Üdv! Jogilag nincsen olyan h nincsen jogsid akkor nem lehet olyan jármüved.A tulaj fogalma nem igy müködik.A kutyát nem érdekli van e rá jogsid van nincsen.na jó a rendört érdekli de egyébként nem. Üdv
Nagyban olvasgattam a netet bújtam a hírdetéseket. Lenne mégegy kérdésem. Ha nincs érényes "A" Kategóriás vezetői engedélyem akkor vehetek használtan már forgalomba lévő motort? Gondolom nem de nem találtam erre vonatkozó pontos infót a neten. Ez azért is lenne jó mert megúsznám a rendszámoztatási procedúrát. De viszont mivel csak most fogok nekiállni a jogsinak az mire meglesz 3 hónap vagy mégtöbb. Ha azalatt közbe meg találok valami jó gépet jó áron rendszámmal és megtudnám venni az jólenne mert mire a jogsit kiküldik azonnal használhatnám. Meg ugye addigra átis tudnám nézni/nézetni és felkészíteni a használtra nem akkor kéne nekiállni motort nézni mire megvan a jogsi. Ha meg mégis marad a nem forgalomba lévős téma valaki tudna nekem bővebb infóval szolgálni milyen papíroknak kell meglennie ahhoz hogy forgalomba helyezhessem majd? Esetleg valamilyen minta nyomtatvány se lenne rossz hogy ne tudjanak átvágni mert igen rossz lenne ha nemtudnám rendszámoztatni mert nemjó valami papír(ezért akarom inkább kihagyni és venni rendszámost ha lehet) Egyébként bő 400e Ft a max amit perpill motorra tudnék költeni és ennyiért már ahogy néztem nagyonjó állapotu rendszámos Leok vannak lehet nemis kellene nagyon javítattni rajta semmit. A válaszokat előre is köszönöm.
Megkoszonom ha atkuldened , a blokkkozep es adekli feloli a fontos, de amennyiben nem gond kuld at az osszeset kesobb meg hasznat vehetem. Segitsegedet elore is koszonom.
Üdv! Minek neked 180 malossi henger szet mikor van gyárilag 200ccm scarabeó blok.Én is a 200 scarabeó alkatrészekel tuningolom a 150 leokat.hengert meg főtengelyt kell cserélni a többi jó.Egy nagyobb főfuvóka kell a karbiba és 10 lóról röntön 18 lovas lesz a gép.A 500 gép meg ég és föld a két motor az tény.Egyiksem hez olcsó az alkatrész.Röviden és tömörön ennyi.Ha törödnek a motoral és vigyáznak rá sok km kibirnak. Üdv
Sajnos nem találtam megfelelő fórumot v. topikot, alig van scara-s a neten. Típus: Scarabeo 125 (rotax) 2000évjárat, minden gyári benne, 15e km-el. A variátor első kúpos részén levált a felületről a keménykróm(?) felület, ezért ezt mindenképpen cserélnem kell, és akkor már egy malossi multivar 2000-re. A kérdésem, hogy feljavítsam-e a teljesítményét ennek a motornak, vagy egy használt 500-as light scarabeo-t vegyek? Mindkettő sok pénz, utóbbi még több de akkor a pénzemet teljesen elköltöttem. Tehát egyik sem lehetetlen, csak utóbbi húzósabb számomra ami megvonásokkal jár más téren. Általában a városban és vonzáskörzetében használnám, illetve túrázni is szeretnék vele, akár külföldre is. Tehát a min. 100-120-as utazó nem hátrány.Sőt! Nem szeretem sűrűn váltogatni alattam a motorokat, mindenképpen hosszú távra tervezek. Tartós motor-tartós használatra. Egy mindenest
Ilyen feltételekkel a 125-ösből is kihozható-e tartósan, megbízhatóan ilyen teljesítmény? Amit cserélni gondoltam: - malossi: kb. 180ccm-es hengerszett (125-150-175 u.a. mint főtengely stb.) - malossi: multivar 2000 (ez mindenképpen lesz) - malossi kevlár szíj - malossi végáttétel módosító(hosszabb) Illetve lenne még egy kúpos tárcsa a kuplung mögé de azt nem tudom, hogy pontosan mire jó, vagy hasznos-e. Szóval a nagy kérdés, hogy a 125-ös megfelelő-e erre a célra.
Csak akkor bontanám meg a motort is, ha tényleg megbízhatóan működik és hozza az általam elvárt teljesítményt. Remélem jó helyre írtam. Üdv mindenkinek
Nekem Veres Feri szokta Dorogon szerelni a mocimat- előzőeket is. A Heine utca elején lakik, telszámot nem tudok mondani, külföldön vagyok, telóm meg otthon.. Ha ez segít: a 12-s számmal pontosan szemben, nagy 2emeletes ház. Mindenféle motort javít, RENDESEN nem gányol, és nem vetet meg veled semmi felelsegeset, árban is jó. Sok sikert!
Nekem van tömítés beszkenelve ha kell elküldöm. Van minden féle: hengertalp,blokközép,dekli. Mindegyik méret pontos, csak kinyomtatod és kivágod.98 as 150 es Leo.
Kezdodott azzal hogy elszallt a vizpumpam, es ezzel egyidoben a bordas ekszijjam is.........alkatresz megrendel felujitott vizpumpa, ekszij, tomitesek de csak a felsok( hengerfej...stb), majd ezekutan nekialltam hogy szetszedjem a motort, ami persze nem volt gond....majd uj alkatrsz be , elmentem a tomiteskeszitohoz hogy a deknihez csinaljon uj tomiteseket.......minden oke....kezdodott az osszerakasa....par ora elteltevel beraktam a blokkot olajfeltoltes viz stb..........motor beindul......csak hogy elojott valami szelephang fele, es raadasul az olajnyomas jelzolampam folyamatosan eg, nagyobb gaz adasanal pedig elalszik, aztan ujra felvillan......gondoltam valamit nem raktam ossze jol.......akkor ujra blokk ki, ......mindent atneztem aztan ujra osszeraktam.....ugyanaz a hiba.......itt kezdodok a telefonalgatas.......raakadtam egy bontos sracra aki nagyon segitokesz....es felvilagositott abban hogy a tomites amit keszitettem a tomiteskeszitovel az nem jarhato ut az olajjaratok miatt.......viszont a lehetseges jarhato ut csak az ha a regi tomitest lemasolva kesziti el a tomiteskeszito.......csakhogy az nekem nincs, mivel nem tudtam megmenteni a regit, viszont a bontos srac szivesen adna csakhogy nem tudja beazonositani a blokkom nelkul .
EZUTON KEREK SEGITSEGET....az en Leom 1996-os 125ccm.4T.....akinek lenne fotoja vagy mintaja azt nagyon szepen megkoszonnem....es elkuldene az e-mail cimemre sanya0530@yahoo.com..............Ha elkuldod igerem fizetek 1 na jo 2 uveg sort
Üdv! Motor bal oldalán van a szerelő nyilásonát lehet hozzá férni.De ne keverd a levegő csavart a keverék álló csavaral mert nem ugyan az.Ha a levegöt teljesen betekered akkor a csillagokba meg az alpjárat.Ha az keverék csavart tekered be akkor meg nem lesz alapjárat.Nem lehet megmondani hol jó mert nincsen általános beállitás.Egy ugy mond olyan beállitás van ahol müködik ugy ahogy.az pedig mind a kettő alaphelyzetől 2.5 fordulat.Utána még állitgatni a motor igénye szerint.Ja és nem tudom lehet e kapni szilentet de biztos lehet kapni csak a pontos méretétt kell tudni.Üdv
Hello! A légszűrőt probáltad befogni? Vagy mikor indítozol akkor tömbd be ronygyal.... nekem se akart indul és betömtem és egyből elkapta. Elötte olyat csinált mint mikor elkapta, de mégse. Ha gyenge az aksi akkor se indul el, csak nehezen.
Üdv! A gyertyát ha kiveszed barnának kell lennie vagy fehéres szinünek.Bármi milyen más szine van az nem jó.Nem szép dolog de akkor fogsz egy drotkefét és szépen megpucolod vele.Hát ki lehet venni a gyertyát oldalrol is vagy ki kell venni az aksit és a szerelő nyiláson ki kell venni és könnyebben hozzá lehet férni.A szikrának kéknek kell lennie és nem lehet marha vastag.Ja és a szikrának mindig a polus közt kell átudrania ha bárhol máshol is látod h szika elvándorol a gyertyát cserélni kell.Nem lehet a gyertyán repedés mert csere.Röviden ennyi Üdv!
Köszönöm, hogy segítesz, Szere! Egy kicsit részletesebben fejtsd ki légyszíves a szikrás és a beköpős dolgot, nem tudom mik azok. :S Remélem ki tudom csavarni a gyertyát. :) Elég hozzá levenni az oldalsó kis műanyagot vagy alá kell feküdni/aknára rakni?
A gyertya pipa legye a helyén.A gyertyát vedd ki és a pucold meg rendesen.Lehet h csak beköpte a gyertyát .A szikrát nézd meg és a gyertyát is h nem e benzines vagy éppen száraz mind a sivatag?! Üdv
Próbáltam gázzal is, anélkül is. Eddig úgy csináltam hogy még indítózás előtt húztam neki 6-7 full-gázt gyújtáson, utána indítózás és pöcc-röff. Nem értem, mi romolhatott el így egyik napról a másikra. Ha leesik a gyertyapipa, akkor csinálhat ilyet? Vagy a gyertyával lehet valami? Esetleg az önindító szaródott el? De az nem lehet, hiszen pörgeti a motort.
Nekem ez már a 2. 150-es Leom, csak a mostani már a ráncfelvarrott (2002-es)! Előtte 98'-asom volt, egyikkel se volt soha bajom, olajat cseréltem rajta és kész! Soha nem hagytak cserben!
A 2. mocinál én is 250-est szerettem volna, de 6-ot próbáltam ki és nekem valahogy sokkal lomhábbnak tűnt gyorsulásra, végre jobb volt egy kicsivel! (Ez persze csak saját tapasztalat)
Ezért végül egy 150-est vettem nagyplexivel, túradobozzal, 16.300 km-rel és szerintem nagyon jó áron, 165-ért, igaz ez tavaly volt! Jah és ráadásul egy rendőrtől, aki nagyon preciz gazdája volt!
Köszi a válaszokat az az igazság hogy rászánnám a pénzt a minőségi alkatrészekre. Még mindig jóval kevesebbe vagyok mintha vennék egy új robogót. Az a lényeg hogy legyen újszerű állapotba motorikusan hogy utána normálisan használhassam és ne kelljen csak az alap karbantartásokat megcsinálni. Csak az a baj hogy ez lesz az első motorom és nagyon nem vagyok otthon a témába és így majdnem elkerülhetetlen hogy átvágjanak és pont ezt nemakarom. Elsőnek úgyvolt hogy veszek egy új 50 est de aztán nagyon gyorsan megis gondoltam magam és inkább veszek egy használt 4T gépet. Volt osztálytársamnak 150 es leoja neki is nagyon sok gondja volt vele. Többet volt javítás alatt mint használta de amikor jóvolt akkor nagyon jóvolt. Egyébként a kiszemelt áldozat: http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_leonardo_250_50-3222485 Így ránézésre elég szépnek tünik és az ára se vészes de tanácsokat fogadok minden mennyiségben. Már elkezdtem a fórumot is vissza olvasni és soksok hasznos hozzászólást találtam.
Most látom, hogy megindult a fórum (mondjuk tavaly nyár óta nem néztem fel)! Én is most tervezem a Leom újraélesztését a téli leállás után! Remélhetőleg az akksi feltöltése után pöccre indul, bár olvastam h van akinek nem indul! Kiváncsi leszek, hogy mit mutat! Nagyon benne vagytok itt a Leo szerelésben, ha alkalmasint problémám adódik, akkor majd hozzátok fordulok segítségért!
A másik , nincs olyan sok gond ezzel a típussal _ ROTAX _ ha odafigyelsz rá . Eredeti alkatrészek ára az csillagászati lenne ha felújítatnád . De ha nálad van Dárius kincse akkor semmi akadálya . Szerintem bárki vállalná . Jól levennének , és holnaptól PALINAK hívnának ... :)
Elsőre ennyi . De ha visszaolvasol - mint Én - nagyon sok infót magadénak tudhatsz majd . Érdemes !
Üdv! Eredeti alkatrészeket ne akarjál mert 300kiloba lesz a javitás.Inkább pollini vagy mallosi dolgokba gondolkodj.MInd a kettő gyári minőségűnek tekinthető.ELég sokat lehet költeni a leokra.a 150 érzékeny a motorja a 250 annyira nem.De ahoz is horro árak vannak ha javitani kell.Nem olyan régen javitottam mind a két tipust szolval tudom miről beszélek.A variátos és a szij 60 körül van mind a kettöben és akkor még nem beszéltünk a blokrol csak a hajtás láncról.Azon belül még lehet költeni böven a hajtásra.A fékekre is lehet költeni böven.Ha a motoral van a gond na az tényleg pénznyelő tud lenni.Ha nagy generált kell csinálni akkor 100e az is.Szoval nem egyszerű.Ha kiváncsi vagy tudok többet is mesélni. Üdv
Hát jelentem: feltöltöttem az aksit, de a motor továbbra sem indul be. Pörög az önindító veszettül, néha röffen egy-kettőt, de aztán semmi, nem indul be a motor. Benzin van benne, esetleg a benzinszűrő dugulhat el, nem tudom. Lehet hogy gyújtás nincs. Azt sem tudom, hol kezdjem vizsgálatot, sajnos ennyire nem értek hozzá. De gondolom, komoly baja nem lehet, hiszen amikor a zsrelőtől elhoztam, vígan mentem vele, és mindig pöccre indult (5-6 alkalommal próbáltam) egészen vasárnap délelőttig, azóta van vele valami, csak még nem tudtam kilogikázni, hogy mi. Talán a lemerült aksival van összefüggésben a probléma, de lehet hogy csak véletlen egybeesés. Még egy dolog van: amikor önindítózom, néha hallok közben valami furcsa fémes súrlódó rövid hangot, és kb mindig akkor amikor úgy érzem, hogy abban a pillanatban kéne beindulnia a motornak. De ez csak egy érzés, sajnos még nem nőttem össze annyira ezzel a robogómmal, mint az előzővel. :(