Ha csak 10 voltra esett le a feszültség indításkor akkor az az aksi még bőven jó. A vadiúj feltöltött aksi is van, hogy 10 volt alá is megy indításkor. Nálad meg ahogy írtad még fogyasztók is be voltak kapcsolva.
Az ilyen jelenség az aksisaru levétele után jelenik meg. Azt nem írtad, hogy ez megtörtént-e esetlegesen a gyertyacsere előtt, vagy valamilyen más okból.
Ha így történt akkor a legtöbb esetben újra kell " tanítani " az alapjáratot. Erre nem elég pár perc használat. Írd meg az előzményeket.
A következő "problémával", és kérdéssel fordulok hozzátok.
Adott egy 2008as benzines (kéziváltós) Suzuki Swift 1.3-as, amit nullkilométeresen gurítottunk ki a szalonból, de 2009-ben helyezték forgalomba.
Értelemszerűen minden kötelező cserét megkapott, időben, és miáltal mindjárt eléri a 60 000 km-ert, picit előre hozva, de megtörtént a gyertyák cseréje is, akkumulátora még gyári, varta.
Tegnap tűnt fel, hogy rádióval, lámpával, fűtés nélkül, és egyes fokozati ablaktörléssel dugóban történő araszolás közben (1-es 2-es megáll, üres) a gyári fordulat (700-750-800?RPM)-alá esik jóval, azaz 600ra, ami enyhén (be) rázza a kasznit.
Az út hátra lévő részén ingadozott, és mindez kb 30kilóméter után, tehát teljesen üzem meleg motorral, teljesen szokásos, sőt, kímélő autókázás után, közben.
Kérdésem, hogy ennyi fogyasztóval ez normális, és tudott "hiba", vagy érdemes lenne ránézetni pl az alapjárat szabályzóra(motorra), és még ki tudja mire? :)
Nekem van egy ILYEN kerékkulcsom. Nem feltétlenül csak kerékcsavar leszedéséhez lehet használni. Bármilyen crovafej rádugható. Vannak olcsóbb változatok is.
Tudna valaki segíteni abban, hogy hol tudnék gyári gumiszőnyeget venni a 3-as Swiftbe? A szalonban azt mondják, hogy nem tudnak rendelni, mert nincs forgalomban.
Ja és akkor még a légkulccsal rátépem dolgot nem is említettük. Mint ahogy jártam én is mostanság úgy. Hamarabb elnyalódott a csavar feje, minthogy meg tudjam lazítani a kerékanyakulccsal, elvittem gumishoz, és még a légkulccsal sem tudták könnyen meglazítani. Mondom akkor most ha én országúton vagyok akkor mihez kezdek?
hümegtés volt a válasz (pedig ez a gumis elég megbízhatóan dolgozik.)
Persze ....de azért feleslegesen nem kéne 15 centi hosszan súlyt ragasztani a felnire ha megoldható egy mozdulattal a gumi elfordítása a legoptimálisabb állásba. Másrészt meg esztétikai szempontból is nézi az ember a felnit.
És láttam már olyan alufelnit amire kívülről ütötték rá a súlyt. Az ilyen gumistól azonnal elvenném az ipart.
A " szakmáról " még annyit, hogy mifelénk 1000-2000-ezer forint között mozog a gumiszerelés díja attól függően, hogy viszed a kerekeket külön vagy neki kell még emelnie a kocsit és leszedni a kerekeket.
Ezért a pénzért elvárná az ember, hogy odafigyeljen pl az alufelnik szélére, festésére, a belső karima tisztaságára. De ezt itt nálunk nemigen lehet tapasztalni.
Megvettem az új alufelniket és kint ausztriában láttam egy autószerelő műhely gumikészletében nekem megfelelő gumikat. Árban minimális különbség volt az ottani és az itthoni netes árak között és a felszerelés ingyenes volt.
A gumiszerelő gépen minden satuköröm műanyag védőburkolatos volt a beakasztó pajszerral együtt. A gépen nem volt egy vödör föld, hanem teljesen tisztára volt takarítva minden egyes gumi után. A gumit felrakták a felnire de felfújás előtt megpörgette és megjelölte a legnehezebb oldalt és elforgatta a gumit abba az állásba ahol a legkevesebb súlyt igényelte. Csak ezután fújta fel kellő nyomásra, és csak ezután centírozta ki véglegesen. Mindezt tisztán és karcolások nélkül.
Nálunk ....koszos gépen leveszi, nem takarírja le a tömítő peremet az előző gumi fekete rárakódásától, ráhúzza az új gumit, felfújja és centírozza. Nem foglalkozik vele, hogy némelyik gumira fél kiló súlyt kell ragasztania, pedig nem olcsó a mostani úniós szabvány súly. Ezek már nem tartalmaznak ólmot.
És tisztelet a kivételnek, azoknak akik odafigyelnek a felnik szereléskori védelmére és a tömítés végett a peremek tisztaságára. Ja és kiszedig a nagyobb köveket a recék közül centírozás előtt.
Az pedig tetűség ha mindenképpen cserét javasol a saját hasznára miközben használt téli gumikat árul vastag pénzért. És pont azt amit Te otthagytál nála miszerint az már csereérett volt.