A helykihasználást néha felülírja a tömeg kihasználás. Egy futóműakna szilárdsági kialakítása nem egyszerű, mert nyomástartó fal is egyben.
Azaz a futómű kontúrját lekövető akna valószínűleg sokkal nehezebb lenne, mint egy egyszerűbb, könnyen méretezhető verzió, amiben van némi felesleges levegő is.
40-45 fok mínuszban a reális. De ott minden fém ilyen! Amibe kapaszkodni tud, minden.
Nem ismerem különösebben a 767-es futóműaknáját, de ha van ott pár hidraulikacső, azok lehet, hogy nem olyan hidegek azért. Meg a felnik is jó sokáig tartják a fékek melegét. Ha volt egy kis esze, akár valami kötéllel és karabinerrel fel is köthette magát valamelyik szerelvényhez, hogy eszméletlen állapotában se essen ki, mikor nyitják a futót.
A -60 az újságírói túlzás. 40-45 fok mínuszban a reális. De ott minden fém ilyen! Amibe kapaszkodni tud, minden. Jó sok ideje van lehűlni egy hosszú járaton.
Az biztos, hogy új születésnapot jegyezhet. Miután kitölti a büntit.
Persze, attol is fugg, kinel talaljak. Nekem egy haverom jart igy, amikor egyutt utaztunk . Neki csak kidobtak a svajci bicskajat. De ha valaki ilyennel akar szorakozni, menjen idoben ki a repterre, nehogy lekesse a gepet!-:))))
"Nem leszel tv ben, csak elveszik es kidobjak, hacsak nem tamadsz vele-:))))"
Nem, nem, ez nem ilyen egyszerű. A múltkor Ferihegyen a pacák, aki előttem ment át a biztonsági ellenőrzésen, fennakadt, mert -- saját bevallása szerint -- bennfelejtett a hátizsákjában, amivel utazott, egy kisebb bicskát. Nem nézte át alaposan, mielőtt berakta a dolgait, és régről bennmaradt a victorinox. Nem elvették tőle, hanem egyből odaadták a rendőröknek a pasit. A történetet nem láttam tovább, de szóval ez nem játék.
Ha nincs bent huzat, akkor csak kurva hideg van amit 2 dolog is fűthet:
1. Ő maga
2. Felülről a géptest
Amúgy nem is lehet -60 fok odabent, mert az már teli van acél alkatrészekkel és az acélra komolyan veszélyes tud lenni az ilyen hideg, elkezd törni. Nyilván nem az összes ötvözet ilyen, de akkor is.
Továbbá acél és alu 3-szoros hőtágulási együttható különbséggel igen érdekes dolgokat tudna művelni úgy, hogy nyáron fékezés alatt 100 fok körül is lehet, fent meg -60, 160 fok különbség már tizedmillimétereket jelenthet. Vagy szétesik, vagy szétreped a cucc. Nem lehet normálisan méretezni. Lásd az SR-71-et, amiből állás közben kifolyik az üzemanyag, olyan hézagos az egész hidegen.
Nem beszélve a hidraulikáról, adott esetben hiába van -65 fokos fagyáspontja az olajnak, nem lenne szerencsés ha tényleg olyan hideg lenne.
A géptesten kívül van annyi, de a kerékjáratban akár 0 fokot is el tudok képzelni.
többnyire meg szoktak halni az ilyen utasok, vagy már útközben, vagy akkor, amikor nem térnek eszméletre futónyitásig, és összevágja őket a gépészet, vagy kiesnek a futóaknából.
A hideg a megmagyarázhatatlan. Pláne ha nem készült rá a csávó dupla pufajkával. Ha csak -40-45 fok van akkor is hihetetlen egyszerűen mert több óráról van szó.
..ez már a sokadik ilyen hír, és mindig azon gondolkozom el ezek kapcsán, hogy mekkora (felesleges) hely van ott ? És ennyire magától értetődik, hogy hol helyezkedjen el az, aki akkor látja először a futóműkamrát, úgy, hogy ne nyomja össze a hidraulika, amikor a gép behúzza a futóművet ? Van rá kb. 2-3 másodperce, hogy lássa, mi hova és főleg, hogy meddig mozdul és helyezkedjen annak megfelelően... ?
A másik kérdés, hogy hogyan lehet 10000+ méteren oxigénhiányban -60 fokban órákat töltve élve megúszni a dolgot ?
A fémdetektort nagyon nehéz optimálisra állítani. A fémeket mágneses tulajdonsága alapján érzékeli. Pl. ha a késpenge ferrit alapú kerámiából van - azaz Fe2O3 - van benne akkor arra igen érzékeny lehet, miközben egy pár alu, réz alapú fémpénzzel a zsebedbe átmehetsz. Tehát zsebben nagyobb eséllyel vihetsz át eszközöket mint a röntgendetektoron, mert az más elvek szerint detektál.
több hétre saccolták, mire 10-20 méteres csíkokban végigjárja a tengerfenéknek ezt a pár négyzetkilométerét (ahol legvalószínűbbnek gondolják a pingek alapján a doboz helyzetét), utána pedig kezdik e terület körül. persze, jó lett volna második nap rábukkanni.