Úgy képzeld el, hogy a sibeda alsó tálcája, ami a tetőre van csavarozva belóg a sibedatető kédere alá, így az ott beszivárgó víz a tálcára csöpög le, majd az oda csöpögő, gyülemlő víznek a tálca négy sarkán van lehetősége egy lyukon lefolyni úgy, ahogy mondtad, négy oszlopon belül levezetett gumicsövön át.
Jah értem, szóval fém naptetős volt. Azért nem értettem, mert ha gyárilag nem volt, akkor hogyan lehet, hogy megvan a gyári előkészítés (nem tudom pl oszlopokban a vízelvezető csövek)
A nem üveg, és az üvegtetős vízelvezetése ugyan az, sőt, kb az autógyártók 99%-a ugyan azt az eljárást alkalmazzák vízelvezetésre, mert nagyon nincs más alternatíva :)
Amúgy, hogy egy kis plusz infóval szolgáljak, úgy képzeld el, hogy a gyári fém tetőt ki vettem a gyári sibedából, be raktam két W140 üvegtetős spiátert, rá akasztottam az üveget, és kész. Persze van még pár át pattintható, pattintandó takaróelem, meg 2 harmonika gumi. A vízelvezetés meg a gyári.
Igen, ha lehet üveg tető legyen, vagy semmi :D Mindig azon agyaltam, hogy a restaurálás alkalmával tető cserét eszközölök a 26-on, mert utáltam a sibedával járó állandó nyűgöket, a magasabb zajt (még a hibátlan sibedás is zajosabb mint a nem sibedás), spiáter gondok, a karbantartás igény, stb, de azt mondtam egy esetben menekül meg, ha üvegtetős lehet :) Az lett :) Mióta évezredekkel ezelött Sanyi berakta a 123-ba a 140 üvegtetőt, azóta játszottam én is a gondolattal :) És most ki teljesedett ez is :) Egész más a hangulata, olyan mint amikor lecseréli az ember a váltókart, nem nagy dolog, de valahogy minden más lesz :)
És ott is akarsz aludni? :) Mert hogy a két fényszóró kb fél napos munka +a lakknak is kell egy pár órát száradni, hogy meg lehessen polírozni. Egyébként az enyém is így lett megcsinálva már vagy 3éve és hibátlan.
Köszönöm a válaszokat.Pontosan ahogy irtad. Harang magasságban Zöld illetve fehér folyásnyomok Bár még vizet nem kellet után tölteni ,gondolom most kezdödöt.
Az még nem km,nálunk most évi 50000 km-ert futnak az autók,ami már igen kevés.Idén kettő termosztátot cseréltünk,párezer forint költség.Amennyiben a Sprinteren is kell,akkor már nem veszek Behrt,hacsak nem gyárit adnak 10 pénz körül.Lehet,a kályházás sem tesz jót nekik.
De minden esetre amit Karimax kolléga írt ellenőrizzétek, mielőtt leadjátok javításra! Mondjuk abban az esetben a váltó oldalán, kb a közepén vannak víznyomok és színtelen, a hengerfej folyás esetében pedig harang magaslata, és barna, vagy erősen fehér vízkőszerű lerakódást hagy maga után.