Hello. egy 2006 os superbem van. Az elozo tulajtol a navigacio DX hez csak csehorszaglengyelorszag cd t kaptam. Valaki tudna nekem segiteni ? szuksegem lenne europa , vagy magyarorszag nav cdre. elore is koszi
Nekem hasonló problémám van az ajtóval. Hol nyit hol zár teljesen beszámíthatatlan és megbízhatatlan, hogy bezár-e vagy sem. Mindig minden ajtót végig kell, hogy nézzek, mert sokszor egyes ajtókat elfelejti bezárni.
Nekem is ez a micro kapcsoló lehet a probléma forrása?
Ha igen privát emailban megkeresnél egy kis árajánlattal vagy egy tájékoztatással az általad ismert megoldásról?
Hogy mennyibe kerül egy ilyen micro kapcsoló csere és hogy melyik város ilyesmi.
Köszönöm előre is.
Ja és Üdv mindenkinek és Kellemes Húsvéti Ünnepeket!!!
Igen, én mondtam a külső/belsőt, mert az nekem egyáltalán nem csinál semmit és állandóan csak a külső levegőt szívja, illetve a klíma szerelő kiolvasta a memóriából a 4FA hibakódot ami állítólag a terelőlapát motorjának a hibáját jelenti. A pirosra azért gondoltam, mert csak azt láttam a kesztyűtartó kiszerelésekor és amikor megnyomtam a külső/belső gombot ez kezdett el mocorogni. Viszont akkor ez jó, mert a fűtésemmel semmi gond nincs.
Na akkor majd neki gyürkőzöm megint és megpróbálom kibányászni a ventilátor mögül.
Mondjuk, ha azt nézzük, hogy alig nagyobb egy kockacukor felénél, mégis jóval többe kerül, akkor tényleg magas.
Viszont, ha egy új (nem kíínaji) zárhoz hasonlítjuk akkor már kifejezetten olcsónak mondható.
Mivel ajtókat említettél, gondolom legalább kettőről van szó. A kapcsolót gyártó fickó, (akit véletlenül pont ismerek) és a beszerelő szaki 2ó alatt spórolna neked alsóhangon 100db ezrest.
Nem nehéz kiszámolni, hogy kettőjük tizedannyit sem keresnek a mutatványon mint te.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy a javított zár jobb mint az eredeti, mivel a kopást okozó folyamat megszűnik.
Van olyan típus amihez a gyártó külön is biztosít kapcsolót. 20-22e az ára. Valamiért az ügyfelek örülnek ennek a megoldásnak. Talán azért mert mert megmarad ~40e/ajtó.
Tehát van megoldás, de nem 1100,-Ft- ba kerül.
Szerintem vedd meg a belinkeltet.
Kárpit le, páncél le, ablakemelő ki, zár ki, kapcsoló beépít (valahogy) majd zár be, ablakemelő be, páncél be, kárpit fel.
Egyébként Te mondtad, hogy a külső/belsőt kell cserélni.
Pont az ami a belinkelt képen van.
A külső/belső belső nekem olyan problémát okozott, hogy menet közben folyamatosan a nyitott és a zárt állás közben mozgatta a záró fedeleket. Nem volt normális fűtés és hűtés sem, csak zárt állapotban, ekkor viszont télen párásodott.
A hideg/meleg motor hibája miatt akkor fűtött amikor akart. Akkor rágtam be amikor Sopronból hazafelé a -7 fokban pont nem volt kedve fűteni. Nem fáztam meg egy kicsit sem.
A külső/belső jobb oldalon van fent a ventilátor mögött.
Amikor néztem, akkor a középkonzol mögötti motor egyikénél tűnt úgy, hogy akadozik.
Ezen a videón a piros színű. https://www.youtube.com/watch?v=mU8Q3vh0w_s
Ha megnyomom a belső keringtetés gombját, akkor ez kezd el mozgolódni, de csak minimálisan mozdul meg.
Egyébként a piros és a kék színű miket állít akkor? Mert ha lefelé, vagy középre, illetve ha a szélvédőre irányítom, minden esetben csak a kék színű mozdul. Legalább is ránézésre.
Egyébként ezt a videót nézve kicsit elbátortalanodtam, mert fogalmam sincs hogyan vegyem ki. Ahogy nézem egész a háta mögé esik.
Hosszú torx csavarhúzó, vagy 5.5mm-es dugókulcs kell a kiszereléshez.
(a hideg/meleg motorhoz 5.5mm-es egyenes csillag)
A külső/belső motor NEM középen van, hanem a fűtőmotor környékén. Emlékeim szerint a motort tartó műanyag alkatrésszel együtt szereltem ki.
A külső/belső motorhoz NEM csatlakozik rudazat. A pollenszűrő alatt látható dupla fedelet működtetik.
Azon a képen amit belinkeltél, jól látható az a fehér műanyag aminek a hullámos pályáiba csatlakozik a két fedél csapja.
A két csavar kiszedése után könnyen kijött a motor, visszaszerelésnél kellett a két fedél pozícióját kézzel beállítani, hogy a két csap megfelelően kapcsolódjon a motor fehér tárcsájához.
10 éve vettem, ebből 4 évet taxiztam vele. Itt elég sokat mentem vele. Igaz itt nem napi pár km ment bele! Bár ez is sok kicsi km összessége volt. (10-15x6-10 km)
Én egyébként nem azt mondtam, hogy vegyen turbósat, vagy dízelt, mert ha keveset használja, akkor semmiféle kép nem éri meg a többlet kiadást, bár ez is csak az újnál jelentős, hanem azt, hogy a rövid távoktól nem megy gyorsabban tönkre. De ez csak az én véleményem. Hozzáteszem azt írod, hogy nem szokás rövid utakra turbós autót venni, de ma már elég ritka amiben nincs turbó. Söt, ahogy nézem a mai tendencia pont az, hogy kis cm3 turbóval. Pl a WV, Skoda, opel, stb. 1,4-es motorokat csinál 140 pacival. Talán Superb nem is nagyon van turbó nélküli motorral. Most menjen el és vegyen egy régi fábiát?
Az elmúlt 6 évben napi 15 km-ert megyek már csak vele
Na, akkor a tapasztalatod 6 x 365 x 15 = 32,850 km. Ennyit kétségtelenül kibír egy turbós motor, ha megfelelő karbantartást kap (pl. a megfelelő olajat használják).
Az sem mindegy, hogy jön össze a 15 km: 2 x 7.5 km például nem annyira gáz, mint egy 6 x 2.5 (otthon > ovi > isi > munkahely > isi > ovi > haza).
Rövid távú utakra nem szokás turbós autót venni, mert nem jön ki az ereje (turbó benzin), vagy nem jön ki a takarékossága (turbó dízel), ellenben ha valaki nem olyan szerencsés, mint te, akkor a tökéletlen kenés miatt viszonylag gyorsan meg tud röccenni a motorja.
Tudjuk, Winston Churchill láncdohányos volt, kevés fényképen szerepel viszkispohár nélkül, az élete is viszonylag stresszes volt, mégis megérte a 91 évet - de ő kivétel ;-)
Húúú. Ez jól hangzik. Akkor ha jól értem a kesztyűtartót vetted csak ki és a kis állító motorokat sikerült egy tükör segítségével kicserélned.
Ha megkérlek egy kicsit részletesebben is leírnád a folyamatot?
Pl. Milyen és mekkora szerszámmal sikerült beférned az állító motorhoz? (a csavarokhoz)
Azokat a rudazatot amit a motor mozgat, hogyan sikerült szétpattintanod? Én próbáltam, de nem mertem nagyon feszegetni, nehogy eltörjön. Eléggé szorosan össze van pattintva.
"Felejtsd el a turbós autókat (az 1.8T-t is), hidegüzemben ezeknek minden bajuk lesz."
Bocsi, de ezt másképp nem tudom mondani és megbántani sem akarlak, de ez így ahogy van egy nagy hülyeség!
Nekem 290 ezer van benne és semmi ilyesmi bajom nincs vele. Az elmúlt 6 évben napi 15 km-ert megyek már csak vele, télen be sem melegszik a motor. Plusz ott van az a több 100 ezer tulaj akik szintén keveset mennek az autóikkal, de mégsem állnak ezrével sorba turbóhiba vagy motorhiba javításra várva!
A régi kb. 15-20 évvel ezelőtti turbóval ellátott autókkal voltak ilyen problémák, de azóta már rengeteget fejlődött az ipar.
Rövid távokra használom a kocsit. Nyíregyházi vagyok,nem túl nagy a város
Felejtsd el a turbós autókat (az 1.8T-t is), hidegüzemben ezeknek minden bajuk lesz. Inkább vegyél egy sima 1.6-os, de balkormányos kocsit, minthogy egy erős, de jobbkormányos autóval szívj.
Megtudná valaki mondani, hogy hogy a fenébe kellene ezt kibányászni? A kesztyűtartót leszedtem, innen látható is a középkonzol mögötti részen. Szóval kilehet valahogy cserélni a komplett műszerfal kiszerelése nélkül? Van valami trükkje?
Köszönöm a megerősítést. Szerintem is jobb választás a benzines. Főkként városban használom,évente 2-3 alkalommal pályára is megyek. Rövid távokra használom a kocsit. Nyíregyházi vagyok,nem túl nagy a város így munkába és 1-2 dolgot elintézni is biciklivel megyek.
Szerintem nem csak az a kérdés, hogy egy évben mennyit mégysz, hanem hogy milyen távokat, sok rövid távú "szaladgálásra" egy benzines ideálisabb, szerintem egy diesel nagyobb odafigyelést igényel, hosszú távú utakra ideálisabb talán.
Angliából hozatnék 1-et,szóval nem lenne túl drága egy jó állapotú. Egy évben nem megyek sokat, olya 5-6000 km. Igazából mindig is szerettem volna egy 1.8T motorral ellátott autót :) De persze a PD TDI motorok strapabíróak.
Autó vásárlást tervezek,most egy fábiám van. Igazából egy 1.8T 4x4 Octávián gondolkodtam de kikérdeztem a szerelőm és ő a Superb-t is szóbahozta,abból is inkább a PD dieselt. Ti mint tapasztalt tulajok Dieselt vagy benzinest ajánlanátok hosszú távra?