Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2628
Gyakorlott elveszettvágány-kutató vagy.

Igen, a fényképre írt adataid mind helyesek.
A GV útátjárójával kapcsolatban: nem tudom, hogy a sínek benne vannak-e az úttestben. A kiskockakő-burkolat ott figyel az aszfalt alatt. A talpfák is benne vannak, az út szélén kilátszik kettő. De sínre utaló nyomot nem találtam (de nincs kizárva hogy megvan).
Az Árpádhalom felvételi épülettől Fábián felé haladva a kis épület valóban őrház volt. Ott volt a váltókörzet.
(Ennél az őrháznál lakott egy olyan hanyag vasutas, hogy sosem takarította ki az istállót. Amikor eladta a tehenet, akkor nem bírták kiráncigálni szegény jószágot az ajtón, mert olyan magasan volt alatta a szar)
Előzmény: VT22 (2615)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.18 0 0 2627
Nocsak-nocsak.
Teherszállítás a fábiáni vonalon?
(a talpfákat ledobálhatták volna a vonalon is, jövő héten becseréltük volna...)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2626)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2626
Szóval a ma esti szentesi helyzet rövid ismertetése.
19:30 után kaptam a fülest, hogy Fábiánsebestyén felől egy UDJ, Kiskunfélegyháza felől pedig az FMK 004 érkezik Szentesre. Az UDJ személyezetével jót elbeszélgettünk, megismertek engem /kereken 3 hete fotóztam őket Kazincbarcikán/. Orosházáról hoztak 100 használt talpfát, 87-es felsőbe fognak kerülni.
Amint elment az UDJ, jött az FMK 004. Itt alszanak Szentesen, holnap azaz pénteken mérnek Szentes-Szegvár között, majd a 145-146-os vonalat mérik be.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2625
1. kép - Kardoskút
2. kép - Orosháza, Bz 178+Bz 179+Bzx
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2624
Köszi. Én 15.00 és 18.30 fele voltam Orosházán, de egyszer se láttam...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2622)
Bocskai91 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2623
Kb. 20:30 táján érkezett és 21:00. körül ment el.
Előzmény: Törölt nick (2620)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2622
20:06-kor a fényképzelőgép adatai szerint. A 147-sen jött.
Előzmény: Törölt nick (2620)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2621
Én meg köszönöm az infót az "informátoromnak".
Előzmény: Bocskai91 (2618)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2620
Az UDJ kb. mikor érkezett Orosházáról?
Előzmény: Bocskai91 (2617)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2619
Köszi. A vasútállomás és a lakhely közötti 2 km-t 3 perc /!!!/ alatt futottam meg.
Hasítottam mint a rakéta. A képek hamarosan, most töltődnek a gépre, és még feliratozom őket.
Előzmény: Bocskai91 (2617)
Bocskai91 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2618
Kicsit sokáig tartott a hozászólás elkészítése. :-)) Köszönöm az infót Törsgyökeresnek!!! Ez még lemaradt.
Előzmény: Bocskai91 (2617)
Bocskai91 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2617
Na látom csönd van a topicon. Akkor dobjuk fel egy kicsit.
Este Orosházáról jött egy UDJ majd tovább ment Szolnok fele. Ezután jött az FMK-004-es Félegyházáról és itt éjszakázik. Az infókat és a jóképeket meghagyom Törsgyökeres szentesinek.
VT22 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2616
Még egy kérdés: a nagyvasúti állomás mellett a fábián felőli oldalon található kisebb ház őrház volt? Nagyon úgy néz ki. (Képet nem készítettem róla.)
Előzmény: VT22 (2615)
VT22 Creative Commons License 2008.07.17 0 0 2615
Tegnap Árpádhalom felé jártam.

A volt vasútállomás

Ezt a képet az Árpádhalom előtti útelágazásnál készítettem. Jól látom, hogy a 760-as GV sínjei az aszfaltban vannak? Az út melletti töltés Mágocs felé az első majorig jól kivehető.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2614
Ilyen iparvágány nincs, nem is volt.
Valami elírás lehet.
Előzmény: VT22 (2613)
VT22 Creative Commons License 2008.07.16 0 0 2613
Egy google kereséssel találtam a következő oldalt:

http://nagyestarsai-c.cegbongeszo.hu/rolunk-hu.htm

Itt van olyan a referenciák között, hogy:
Szentes MOL Iparvágány, bontási terv

Ez hol van/volt? Az a vágány, ami a 130-ról leágazik a Hungerit ipv előtt?
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2612
Béke poraikra...!

(néhány hónap múlva visszaköszönnek a reinkarnációik személygépkocsik formájában, mert nem hiszem, hogy jó eséllyel vagon lesz a vasanyagból)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2608)
Krumpliszsák Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2611
Resicai gőzös. 760as nyomtávval.
Előzmény: VT22 (2584)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2610
Szinte gondoltam, hogy örülni fogsz neki.
Nem akartam a puszta közepén pacallá ázni, ezért választottam a jó kis meleg fedett megállóhelyet. Szerencsére megúsztam az esőt.
Előzmény: M62 127 (2609)
M62 127 Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2609
Jééé ez Hékéd, már annyira hiányzott:))))))))))
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2608)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.14 0 0 2608
Ma Szentesről egy kivételével az összes itt tárolt Gags kocsit elvitték.
Itt a kép a menetről, az egyetlen itt maradt Gags, és egy együttállás Hékédről.




Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2606
Keresztre várva:
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2605
Köszi, hogy megosztottad velünk a képet és a történetet!
(ha van még, jöhet!)

Igen, egy-egy vasútvonal megszüntetésének (most nem pont ez, bár ez is veszélyben van) van ilyen, érzelmi aspektusa is.
És egyesek azt mondják, hogy a pénz számít csak! Nem adok nekik igazat.
Előzmény: Tastam (2599)
bzmotoros Creative Commons License 2008.07.13 0 0 2604

Az arcképest elfogadják, és ha a garázsmesternek szólsz, szerintem nincs akadálya a fotózásnak sem.

Hogy miért ilyen állapotúak a mozdonyok?

 Az ott dolgozó 7 ember nem tudja a világot megváltani

Tastam Creative Commons License 2008.07.11 0 0 2603
Bizonyára voltak kitüntetések is, erről nem tudok. Több helyütt is láttam képeket a megnyitóról (IH-ban is többek között), de apám azt mondta, ő valahol hátul volt, kerülte a fotómasinákat, nem látható a képen.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2600)
division by zero Creative Commons License 2008.07.11 0 0 2602
Tényleg szép történet ez, köszönjük, hogy megosztottad velünk!
Előzmény: Tastam (2599)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.11 0 0 2601
Lehet, hogy utoljára, de ma megint itt voltak a felsővezetékesek tankolni:
Pár hete beszéltem itt, hogy van még a tarsolyomban erről a menetről nyílt vonali helyszín, ma kettőt is megvalósítottam.
Ha minden jól megy, akkor 16-án éjjel Kiskundorozsmán ismét találkozok az OTW100K-02 -es pályaszámú járművel.

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2008.07.11 0 0 2600
Nagyon jó kis történet ez. Akkor még nem KICSE meg az SUZ fektette a vágányt, mindent kézi erővel végeztek el.
Az építés után volt kitüntetés? Például, hogy a "sztahanovisták" több tízezres jutalmat kaptak? Mert amikor azokban az években, amikor ilyen nagyobb létesítményt adtak át, a példás, kimagasló munkát végzőket kitüntette a politikai vezetés.
A történet második fele pedig ismét egy remek példa arra, hogy nem lehet tudni, mikor és hol ismerkedhet meg élete párjával az ember.
Összefoglalva édesapádnak ez volt életének legjobb, legemlékezetes szakasza.
Előzmény: Tastam (2599)
Tastam Creative Commons License 2008.07.11 0 0 2599

Ezt a fényképet közelmúltban elhunyt édesapám dolgai között találtam, a fotó őt ábrázolja (háttal) munka közben. Még mielőtt lerohannátok, hogy hogy jön ez ide, elárulom hogy apám részt vett a Kunszentmárton - Lakitelek vasútvonal építésében. Élete alighanem legnagyobb (és remélem, legmaradandóbb) munkája volt, hiszen nem felújítást végeztek, hanem vadonatúj vasutat fektettek. A dolga a vonal kitűzése és a kubikusok teljesítményének elszámolása volt. Ez utóbbi miatt komoly kellemetlenségbe is keveredett: a feldühödött kubikosok meg akarták verni. Akkoriban elfogadott eljárásnak számított, hogy a kubikosok papírjára a ténylegesnél egy kicsivel nagyobb teljesítményt írtak be, ezáltal pár forinttal többet kerestek. Ezt minden mérnök megtette, kivéve apámat, aki végtelen becsületssége miatt erre nem volt hajlandó. Nem tudom, végül hogy úszta meg a verést, de nem engedett.

A hivatalos megnyitón is részt kellett vennie, bár utálta az ilyen protokolláris eseményeket. Abban az időben szokás volt a hasonló rendezvényekre kivezényelni az iskolákat, így volt ez az új vasútvonal esetében is, a vonalon végighaladó ünnepi vonatot minden állomáson az ünneplő falusiak és boldog, integető gyermekek hada fogadta. A szelevényi állomáson az iskolásokat egy csinos, fiatal tanárnő kísérte, akit egy jóakaró összeismertetett a megrögzött agglegénnyel, apámmal. Az ügyből aztán szerelem, majd házasság lett, s végül én...

Zolas Creative Commons License 2008.07.10 0 0 2598
Tettem be egyet az Elveszett..... -be.
Előzmény: Törölt nick (2597)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!