Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

C20NE Creative Commons License 2011.03.18 0 0 8289

Aisin-Warner AW50-42LE ( Japán )

Előzmény: fodorb (8288)
fodorb Creative Commons License 2011.03.17 0 0 8288

A Volvo S 40 alatt milyen váltó dolgozik ?

ZF vagy GM ? 2000 környékén

 

schwarz01 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 8287

Már tudod a választ:))))))) . A GM és a ZF mint Makó-Jeruzsálemhez. (a ZF javára). "idővel a BMW nél is rájöttek" idővel......

Előzmény: fodorb (8285)
MultiT5 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 8286

Sziasztok!

A Lexus váltójáról mi a tapasztalatotok? Konkrétan az RX300-é érdekelne. Köszönöm, előre is.

fodorb Creative Commons License 2011.03.09 0 0 8285

A GM Automata váltókról mi a vélemény, tudom, hogy a BMW 530D alatt alul van méretezve, ezen kivül, idővel  a BMW nél is rájöttek, és visszatértek a ZF hez.

 

Pl:a Chewrolette ( korábbi Daewoo) gépei alatt hogy teljesít ?

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8284

Nem gallo!Az mellett,hogy nem olyan finom mint egy ZF azért ugy dolgozik ahogy éppen akarom. Ha menni akarok akkor azonnal visszadolgozik akár kettőt is és mondhatni nagyon gyorsan.

Előzmény: gallo (8283)
gallo Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8283

 "mert ugy vát ahogy én gondolkozom"

 

Khm. Ez most dícséret volt? :)

Előzmény: Törölt nick (8281)
fodorb Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8282

Hát igen, logikus amit mondasz.

 

A BMW ből, az E39 es van elérhető áron ami tetszik is, de őszintén szólva BP-i használatra minden téren túl nagy.

Nem tervezek vele európán át tartó utazásokat.

Hiába tetszik maga az autó azt beismerem, hogy nem éppen a tipikus városi jármű.

Meg aztán elég sokat kell rá fizetni.

 

Ideális lehetne a 3 as sorozat (E46) ha nem lenne annyira túlárazva.

 

Az astrához is láttam bontot váltót többet is többféle áron is, ugyhogy ki tudja akár még szerencséje is lehet az embernek.

Mindenesetre ha így megy fel a benzin ára lehet, hogy a végén semmiet sem veszek.

 

Igen, kéziből rengeteg van Frodból is meg Opelból is, nem tudom miért nem automatával rendellték öket, mert mindegyikhez lehetett a lezdetektől.

A mondeo esetében akciózot, és talán akciózik a Ford, miszerint nem kell felárat perkálni az automatáért, persze nem a legelső mondeonál, bár abbóé is akad autómata.

 

 

 

 

 

Előzmény: MM. (8280)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8281

 Megint viszzakanyordnék a JF506E tiptronic-hoz.Biztos szeret engem az autóm mert ugy vát ahogy én gondolkozom.:):)Van amikor 60-nál már 5-be kapcsol de van amikor ott 3-ban van.Ahogy megyek ugy vált.Ha meg én akarom akkor kitolom a kart és én váltok.

 A régi generáciosak azért szerintem sokkal butábbak.

MM. Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8280

Én meg ugy vagyok vele hogy csak olyan automatát vennék, amihez tudok venni elérhető áron csereváltót. Tudom rizikós a használt. De másik az hogy egy felujított váltóra is alig adnak garanciát, és többször is olvashattunk már meghibásodásról...

A ford 15 éves automataváltói tuti bukók, ford klub-on rá lehet kérdezni.

Én a BMW ZF ről tudok nyilatkozni, szerintem jól teljesít ilyen idősen (18 év), akitől vásároltam pesten használta gond nélkül. És ha beüt a krach akkor is 50ért lehet vásárolni egy másikat, szereléssel, olajjal együtt egy 100asból kijön a művelet.

Olyan autót érdemes venni, amiből annó nagyon sok automatát vásároltak. BMW, MERCEDES,...

opel, ford,... ezek főleg kézi váltósan voltak elérhetőek igy nehez hozzá keríteni cseredarabot.

 

Előzmény: schwarz01 (8279)
schwarz01 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8279

Üdv. aszem őszinte szeretnék lenni...   ....én biztosan nem vennék 15-20éves autót automata váltóval AKKOR HA így állnék anyagilag. Mert ezután szokott jönni a népítélet: "ráköltöm a gatyámat is" fejezete.... Megvenném ezeket a tipusokat nosztalgiázni hétvégeken kocsikázni de nem a való világ mai bpesti forgatagában gyomrozni. Amúgy nagy Merci párti vagyok azt vennék, most is azt hajtok(igaz nem automata) dolgozok vele (3év 400ezer KM!)! Most volt szerviz 1millióba került.....   ...szóval ezekben az idő/kilóméter miatt (szerintem) bármi megadhatja magát főleg ha még automata is. Aztán ott fogod nézni(bánni), hogy mit vettél meg mert ezekhez sem olcsó még az alkatrész. Ha meg bontottat vennél hol fogsz tartani talán ugyanott. mindezek után nagyon kényelmes az automata csakhát a kényelmet meg kell fizetni: megveszed minimum olaj+szűrőcsere 40ezer aztán ha valami gixer van 5x ennyi. Bár tulaja 1x sem voltam 4 sebességes automatának de akik használják azt mondják jól birja. Egy audi A6om van(Anitám kérésére) automata váltóval ez sem egy életbiztositás de szereti nagyon, a zsé meg megvan az esetleges javitására. szerintem Te is úgy vegyél automatát ha baja van ott legyen a zsebedben a pénz a javítására. Minőségre az Audi, Bmw, Mercedes, körülbelül egy kategória a Peugeot, Opel, Ford, az meg egy másik és itt nem a váltójukat értem kifejezetten(alkatrészárban is olcsóbbak). Úgy olvastam a fórumon ,hogy az Audi zf váltója 50után "közvetlenre kapcsol" amit nem tudok hogy tényleg így lenne-e? Sikeres vásárt, bár talán lehetetlen magyarba 1 jót ezekből kifogni. 

Előzmény: fodorb (8278)
fodorb Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8278

Én elsősórban városban járnék, lévén, hogy itt Bpen lakom, meg dolgozom.

 

Amiket néztem eddig a neten kocsikat, egyedül a BMW nem volt 5 seb az automatája.

A többinek négy, a 124 es mercinek is 4 van, egyes típusokhoz lehetett ugyan 5 gangosat rendelni, de csillagászati volt az ára, és eleve kevés van belőle, nagyon kevés, így a 124 esből ha a mellett döntök, akkor egész biztosan 4 gangos változat lesz, ahhoz legalább kapni bontott váltót, igaz nem tudom mennyiért, még nem néztem utána.

 

Az egyszerűbb autókban meg eleve 4 gangos az automata, aminek a legfelső áttétele legtöbbször a manuális 5 ösének a közelében van.

 

A BMW váltója finom gyorsítás mellett 90 körül váltja el az 5 iket, és 100 körül lockup ol, már amelyiknek a váltója olyan, ekkor ténylehesen összeköti csúszás mentesen, hogy ezzel mennyit takarít meg nem tudom, de még 1 el több dolog, ami beszarhat benne.

 

Amiket felsoroltam kocsikat azok vannak megközelítőleg egy árszinten úgy is mondhatnám, hogy azok vannak elérhető közelségben.

Ide értve még az E39 est is.

Váltó szempontjából úgy tudom, hogy a bontott leginkábba  bmw hez fordul elő, de láttam tegnap a neten 60 000 ért astrához is, még szerencse, hogy az összes Astra g be egyfajta váltó van.

 

Hogy a Peugeot milyen váltóval dolgozik nem tudom, valakinek info ja róla ?

 

Kezdetben én is úgy voltam vele, hogy nekem aztán 5 gangos kell, mett, hogy ....

De rájöttem, hogy amikor az adott kocsit legyártótták, akkor az amivel adták azzal volt jó, nyilván a fejlesztők olyan váltót illesztettek a motorra ami megfelel az adott kocsinak.

 

Olvastam aztán olyat is, hogy az 5 gangos az takarékosabb, a 4 gangos cserébe strapabírobb.

 

Az egész kérdés úgy merült fel bennem, hogy a váltó szempontjából melyik a legjobb, vagyis, melyik váltó képviseli a legmagasabb megbizhatüsági szintet, tudo, hogy a BMW ZF váltóval, bár más autó is használhat ZF váltót.

De melyikek ezek ?

 

Ha arról van infotok, hogy a Ford ban, Opel Astrában, VW-ben , Peugeot- ban milyem váltó dolgozik, és milyen nemzetiségű váltó talán abból is le lehet valamit vonni.

 

 

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8277

Tévedsz :)

 

Ha a végáttétel ugyanaz, akkor mindegy, hogy 4-ben vagy 5-ben megy az autó 130-at, ugyanannyit forog.

Csak annyival jobb, ha több sebesség van a köztes áttételek elosztására, hogy dinamikusabban lehet menni vele (egy bizonyos fokig), mivel állandóan a nyomatékosabb tartományban tartható a motor fordulatszáma...

 

Remélem érthetően írtam le :)))

Előzmény: Sandi22 (8276)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8276

De gondolom ha több fokozat van akkor alacsonyabb fordulaton üzemel és pályán mondjuk 130-nál nem 3000 forog hanem csak 2700-et ami már alacsonyabb zajszint, pl. meg valószinűleg fogyasztásban is jobb.

Vagy tévedek?

Előzmény: MM. (8269)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8275

ez a dízelre is igaz, szívó változatba.

Előzmény: Törölt nick (8274)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8274

Benzinesben kellene minimum 3.0 motor. Az alatt nincs igazán nyomaték.Vagy egy turbóbenzines.:) 

Előzmény: MM. (8272)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8273

Nem vagyok pösti gyerkőc ugyhogy nem tudom mennyit fogyasztana rendszeresen városban.Nem is akarom megtudni mert a mostani hegyi levegő után ott megfulladnék a smogtol.:) Az pozitiv,hogy nem kell játszani a kuplungal és R vagy D-ben simán finoman megindul és hegynek felvelé is fék és gáz.

 A 6 sebességes DSG nagyon piszkálja a fantáziám. A ZF is jó mert finoman vált de olyan mint a lajhár a tiptronic 130le-hoz képest.

 

Előzmény: MM. (8269)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8272

De a benzinesbe lehet LPGt szerelni, és akkor nem kell annyi suska hozzá:D

Előzmény: Törölt nick (8271)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8271

Nem és nem is lesz benzines autóm soha.Jobban is megy a turbóval a diesel mint egy 2.0 benzinenes. Az egy benzintemető.Az új diesel-ek már sokkal jobbak.Persze egy 2.8 benzines is jó ha van suska tankolni.Évi 30-40e km-nál meg nem mindegy.

Előzmény: Sandi22 (8270)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8270

De a te autot gondolom nem benzines, így nincs értelme összehasonlitani.

Előzmény: Törölt nick (8268)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8269

akkor fogyaszt sokat ha csak felfelé kell menni, ha kb. ugyanannyit mész felfelé mint lefelé akkor közel olyan mint ha egyenesen mennél...

egyébként az hogy hány fokozat van benne sztem autopalyan lényegtelen, az utolsó fokozat áttétele és a végáttétel számít, és ez lehet azonos egy 3-4-5-6-7 sebességes váltónál is.. ugyanaz a tartomány van többfelé osztva.. autopalyan mondhatni lényegtelen, inkabb varosban jo a több fokozat szerintem

Előzmény: Törölt nick (8268)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8268

Nekem a 130 le-vel 8 felé nem tudtam pumpálni de ha valahol zabál egy autó akkor itt igen.Szerpentinek,brutál emelkedők egészen 2600 méterig.Otthon normálisan vezetve 6,7 litert körül fogyaszt.Nekem megéri minthogy nyomkodjam a kuplungot.:)

 No meg aha a 6-os váltonál tönkremegy a szerkezet akkor az is 500€ + munkadij.

Előzmény: Sandi22 (8267)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8267

Nem vagyok egy nagy automata szaki, de szerintem döntsd el hogy városban vagy pályán közlekedsz-e, mert esetleg abban is lehet különbség hogy 4 vagy 5 sebességes a váltója.

Nyilván pályán jobb az 5 vagy 6 sebességes de ha csak a dugóban állsz akkor tök mindegy hogy 4 vagy 5 sebességes.

 

Nekem laguna I van  7 éve 4seb automata és idáig csak egyszer adta meg magát és városban 10-11l fogyaszt szüleimnek egy s40-es volvó volt az 5 sebességes volt és városban nekik is 10l fogyasztott pedig jóval ujabb konstrukció volt, és sokkal lomhább volt, pedig LE-be több volt.

 

Menjél velük probakört és nézd meg melyik fekszik neked jobban hogy reagál a hirtelen gázadásokra, melyik milyen fordulaton vált, stb és igy már lehet hogy közelebb jutsz a döntéshez.

 

De ahogy nézegetem, olvasgatok az automata az lutri, tehát inkább amelyik autó tetcik és jobb állapotban van azt kell megvenni.

 

Ha én eladom a lagunát, nem biztos hogy még egyszer automatásat vennék, hogy azon izguljak hogy mikor áll meg alattam, és mondjuk az autó értékét ráköltsem a váltóra.

Tény hogy kényelmes és tök jó vezetni, de...

Előzmény: fodorb (8260)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8266

 Jaja!A vezérlést most fogom cserélni vizpumpával. 45+munkadij és ez jó ár.A többi cuccok sem drágák.Soha nem volt még BMW autóm.Lehet nem lesz mert az újabb A3-ok nagyon tetszenek.A szerelő barátom azt mondja,hogy az újabb tipusú BMW-k azért elég bonyolultak.

 Azt laáttom,hogy a pollenszörőhöz vagy a levegőszüröhöz le kellett bontani a motorburkolat egész tetejét.

Előzmény: MM. (8265)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8265

nekem nincs bajom az alkatrészárakkal, és szinte alig kér vmit, a motor láncos, nincs szarakodás a vezérléscserével, vizpumpacserével. Olajszűrő papirbetétes, levegőszűrő is szabványos fillérekért van, nem kér különleges olajat se.

A futóműcuccok ugyanugy vannak fillérekért, német beszállítoktól.

 

Előzmény: Törölt nick (8264)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8264

Nekem pl azért jó az Audi mert olcsó az alkatrész.Egy BMW-hez sokkal drágábbak az új alkatrészek.Használtakat venni meg rizikó.Nem az autó megvétele a probléma.A fentartása.:)

Előzmény: MM. (8263)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8263

Persze nem e46os. e30,e36

Előzmény: MM. (8262)
MM. Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8262

BMW-nél  318,320 automaták se rosszak szerintem, 1-1,5 milláért patikát veszel. Az alkatrész ellátottságuk kiváló, és szerelni is jól lehet őket a klasszikus hajtáslánc elrendezés miatt.

 

Előzmény: fodorb (8260)
gallo Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8261

Edig 2 automata autóm volt/van. Opel és Renault. Egyikkel sem volt soha bajom.

Előzmény: norbi.sz_80 (8245)
fodorb Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8260

Apum is visszahüti a Diesel focus turbóját, 2 éves, most van benne 89 000 körül.

 

De én nem gondolkodom dieselben, benzinesben gondolkodom, mert nem éri meg nekem a diesel, (meg szerintem másnak sem, de ez most nem ide tartozik. )

 

Kéziváltóval eddig is mehettem volna, volt hogy  mentem a faopad focussal, de ha nem volt muszály akkor nem, mert nem szeretek váltogatni.

Ha nincs forgalom nem is zavar, hogy néha kapcsolgatni kell, de ha állandóan megállunk meg elindulunk, azt nem szeretem, és ilyenkor legtöbbször le is szoktam fulladni, 1.4 es focus könnyen lefullad, vagy indulhatnék bögő motorral, de akkor meg a kuplunkgot nyírom igen hamar ki.

 

Nem németorszából származó autót néztem ki.

Tehát ez a része nem érint.

 

Persze, minden autó rizikó, ami már nem garis, még akár a 2 éves is, mert annyi idő alatt is tönkre lehet tenni valamit a nem törödömséggel, meg a nem cserélek olajat dologgal, volt egy imserős, akinek állandóan baja volt, ha beszart a kocsija pár nap mulva vett másikat, nem drágát, valami éppenhogy-at, még régen a zsigulis időszakban, és rá kellett jönnünk, hogy ez bizony nem cserél olajat, ne adja ég, hogy egy ilyennél lévő vasba fussunk bele.

 

Hogy normális - e az anyagi helyzetem, kérdés mit tartunk annak, talán a nagy átlagnak a fizetését megkapom pillanatnyilag, persze lehetne több is, de ehhez végre ki kéne lábalni a válságból.

 

Arra rá kellett jönnöm, hogy valószínűleg nem járnék jól egy 10-12 éves BMW vel, az a kedvencem ugyanis (E39, E 46), találtam is egy szépet, de abban az árban nem sok ilyen autó van, inkább feljebb, rá kellett jönnöm, hogy normáli állapotút nem igen találok, így pillanatnyilag letettem róla, marad valami alacsonyabb osztályú autó,

ezért is néztem a Focusokat, Astrákat, esetleg a VW polo/golf ot, még esetleg a Toyota Corolla, francia autokkal nem szimpatizálok különösebben, de a Peugeot-ból van az általam rászánt összegért több darab is, meg Volvo-ból is, na de utobbiról is azt olvastam, hogy nagyon jó, ha jól, de sokszor nem az, és akkor drága tud lenni, meg relative kevés szaki van hozzá, formavilága nem azt mondom, hogy tetszik, de elfogadható.

Peugeot-ról nem kerestem eddig sokmindent, mert nem foglalkoztam vele, de talán jelzésértékű, hogy apum szerelője, Peugeot-tal jár talán 306 ossal, már 400 000 Km mel a háta mögött, aki nem hűti a turbót stb...

 

Egy szó mint száz, ezek közül választhatók, Astra G, Focus, Polo/Golf, esetleg Toyota Corolla, vagy még van egy választási lehetőség, egy 20 -éves W124-es Diesel merci, lehet, hogy már szar az állapota, de olcsó, és 2 év müszaki van rajta, addig csak elmegy.

 

Előzmény: Törölt nick (8256)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!