Az én 750-esemen is még trilex-ek vannak.A hátsó ikrek meghúzásával nagyon vigyázni kell.Ha a 900 NM-es kulcs-csal odaverek nekik megesett,hogy deformálódott a közbetét,megrogyott.Inkább,ha megrakodok 20 km-enként 3-szor ellenőrzők.Így nem lehet baj ha nincs az úton ácskapocs. :-)
A gépjármüvezetőnek elméletben50-100km után kellene ellenőrizni a kerékanyákat.A szerelönek meg a légkúlcsot illene leellenőrizni.
A buszokon régebben a trilex tárcsás kereket ha meghúzták az elment a következő levételig.Mikor jöttek a telifelnis kúpos alátétes felnik ,sorakoztak a műhely falánnál kakinyalt felnik.Volt hogy másnap után húztam a csuklos kerekeit és az egyik hajton lehetett huzni.De ha valaki nagyobb nyomatékkal húz meg egy keréktőcsavart akkor mindig tül kell húzni hogy ne lazüljon fel.
Köszönöm már sokat finomítottam az egész maketten lassan kész lesu kb hétvégére. Az mtz meg hát kitudja mikor lesz hozzá kedvem... ha lezs is akkor el is adom ha elkészül mert nem tartok igényt rá.
A szerviznek pedig ílyen esetben igen is van felelőssége mert a javitás után átnézve közlekedés biztonsági szempontból hibátlan állapotban kell átadni a járművet .Felénk a magukra adó szerelők nyomatékkulccsal húzzák ,húzatják a felni csavarokat ,alu felnihez pláne ez jár.
Minden gépjárművezetőnek legyen az személy vagy teher netán traktor, kötelessége a kerékcsavarok meghuzását ellenőrizni javítás utáni indulás előtt .,Sőt az első tíz -húsz km megtétele vagy egy rövid fuvar után ismét .
Látom egyre jobban ügyelsz a részletekre,..a keréksúlyok kidolgozottsága nekem nagyon tetszik ,..az orr-rész kialakítása is tuti. :)
Ennél a makett készítésnél az arányokra kell nagyon-nagyon figyelni .
Amibe bele tudnák kötni, az az ablakok és a tető közötti arányosság,..és a két kerék közötti távolság (talán a hátsó kerék túl hátul van ?) . És az oldallemez íve a lámpa fölött.
Remélem bírod a kritikát . :)
Mindent összevetve ,szép munka !
((Azért ,amit felvetettem múltkor,...tudod az MTZ 80-as ,...remélem nem felejtetted el .:))....DE csakis kisfülkés lehet !!
Sajnos a szervízen nemigen lehet ezt behajtani,mert mindenhol az az alapszabály,hogy a "kerékcsavarok meghúzásáért mindenkor a gépkocsivezető a felelős"
A győri Volán servicébe nagy betükkel ki van írva a fali táblára:"a kerékcsavarok meghúzásáért felelősséget nem vállalunk"
De ez is egy fura dolog,mert én utánam még nem lazult fel kerék,ugyanis ha jól meg van húzva,nem lazul fel.
Csak a jól meg van húzvát,nem mindenki érzi a levegőkulcs-al.
Tudom,hogy az egészbe az a bosszantó,hogy egy nemolcsó szolgáltatásért elvárná az ember,hogy jól megcsinálják sz autóját!
Még egy az offból, ha van leállósáv, padka, akkor is előszőr elgázolják az elakadás jelződ, utána belerohannak az autódba, amely messziről láthatóan vészvillogózik a haladó sávokon kívül. Az MO-son nincs még padka sem, ahol alvó román és bolgár kecskepásztorok fogják akár a 24 tonnás kamion szarvát, kiegészülve a magyar kifejezetten "képzett" vizsgázott és vett jogosítványosokkal.