Nekem egy '87-es GT van, C20NE motorral. Ha valakit érdekel akkor eladó. :)))
Koránál jobb állapotban, a fél kocsi cserélve. Adatok: 260e km, 5 ajtós, elektromos ablakok, állítható magasságú kagylóülés, board comp., napfénytető, kp. zár, riasztó, gyárilag sötétített üvegek, egyedi ajtókárpit (16-os hangszórónak).
Milyen opelba van a C20NE motor?? A motortartó bakok megeggyeznek az ascona motorjáéval ?? Vagy át kell alakítani ?? Hol érdemes keresgetni ?? Bontóba elég drága !!
Láttam a képeket az autódról , tényleg páratlanul jól néz ki!!Az enyim sajna nem nézki ilyen jól ! Amig az 16Sh-s motor volt benne adig ,hogy bírta nyáron a forgalmi dugókat ?? Nekem mindíg gondom van vele , nagyon melegszik olyankor a motor! Amikor felmelegszik sok hűtőfolyadékot nyom ki a tartályból. Az előző motorral is ezt csinálta nakem. Ez tipus betegség ? Neked mennyi víz cső ment a tartályodba? Nekem három.Szeretném én is nagyobbra cserélni a motort!!
Köszi az infót! Állitolag kell valamilyen tervezési dijjat is fizetni??! Arrol tudsz valamit? 1,8-as motort már ajánlottak komplett,de azt monta más is , hogy ne foglalkozzak fúrással inkább irassam át a motorszámot.De nem tudták megmondani mivel jár a dolog.Igy ahogy felsoroltad az öszegeket olcsóbbnak tünik komplett motort cserélni mint fúratni és beszerezni hozzá dogót , gyürüt stb.inkább úgy vagyok vele ha lúd legyen kövér és inkább 130 le-s motort próbálok szerezni .
A hivatalositásról már kaptál némi infot a kollegától :)
A motorom egy GSI kadettból került át.
Ugy érzem, hogy olcsón megusztam az egészet, mert 200-ért vettem egy komplett zuzott gsi-t, amiből kiárultam később ugy 100 ropit.
Tehát a komplett motor elektronikával, mindennel együtt belekerült 100 ropimba.
Add még hozzá a vezérlés cseréjét + olajcserét, fényezést (mert kapott pici optikát is :)), munkadijat, + 3 hét tömény agyalást és szopást.
kijött kb 170-200 rugóra, és szedj le az életemből 10 évet.
Szerintem megérte, mert nincs párja a gépnek:)
Ráadásul a moci is nagyon jó állapotban van.
Ha hasonlóra adod a fejed, akkor szólj, és segitek amiben tudok. :)
Üdv!
A kocsi nem az enyém, apám szolgálatija volt, de már mással jár. Gondolom a GT/sportra felcsillant a szemed:)
Amúgy 88-as évjáratú ha jól emléxem. A motorja (a lelke) kétliteres, hengerenkénti injektorral. És húzott mint a vaddisznó:) Csak a fékek nem voltak ezzel szinkronban.
Már tárgytalan, úgyhogy csak kb.ra kérdezném: ehhez a kocsihoz főtengely jeladó sacc/kb. mennyi lehet? (anno idéglenesen "összetaknyoltam" a kábelét, a mai napig úgy van)
Sok sikert mindenkinek a motorcsere/bere-furkáláshoz, az a 115 lovas ménes nem akármilyen gebékből áll össze!
Sajnos csak az 1.8-2.0 blokk ugyan az. Az 1.6-osé kisebb. A furkálással annyi pénzed és időd elmegy, hogy egyszerűbb egy nagyobb mocit betenni.
Javaslom, vegyél bele egy jó állaptú C20NE motort (kb. 100e) asconában nagyot fog nyomni a 115 lóerő is.De néha lehet látni 20SEH-t is használtban, azu még jobb, mert 130 lovas.
1,6-os blokkot fel lehet fúrni 1.8-ra (bár a csapágyakban nem vagyok biztos), de ha 1.8-ra igen akkor már 2.0-ra is mivel ugyanaz. Kell hozzá dugó, fötengely, hajtókarok és nem árt a hengerfej is.
Mototrátiratás:
Ha más a motorkód mint ami gyárilag benne van a következő a teendő:
1. Átalakítási engedély Mozaik utca 10.000Ft
2. Teljes!!! eredetvizsgálat kb 15.000Ft
3. Vizsgáztatás kb. 25.000Ft
4. Zöldkártya kb. 5000Ft
5. Okmányiroda Forgalmi csere: 8000Ft + matrica 500Ft
Durván nekem így nézett ki mikor a 20E motoromat c20ne-re cseréltem.
A legnagyobb motor amire engedélyt adnak az adott autó legerősebb motorváltozatának a nyomatéka + 20-30%max.
Tehát ha jól tudom a C Asconába a 20seh volt a legerősebb annak nyomatéka:185Nm + 20%= 222Nm tehát ez a max. amit engedélyeznek bele.
Az enyim is 1.6 Sh 90 le-s .Engem inkább az a motor csere érdekelne komolyabban!!Milyen motor (miből való )Mennyibe került a motor,és mennyi volt a hivatalosítás??Hol lehet ezt elintézni??
Úgy értettem ,hogy a 16sh számu motorra rá lehet tenni a 18E számú motornak a hengerfejét.De az 1.6-os blokkot fel kell fúratni 1.8-ra.Ekkor tökéletesen megeggyezik a kettő, és nem kell az átírással bajlódni!Persze kell hozzá elektronika is.Ha olcsón tudsz szerezni akkor fillérekből meglehet oldani!
Ha már van egy ilyen topic, itt szeretnék megemlékezni egy, naprainkra már haldokló Ascona GT/sport járgányról, am(/k)i nagy hatással volt rám és szerintem kiváló autó, bár sok gond volt vele, de szerettem vele foglalkozni (még lemosni is öröm volt). Ősszel fog lejárni a műszakija, úgy néz ki utoljára...
Én azt javasolnám neked, hogy ha nem csuszik a kupplung, akkor ne zavarjon hogy fent fog.
Majd ha megég 1 picit, és lesz egy minimális ütése, akkor velszeg egy hangyányival közelebb lesz a fogása a padlóhoz :)
Egyébként az én gépem egy 85-os, gyárilag 90 lóerős 1.6-os Ascona.
Néhány éve bitorlom, ugyhogy folyamatosan alakul a gép :)
Ősszel tettem bele egy 2.0 16v mocit... na ezzel már lehet mondani hogy harapósabb lett a gép :)
Ha komolyabban érdekel a téma, akkor látogass el ide:
http://kep.tar.hu/sztpeti
Sztpeti!
Sajnos a bowdenen hiába állitok!Te milyen
tárcsát vettél bele??Én Qh tárcsát ,szerkezetet tettem bele.Lehet ,hogy ez a baj??Sajnos csak az utolsó pillanatban fog.Sajnos nincs kép róla.Én koca netes vagyok, mert tanfolyamra járok és csak ott tudok netezni.Az autó 83-as 1.6 benzines ötajtós.A fékeket kicseréltem nagyobbra!2ezres Vectra fékeket raktam alá.Igy elöl belsőhűtésű a tárcsa és hátul is tárcsa fék van!!Igy amikor rálépek a fékre kicsit erőteljesebben olyan feelingem van mint amikor a vadászgép leszáll az anyahajóra!!Most szereltem bele autómata ablak emelőt.Elől még hella pót refik is vannak.A te géped milyen? Végre valaki akivel lehet erről beszélni!
A tárcsád lett cserélve?
Hogy fog fent? Magasan áll a pedál? mert ha csak ennyi, akkor a motortérből tudsz állitani a kupplungbowdenen.
Ki kell csavarni egy kicsit.
Ha ugy fog fent,hogy az utolsó pillanatban kezdi
vonni az autót, akkor csak annyi van, hogy gyárilag vékony a tárcsa.
Sajnos én az ellenkezőjével küzdök, mert nálam meg tul vastag, és nagyon lent fog :)
Sőt... a rüksi még reccsen is a vastag tárcsa miatt.
Milyen géped van?
Van róla kép valahol?
Örülök , hogy ennyi embert érdekel ez a téma!Viktor aki elinditotta az már bele se néz???Hamar megunta a témályát!!
Most lett cserélve a kuplungom ,nagyon fent fog mit csináljak?
Ha valaki tud 18e számú motorhoz komplett vezérlőelektronikát szóljon!Mert szeretném az 16- sh motort feltuningolni vele.Az 18e motorblokkot rálehet tenni igy az autó 90-ről 115 le-s lesz.
Ha valaki tudna segiteni nagyon hállás lennék, nekem egy Opel Ascona karoszériára lenne szükségem (87körüli)lépcsőhátura 4 ajtósra és lehetőség szerint minnél jobbálapotura. A legfontosabb az lenne ,hogy átirható legyen!!!
Azt se bánom ha valaki most akarna behozni németböl.
Elérhetőség : indexboy@freemail.hu
vagy ide irj ,irhatsz tel számot is...
De jó, hogy rátaláltam erre a topicra...
Ugyanis nekem is egy 86-os 90 lóerős 1.6-os Asconám van.
Azt hiszem nagyképűség nélkül mondhatom,hogy gyönyörű a gépállat :)
Viszont lenne annyi kérdésem,hogy cserélte-e már valaki közületek azt a csapágyat,a mi féltengelyszimmering mögött van... ugyanis mindig elindul belőle az olaj, és ugy vettem észre, hogy ez a csapágy kotyog kicsit. Szóval ha esetleg lenne valami ötlet, tanács, vagy tapasztalat, azt szivesen venném.
( ÉS azt is,hogy lelkiekben mire készüljek... nagyon szét kell bontani mindent?)
:)) nah... elölre is köszi a segitséget.
Sziasztok,
az Opel topikban nem reagáltak rá, így +próbálkozom itt :
Ha valaki egy Opel Ascona 1.6 (1986, benzines) biztosítéktábla leírással tudna szolgálni, akkor egy nagyon baráti virtuális vállveregetésben részesíteném :-)))
Érdemes a Vörös Kft hez vinni ott olyan rugót csinálnak neked amilyet kérsz vagy a Szivakhoz vidd ott a régit tudják összenyomni vagy vágni belőle és feledzeni és a telókat is hozzá tudják erősíteni. A Vörösnél ne mtudom hogy régivel is foglalkoznának. Most nemrég egy Ascona A-s csináltatott egy rugószettet bele 3cmrel lejjebb kérter a gyárinál a Vöröséknél. Megvan vele elégedve 30e volt az ára szereléssel és 2év garival.
Ja majd a héten tudod a sefttel kapcsolatban össze kéne jönni. :)