Milyen opelod van ?? Te is átraktad a motort v. gyárilag van ekkora motorod ?? Ha vetted hol szerezted a motort??
Nem tudsz egy ilyen motorú bbontásra váró autót??
Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de azért én is válaszolok. :))
Én gyári C20NE motorral, katalizátorral, GT váltóval 170 körül mentem max., motorikusan még ment volna, de szerintem nem erre van tervezve ez a kocsi. Szerintem a GT váltó miatt nagyon sokat pörög már ilyen tempónál, 5000 felettire emlékszem. Viszont egy alap Calibrát ahogy nézem simán le lehet nyomni vele, városi körülmények között. Volt már rá példa. :)
Mennyit megy az autó 2.0-ás motorral?? Többet tud menni végre mint az 1.6 -al ,vagy csak jobban gyorsul ?? Az első futómüvet is átcserélted ??
Rövid v. hosszú tartó fogja a lengőkart ??
Olvastam a 40 hozzászolásodat ,de most rájöttem én mindíg a felfogatással néztem a motort nem pedig a nélkül.Most ,hogy mondod kezdem kapizsgálni ,hogy le lehet azt venni róla és a sajátomat rátenni.Néha nehéz felfogású vagyok!
Egyébbkénnt megvan az ascona szerelési,karbantartási könyve .Abbol szoktam ügyködni az autón!
totál mind1 mit irnak, de belülről teljesen egyezik.
A fogaskerekek egytől egyig tizedmilliméterre azonosak.
Részemről hasonlót mondtam a szerelő srácnak akivel csináltam a váltót.
Erre azt válaszolta, hogy ő inkább a tolómérőnek hisz :)Na erre varrj gombot :)
Anyag is egyezik... akkor most mi van? :)
Azt mondták még nekem, hogy olyan lehetséges, hogy GT-ből van a váltó, és akkor előfordulhat hogy csak a váltóházban különbözik, a belseje f20. Ennek nem néztem utána, mert szerencsére a problémám megoldódott :)
Egyébként a táblázat nekem is megvan, azt hiszem az alapján nem egyezik valamelyik fokozat... de nálam meg egyezik. És gyárilag F16-nak készült a jelenlegi váltóm.
C20XE 196 Nm, de ezzel a váltóval nincs vele hézag.
Hosszu F16 szétesett pár km alatt... gondolom nem tetszett neki a motor :)
Jahm... felirtam, hogy F20-szal adott fokozat adott fordulatszámán mennyivel megy az autó.
Ezzel a váltóval ugyanannyival megy. :)
Érdekes tudom, de ez van. Csak abban reménykedek, hogy soha nem kell többet váltót szerelnem, mert -10év :)
Háááát én úgy tudom az F20-nak rövidebb a 2-es 3-as fokozata viszont a difiáttételre nem emléxem. Ha nagyon érdekel a téma holnapra leírom neked az áttételeit.
jaja... nagyon megörvendeztettek, amikor az F20-nak nem volt felső felfogatása. :)
barkácsoltunk ideiglenesen, aztán belekerült hosszu F16.
Szétesett az 5.-je, és elkezdett kopogni :) elég volt hozzá 20 perc autózás :)
Aztán keritettem rövid F16-ot, ami 99%-ban egyezik az F20 fokozataival.
Állitolag ugye 160 Nm-t bir ki.
Szerelőnek gyanus volt,hogy a 2 váltó ugyanaz. Lemértük a fogaskerekeket, minden egyezett.
Nem mertem feltenni a gépre, mert féltem az is szétpereg.
A vége az lett,hogy elvittem a fogaskerekeket valamiféle keménységmérésre (Lehet hogy rosszul mondom) és megállapitották, hogy mind2 tutál ugyanabból az anyagból van.
Akkor most kérdezem én... mi is a különbség az F20, és az F16 között? Azon kivül, hogy F16-+ot felfogathatok fentről.
De nyomatékban meg ugyanazt kell tudnia. :)
Éljen a dolgok tulbonyolitása :)
A motorfelfogatás egyezik, csak arra figyelj, hogy ha a roncsból váltóval együtt teszed át a mocit, akkor legyen felfogatási hely a váltóház tetején.
Kadettba és vectrába sok olyan f16 bekerült, aminek nem volt felső felfogatása.
F20 Detto.
Vagy marad az a megoldás, hogy hozzácsapod a saját váltódat, és már szalad is :)
Nézd meg bontókban, de a legjobb ha hirdetés újságban és a Bazárban keresel, illetve itt a fórumon. A Motorral és felfogatásával kapcsolatban olvasd el a (40.) hozzászólásomat, egyébként megegyezik, sőt a blokkon minden furat rajta van a keresztbe illetve a hoszzbeépítésre is. Ha viszont komplett autót vagy roncsot veszel abba úgy is benne van minden.
Köszi az infot időközben szereztem egy 18E motort (hengerfejet)ez az első injektoros (LE-jet) 1.8-as OHC motor amit Asconába tettek. Ez 115LE/5800rpm 158Nm/4600 9,5:1 a viszony. Ebben a szelepek ugyanakkorák mint a C20NE-ben viszont vastagabbak a szárai, a tengely gyárilag 292fok!!! A szívócsatornák kb 30%-al nagyobbak mint a 20NE-n és a pillangószelep "kéttorkú" egy kicsi és egy nagyobb összekapcsolva. A kicsi előbb nyit..... Én úgy tudtam a c20NE 272fokos gyárilag. Gondolom ha az 1.8-ét ráteszem a 2.0-ra akkor a nagyobb hengerűrtartalom miatt a nyomaték maximuma leesik olyan 4500-4600-as fordulatra. Egyébként van egy 20se motorom szétbontva és abban is a nagyobb "kompressziójú" dugó van, úgyhogy előbb utóbb biztos összefúrom egy 1.8-as blokkal. Egyébként még nem nagyon volt szerencsém 20SEH-hoz, de az egyik haverom azt mondta, hogy a hengerfej is más és a szívocső is mint a C20NE-n. Gondolom a 18E-re hasonlít.
Már tudom milyen motort kéne betenni az autóba de , azt még nem árulta el senki ,
hogy a motortartó bakok is eggyeznek-e??
Illetve aki áttett már 2.0-ás motort a régi helyébe annak kellet-e modosítani a motorfelfüggesztésen??
Hol érdemes motor után nézni(autóval eggyütt)??
Nem merem kicserélnni a kupakot , mert az előző motornál kicseréltem a kupakot és szétnyomta a hütöt.Persze a nyár kellős közepén az Árpádhídon.
Hol máshol tört el a hütö ,mint a gumicső felfogatásánál igy még javitani sem lehetett, újat kellet venni!utána máshol nyomta szét a rendszert ezért inkább úgy vagyok vele nem baj ha egy kis víz elfolyik de ne tegyen kárt a rendszerben.Olcsobb a vizet potolni mint állandóan a hütörendszerhez venni valamit.
Ha tudsz valamilyen roncsot írjál!!
Az F-16-os váltó van 1.6-2.0 ig minden motorhoz.Csak az áttételezése más egy kicsit a 2.0-ásnak .80 ezerért ajánlottak 1.8E motort komplett elktronikával és vezérléssel,de egy kicsit soknak találom.Ez is tud 115 le-t.De miután mondták ne nagyon foglalkozzak a furás-épitéssel utána kezdtem a 2.0 motoron gondolkodni.
Mindenki a C20NE motort emlegeti igy gondoltam megprobálkozom vele én is.Ezek gondolom azért ujabb motorok nem olyan öregek mint az enyém.Az 1.8E motorrral is az a baj ,hogy öreg 83-as.
Hol érdemes utánanézni , keresni autót bontásra??Ha esetleg tudsz valamit szólhatnál!!
manta-z
Az 18SEH-ban azt hiszem 286-os tengely van gyárilag. Talán itt a himbák is megerősítettek, de nem tudom, meg kell nézni.
A C20NE-ben meg 258-as a tengely, értelemszerű, mit kell csinálni. :-)))
Utána a 18-asról csak a szivócsövet kell átrakni a C20NE-re, és a C20NE hengerfejet fel kell bővíteni, akkor lesz igazán jó. (Mert a 18-asnak ugyanis kisebbek a szelepei, azt nagyobb szívás átalakítani)
A C20NE és a C20SEH között a különbség az, hogy a SEH-nak a dugattyúján lévő horpadás sokkal kisebb, csak ezért nagyobb a kompressziója.
C20NE tuningolóknak alapmű, van csomó fotó, trükkök , hogy kell a szívócsatornát felbővíteni:
www.opel-kadett-gsi.de
Köszi a dicséretet, melóztam már vele egy keveset :)
Az 1.6 SH nekem is jobban melegedett a mostaninál.
Szerintem mindegyik ilyen... kapcsolgat a venti folyton. ne törődj vele, csak mindig müködjön a cooler:)
A hütőfolyadékot nem azért nyomja ki, mert rossz a qpak? Egyszer cseréltem hasonló probléma miatt. Vettem ujat 1000 forintért, és azóta nem jött ki 1 csepp sem rajta.
A tartályomba 2 vizcső ment 1.6 Sh ban. A mostaniba megy 3.
A motorcsere nem nagy kaland... ha olyat rakatsz bele ami létezett a tipusban, akkor nem kell tipusmódositási engedélyt kérned.
Igy olcsóbb valamivel.
A helyedben vennék egy roncsot, és kikapnám belőle a mocit.
Ez a legegyszerübb megoldás, mert egyébként nagy szívás az egész :)
Az előző autóm egy 85-ös Ascona volt 1.6 S 16 SH motorral. Imádtam, mert megbízható és szép autó. Ezért aztán 3 év alatt el is költöttem rá vagy 460 E Ft-ot, igaz ebből csak a festés 130 ezret kóstált. A főbb dolgokról mellékelek egy listát.
Hengerfej tömítés
Légszűrő csere
Olajszűrő csere
Szelepszárszimmeringek
Fétengely jobb első
Gumicsere
Karburátor tisztítás, beállítás
Futóműbeállítás
Karosszéria + festés
Hátsó lámpák
Hűtő hőkapcsoló, izzók
Első, hátsó fékek javítása
Jobb első golyós csukló cseréje
Kormány védő gumi csere
Olajcsere többször
Hűtővíz csere
Olajszűrő csere
Gyújtógyertyák cseréje
Akkumulátor csere
Centrírozás+ futóműbeállítás
Kilincsek
Gyűrűzés, hajtókarcsapágycsere
Hátsó lengéscsillapítók
Jobb oldali
Féltengelycsukló csere
Bendix csere
Karosszériamunka az alján
Hátsó kipufogó dob
Fém fékcsövek, hűtővíz, fékolaj
Nekem főleg futóműproblémáim voltak, egy előző tulajnál történt csatt miatt, úgyhogy zömmel az lett cserélve.
A teljesség igénye nélkül a cserélt dolgok: lengéscsillapítók, toronycsapágy, kormányösszekötő, alsó trapéz, belső féltengelycsukló, hűtő (csöpögött, de rossz helyen), vízpumpa, légtömegmérő, 5. ajtón üveg (feltörték), + a szokásos dolgok (fékek, olaj, szíjak). Elöl új gumik (195/60R14). Ezenkívűl 3 éve teljes lakatolás+gyári festékkel kamrás fényezés (nem sufni), tavaly vizsgára felkészítéskor az alján a hibák lakatolása (hátsó nyulványok, hátsó torony).
Az árat nem tudom, ötletem sincs mennyit érhet most a kocsi.
Én főleg hátsókerekesben utazom nekem Mantám van, nézd meg mi a váltó típusjele az 1.6SH-n. Ha F16 asszem jó lessz a 2 litereshez is. Azt ajánlom mindenképpen vagy autót vegyél bontásra, vagy te bontsd ki az autóból. Mivel nagyon gáz utólag összeszedni és kitalálni, mi hova való, pl:gumicsöveket vagy egyéb apró cuccokat ami kell a beépítéshez. Tehát csak motort ne vegyél mert mire minden meglessz hozzá nagyon horror lessz az ára. Mert itt is igaz, hogy darabokban sokkal drágább mintha megvennéd az egészet kompletten. Mindegyik 1.8-as és 2.0-es motornak ugyanaz a felfogatása. Csak elsőkerekesből vegyél cuccot, mivel az összes körülötte levő csövek vezetékek stb, hossza mérete iránya, úgy van méretezve hogy keresztben van az autóba beépítve. mert ugyanaz a motor van pl: Omegában és Vectrában is, csak az egyikben keresztben a másikban hosszában. Ez nem tűnik fontosnak viszont igen nagy különbség van vízcsövekben, kábelekben a beépítési iránytól függően. Egyszer tettünk keresztben beépített 2.0-es motort hosszába. Jó nagy szívás volt a csövek és kábelek végett. Ha megnézed a katalógust igazából a különbség a C20NE és 20SE között csak a sűrítési viszony: 9,2 az NE-ben 10 az SE-ben (Illetve az Injector is, de az minket most nem érdekel) Mivel hengerfejes lett a verda szét kellett szedni 5 perc, mérés és számolás után megszületett az eredmény 1mm-t le kell szedni a hengerfejből így a kompresszió felmegy 9,95-re.Miután összeraktuk rájöttem ez volt az egyik legolcsóbb tuningom az autón, nyomatékban főleg részterhelésen hihetetlen különbség érezhető a gyorsulás kb. 1 másodperccel jobb lett.
Hogyan csinálsz C20NE-böl C20SE-t??Ugylátom vágod ezt a témát nagyon ! Mit lehet még átalakítani az autón ? Afékeket azt tudom ,hogy a 2000-es vectra alól át lehet tenni , de még mit lehet átteni??
2000-es ascona futóműve (első) ugyanaz mint a 1800-as autónak? Át lehet rakni az 1.6 alá ?
A motor felfüggesztése is ugyan az mind a négy motornál??Hol érdemes utánanézni a motornak , ahol olcsón lehet venni ?? Neked milyen autód van?
Képed van róla??
C20NE motort és leszármazottjait találsz a következő gépekben:
C20NE-115Le/5600rpm - 170Nm/2600rpm:
Kadett E Gsi, Omega A, Vectra A, Ascona C, Astra F
20SE - 124Le/5600rpm - 180Nm/2600rpm
Omega A
20SEH - 129Le/185Nm
Kadett E Gsi, Ascona C
Egyébként a C20NE -ből nagyon egyszerű C20SE-t csinálni kb. 1 másodperccel javul a gyorsulás és fél litykót csökken a fogyi. A 20SEH-ba szerintem az a vezérműtengely van mint a 18E-be vagy valami nagyon hasonló. Egyébként ha megnézitek akkor a C20NE szívócsatornája kb 3/4-e mint a 115Le-ős 18E-é. Ezért most a következő a projekt a 18E hengerfejét és szívócsövét fogom a C20NE -re rakni.