Még nem néztem utánna a működési elvének, de gyakorlatilag sem sok hasznát venném mert ez egy műgyantával beöntött kis műanyag kocka, én még jót nem találtam belőlle. Működik vele a motor de szerintem egyenletesebben és megbízhatóbban a megszakítós gyujtással. Igaz ez némi karbantartást igényel.
Ez gyári (Berettyóujfalu) megoldás, igen kompatibilis bele a klasszikus megszakítós gyujtás. Ezek az elektronikusok ritkán jók, de azért lehet vele próbálkozni. A kis (sárgacimkés) elektronikát kivülre is szerelheted hogy így az előgyujtást tudod járó motornál állítani, van egy beállító csavar rajta. Egyébként én már több tucat ilyet próbáltam, de vagy alsó vagy felső fordulaton jó. De jellemző a random szerű nagy előgyujtású szikra ilyenkor nagyot koppan a motor. Ezt megelegélve szereltem be hagyományost.
solex 3800 as motorommal gyújtás problémák vannak jelenség : 1x van szikra 1x pedig nincs ha beindul pöccre és megyek vele közepes és nagy fordulaton nincs baj de alacsony fordulaton leáll ... vagy amikor 1et gondol nagy fordulaton is durran 1et és leáll utána be sem indul .. gyertya új gyújtókábel cserélve rézszálasra a gyári helyett mi lehet a gond ? ma levettem a lendkereket és ez a látvány tárult elém .. jeladós gyújtás ? ebben megszakítónak kéne lenni nem de ? vagy ez már alakított (házi) megoldás ? vélemény ? mit cseréljek ? és ebbe vissza szerelhető e gyári megszakító??
Sziasztok. Van egy Velosolex 3800 típusú mocim.Teljesen fel van újítva gyári alkatrészekkel,új gumikkal.Teljesen jól üzemel.Elszeretném adni ezért kíváncsi vagyok a véleményetekre,hogy körülbelül mennyi a reális értéke.Segítségeteket előre is köszönöm.
Az idén Magyarországon 2014. 08.17-22. között Esztergomban kerül megrendezésre egy nagyszabású Solex találkozó és túra.
Több mint száz solexet várunk Európa országaiból, és jó lenne, ha magyar részvevők is csatlakoznának a több napos rendezvénysorozat néhány programjához.
Hejett -> Helyett ha már javítgatunk másokat:) Az illető A sokexet elírta vélhetőleg, hisz a K és L betű egymás mellett van a billentyűzeten, nem pedig helyesírási problémákkal küzd:)
sziasztok esetleg kérdezném ,vetem egy solex 3800 ast és az a bajom valaki megbarálta, mostmár legaláb elindul ,alapjárat van, de sajnos gáz nincs semi, mi lehet az oka, lehet hiányzik belöle valami, benzin az van mert fojik visza a tankba az látszik, valaki tud valami okosat irjon köszi, Piton,
Csak az a gondom a Solex-el hogy segédmotornak számít, így a bukósisak használata is kötelező. A 300 W-os teljesítmény határt, az 580 W bőven meghaladja.
Több száz solex részvételével nemzetközi találkozó lesz ez év augusztus 17-22 között Esztergomban. Jó lenne, ha magyar részről is tészt tudna venni 20-30 fő.
A találkozó honlapja egyelőre franciául van, de kérésre magyarul is küldök tájékoztatást.
Szükségből javítottam már meg hasonló dugókat. Amíg nincs a gyűrű eltörve, illetve nagyon mély bemaródás a hengerben, addig még javítható. A felkenődést eltávolítom óvatosan sáberrel. A dugattyút melegítve a gyűrűket kiszabadítom. A gyűrűhornyokat törött gyűrűből készített kaparóval lehet felszabályozni. Természetesen a siker mindíg, a sérülés mértékétől függő. Pontosabban hogy mikor éri még meg, hozzáfogni. Solex esetén persze én is cserélném, mert rengeteg alkatrészem van.