Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 64
PeterX!

Milyen opelod van ?? Te is átraktad a motort v. gyárilag van ekkora motorod ?? Ha vetted hol szerezted a motort??
Nem tudsz egy ilyen motorú bbontásra váró autót??

Előzmény: PeterX (62)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 63
PeterX!

Milyen opelod van ?? Te is átraktad a motort v. gyárilag van ekkora motorod ??

Előzmény: PeterX (62)
PeterX Creative Commons License 2003.05.07 0 0 62
Hali!

Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de azért én is válaszolok. :))

Én gyári C20NE motorral, katalizátorral, GT váltóval 170 körül mentem max., motorikusan még ment volna, de szerintem nem erre van tervezve ez a kocsi. Szerintem a GT váltó miatt nagyon sokat pörög már ilyen tempónál, 5000 felettire emlékszem. Viszont egy alap Calibrát ahogy nézem simán le lehet nyomni vele, városi körülmények között. Volt már rá példa. :)

LP

Előzmény: kzombi (60)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 61
Hello !

Ha esetleg valaki tud valami jó vételt szolhatna!!
(persze motor ügyben)

Előzmény: Sztpeti (58)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 60
Sztpeti!

Mennyit megy az autó 2.0-ás motorral?? Többet tud menni végre mint az 1.6 -al ,vagy csak jobban gyorsul ?? Az első futómüvet is átcserélted ??
Rövid v. hosszú tartó fogja a lengőkart ??

Előzmény: Sztpeti (58)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 59
manta-z!

Olvastam a 40 hozzászolásodat ,de most rájöttem én mindíg a felfogatással néztem a motort nem pedig a nélkül.Most ,hogy mondod kezdem kapizsgálni ,hogy le lehet azt venni róla és a sajátomat rátenni.Néha nehéz felfogású vagyok!
Egyébbkénnt megvan az ascona szerelési,karbantartási könyve .Abbol szoktam ügyködni az autón!

Előzmény: manta-z (50)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 58
manta z

totál mind1 mit irnak, de belülről teljesen egyezik.
A fogaskerekek egytől egyig tizedmilliméterre azonosak.
Részemről hasonlót mondtam a szerelő srácnak akivel csináltam a váltót.
Erre azt válaszolta, hogy ő inkább a tolómérőnek hisz :)Na erre varrj gombot :)
Anyag is egyezik... akkor most mi van? :)

Azt mondták még nekem, hogy olyan lehetséges, hogy GT-ből van a váltó, és akkor előfordulhat hogy csak a váltóházban különbözik, a belseje f20. Ennek nem néztem utána, mert szerencsére a problémám megoldódott :)

Egyébként a táblázat nekem is megvan, azt hiszem az alapján nem egyezik valamelyik fokozat... de nálam meg egyezik. És gyárilag F16-nak készült a jelenlegi váltóm.
C20XE 196 Nm, de ezzel a váltóval nincs vele hézag.
Hosszu F16 szétesett pár km alatt... gondolom nem tetszett neki a motor :)

Jahm... felirtam, hogy F20-szal adott fokozat adott fordulatszámán mennyivel megy az autó.
Ezzel a váltóval ugyanannyival megy. :)
Érdekes tudom, de ez van. Csak abban reménykedek, hogy soha nem kell többet váltót szerelnem, mert -10év :)

Előzmény: manta-z (57)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 57
Egyébként a motoroldali nyomatéka 160Nm? Mert úgy tudom a C20XE 196Nm-t tud.
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 56
Háááát én úgy tudom az F20-nak rövidebb a 2-es 3-as fokozata viszont a difiáttételre nem emléxem. Ha nagyon érdekel a téma holnapra leírom neked az áttételeit.
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 55
jaja... nagyon megörvendeztettek, amikor az F20-nak nem volt felső felfogatása. :)
barkácsoltunk ideiglenesen, aztán belekerült hosszu F16.
Szétesett az 5.-je, és elkezdett kopogni :) elég volt hozzá 20 perc autózás :)
Aztán keritettem rövid F16-ot, ami 99%-ban egyezik az F20 fokozataival.
Állitolag ugye 160 Nm-t bir ki.
Szerelőnek gyanus volt,hogy a 2 váltó ugyanaz. Lemértük a fogaskerekeket, minden egyezett.
Nem mertem feltenni a gépre, mert féltem az is szétpereg.
A vége az lett,hogy elvittem a fogaskerekeket valamiféle keménységmérésre (Lehet hogy rosszul mondom) és megállapitották, hogy mind2 tutál ugyanabból az anyagból van.
Akkor most kérdezem én... mi is a különbség az F20, és az F16 között? Azon kivül, hogy F16-+ot felfogathatok fentről.
De nyomatékban meg ugyanazt kell tudnia. :)
Éljen a dolgok tulbonyolitása :)
Előzmény: manta-z (54)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 54
Opelék már abban az időben elkezdtek tanulni a japánoktól: 1 típusszám, ötféle kivitel. :-)))
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 53
Hi evribodri!

kzombi:

A motorfelfogatás egyezik, csak arra figyelj, hogy ha a roncsból váltóval együtt teszed át a mocit, akkor legyen felfogatási hely a váltóház tetején.
Kadettba és vectrába sok olyan f16 bekerült, aminek nem volt felső felfogatása.
F20 Detto.
Vagy marad az a megoldás, hogy hozzácsapod a saját váltódat, és már szalad is :)

Előzmény: kzombi (48)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 52
Ugrifules Nyul:

Igaz,igaz ezééé most már én is csak a két szememnek meg a sumpájszlinak és a vezérműszögmérőnek hiszek. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.06 0 0 51
manta-z
Ezek érdekes dolgok, én már néztem a neten és össze-vissza irogatnak...
:-)))
Előzmény: manta-z (49)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 50
kzombi:

Nézd meg bontókban, de a legjobb ha hirdetés újságban és a Bazárban keresel, illetve itt a fórumon. A Motorral és felfogatásával kapcsolatban olvasd el a (40.) hozzászólásomat, egyébként megegyezik, sőt a blokkon minden furat rajta van a keresztbe illetve a hoszzbeépítésre is. Ha viszont komplett autót vagy roncsot veszel abba úgy is benne van minden.

manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 49
Hi!

Ugrifules Nyul:

Köszi az infot időközben szereztem egy 18E motort (hengerfejet)ez az első injektoros (LE-jet) 1.8-as OHC motor amit Asconába tettek. Ez 115LE/5800rpm 158Nm/4600 9,5:1 a viszony. Ebben a szelepek ugyanakkorák mint a C20NE-ben viszont vastagabbak a szárai, a tengely gyárilag 292fok!!! A szívócsatornák kb 30%-al nagyobbak mint a 20NE-n és a pillangószelep "kéttorkú" egy kicsi és egy nagyobb összekapcsolva. A kicsi előbb nyit..... Én úgy tudtam a c20NE 272fokos gyárilag. Gondolom ha az 1.8-ét ráteszem a 2.0-ra akkor a nagyobb hengerűrtartalom miatt a nyomaték maximuma leesik olyan 4500-4600-as fordulatra. Egyébként van egy 20se motorom szétbontva és abban is a nagyobb "kompressziójú" dugó van, úgyhogy előbb utóbb biztos összefúrom egy 1.8-as blokkal. Egyébként még nem nagyon volt szerencsém 20SEH-hoz, de az egyik haverom azt mondta, hogy a hengerfej is más és a szívocső is mint a C20NE-n. Gondolom a 18E-re hasonlít.

kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 48
hello!

Már tudom milyen motort kéne betenni az autóba de , azt még nem árulta el senki ,
hogy a motortartó bakok is eggyeznek-e??
Illetve aki áttett már 2.0-ás motort a régi helyébe annak kellet-e modosítani a motorfelfüggesztésen??
Hol érdemes motor után nézni(autóval eggyütt)??

kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 47
Sztpeti!

Nem merem kicserélnni a kupakot , mert az előző motornál kicseréltem a kupakot és szétnyomta a hütöt.Persze a nyár kellős közepén az Árpádhídon.
Hol máshol tört el a hütö ,mint a gumicső felfogatásánál igy még javitani sem lehetett, újat kellet venni!utána máshol nyomta szét a rendszert ezért inkább úgy vagyok vele nem baj ha egy kis víz elfolyik de ne tegyen kárt a rendszerben.Olcsobb a vizet potolni mint állandóan a hütörendszerhez venni valamit.
Ha tudsz valamilyen roncsot írjál!!

Előzmény: Sztpeti (43)
kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 46
Manta-z!

Az F-16-os váltó van 1.6-2.0 ig minden motorhoz.Csak az áttételezése más egy kicsit a 2.0-ásnak .80 ezerért ajánlottak 1.8E motort komplett elktronikával és vezérléssel,de egy kicsit soknak találom.Ez is tud 115 le-t.De miután mondták ne nagyon foglalkozzak a furás-épitéssel utána kezdtem a 2.0 motoron gondolkodni.
Mindenki a C20NE motort emlegeti igy gondoltam megprobálkozom vele én is.Ezek gondolom azért ujabb motorok nem olyan öregek mint az enyém.Az 1.8E motorrral is az a baj ,hogy öreg 83-as.

Hol érdemes utánanézni , keresni autót bontásra??Ha esetleg tudsz valamit szólhatnál!!

Előzmény: manta-z (40)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 45
A széria C20NE-nél még nagyon bejött a KN betétszűrő+Bonrath Power Rohr kombináció

Eredmény: alul érehetően jobban húz, jobban megy emelkedőn is

Előzmény: kzombi (39)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 44
manta-z
Az 18SEH-ban azt hiszem 286-os tengely van gyárilag. Talán itt a himbák is megerősítettek, de nem tudom, meg kell nézni.
A C20NE-ben meg 258-as a tengely, értelemszerű, mit kell csinálni. :-)))
Utána a 18-asról csak a szivócsövet kell átrakni a C20NE-re, és a C20NE hengerfejet fel kell bővíteni, akkor lesz igazán jó. (Mert a 18-asnak ugyanis kisebbek a szelepei, azt nagyobb szívás átalakítani)
A C20NE és a C20SEH között a különbség az, hogy a SEH-nak a dugattyúján lévő horpadás sokkal kisebb, csak ezért nagyobb a kompressziója.

C20NE tuningolóknak alapmű, van csomó fotó, trükkök , hogy kell a szívócsatornát felbővíteni:
www.opel-kadett-gsi.de

Előzmény: manta-z (35)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.05 0 0 43
Hi mindeki!

kzombi:

Köszi a dicséretet, melóztam már vele egy keveset :)
Az 1.6 SH nekem is jobban melegedett a mostaninál.
Szerintem mindegyik ilyen... kapcsolgat a venti folyton. ne törődj vele, csak mindig müködjön a cooler:)
A hütőfolyadékot nem azért nyomja ki, mert rossz a qpak? Egyszer cseréltem hasonló probléma miatt. Vettem ujat 1000 forintért, és azóta nem jött ki 1 csepp sem rajta.
A tartályomba 2 vizcső ment 1.6 Sh ban. A mostaniba megy 3.
A motorcsere nem nagy kaland... ha olyat rakatsz bele ami létezett a tipusban, akkor nem kell tipusmódositási engedélyt kérned.
Igy olcsóbb valamivel.
A helyedben vennék egy roncsot, és kikapnám belőle a mocit.
Ez a legegyszerübb megoldás, mert egyébként nagy szívás az egész :)

Üdv!

Előzmény: kzombi (32)
Göri Creative Commons License 2003.05.05 0 0 42
Üdv.

Az előző autóm egy 85-ös Ascona volt 1.6 S 16 SH motorral. Imádtam, mert megbízható és szép autó. Ezért aztán 3 év alatt el is költöttem rá vagy 460 E Ft-ot, igaz ebből csak a festés 130 ezret kóstált. A főbb dolgokról mellékelek egy listát.
Hengerfej tömítés
Légszűrő csere
Olajszűrő csere
Szelepszárszimmeringek
Fétengely jobb első
Gumicsere
Karburátor tisztítás, beállítás
Futóműbeállítás
Karosszéria + festés
Hátsó lámpák
Hűtő hőkapcsoló, izzók
Első, hátsó fékek javítása
Jobb első golyós csukló cseréje
Kormány védő gumi csere
Olajcsere többször
Hűtővíz csere
Olajszűrő csere
Gyújtógyertyák cseréje
Akkumulátor csere
Centrírozás+ futóműbeállítás
Kilincsek
Gyűrűzés, hajtókarcsapágycsere
Hátsó lengéscsillapítók
Jobb oldali
Féltengelycsukló csere
Bendix csere
Karosszériamunka az alján
Hátsó kipufogó dob
Fém fékcsövek, hűtővíz, fékolaj

+ ezer apróság.

PeterX Creative Commons License 2003.05.05 0 0 41
Hali!

Nekem főleg futóműproblémáim voltak, egy előző tulajnál történt csatt miatt, úgyhogy zömmel az lett cserélve.
A teljesség igénye nélkül a cserélt dolgok: lengéscsillapítók, toronycsapágy, kormányösszekötő, alsó trapéz, belső féltengelycsukló, hűtő (csöpögött, de rossz helyen), vízpumpa, légtömegmérő, 5. ajtón üveg (feltörték), + a szokásos dolgok (fékek, olaj, szíjak). Elöl új gumik (195/60R14). Ezenkívűl 3 éve teljes lakatolás+gyári festékkel kamrás fényezés (nem sufni), tavaly vizsgára felkészítéskor az alján a hibák lakatolása (hátsó nyulványok, hátsó torony).

Az árat nem tudom, ötletem sincs mennyit érhet most a kocsi.

Az alábbi címen van pár kép, kb. 2 évesek.

http://www.freeweb.hu/peter_x

LP

Előzmény: kzombi (38)
manta-z Creative Commons License 2003.05.05 0 0 40
kzombi:

Én főleg hátsókerekesben utazom nekem Mantám van, nézd meg mi a váltó típusjele az 1.6SH-n. Ha F16 asszem jó lessz a 2 litereshez is. Azt ajánlom mindenképpen vagy autót vegyél bontásra, vagy te bontsd ki az autóból. Mivel nagyon gáz utólag összeszedni és kitalálni, mi hova való, pl:gumicsöveket vagy egyéb apró cuccokat ami kell a beépítéshez. Tehát csak motort ne vegyél mert mire minden meglessz hozzá nagyon horror lessz az ára. Mert itt is igaz, hogy darabokban sokkal drágább mintha megvennéd az egészet kompletten. Mindegyik 1.8-as és 2.0-es motornak ugyanaz a felfogatása. Csak elsőkerekesből vegyél cuccot, mivel az összes körülötte levő csövek vezetékek stb, hossza mérete iránya, úgy van méretezve hogy keresztben van az autóba beépítve. mert ugyanaz a motor van pl: Omegában és Vectrában is, csak az egyikben keresztben a másikban hosszában. Ez nem tűnik fontosnak viszont igen nagy különbség van vízcsövekben, kábelekben a beépítési iránytól függően. Egyszer tettünk keresztben beépített 2.0-es motort hosszába. Jó nagy szívás volt a csövek és kábelek végett. Ha megnézed a katalógust igazából a különbség a C20NE és 20SE között csak a sűrítési viszony: 9,2 az NE-ben 10 az SE-ben (Illetve az Injector is, de az minket most nem érdekel) Mivel hengerfejes lett a verda szét kellett szedni 5 perc, mérés és számolás után megszületett az eredmény 1mm-t le kell szedni a hengerfejből így a kompresszió felmegy 9,95-re.Miután összeraktuk rájöttem ez volt az egyik legolcsóbb tuningom az autón, nyomatékban főleg részterhelésen hihetetlen különbség érezhető a gyorsulás kb. 1 másodperccel jobb lett.

Jó barkácsolást mindenkinek.

kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 39
manta-z!

Hogyan csinálsz C20NE-böl C20SE-t??Ugylátom vágod ezt a témát nagyon ! Mit lehet még átalakítani az autón ? Afékeket azt tudom ,hogy a 2000-es vectra alól át lehet tenni , de még mit lehet átteni??
2000-es ascona futóműve (első) ugyanaz mint a 1800-as autónak? Át lehet rakni az 1.6 alá ?

Előzmény: manta-z (35)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 38
PeterX!

Mennyiért adod??Malyik felét cserélted?

Előzmény: PeterX (34)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 37
Manta-z!

A motor felfüggesztése is ugyan az mind a négy motornál??Hol érdemes utánanézni a motornak , ahol olcsón lehet venni ?? Neked milyen autód van?
Képed van róla??

Előzmény: manta-z (35)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 36
Manta-z!

A motor felfüggesztése is ugyan az mind a négy motornál??Hol érdemes utánanézni a motornak , ahol olcsón lehet venni ??

Előzmény: manta-z (35)
manta-z Creative Commons License 2003.05.05 0 0 35
Sziasztok:

kzombi:

C20NE motort és leszármazottjait találsz a következő gépekben:

C20NE-115Le/5600rpm - 170Nm/2600rpm:
Kadett E Gsi, Omega A, Vectra A, Ascona C, Astra F

20SE - 124Le/5600rpm - 180Nm/2600rpm
Omega A

20SEH - 129Le/185Nm
Kadett E Gsi, Ascona C

Egyébként a C20NE -ből nagyon egyszerű C20SE-t csinálni kb. 1 másodperccel javul a gyorsulás és fél litykót csökken a fogyi. A 20SEH-ba szerintem az a vezérműtengely van mint a 18E-be vagy valami nagyon hasonló. Egyébként ha megnézitek akkor a C20NE szívócsatornája kb 3/4-e mint a 115Le-ős 18E-é. Ezért most a következő a projekt a 18E hengerfejét és szívócsövét fogom a C20NE -re rakni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!