Keresés

Részletes keresés

DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 240
Csak a saját házunkról tudok nyilatkozni. Tégla + vasgerenda, hatszintes. A villamosok meg a buszok (egy p7-es átlag 60-nal szokott elzúgni és amikor megdobja az aknafedél és beleng az x tonnája azt lehet érzeni a házak felso emeletén) nem tettek kárt benne, anyagból van. Aztán aláfúrták a metrót és továbbra is szilárdan áll. Viszont a mellette levo kétszintes meg majdnem összedolt, totál renoválni kellett. A villamostól annak sem volt semmi baja. Korszeru rugalmas felfüggesztésu vágányzat kell, jól megépítve, hogy ne ugráljon rajta a szerelvény és akkor nincs gond.
Előzmény: Osztap Bender (238)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 239
Zsenge gyerekkoromból még emléxem a Rákóczi úti villamosokra. Akkoriban villamosvezeto akartam lenni, mégpedig a 68-ason. Az ugye már nincs (többek között).
Az egyik legnagyobb gond az, hogy a belvárosban van fajlagosan a legtöbb munkahely per négyzetméter az egész országban. Ez irdatlan sok embert jelent, ráadásul többnyire egyszerre. Vagy rugalmas munkakezdést kell bevezetni, vagy a közintézmények egy részét kellene kitelepíteni.
Az intézmények miatti sok küldöttségezés meg VIP autókáztatás az amúgy is zsúfolt utakon még jobban feltartja a forgalmat. A sok motoros rendortol kísért fekete autó meg feleslegesen borzolja az utazók kedélyeit és rombolja a közlekedési morált (már ha van olyan még).

Tapasztalataim szerint a belvárosban a forgalmat abszolúte nem a helyiek, hanem a bejárók jelentik. Amikor autóval kellett munkába járnom, direkt úgy idozítettem, hogy 18.30 elott ne érjek haza, mert úgysem találok parkolóhelyet. Utána viszont a fél utca tök üres egészen reggel fél nyolcig.

Előzmény: John Howard (236)
Osztap Bender Creative Commons License 1999.10.26 0 0 238
Valaki meg tudná mondani, hogy a villamosok okozta rezgések mennyire veszik igénybe a környező házak szerkezetét? Néha aggodalommal figyelem, amint a 47, 49-es végigzúdul a Kiskörúton, körülötte meg többnyire 100+ éves házak (tégla, jobb esetben vas, rosszabb esetben fa gerendák, vasbeton csak a felújítottakban). Okozhat ez statikai károsodást? Ilyesmi szempont lehet villamosvonal kiépítésénél?

Osztap

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 237
meg talán gyorsabb is lenne... hosszútávon meg olcsóbb (úgy hallottam, hogy 5000 fó/irány/csúcsidő esetén már megéri a villamos, 3000 esetén meg megéri üzemeltetni a meglévőt)
De asszem ez nem számol a járulékos hatásokkal (környezetszennyezés csökkenése stb..)
Előzmény: John Howard (236)
John Howard Creative Commons License 1999.10.26 0 0 236
No, én az ilyen buszkaravánok miatt merészeltem a számra venni a múlt héten a Rákóczi úti villamos visszaépítését, Bölény meg is orrolt érte. Nem tudom ugyan, hogy a félpercenként közlekedő, príma motorú, környezetbarát csuklós buszok utas/óra teljesítménye mennyi lehet, de abban biztos vagyok, hogy egy körúti jellegű, csatolt Ganz-csuklós villamos szerelvény elvisz 7-8000 embert is/óra/irány. Ebből következően a Rákóczi úton tömegközlekedésileg kapacitás-növekedés lépne fel, a közút pedig úgy maradna 2x2 forgalmi sáv, hogy az használható is lenne, pláne, ha nem foglalják el a buszok. Persze nem akarok én minden buszt letiltani onnan, a 78-as biztosan maradna, esetleg még sűríteni is lehetne, mégis lényegesen kevesebb dízel szennyezné a környezetet. Ha már valaki úgyis felszántaná az út közepét (akkor is elveszne egy-egy sáv), akkor inkább kultúráltan közlekedjünk rajta.

Persze a Bartók Béla útra én sem találok felszíni megoldást. Esetleg ha a Körtér és az Erzsébet híd között lesüllyesztenénk a villamos... Nem tudom, mit szólnának a Gellérthegy barlangok, hőforrások, meg a Sziklafal...

Előzmény: DLala (234)
DLala Creative Commons License 1999.10.26 0 0 234
Rákóczi út.
Én ott lakom. Gyakorlatilag hétköznap munkaidoben mindkét irány túlzsúfolt, legtöbbször araszolás megy. A 7-es buszok egymás seggébe érnek, a rekord amit feljegyeztem úgy egy hónapja volt, amikor ilyen sorrendben mentek egymás után a buszok: P7, P7, P173, 7A, P7, 7, 78, P7 !!!!! Ez így, egyszerre, egymás után zúgott el a házunk elott, egy lámpaváltás alatt. Egyetlen más jármu sem fért közéjük. És a következo lámpaváltáskor újabbak jöttek, úgyhogy nem szimpla feltorlódás volt, három csuklós egymás után az teljesen megszokott. Ez úgy kora du. felé volt, asszem egy szerdai napon. Máskor se sokkal jobb a helyzet. Mint helyi lakos erosen igényelném, hogy tüntessék el ezt a sok buszt a házunk elol.
Az adott útszakasz alatt még ráadásul metró is van. SZVSZ Keleti-Móricz viszonylatban olyan sok az utas, hogy ahhoz mindenképp metró kellene, és 6 kocsis szerelvényekkel. A metrót itt csak úgy lehetne kiváltani, vagy elodázni, ha valahogyan szét lehetne teríteni a Móriczra meg a Keletire zúduló forgalmat. A Keletinél a vasút miatt ez elég nehéz. A helyzet kulcsa mindenképpen a Móricz. Nem szabadna ennyi járat végállomását oda tenni, valahogy szét kellene húzni a városban máshová. Úgy rögtön sokkal kisebb terhelés érné a BB utat és a többi már adódik is.
Mondok egy példát is. A 6-os villanyos ne menjen be a Móriczra, hanem menjen tovább a Kosztolányiig. Csak 1 megálló, kiépítése olcsó, megvan a helye. Ott most úgyis felszabadult kapacitás, mert a Volán pu. kikerült Kelenföldre. Néhány buszvégállomással több is elférne ott. Ennél jobb tehermentesítést el sem tudok képzelni a BB út - Móricz tengelynek.

SzigDani
megnéztem a 2-est a Borároson, nincs lassújel a váltó elott, a vezetok mégis kínosan lépésben mennek át rajta. Lehet, hogy azért, mert a nyáron egy 2A harmadik forgóváza kissé mellé ment és daruzás forgott fenn. Hogy miért pont a harmadik? Passz. Az eredeti kérdésem meg arra vonatkozott, hogy mi a nyavalyáért kell ilyen lassan venni a váltókat? A 10 meg a 15 is túró. Ilyen szxr anyagokat épít be a BKV?

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 233
... a cserepes virág az stimmel....:)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (231)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 232
Kicsit OFF
Annak a tanárnak véletlenül nem M-mel kezdődik a vezetékneve? ;)
ON

Mindenképp növényeket tennék a Rákóczi középső sávjainak a helyére. És akkor Bölény is megnyugodhat, hogy nem villamos lesz ott ;)))

Előzmény: SzigDani (230)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 230
TIT alapon legyszives tajekoztasd a nagyerdemut, hogy mi az elavult a GH metroban. Nem vitatkozom, csak hogy mindenki ertse.
Azert a beszantast en nem javaslom (pedig asszem vadultam itt mar eleget:))), de egyetertek a gazos hasonlattal.
Nagykorutat meg egyelore hagyjuk beken! _Most_ eppen nem az a legegetobb problema. Amugy vegre egy ut, amelyet egyenszilardsagura csinaltak meg.
Nem keresem most vissza, ki mondta (bocs), de jo meglatasnak tartom, hogy politikailag egyeseknek ciki lehet a meresi adatok es statisztikak kozreadasa. Lattam mar ilyet a 4-es metro kapcsan, es nem volt meggyozo. (Meg annyira sem, mit egy mosoporreklam:))) Sajnos azonban a politikusok (=donto tobbsegben laikusok) adjak a penzt. Ezert talan nem is olyan rossz dolog, ha ezt a mi kis elmelkedesunket valaki szakerto is olvassa. Egyik tanarom (nevet az O vedelmeben inkabb most hagyjuk, ne legyen belole baja, hogy igazat mondott:))) azt mondta, hogy a kozlekedes hagyomanyosan a maradek elven finansziroztatik. Na, abbol ez lesz...

SzigDani

Előzmény: Törölt nick (227)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 227
Hunslet szerelvény már akkor elavult volt, amikor legyártották, továbbá bazidrága (mint minden Hunslet járgány). Nem megy.

Bölény:
Márpedig vegyünk el útfelületet. Az autós olyan, mint a gáz: kitülti a rendelkezésre álló területet. Nagyon jó a Mariahilfer példája. Ha húsz sáv lenne, akkor annyi lenne tele.
Ellenben ha nincs rendelkezésre álló kapacitás, akkor keményebben elgondolkodik az autós, hogy merre és főleg mivel menjen. Emlékszel, amikor az Andrássy le volt zárva? Pár napig harakiri volt, aztán mindenki nagyon jól megvolt nélküle. Talán nem tévedek nagyot, ha azt gondolom, hogy többen használtak különböző tömegközlekedési eszközt.
Én pl. a Rákóczin beszántanám a két belső sávot, a külsőt pedig úgy szeparálnám el a busznak, hogy lámpa védje bejelentkezéses rendszerrel, az autók pedig csak a köztes sávból fordulhatnának jobbra, már amikor nem jönne busz. Így aztán szó sem lehetne arról, hogy jobbra kanyarodás ürügyén a sok paraszt bedugaszolja a buszsávot (közben egy nagy frászt kanyarodik el, ha mégis, csak kilométerekkel odébb). Túlságosan is adja magát az az útvonal, meg sem kísérelnek másikat találni.
Nagykörúti magasvillamosra hadd ne mondjak semmit, mert még a végén megint leszólnak, hogy fikázom :)

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 225
nemtom, de ennek olyan gettószagát érzem...
Emellett: szerintem nem ez az elsődlegesen legfontosabb dolog: a 4-6 viszonylag gyors..
Ez max az autósoknak lenne jó... a tömegközlekesédt is lassítaná (..felcaplat az emeletre, vár, utazik, lecaplat..) hiába hasít át a kereszteződésen.
Azaz:
-drága
-felesleges
-ronda

"Meglevő útfelületet már ne vegyünk el a közlekedéstől, ha lehet"
Én nem is azt mondtam, hogy "vegyük el". Hanem azt, hogy a meglevőt hasznosítsuk ésszerűbben..
A belvárosban nagy a forgalom, és ezt nem lehet útszélesítéssel megoldani, mert nincs hely...

Példa: régen Bécsben a Mariahilferen villamos járt. Na akkor én nem jártam arra. most metró jár, s az úton igen nagy a dugó. kinek jó ez? büdös és randa szürke... ellenben: Miskolci főutca: villamos+gyalogos.
Igenis, van rá példa, hogy ki kell tiltani az autósokat. Lásd Miskolcot, vagy Fehérváron az országalma környékét.. régen ott is jártak autók...

Előzmény: Bölény (223)
GTS Creative Commons License 1999.10.26 0 0 224
Sziasztok!

Még ezen topic elődjének számító Vasutasban volt szó a ráncajtós csuklós buszokról. Nos én tegnap a 106-on (20.30-kor indult Árpád-hídtól) egy ilyennel mentem haza. (Száma: 59-50) Amúgy a 34-esen is szoktam ilyet látni, de annak a számára nem emléxem...

Metró: kb. 5-6 (vagy több) éve volt olyan, hogy csúcsidőben a 3-as metró 2 percnél kisebb követési időközzel járt. Szerintem nem csak emberi (vezető) oka van a dolognak, hanem műszaki is. Gondolok itt arra, hogy a járműbeszerzés régen megszűnt, viszont mindig van (és lesz) javítás miatt álló szerelvény. És ahogy öregednek, úgy egyre több lesz... Tényleg, a Ganz-Hunslet szerelvényt miért vonták ki a forgalomból? S van-e valami terv új metrókocsik beszerzésére?

Különben király ez a topic, kellett már!

Bölény Creative Commons License 1999.10.26 0 0 223
Névtelen! Meglevő útfelületet már ne vegyünk el a közlekedéstől, ha lehet. A villamost meg rakjuk a föld alá vagy emeljük fel. Igaz, nem olcsó, de legalább jó drága.

Ezzel kapcsolatba van is egy ötletem. /Bagojj elsápad./ A 4-6 villanyosok nagykörúti szakaszát magasvasúttá kéne alakítani. /Bagojj karmai ökölbe szorulnak./ Nézzük az előnyöket:
- megszűnnének a szintbeli kereszteződések, a villamos akadálytalanul haladhatna (a trolinak se kéne lépésben áthaladni a vezetékkeresztezésen),
- lesüllyeszteni sokkal macerásabb lenne (főgyűjtőcsatorna, egyéb közművek, aluljárók, kisföldalatti),
- a villamospályák helyén felszabaduló placcon végre ki lehetne alakítani 2x2 valódi forgalmi sávot, szemben a mai 2x1-gyel, vagy 2x0,5-lel szemben (ne adj Isten, még egy kis zöldterületetet is),
- Demszky jól villoghatna vele.
/Ennél a pontnál Bagojj apró darabokra tépi a Tilos az Á táblát és a Füles farka-csengőzsinórt. Meg is tiporja őket./

Ezzel szemben a hátrányok:
- drága (ez volt valaha is szempont?),
- az első emeleten lakók valszeg nem örülnének a villamosmegállóból a hálószobájukba nézegetőknek (a Nagykörúton első emeleten már úgyis csak olyanok élnek, akik egy atomtámadást is lábon kihordanának. Ólom már amúgyis elég van a szervezetükben hozzá.)
- Demszky jól villoghatna vele.
/Bagojj elalélva lebucskázik az ágról./

/Bocs Bagojj, ez volt az első és utolsó ilyen./

Előzmény: névtelen (220)
Carpy Creative Commons License 1999.10.26 0 0 222
OK
Előzmény: Törölt nick (215)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 221
Ez szeintem illik ide:

Népszabi cikk

Vélemények?

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 220
ajaj... leesett a gatyám :-))))
nekem van trabim, de szerencsére nem létszükséglet...

Majdnem egyetértek veled. Egyvalamiben nem: Aki megteheti, annak nagyon erőszakosan lobbizni kéne a tömegközlekedésért...
mert -szerintem- ha hagyjuk elsorvadni, akkor sokkal macerább lesz újra felépíteni.
Buszról könnyen átszokik a nép autóra. Fordítva viszont nagyon gázos..

A parkoló dolog nagyon igaz. És ez is olyan amiben lehetne lépni, elméletileg: a túlzsúfolt 2x2 sávos utak helyett, 2x1 sáv+nem zsúfolt villamos.. ha nem kell rá sokat várni, gyors és kényelmes, akkor talán..
Ha valaki mégis autó: akkor lassú.... álmodom..

Előzmény: Törölt nick (218)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 219
Szeva Lajoska!

legyszi metrot ne selejtezzunk mar.
Meg az EV- k is megvannak mind, izgazandibol 10 kosci hianyzik- azok amik csodbement hunsletnel csoffadnak lefostve, de elektromos cucc nelkul. A palyaszamuk engem is nagyon erdekelne....

Laca

mit tudsz a Furstos tyuning 415-osokrol, hogy all a program.
Igaz, hogy BPI309- tol 355-ig lesznek felujjitva.
Kivancsi vagyok milyenek lesznek, BPI199- nel azert jobban fognak a 8-as vonalan kinezni.

Laca

Előzmény: Lajoska (197)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 218
Neked jó, mert nem hízol el :) Sőt, ha igazán csóró vagy, akkor a legjobb, mert mehetsz gyalog, és akkor jajdeegészségesen élsz.
Viccet félretéve, azért még nem játszódott le teljesen a folyamat, amiben vagyunk. Itt egy hisztéria van, egy rétegnek igen felvitte a dolga, ráadásul gyakorlatilag bemész egy boltba és veszel egy autót, kb. úgy, mint "az átkos" időkben kenyeret (vagy néha még azt sem). Ugrásszerűen megnőtt a gépjárművek száma, és elkerülhetetlen volt a tömegközlekedés iránti igény csökkenése, mondom, pusztán azért, mert most hirtelen "lehet autózni". A tény, hogy csökkent az utasszám, továbbá hogy a piac betette a lábát (pártállambácsi nem adja rá a pénzt), hirtelen elkezdtek legatyásodni a cégek. A nagy baj az, hogy a vízfejet nem építették le, csak a teljesítményeket. Valami változás e tekintetben is kell hogy legyen, itt-ott eredményeket is fel tudnak mutatni. Tehát azt mondom, várjunk még, hogy a közlekedési vállalatok helyzete stabilizálódjon, illetve hogy mi történik majd az EU csatlakozás mentén, továbbá hogy az autósok egy része is lelohadjon, és legalább a slozira gyalog menjen. Utóbbi tekintetében pedig nagyon úgy néz ki, hogy a szép szó nem használ, az viszont annál inkább, ha pl. nem talál magának parkolóhelyet a belvárosban. De ez egy másik topik.
Előzmény: névtelen (217)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 217
Éljen a közlekedéspárti megbékélés:-)
legalább itt a Tasztalon...

Politikai vonzat: Nemtudom, de nekem undor (pártfüggetlenül) ahogy a közlekedéspolitikát kezelik. Nagyon úgy néz ki - legalábbis így érzem - a politikának /és az egyéni közlekedésnek/ beáldozzák a tömegközlekedést. Kész katasztrófa, hogy jártatcsökkentésekről meg agresszív tarifaemelésről beszélnek a zsúfolt járatokon..
Emellett: Régen talán másképp volt, nemtudom, de nagyon nem tudom megérteni, hogyha politikai módon kezelik a tömegközlekedést, s "titkolnak" információt... legalább a látszatát fenntartanák a politikusok, hogy a választóik érdekét képviselik. :-((((

Eredmény: felfurakodsz a buszra, átszállsz, este 1 órát vársz a buszra... kocsival mész, s ha nem vagy gazdag, cserébe kevesebbet eszel.... kinek jó ez?????

Előzmény: Törölt nick (215)
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 216
Még valami metróhoz, aztán alámerülök a melómban.
Rendszeresen átjárnak szerelvények a Deák téren, mivel a különböző karbantartási kapacitásokat csak úgy tudják gazdaságosan fenntartani. A 3-as szerelvényei általában újabbak, így bizonyos futással arányosan jelentjező karbantartások még nem jelentkeznek, így átjárnak a 2-esről szerelvények a Kőér utcába, hogy ott se álljanak a kapacitások, és vica versa. Valóban, amíg még nem volt Kö-Ki, a 3-as szerelvényei is Fehér útról jártak ki, a Nagyvárad téren egy ideiglenes, néhány alapművelet ellátására alkalmas "állomás" volt csupán.
CMC üzemmód: Ilyet alkalmaznak pl. felszíni szakaszokon amikor esik az eső, mivel az automatika nehezen tudná figyelembe venni a vágányok csúszósságát. Ilyet alkalmaznak (vagy a teljesen kézit) akkor is, ha valami oknál fogva forgalom fenntartása mellett karbantartást végeznek a pályán. A különböző üzemmódokat szakaszokra is kiadhatják, tehát nem feltétlenül teljes vonalon.
Törölt nick Creative Commons License 1999.10.26 0 0 215
Carpy:
Szerintem zárjuk ezt le, messze nem volt annyira fikázós szándék bennem, mint ahogy az lecsapódott. Még egyszer hangsúlyoznám -és akkor tényleg befejezem-, hogy semmi bajom nincs azzal, hogy jönnek az ötletek, ha ezeket felvetik, ha még illetékes helyre el is juttatják, mert ez így jó, ami egyikünknek eszébe jut, lehet a másiknak sosem, stb. Tényleg, akinek nem inge..., de még mielőtt jobban megvizsgálnánk egy felvetést minden szempontból, nem lehet azt üdvözítőnek kikiáltani. Ennyi.

Metrós dolgok:
Még az egyetemről voltunk párszor a légó létesítményekben. Komoly járatok, hermetikus kapukkal, miegyéb, hatalmas klotyók, amiket senki nem használ.
Az üzemszünet gyakorlatilag nem több négy óránál, az összes karbantartást ennyi idő alatt kell elvégezni. Föld alatt lévén az időjárás nem nagyon gyilkolja a pályát, ellenben a szigorú üzem sokkal magasabb fokú biztonságot követel, ezért is vannak állandóan a pályán még éjszaka is. Végig lehet menni, mert biztosítani kell, hogy PFT szerelvény eljuthasson bármelyik állomásra, ám ezt a vágányokat váltogatva teheti csak meg, mert itt-ott állomáson éjszakáznak vonatok (konkrétan a 3-asról tudtam, tehát Újpest-Központ mindkét kihúzóvágányán és az egyik állomásin is talán, Dózsa György úton, és talán a Nagyvárad téren is, de ott a kihúzón).
PA üzemmódban a vezető ajtókat zár, lenyomja a gombot, de azt nyomva is kell tartania amíg a vonat teljes hosszal kihalad a peron mellől. Ha előbb felengedi, a vonat befékeződik. Lámpás jelzi neki, hogy mikor eresztheti fel. Az éberségi jelzővel nagyvasúton is voltak cselek, a káposztáskő-jelenség erről szólt (Masiniszta rátette a pedálra, aztán szevasz). Rájöttek, és azóta lenyomni _és_ felengedni kell, tehát ha vezető összeesik, rá a gombra, attól még befékeződik.
Aki tervrajzot szeretne, talán a BKV-nál kellene érdeklődni, bár nem árt, ha van bennfentes kolléga.

Rákóczi úti gyorsvillamos:
Szerintem nem válthatná ki a 4-es metrót, illetve egyedül nem. Bizonyos viszonylatokban talán. Ám nem szabad elfelejteni, hogy a Móricz-Keleti viszonylatban feltehetően sokan utaznak, sőt, most már talán Kelenföldre is, de nekem valami nem stimmel ezzel az egésszel kapcsolatban. Meg lehet próbálni felmérések anyagai után kutatni, de nem lepődnék meg, ha hétpecsétes titokként őriznék ezeket, mert ha valami feketén-fehéren kiderül ezzel kapcsolatban, akkor az valamelyik politikai erőnek nem tesz jót. Márpedig a hatalomért tűzzel-vassal szoktak harcolni, fene egye meg, hogy ezt sem lehet szakmai síkon kezelni :(

névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 214
Meglepő élmény:

Egyszer, Budafok-Belváros vá. ról tömegközlekedtem reggel a Déli Pu felé.
felszállok a vonatra, dugig, csak a peronon van állóhely hely. Sebaj, beérünk Kelenföldre, akkor a fél vonat leszáll....
Beérünk. Páran leszállnak, s MÉG TÖBBEN FEL!!! Peron dugig stb.. nagyon meglepődtem...

Közlekedési kapcsolat: példa:
Budafok-Albertfalva vasútállomás.
közlekedési kapocs: kb 3 perc gyalog.
adott: 7A, 141 busz végállomás, 41, 47 -es villamos megálló és a 14-114 es busz AMINEK NINCS MEGÁLLÓJA itt. 10-es busz, amit meg akarnak szüntetni.:-(
És adott egy egyvágányos, használaton kívüli villamos végállomás.
Csak a Fehérvári (30a) vonatok állnak meg itt.

Megérzés: elméletileg (..mert nincs összeszervezve, minden máshol áll meg..) jó közlekedési kapcsolat mellett, egy alig ismert vasútmegálló...
Vélemény?

Előzmény: John Howard (192)
NZA Creative Commons License 1999.10.26 0 0 213
A negativ szamok a napkozbeni kiallasokat jelentik, a pozitiv pedig a napkozbeni kocsiszamot. Bocs, hogy ilyen korulmenyesen irtam ki, de igy szerepelt a tablazatben (ill. folotte ceruzaval).Lehet, hogy egy kicsit zavarosra sikerult...
A hetvegen volt egy kis erdeklodes az UV-pot csatlasairol: ennek oromere feltettem nehany kepet osszefirkalva :-)
http://galahad.elte.hu/~nza/csatlas
Előzmény: division by zero (201)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 212
Értem.
De: nem lehet ezt a problémát "megkerülni"?
azaz: megvan hogy mennyi a Rákóczin a "mozgatott férőhely". úgy hallottam, hogy 5000 fő/irány/óra esetén éri meg villamost építeni (jól tudom?).
A piros 7 es csúcsidőben 2 percenként 2 busz, ha jól emléxem.. vagyis, ha egyszerűen kiváltható a busz villamossal, úgy hogy a sebesség nem lassul, hanem gyorsul, akkor nem lenne ennek realitása?
(tegyük fel, hogy nem lesz 4-es metró..:-( )

És: készült felmérés arról, hogy ha lesz 4 es metró, akkor az mennyi utast visz el a Rákóczi útról?

Szerinted lehet elvileg (olcsóbb) alternatívája egy Rákóczi úti GYORSvillamos a 4-es metrónak?

Előzmény: Törölt nick (167)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 211
Mondtam mar,hogy a 154-esen vettem le a 06-71-et? Ugyan azt is Cinkota adja, de igy olyan jol hangzik!
Előzmény: Lajoska (198)
SzigDani Creative Commons License 1999.10.26 0 0 210
Az ejszakai metrozas sajna nem nmegoldhato. Voltam marlent uzemzaras utan gyalog, hat azt a forgalmat! Legalabb ket munkavonat jott, ami a luk hosszat tekintve szep teljesitmeny. Allandoan dolgoznak.
Előzmény: Bölény (202)
névtelen Creative Commons License 1999.10.26 0 0 209
Összehasonlító adat (tapasztalati):
katt ide és keresd a 47. hozzászólást

ja még: Szlovákia: asszem a helyi menetjegy átszámítva kb 60Ft körül van... de ott minden kb 2/3 ár.
A helyközi közlekedés rettenet ritka, főleg hétvégén. Révkomárom-Érsekújvár vonat: 20 SK, busz 26,5 SK.

Előzmény: SzigDani (165)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 208
én is fogadom...
Előzmény: Bölény (204)
division by zero Creative Commons License 1999.10.25 0 0 207
azt hiszem erről lehetett szó, ezért mondom hogy csak néhány mázlista benfentes magyar jutott be (ingyen)...
Azt a srácot aki ott járt megpróbálom idecsalni a topicba, számoljon be ő az élményekről (minket meg egyen a sárga irigység...)
Előzmény: Járaszája (205)
Carpy Creative Commons License 1999.10.25 0 0 206
Fogadom...
Előzmény: Bölény (204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!