A Janome 204-esnél elég sok esetben fordult elő , hogy a motor megszorult. Évekig dolgoztam szakszervízben, tapasztalatból mondom .Persze lehet hogy máshol szorul meg a gép . A burkolat megbontása után kiderül.
Köszönöm szépen, elvittem szerelőhöz inkább. :) Szétszedés nélkül azt mondta, a motorral van vmi. Én nem tudom, ez mennyire szakszerű, de szerintem szét kéne szednie ahhoz, hogy lássa, mi van belül. Holnap elviszem egy másik szervizbe, ahova eredetileg küldött motort nézetni.
Első lépésként vedd le a meghajtószíjat, majd kézzel forgatva ellenőrizd, hogy szorul-e. Ha szorul, bonts le róla amit csak tudsz, aztán fújd be WD40-el a mechanikus részeket. Ha ez nem segít, vidd el műszerészhez, mert akkor valószínűleg egy pontban szorul, ő majd megtalálja. Ha mechanikusan nem szorul, akkor motor, vagy taposó hiba van.
Kaptam a bnőmtől egy háztartási Janome interlockot. 204D van ráírva. Igazából nem új, van vagy 8 éves, csak ő sosem használta.
Szépen varr, minden oké, azaz mégsem... hamar felforrósodik, aminek még szaga is van. És egyik pillanatról a másikra a pedál sem működik. Be tudom kapcsolni pedig. Lehet ezzel vmit tenni? Feltűnt az elején, hogy jobban kell nyomni a pedált, mint a többi gépemét, de azt hittem, típusfüggő is, ilyen márkájú gépem sosem volt.
Van a felforrósodás és a már nem működő pedál között összefüggés, illetve ha van (vagy ha nincs), mi a megoldás?
Ugyan nem ezen a fórumon szoktam társalogni, de a segítségeteket kérném, mint szakértőktől.
Hozzám került egy varrógép, amiről laikusként nem sokat tudok. Igazából régi "vasgyűjtő" révén, azért tetszik mert egy ipari monstrum. Őszintén szólva nem sokat tudok a varrógépekről.
Érdekelne mire való, mit varrnak vele? Íme néhány kép a gépről...
110-re? Az kérem nem tű, hanem szög. Ilyen vastag tű kihagy mindenen, ami nem farmer, vagy kemény anyag. 80-assal kell megnézni a beállítást. Ha tényleg túl közel van a tűlap egyik oldalához, akkor azt be kell állítani.
Az a kínom, hogy ö pont egy jó ismerös varrónö által ajánlott varrógép müszerész, csak ezzel foglalkozik. Lehet, hogy megvolt az oka, hogy miért ållította el a tüt ennyire, de nem jó így. Azért köszönöm!
Ha így áll a dolog, akkor nem biztos hogy a "szerelőt" kell megkeresni, inkább 1 megbízható varrógépműszerészre kellene bízni a gép karbantartását. Budapesten több lehetőség adódik, vidéken már sajnos nehezebb megtalálni a megfelelő műszerészt, vagy szervizet.
Nem-nem, már én is tudom, hogy nem piszkålom meg. Kipróbåltam ma, semmi baja, de az a "vastag anyag" egy bolyhos szabadidö gatya alja, ha ezt nem bírja akkor kuka lenne a gép. De eddig bírta, csinált mindent ahogy kellett. Kellett már a karbantartás meg a beállítás, hívtammis szerelöt. Most erre hívjam fel megint a szerelöt, hogy hahó, tovåbbra is kihagy, meg mellesleg a tü is túl hátra lett állítva? Ååhhh...
Nagyon nem szeretném megbántani! De ha ilyen eredménnyel sikerült megoldani a kihagyás problémáját, (lehet, hogy az a nyúlós vastagabb meghaladta a gép lehetőségeit ezért a kihagyás) én az ön helyében nem végeznék további javításokat, mert minden próbálkozás gyarapíthatja a bekövetkező hibák számát.
Üdv! Bocs, hogy ide tolakodom, de valamit elállítottam ma a varrógépemen, ami egy bernina bernette fun style. Nem müködött rajta egy program, öltéseket hagyott ki, a bobin is csak nagyon feszesre âllítva adott szép varrásképet, így szerelöt hívtam. Állítgatta, olajozta, ment rendesen, de ma megint öltéseket hagyott ki egy vastag nyúlós anyagon. Kicseréltem a tüt vastagra, erre látom, hogy annyira hátra ållította a tüt a szerelö, hogy hozzáér a talphoz, meg a fémlaphoz. Gondoltam ållítok rajta, de valami mást sikerült eltekernem, amin rugó is van, így mindjért el is mozdult... csinåltam képet. Tudja valaki esetleg, hogy mit piszkáltam meg? Própáltam ugyankda visszacsavarozni, de nem tudom nem e csináltam nagy kárt... Meg, ha valaki tudja esetleg melyik lehet a tü beállítója, az jó lenne...
Jól van befűzve. A feszítés mértékét a varratkép mutatja meg, ezt most így nehéz megjósolni. A hevedert megkaphatod pl. ékszíj szaküzletben is. Amit tudni kell a fogak száma és egymáshoz mért távolsága. Legjobb persze kézben a mintával bemenni egy boltba. Varrógépműszerészeknél is előfordul, de nagyon ritka. Van a XIII kerületben egy bolt ami nem olcsó, de szinte minden van: Romitex a nevük. Megtalálod őket a neten.
Elvileg a félfordulatos bobinoknak, és hurokfogóknak azonos szabvány szerint kellene készülni, de a gyakorlatban ez nem minden esetben valósul meg. Pl: ha egy privileg gépbe a csajka hurokfogót belerakom, akkor annyira megszorul a hurokfogó, hogy a cérnát nem engedi át. Ebben az esetben csak a "próbálgatásos" módszer tűnik eredményesnek.
igen az új bobbin akkor szorul amikor a hurokfogó hegye a tű elé kerül, tehát normál működés közben, mégpedig a rugó végein szorul meg a hurokfogó, mivel az új bobbin néhány tized milliméterrel vastagabb a réginél. arra gondoltam hogy veszek egy új félfordulatos hurokfogót, de abban nem vagyok biztos hogy félfordulatos hurokfogókból egy típus létezik-e vagy több van belőlük???
Az ilyen típusú hurokfogókban a legtöbb esetben nem tud elfordulni a bobin 360° ban. Erre valójában nincs is szükség, mert a nevében is benne van ez félfordulatos rendszerű gép. Probléma csak akkor adódik, ha a megszorulás abba a tartományba esik, ahol a gép üzemszerűen működik.
köszönöm. csajka varrógéphez vettem új bobbint de az eredeti bobinhoz képest az újnak néhány tized milliméterrel nagyob a külső átmérője (beleszámítva a rugó vastagságát is). emiatt a bobin megszorul a hurokfogóban egy ponton. az eredeti bobin 360°ban megfordul szorulás nélkül. kérdésem az lenne hogy ha új hurokfogót vennék akkor megoldódna a probléma? Bár nem tudom hogy hány fajta hurokfogó létezik, egyáltalán a csajka gépbe milyen fajta lehet. A neten néztem újabb varrógépek hurokfogó részét és az ujabb gépeknél jóval nagyobb hely van a bobin és a hurokfogó között, szinte el lehet látni közöttük. Aki tudna segíteni megköszönném.