Szia almacsiga! Visszaolvastam itt a fórumon csomagtértálca ügyben és úgy látom te vettél utángyártott csomagtértálcát. Az érdekelne,hogy mennyibe került és hol vásároltad?
Vennék gyárit is de rohadt drága....... Üdv: Balázs
A xar üzemanyag a nagynyomású pumpától indul ... annak a belső felülete kezd kopni ... vándorol a csövekben és a végállomás valóban a befecskendező egység.
A szűrő nem fogja meg ezeket a kopásból származó fínom fémrészecskéket.
A CR adagolós autók ettől halnak be javarészt ...
Feltöltők pedig szeretik ha megfelelő olajjal vannak kényezteteve és ésszel használják őket a gyári programmal.
A szar üzemanyag maximum a porlasztócsúcsot vágja haza, de arra meg ott a szűrő. Viszont mitől nyílnak szét a nagynyomású csövek, könyökölnek ki hajtókarok, állnak be turbók és szivattyúk? ( saját, és közvetlen környezetem tapasztalataiból) Jó-jó, a szivattyút a gázolaj keni, de mindig is az kente.
Kis segítséget szeretnék kérni. Fél éve olvasgattam a topicot, mikor autót terveztünk venni. Májusban meg is vettünk egy 3,5 éves 1.4-es Jazzt, amivel nagyon elégedettek vagyunk. Most fog lejárni a műszakija, és anno emlékszem, volt itt a topicon egy srác, aki nagy Jazz szakértőnek tűnt és autószervíze van. Most megpróbáltam utánaolvasgatni, de nem egyértelmű számomra, ki is volt az.
Én is hajtottam azt a motort anno egy Pügóban. Az biztos, hogy a világból ki lehet vele menni. Manapság viszont nem az élettartam a mérvadó a gyártóknál, hanem az, hogy egy dízelből nagyobb literteljesítményt hozzanak ki, mint egy turbós benzinesből. 2000 bar-nál, és 500Nm-nél a legapróbb szerelési pontatlanság is óriási hibákat tud előhozni a kilométerek múlásával.
Én nyugodt vagyok az én dieselemmel kapcsolatban, mert az őrvénykamrás motorok utolsó darabjaiból van, ahol nincs turbó, nincs 2000bar-os befecskendezés, és kb. 400.000 km-es problémamentes futásteljesítménnyel lehet kalkulálni, legfeljebb néhány tízezres javítási költséggel. A fogyasztás példamutató, akármelyik modern diesellel felveszi e tekintetben a versenyt, sőt! Az új típusú használt dieselek vásárlása: az kockázatos...
Teljesen igaz, hogy megfordult az élettartam-tendencia, és a dízelek kevesebbet futnak, mint a benzinesek. Nap mint nap hallani pár tízezer km után széthulló turbókról (saját tapasztalat 80ekm-nél), százezres költségű befecskendező cserékről, és egyéb, csak dízelekre jellemző hibákról. Mondjuk igaz, 100ekm alatt tönkrement japán dízelről még nem hallottam, de azon túl tökmindegy, francia, német, vagy olasz-e a vas. Számítsuk még hozzá a kötelező szervizek horror költségét is, és nem marad más előny, csak a nyomaték 2000 és 3500 rpm között. Fogyasztásban sem rózsás a helyzet az alsóközép kategóriáig. A dízel Roomsterem többet eszik, mint a Jazzem, pedig mindkettőt én vezetem, azonos stílusban. De a haverom 1,8 Sport Civic-je is 6,3-ra jött ki 8000 km alatt vegyesben. Más a helyzet pl. Törökországban, ahol 40-50 centtel kerül kevesebbe a gázolaj a benzinnél. Nem is nagyon lehet arrafelé halkan suhanó autóval talákozni. Az tuti, hogy én max. új autót vennék dízelben, mert nagyon könnyen le lehet gyilkolni őket, és Isten mentsen meg egy garanciaidőn túli javítástól!
hát még egy érv a dizel ellen, bár lényegtelen, mert ha én csak 100ezer km-t akarok vele menni, nem érdkel, hogy egymillio helyett csak 800ezret megy el. Ugy értettem a nem fog annyit menni-t, hogy a kevesebb fogyasztás nem fogja kompenzálni a nagyobb árát.
A diesel motorokat illetően megfordult a korábbi helyzet ez így van, tehát egy P207 diesel előre láthatólag nem fog annyit elmenni, mint egy Jazz motor. Az őrvénykamrás diesel motorok még dupla mennyiséget futottak általában mint a benzinesek, ma meg a 2000 bar körüli nyomással befecskendezők bizony rövidebb életűnek bizonyulnak, mint a benzinesek.
Haveromnak P206-sa van. Most már ő is kezdi unni, hogy félévente kétszer kell első izzókat cserélni. Persze lehet, hogy a p207-esnél ezt a hibát kiküszöbölték...
>>"de nekem a P207-es futóműve, kanyarstabilitása jobban bejött,"<<
Ez engem nem lep meg. Nem is kell a P207-ig elmenni, én Saxo-t és a Jazz-t együtt használom már 7 éve. Nekem is ez a véleményem a Saxo futóművéről a Jazz-el szemben amit írtál a P207-ről. Összességében persze a Jazz jobb és komolyabb autó a Saxonál, de a futóművel kapcsolatos dolgokat én is így tapasztalom, valamint az az 1527 köbcentis diesel motor nagyon nagyon gazdaságos, és tartós.
nem tudom, az uj Corsat még nem vezettem, de kiprobálom azt is.
Ma viszont egyik dealernél egy Jazzt kipróbáltam.
Tudom ebben a topikban nem illik ilyet mondani, de nekem a P207-es futóműve, kanyarstabilitása jobban bejött, bizony az olvasott hirtelen kanyaroknál történő billenést lehetett érezni. (persze én nagyon kemény nagyon sportos felfüggesztéshez vagyok szokva). Igaz, nem annyira mint tavaly egy tesztnapon voltam egy kicsi Lanciaban, no az katasztrofa volt.
A fék az meg teljesen jó, kényelmes is volt abban a pár percben, a gyorsulás meg hát olyan, amit akkora motortól el lehet várni, csodák nincsenek, abban a többi efféle kiskocsi se jobb. Azaz nem győzött meg, hogy na, nekem ez kell és semmi más, de nem is ugy szálltam ki, hogy na, ezt aztán ne.