Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
A helyiek hamar megszerették, és Budapesternek, azaz Budapestinek keresztelték el. Ha minden igaz, az 1920-as években a Ganz összesen 70 darab 1000, illetve 1435 mm nyomtávú motor- és pótkocsit szállított az Észak-Déli Holland Vasúttársaság részére.
Külföldre gyártott Ganz cucc, kilencven valahányas Vasúthistória évkönyvben írnak róla, majd megnézem otthon, ha addig nem írja be valaki a pontos adatokat.
Létezik egy 2008 őszén megjelent könyv az osztrák Dieter Stanfel tollából: "k.u.k. Militärfeldbahnen im Ersten Weltkrieg". Ebben található infó a vasútról.
Hogy mit látunk a képen, azt nem tudom, de Dorna Vatra volt az ún. Császári és Királyi Benzin-Elektro Vasút egyik végpontja. (akkumulátoros normál nyomtávú vasút, olyan kis tengelyterheléssel, hogy elég volt neki a 9 kg-os sín is!)
A helyszín az oké, hiszen én csináltam ott a fotót, amikor a gőzössel felpöfögtünk a hegyre, csak a kocsiban nem voltam biztos. Az látszott, hogy lánykorában villamos volt...
Divi, a "Budapesti meséket" ha láttam is, akkor is legföljebb taknyos kölyökként, szóval nem tudom a választ...
Szívesen!:) Amikor megláttam a falon a fotót, először szó szerint csak tátottam a szám - még nem láttam ilyet. Az egész múzeum nagy élmény volt, de ez a kép egymaga felért nekem a többi látnivalóval... Micsoda forgalom lehetett ott! Így belegondolva talán az egykori mezőhegyesi kisvasútról látott videórészlet volt még ilyen hatással rám... De örülök, hogy feltettem ezt a képet!:)