Bocsánat, ha megsértettelek, csak most elég sűrű napokat élek, így ritkán jutok gép közelébe. Telefonon meg azért nem hívlak, mert nem tudnék még semmi konkrétat mondani, sem vásárra, de még találkozóra sem. Ettől eltekintve tiszteletben tartom a döntésedet, és nem zaklatlak többé.
Csak szórakoztatlak! :) Nem néztem még élőben, mert ezen a környéken egy darabot nem láttam még, a munkám miatt meg nem tudok csak úgy elugrani néhány tíz-száz km-el arrébb. De ami késik.... :)
Úgy értékelem, mindent elkövettem, hogy Bobby75 megtekintse a technikát (válaszok, fényképfelrakás-ami nekem külön nehézséget okozott-, telefonszám küldése, gumicukor felajánlása). Nem élt a lehetőséggel, számára az eladási szándékomtól elálltam.
Itt, Budapesten amikor sikerül beszélnem véletlenszerűen egy-egy mopedautóssal, (pl parkolóban) mindegyik azt mondta, hogy fogyasztása jó 4 liter, ha nem több.
Ma avval rémisztgettek, hogy az egyszámjegyű utakról le lesznek tiltva a segédmotorok. Ez azért is jó, mert még a kapun sem jöhetek akkor ki többé, merthogy ilyen út mellett lakunk. Ügyesek, ha használni akarod, akkor kénytelen leszel autóvá nyilváníttatni. De mi lesz akkor a két motorommal. Ha ezentúl nem tudom emiatt használni egyiket sem, akkor valyon megveszi tőlem az állam, vagy az NKH, vagy csak símán kidobhatom mind? Gyakorlatilag kirabolnak:))))
Képzeld el, ha a Grecav-ra teszek nagyobb variótárcsát. A digó morcibb a japónál, ehhez több anyag is kell. A mester szerint a Kubota olyan , mint a tavaszi harmat az Ld-hez képest. Nekem szempont a menetteljesítmény. Elhiszem a 2 táblát, meg a kereszteződéseket is. Nekem reggelente ezekből tucatszám adódk, és gyakran üzemórát lehet mérni , nem km-t. Több hidegindítással, melegítéssel teszem meg a 100 km-t. Nem több indítással, hanam több hidegindítással. Persze az Ld többet eszik, de nagyobb vezetési élményt is nyújt. Ez így természetes, az a kb 0.5 L elenyész ehhez képest.
A pizzásjárgányunk is kijön 3,5 literből, pedig azt aztán nek kíméljük egy cseppet sem. Naponta 3-4 ember vezeti váltva, beindítjuk vagy 50x, és szinte állandóan csak gyorsítunk meg fékezünk vele, mert a kiszállítások átlagos távolsága 2-3 km, és útbaesik legalább 2 stoptábla meg több jobbkezes útkereszteződés. Szerintem a pizza kiszállító járgányoktól kevés jármű kap nagyobb terhelést.
Volt nekem is több Lombardini motoros járgányom, az Ambra és a Media gyorsabban ment mint a Kubota motoros Aixam, de az Erad, a Stella és a Microcar meg lassabban. A Lombardinik fogyasztása viszont mindig több volt mint a Kubotának.
Nekem különösebb bajom nincs a Lombardini motorral, a felújításában is elég nagy gyakorlatot szereztünk, de ha választhatok egy japán és egy digó motor között, szívesebben választom a ferdeszeműek technikáját, még ha kicsit lassabb is a járgány.
Jelenleg éppenséggel azon dolgozom, hogy ne tudjanak gyorsabban menni 60-nál a gyerekek. Régebben kisérleteztem én is, hogy mennyit lehet kihozni a Kubota motorból, anélkül hogy az adagolóhoz hozzányúlnék. A 400-as tipusnak gyárilag kisebbre esztergálják a primer variátor tárcsáját, így az áttétel korlátozva van. Kisérlet képpen feltettem egy nagyobb átmérőjű primer tárcsát, azzal rögtön gyorsabb lett a járgány, kb. annyit ment a mint a tied. A 400-as típusra fel lehetne szerelni az 500-as variátorát, aminek nagyobb a primer tárcsája, és a szíj is sokkal szélesebb, így sík terepen jóval gyorsabb lenne a járgány, de az emelkedők nagyon megfognák, mivel a 400-as Kubota motor teljesítménye biztos nem több 4 kW-nál. Na meg szerintem felesleges tuningolni a járgányt, a városban elég az is amennyit gyárilag tud, ha meg nagy ritkán hosszú távra indulunk egy mopedautóval, akkor előre számolunk a hosszú menetidővel. A Debrecen Siófok távot is több mint 6 óra alatt tettük meg tavaly, de tudtuk előre hogy ennyi lesz, ezért nem zavart a csiga tempó.
Érdemes megfigyelni a rendszám táblát is. Indiában nincs szabványos rendszámtábla, mindenki olyan rendszámot fest kézzel, vagy olyan táblát készít vagy készíttet, amilyet akar, vagy tud :"
rendszám
A gyári értékek ennél nagyobbak, de a nepperek tudnak jobb megoldást. A gyári értékek a 40-es tempóra vonatkoznak. Ha pl. 52-vel mész, a fordulatod 30!%-kal magasabb, s a teljesítmény többlet igény legalább 40-50%. (a légellenállás ugye négyzetesen változó...) Így egy "városban szokásos" (kb. 50) utazótempónál a fogyasztás típustól, állapottól, útviszonyoktól, (hegyvidék), évszaktól, (télen kissé több, a motor oldalt kapja a hideg levegőt, általában kicsit üzemi hő alatt működik, a termikus hatásfok, ugye, romlik), vezetéstechnikától függően 3-4,5 l is lehet. Persze a Devecser-Ajka-Pápa "aranyháromszögben" ez másképpen van. (van még másik "Bermuda háromszög is az országban...) üdv
Pár hónapja napokig fő téma volt a zajcsillapítás , akkor páran be is számoltak ilyen-olyan kedvező hatásokról , de már nem emlékszem kik írtak hozzá . Próbálkozz a keresővel ...
Valóban sokáig kábítottam egy reménybeli sorstársunkat a folyosón ( én támaszkodtam a radiátornak ? , vagy ablaknak ? ) , amíg az öregekkel vették fel az interjúkat . .........A W98-hoz nem készül már vírus , a legtöbbje nem tud vele mit kezdeni , évek óta nem volt vírusproblémám , noha gyakorlatilag semmilyen védelem nincs ezen a gépen .
A Déli Krónikában ( Kossuth Rádió) volt híresztelés smkp rendszámozásról . A bemondó felvezető szövege valahogy így kezdődött : „ Rendszámot kapnak a segédmotorkerékpárok , a tulajdonosok mit szólnak hozzá az még kérdés , egyelőre csak annyit tudni biztosan , hogy rendszámtáblát gyártó cég biztosan jól jár......” Az eddig ismertekhez képest csak rossz hírek vannak , illetve a feltételezéseink közül a rosszabb jöttek be . Egyelőre tervezet , de : normál rendszám , forgalmi , törzsköny , regisztrációs adó , vizsgálat és kétévente időszakos műszaki . Azonfelül az európai szabványok szerint fel nem szereltek ( értsd : japán konténeres robogó ) nem maradhatnak forgalomban . Lehet hogy az ősöreg egykorvolt KGST típusok sem – ez utóbbi bennem alkotmányossági aggályokat is felvet . A segédmotorok minden előnye gyakorlatilag megszűnik , vagy minimálisra csökken . A költégeket járgányonként egy huszasra taksálták , a regadó a 2009 után forgalomba helyezettekre vonatkozna (ha jól értettem) , így az új gépek ára olyan 35-40 ezerrel lesz magasabb a jelenleginél . Azért megnyugatató , hogy nem kitolásból csinálják mindezt , hanem a társadalom iránt érzett felelősségből..........A mopedautókról gyakorlatilag nem volt szó .
Amenyiben 100 km-re értik akkor igen.....2,5 liter alatt minden erősen megkérdőjelezendő , de a legtöbbet még 3 alá sem lehet levinni . Az enyém is (mindkettő) vastagon túlfogyaszt .
Szerintem is nagyon szép! Ezek az "újabb" modellek nagyon jól néznek ki. Láttam 1-2 hirdetést ahol régebbieket árultak de azok a kissé szögletes formák nekem nem jönnek be. Persze ettől még lehetnek jók. Mekkora csomagterük van ezeknek? Néha kell szállítanom ezt-azt. Egy kósza pillanaton megfordult a fejemben, hogy inkább platósat kéne venni, mert bár csak negyedévente egyszer lenne rá szükség, de akkor nagyon. Viszont egy rendezvényre, vagy sajtótájékoztatóra ciki lenne azzal érkezni. :(
A mi 500.4-es Aixamunk eddig is elég jól ment, de az új szíjjal megtáltosodott. Már beraktam 2 távtartó alátétet a primer tárcsák közé, de még mindig simán megy 70-et. Ma találtam még néhány alátétet, amiket régebben szedegettem ki a töbi járgányomból, holnap néhányat még berakok, mert a lányom és a feleségem nem bírja betartani az "ajánlott" sebességet. Érdekes módon a fiam meg bírja állni, hogy ne padlózza a gázt.
Ami még meglepő az 500.4-es esetében, hogy a gyorsulása is sokkal jobb, mint a többi Aixamomnak. Induláskor nem rángat egy kicsit se, és 30-ig piszok jól gyorsul. 30 és 50 között érezhetően kisebb a gyorsulás, gondolom ekkor vált fel a variátor, de 50 után megint meglódul a járgány. Ennek ellenére fogyasztásban hozza a Kubotáktól elvárt 3-3,5 literes átlagot.
Felteszek már én is egy képet a járgányunkról, szerintem szép kis kocsi ez is. A Gold kivitelben sűrűküllős alufelnik, gyárilag sötétített oldalablakok, ezüst szinű gumicsíkok, és a karosszéria anyagából készült burkolattal ellátott ovális tükrök vannak. Sajnos a jubileumi modellekbe beépített elektromos napfénytetőt ebből a szériából kispórolták:((
Talán az egyhengeres LD315 ccm 250 kg körüli cabrio ehet 3 körül. Nekem más tipusom nem volt, nem tudok a fogyasztásról nyilatkozni, csak irígykedve olvasom a hirdetések alatt, mennyi jólbeállított moped van eladó. Az egyém e téren nem ilyen jó. Viszont megy, "nem kicsit, nagyon".
Azt ajánlom, próbálj ki 1 -2 mopedet, mielőtt az enyémet próbálod, hogy érezd a különbséget a menetteljesítményben. Nem kecsegtetlek 2 literes fogyasztással, ha 50 körül mész,kb 3.5 L ,egyébként 4 körül fogyaszt.
Szép kis kocsi! Már adagolom az asszonynak, hogy mennyire szükségünk van egy ilyenre. Sőt, erre! Sőt, nem is értem, hogy tudtunk eddig élni nélküle...:) De most komolyan.
Nem tudom mit követett el Bander Törökszentmiklóson és környékén, de érdekes cikkek jelennek meg arról a vidékről. Ott még mindig folyhat a háború. Én most találtam egy közel hónapos cikket (cikk). Van egy számomra érdekes rész: "a közlekedésfelügyelet műszaki engedélyt adott a robogóra". Ez elképzelhető?
Ha most vennék mopedet 850 alatt nem is nagyon találnék megfelelő állapotút. Valószínű azokra is lehetne fordítani néhány hetet és még egy csomó pénzt.