A cikk elég szélsőséges esetekkel riogat: "hogy kell ovális lyukat égetni a benzines turbómotor dugattyújába egy negyedmérföldes gyorsuláson"
Az autóinkon lévő programok hangyányi változtatásnak felelnek meg. Amiről a cikkben szó van az az adott autó hardveréből szoftveresen kihozható maximum keresését jelenti. Azért egy dugattyút kilyukasztani (pláne 400 méteren) azért nem olyan könnyű.
Nagy lelkesedéssel kezdtem el olvasni a cikket, aztán csak egy vacak reklám az egész: ne tuningolj máshol csak itt mert ők jók, különben kuka a motorod.
Köszönöm. :-) Nekem természetes, hogy elismerem, nem szoktam vetíteni, bár azt nem vitatom, hogy sokszor lehet gondolni az ellenkezőjét. ;-)
Az utóbbi években mindig csak decembertől február végéig volt fent a téli gumi. Nem hiszem, hogy változtatni kellene majd ezen, de majd látjuk. Viszont az biztos, hogy ezzel a nyári gumival nem sok jóra számíthatok havon.
Szerintem arra gondoltak, hogy csálén áll (mintha lógna) a dob. Az a sport esetén is úgy volt, azért cseréltem, mert zavarta a szemem, mikor hátulról láttam a kocsit. Sajnos ilyen a gyári megoldás, ezért tetettem alá egy rövid dobot, mely nem látszik.
Digit klíma hibával kapcsolatosan lenne kérdésem: nekem kb 2 hete nem fúj meleg levegőt a bal oldalra (klíma üzemmódban hideget sem). Sem a szélvédőre, sem a lábra és középen sem. Megcsináltam a klíma tesztet, melynek a végén nem villog a 01, hanem visszaáll a normál képernyőre. A tatabányai szervízben azt mondják lehet, hogy csak "fennakadt" (ezt nem is igazán értem) és nem kell terelő motort cserélni, de ezt csak szétszedés után tudják megmondani. Ha kell is motort cserélni azt mondják megcsinálják műszerfal leszedés nélkül. Ajánlatuk szerint kb 25-35 ezer Ft munkadíjra számítsak + ha kell a motor az 12 ezer Ft.
Mit gondoltok mire számítsak? Lehet, hogy tényleg nem kell terelő motort cserélni? Reális ez az árajánlat?
Véleményem szerint, a chippet nem zárja ki a gázosítás. Legfeljebb ha bekerűl, hozzá kell igazítani a gáz programját is. Azt hiszem ez a gázrendszer/ reduktor LI-10 és a gázinjektorok ( 22-es ) 150 KW teljesítményig jók.
Az eddigi tapasztalataim azt mutatják,hogy a hideg ellenére kb 2-3 km elég volt a víznek , hogy elérje azt a hőfokot (40 Celsius, ez alá nem engedi a program a beállítást ) hidegindítás után amikor átváltott gázra. Van az ECU programban viszont 1 olyan lehetőség, hogy 60 Celsius fokos víz esetén, tehát nem hideg motornál, engedi a gázzal indítást. Én ez utóbbit beállítottam, így nem teljesen hideg motor esetén , nem is használ benzint. Nyáron ill meleg időben , ez még jobb lesz .
A lehető legesztétikusabban lett megoldva mindkét helyen.
Grat hozzá. Komolyan megint elkezdek gondolkodni rajta..bár nekem teljes értékű pótkerekem van, sajnálnám azt kidobni de nem fog visszatartani ha mégis mellette döntenék. Plusz nem elhanyagolható szempont "ellene", hogy itt van a chiptuning project is..nem tudom van e értelme gázosítani meg mellette chippeltetni is..
Benzinből a nagyátlagom az utobbi időben 7.5 L volt ( 7.5X435=3263Ft/100km )
Gázból 9L az átlagfogyasztás (9X260=2340Ft/100km )
Most 1 negyed tank benzin több hétig fedezi a hidegindítás és az első pár kilóméter szükségleteit. Mivel én általában hosszú utakat megyek egyhuzamban, ez a mennyiség/benzin ktgs nem jelentős.
Sőt még a 98-as swiftel is simán közlekedtem ilyen időben a virsli kerekekkel. Valószínű ezért is lepett meg a múlt héten, hogy szinte semmi tapadása nincs a nyári gumimnak hóban.
Nem rémlik, hogy akár a dacia, akár a p126, trabi, varesz stb. ilyen gáz lett volna hóba mint a 225-ös gumi a bravon. Tuti hogy azok a gumik mind mintára mind anyagra inkább a mai 4 évszakos gumikra hasonlítottak. Simán lehetett velük menni.
Attól függ, hogy tálaljuk... Lehet, te 12000-szer váltottál 5990-en, én meg 255-ször 6010-en... Melyik a széthajtott??? :-D
Igen, az overboost tényleg csak annyi. Mégis egyezik az enyémmel. ;-) Én meg úgy vagyok vele, ha már lepadlózom, akkor forogjon is ki rendesen. :-)
Azon milyen széles pacskerek vannak? Régen mentem hóban nyári gumival, de ott csak az elindulás, megállás nehézkessége maradt meg. Igaz, 175-ös futófelületen... És az is igaz, hogy hó és hó között is van különbség... A tegnapi nagyon csúszott.
Illetve, azóta változhattak a keverékek is, még jobban specializálód(hat)tak a gumik.
Azt tudod, hogy mennyi benzint kell havonta tankolni? Annak érdekes aki rövidtávon használja, pl városban, mert ugye hidegen benzinnel indul, néhány percig fogyaszt is rendesen...