaja/?utm_source=tc_topic&utm_medium=vezeto_cim&utm_campaign=Forum

 

Amiről szól: a turbó hosszú életének titka:

- jó olaj

- bemelegítés

- visszahűtés

 

Hűteni a legjobb motorfékkel (ahol kenés van, de terhelés nincs így ekkor hűl a leggyorsabban), de lehet alapjáraton is viszont ebből fél perc is elég.

 

 

dirige Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132985

Felidegesített? Rám jó hatással van.....

 

Előzmény: Hooli75 (132982)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132984

Vinjo!

 

Kaptál értesítést a Petronas-Selénia termékek áremelkedéséről? Figyelj!!

Ha akadozna a beszerzés, jelezd nyugodtan!:)

yoee Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132983

Tetszik. Az első lámoája is, én a nagy felnit érzem szükségtelennek, oda nem passzolónak. Lehet, hogy csak ezt a felnit, nem tudom.

A kormányát nézzve arra jöttem rá, hogy egész egyszerűen imádom a mostani fiat jelet. A színe és főleg a betűtípusa, szerintem elképesztően jól sikerült.

Előzmény: bajan122 (132978)
Hooli75 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132982

Ez nálam csak olaj volt a tűzre!:)

Előzmény: dirige (132981)
dirige Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132981

Békés szombatreggelt!! :-)

 

dirige Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132980

Igazi aranyos kis neoprimitív fürdőkád..... Ja, és lehet tuningolni a pofiját.

Előzmény: bajan122 (132978)
dirige Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132979

Évek óta ismert erdei körökben, hgy a DSG-csodaváltó nem minden helyzetben képes felismerni, hogy mit akar a "főnök". Nem akarom fikázni, de ez nekem egy ótómataváltó, semmi több. Lehet, hogy így kapcsol meg úgy kapcsol, de akkor is.

Előzmény: denil (132975)
bajan122 Creative Commons License 2013.03.23 0 0 132978

Az első lámpáktól eltekintve nekem tetszene egy ilyen:

http://totalcar.hu/galeria/totalcar/hirek/2013/03/21/fiat_127_modern_formaban/4

 

Pláne fehérben.

piros madááár Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132977
Elosszor is vedd le az akusarut;-), 4db csavar torx fogja az ulest elore hatra tologva kitudod szedni.biztonsagi ovet aszem19 kulcs. Alul van csati a legzsaknak azt szet es az ulest kivenni a hatso ajton aszem konnyebb kivenni.
Ha kint van csak forditsd meg elol es ketoldalt muanyag sin van az egyszeru... A nehezebbik resze a drotbol kipattintani a fuleket amik fogjak a karpitot. Vissza pedig forditott irany a fent leirt szerint :-)
Előzmény: Mewo (132957)
yoee Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132976

Az utolsó kettő ugyanaz a kútfej volt, igaz, az azelőtt más kút. Úgy szoktam, hogy kiakasztom a pisztoly, majd az első kattanás utáni egész literig töltöm. Akko is Ha xx,92 liter volt akkor is és ha xx,22 liter volt akkor is.

Előzmény: exrészletjankó (132972)
denil Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132975
denil Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132974

Nekem az alább vázolt verzió a megoldásom...utána elmúlik..egyébként nem jöttem rá mi csinálhatja:(

Előzmény: exrészletjankó (132973)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132973

Jobb egy ülés cicergés nálam is van néha, inkább rosszabb minőségű úton.

A megoldást nem tudom.

Előzmény: denil (132969)
exrészletjankó Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132972

Az sem mindegy, hogy hol tankolsz.

Én azt figyeltem meg, hogy minden kútfejnél más érték jön ki. Ha nem ugyanott tankolsz, ugyanannál a "pistoly"-nál, akkor 99%, hogy nem fog stimmelni.

Viszont, ha ugyanannál a kútfejnél tankolok, akkor sokszor decire stimmel a BC vagy csak 1-2 deci a különbség.

 

Előzmény: yoee (132971)
yoee Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132971

Igazad van! A tegnapi köröm után (szbatta-nyháza az M3-on, nyh-vaja-nyh-debrecen-karcag-szolnok-m5 44km szelvényig a 4. főközlekedési úton, majd onnan cca 45 km M5 és M0 vegyesen) A BC szerint 7.5 volt, számítva pedig 7,39 ! Hohohó ! :) Meglepődtem bizony!

Előzmény: mcI_2.0 (132965)
denil Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132970

Ja ez a megoldás inkább arra működhet ami nálam jelentkezik. Tehát rossz úton való haladásnál. Látom, hogy vannak akiknél konstans jön. Ott nem tudom, hogy működik e de egy próbát megér.

Előzmény: denil (132969)
denil Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132969

Az a jó a Bravoban, hogy bármilyen hiba jön elő az nagy valószínűséggel másoknál is fog jelentkezni..tehát legalább konstans:)

 

Az ülés cicergés jobb egyben nálam is jó ideje jelen van de csak akkor ha rossz úton megyek. Ha ülnek rajta akkor nem.

Rájöttem, hogy úgy lehet "hatástalanítani", hogy az ülésállítóval egy bizonyos pozícióba kell állítani ( vagy előre v hátra ) és amikor kész, akkor a kallantyúhoz nem hozzányúlva lökni kell rajta egy erőset ( én úgy szoktam, hogy beleülök és a lábammal kitámasztok ). Ilyenkor lehet hallani egy apró kis kattanást ( hasonló mint a mikrókapcsolók kattanása ). Gondolom ilyenkor ugrik végleg a helyére az ülés. Ezután elmúlik. Nem minden pozícióba működik így kicsit játszani kell vele de egy idő után megtanuljátok:)

yoee Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132968

Köszi! Tudom hülyén hangzik, de nem tudtam, hogy kellenek hangváltók... azt hittem, hogy azok csak a teljes (erősítő, kondenzátor) szerelésekor kell szükségesek. Nagyon nagy valószínűség szerint (>99%) installáltatni fogom. Szerintem :)

Előzmény: Hooli75 (132964)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132967
Most vagyok szervizben, nemrég jött ki a vezérműszíj. 79 e km, kicsivel több mint 5 év, de nagyon jó állapotban van. Időben lett cserélve. :-) Nem baj.
A vizpumpa "tömítés" cseréje tényleg munka és időigényes, özön dolgot le kell hozzá bontani. Kb. megduplázza a vezérlés cseréjének időtartamát.
Hooli75 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 132966

Még valami: tapasztalat: Minden alá,köré lehetőségekhez mérten tegyél rezgéscsillapítást. Pl: hangszórókeret alá sz.gép egéralátétből vágtam alátétet, a hangváltókat szintén szivaccsal fedtem, a csipogókat szintén. Nem is rezegnek!:) Természetesen áldozhatsz komplett ajtószigetelésre is, de nem olcsó és szintén nem könnyű a kivitelezése.

Előzmény: yoee (132963)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!