Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

öreglaca Creative Commons License 2003.05.08 0 0 72
OFF! Nálam gondosabb gazdát keresek Ascona C 1982 1.8 E automata cirkálómnak!
manta-z Creative Commons License 2003.05.08 0 0 71
Egy hasonlító adat:
Haverom Vectra A GT-vel C20NE motorral 214 a vége. Bár nem Ascona némi rokonság van a két autó között.
manta-z Creative Commons License 2003.05.08 0 0 70
Sziasztok!

Sztpeti:

Sajnos nem tudom mikor nyit, de példul a haveromnak egy puffanás után nem működött, Egy másiknak meg állandóan nyitva volt úgyhogy nem is tett jót a motornak hogy hideg olajjal járt. Én a TÁDÉ B Asconába most fogom betenni egy E Kadett GSI-nek az olajhűtőjét, de abban a pillanatban egy olajhőfokmérőt is beszerelek a verdába mert az a tuti ha látom, hogy mi történik menet közben. :-)

kzombi Creative Commons License 2003.05.08 0 0 69
Manta-z!

Csak simán besétálok a mozaik utcába a papirokkal , hogy átalakitési engedélyt kérek erre az autóra ,és minden szó nélkül elintézik ?,
Utána oda viszem az autót vizsgáztatni ahova csak akarom ?? De teneked 2.0 motor volt benne elötte is , ha nagyobbra akarom cserélni akkor is így müködik??

Ha netán már erre is volt válasz elnézést de egy kicsit szétszórt vagyok mostanában !!Teljesen lázba hoz ez a motormizéria!!

Előzmény: manta-z (25)
kzombi Creative Commons License 2003.05.08 0 0 68
Sztpeti!

A kadett gsi 88-as 2.0-as motorral mennyit bir végre menni?? Ha tudok egy ilyet szerezni akkor a váltót is érdemes átrakni ugye??
Nem akarom elkiabálni de van egy ilyen autó kilátásban!!
Már előre izgulok , milyen érzés lesz erősebb mocival tépni!!Mivel néha ha hosszabb távra megyek szoktam autópályán menni kifejezetten izgi lehet legyürni a drága autókat.
Valóban érdekes lenne látni az arcukat amikor meglátják hátul az 1.6 feliratot úgy 200 körül!!

Előzmény: Sztpeti (67)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.07 0 0 67
Hi!

Kzombi:

Az én mocimmal a végsebesség is megnövekedett, és a gyorsulás is eléggé vad :)
A futómüvem le lett 7cm-vel ültetve, és keményebb gátlókat is kapott.
Részemről egyszer mentem a géppel 202-vel, de itt még elég komolyat huzott, csak nem akartam tovább kinozni. A mostani futomüvel elviselhetőnek tünt a dolog... kifegve gondolom előjött volna a para :)
Ha jól emléxek, akkor 180-190 között tettem fel 5-be:)
Az elméleti végsebességem 230 körül mozog, a motor előző gazdája 224-et már ment, és azt mondta hogy ott még mászik felfelé valamit.
Abban egyetértek, hogy lehet meglepetéseket okozni :) Az utolsó meglepetteim: VW polt pd tdi, VW Golf Gti (nem tudm milyen motor, csak elölről láttam), Audi A4 2.6
Gondolom örülhetnek amikor otthagyom öket, és csak azt látják az autó hátulján hogy 1.6 S :))))

más: Szerencsétlenkedek, mert valami szaros csavar begurult az ülésem alá, és folyamatosan gurul ide-oda :> Idegesitő hangja van.
Kiszedtem az ülést, találtam egy zsák apróságot... mentem vele 1 km-t, és ujra hallom a zörgését :>
Holnap ismét üléskiszerelés várható, mert nagyon idegesit hogy nem tudok uralkodni fölötte.
megint más: manta z: Nem tudod véletlenül, hogy a gyári olajhütö termosztátja hány foknál enged át?
Ma nézegettem, hogy a hütöbe vezető egyik cső már forró volt, de a másik még hideg.
Tehát már valamit átengedett egy rövid időre, csak a hőmérsékletre lennék kiváncsi .

manta-z Creative Commons License 2003.05.07 0 0 66
Haj!

Nekem R25-ös váltóm van 3,44-es difiáttétellel. Az elméleti végsebesség 233km/h óra lenne 6000-es fordulatnál eddig azonban csak egyszer tudtam vele 196-al menni mert elfogyott az út. Még kicsit mászott volna fölfelé, de szerintem Asconában megfelelő váltóval tud 200 körül menni biztosan.

PeterX Creative Commons License 2003.05.07 0 0 65
kzombi!

Mint lentebb már írtam, '87-es Ascona 2.0i GT, gyárilag van C20NE motorral. A bontáson én is gondolkodom, mivel alkatrésznek valószínűleg jóval többet ér az autó mint egyben. :)

LP

Előzmény: kzombi (64)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 64
PeterX!

Milyen opelod van ?? Te is átraktad a motort v. gyárilag van ekkora motorod ?? Ha vetted hol szerezted a motort??
Nem tudsz egy ilyen motorú bbontásra váró autót??

Előzmény: PeterX (62)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 63
PeterX!

Milyen opelod van ?? Te is átraktad a motort v. gyárilag van ekkora motorod ??

Előzmény: PeterX (62)
PeterX Creative Commons License 2003.05.07 0 0 62
Hali!

Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de azért én is válaszolok. :))

Én gyári C20NE motorral, katalizátorral, GT váltóval 170 körül mentem max., motorikusan még ment volna, de szerintem nem erre van tervezve ez a kocsi. Szerintem a GT váltó miatt nagyon sokat pörög már ilyen tempónál, 5000 felettire emlékszem. Viszont egy alap Calibrát ahogy nézem simán le lehet nyomni vele, városi körülmények között. Volt már rá példa. :)

LP

Előzmény: kzombi (60)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 61
Hello !

Ha esetleg valaki tud valami jó vételt szolhatna!!
(persze motor ügyben)

Előzmény: Sztpeti (58)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 60
Sztpeti!

Mennyit megy az autó 2.0-ás motorral?? Többet tud menni végre mint az 1.6 -al ,vagy csak jobban gyorsul ?? Az első futómüvet is átcserélted ??
Rövid v. hosszú tartó fogja a lengőkart ??

Előzmény: Sztpeti (58)
kzombi Creative Commons License 2003.05.07 0 0 59
manta-z!

Olvastam a 40 hozzászolásodat ,de most rájöttem én mindíg a felfogatással néztem a motort nem pedig a nélkül.Most ,hogy mondod kezdem kapizsgálni ,hogy le lehet azt venni róla és a sajátomat rátenni.Néha nehéz felfogású vagyok!
Egyébbkénnt megvan az ascona szerelési,karbantartási könyve .Abbol szoktam ügyködni az autón!

Előzmény: manta-z (50)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 58
manta z

totál mind1 mit irnak, de belülről teljesen egyezik.
A fogaskerekek egytől egyig tizedmilliméterre azonosak.
Részemről hasonlót mondtam a szerelő srácnak akivel csináltam a váltót.
Erre azt válaszolta, hogy ő inkább a tolómérőnek hisz :)Na erre varrj gombot :)
Anyag is egyezik... akkor most mi van? :)

Azt mondták még nekem, hogy olyan lehetséges, hogy GT-ből van a váltó, és akkor előfordulhat hogy csak a váltóházban különbözik, a belseje f20. Ennek nem néztem utána, mert szerencsére a problémám megoldódott :)

Egyébként a táblázat nekem is megvan, azt hiszem az alapján nem egyezik valamelyik fokozat... de nálam meg egyezik. És gyárilag F16-nak készült a jelenlegi váltóm.
C20XE 196 Nm, de ezzel a váltóval nincs vele hézag.
Hosszu F16 szétesett pár km alatt... gondolom nem tetszett neki a motor :)

Jahm... felirtam, hogy F20-szal adott fokozat adott fordulatszámán mennyivel megy az autó.
Ezzel a váltóval ugyanannyival megy. :)
Érdekes tudom, de ez van. Csak abban reménykedek, hogy soha nem kell többet váltót szerelnem, mert -10év :)

Előzmény: manta-z (57)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 57
Egyébként a motoroldali nyomatéka 160Nm? Mert úgy tudom a C20XE 196Nm-t tud.
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 56
Háááát én úgy tudom az F20-nak rövidebb a 2-es 3-as fokozata viszont a difiáttételre nem emléxem. Ha nagyon érdekel a téma holnapra leírom neked az áttételeit.
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 55
jaja... nagyon megörvendeztettek, amikor az F20-nak nem volt felső felfogatása. :)
barkácsoltunk ideiglenesen, aztán belekerült hosszu F16.
Szétesett az 5.-je, és elkezdett kopogni :) elég volt hozzá 20 perc autózás :)
Aztán keritettem rövid F16-ot, ami 99%-ban egyezik az F20 fokozataival.
Állitolag ugye 160 Nm-t bir ki.
Szerelőnek gyanus volt,hogy a 2 váltó ugyanaz. Lemértük a fogaskerekeket, minden egyezett.
Nem mertem feltenni a gépre, mert féltem az is szétpereg.
A vége az lett,hogy elvittem a fogaskerekeket valamiféle keménységmérésre (Lehet hogy rosszul mondom) és megállapitották, hogy mind2 tutál ugyanabból az anyagból van.
Akkor most kérdezem én... mi is a különbség az F20, és az F16 között? Azon kivül, hogy F16-+ot felfogathatok fentről.
De nyomatékban meg ugyanazt kell tudnia. :)
Éljen a dolgok tulbonyolitása :)
Előzmény: manta-z (54)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 54
Opelék már abban az időben elkezdtek tanulni a japánoktól: 1 típusszám, ötféle kivitel. :-)))
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.06 0 0 53
Hi evribodri!

kzombi:

A motorfelfogatás egyezik, csak arra figyelj, hogy ha a roncsból váltóval együtt teszed át a mocit, akkor legyen felfogatási hely a váltóház tetején.
Kadettba és vectrába sok olyan f16 bekerült, aminek nem volt felső felfogatása.
F20 Detto.
Vagy marad az a megoldás, hogy hozzácsapod a saját váltódat, és már szalad is :)

Előzmény: kzombi (48)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 52
Ugrifules Nyul:

Igaz,igaz ezééé most már én is csak a két szememnek meg a sumpájszlinak és a vezérműszögmérőnek hiszek. :-)

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.06 0 0 51
manta-z
Ezek érdekes dolgok, én már néztem a neten és össze-vissza irogatnak...
:-)))
Előzmény: manta-z (49)
manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 50
kzombi:

Nézd meg bontókban, de a legjobb ha hirdetés újságban és a Bazárban keresel, illetve itt a fórumon. A Motorral és felfogatásával kapcsolatban olvasd el a (40.) hozzászólásomat, egyébként megegyezik, sőt a blokkon minden furat rajta van a keresztbe illetve a hoszzbeépítésre is. Ha viszont komplett autót vagy roncsot veszel abba úgy is benne van minden.

manta-z Creative Commons License 2003.05.06 0 0 49
Hi!

Ugrifules Nyul:

Köszi az infot időközben szereztem egy 18E motort (hengerfejet)ez az első injektoros (LE-jet) 1.8-as OHC motor amit Asconába tettek. Ez 115LE/5800rpm 158Nm/4600 9,5:1 a viszony. Ebben a szelepek ugyanakkorák mint a C20NE-ben viszont vastagabbak a szárai, a tengely gyárilag 292fok!!! A szívócsatornák kb 30%-al nagyobbak mint a 20NE-n és a pillangószelep "kéttorkú" egy kicsi és egy nagyobb összekapcsolva. A kicsi előbb nyit..... Én úgy tudtam a c20NE 272fokos gyárilag. Gondolom ha az 1.8-ét ráteszem a 2.0-ra akkor a nagyobb hengerűrtartalom miatt a nyomaték maximuma leesik olyan 4500-4600-as fordulatra. Egyébként van egy 20se motorom szétbontva és abban is a nagyobb "kompressziójú" dugó van, úgyhogy előbb utóbb biztos összefúrom egy 1.8-as blokkal. Egyébként még nem nagyon volt szerencsém 20SEH-hoz, de az egyik haverom azt mondta, hogy a hengerfej is más és a szívocső is mint a C20NE-n. Gondolom a 18E-re hasonlít.

kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 48
hello!

Már tudom milyen motort kéne betenni az autóba de , azt még nem árulta el senki ,
hogy a motortartó bakok is eggyeznek-e??
Illetve aki áttett már 2.0-ás motort a régi helyébe annak kellet-e modosítani a motorfelfüggesztésen??
Hol érdemes motor után nézni(autóval eggyütt)??

kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 47
Sztpeti!

Nem merem kicserélnni a kupakot , mert az előző motornál kicseréltem a kupakot és szétnyomta a hütöt.Persze a nyár kellős közepén az Árpádhídon.
Hol máshol tört el a hütö ,mint a gumicső felfogatásánál igy még javitani sem lehetett, újat kellet venni!utána máshol nyomta szét a rendszert ezért inkább úgy vagyok vele nem baj ha egy kis víz elfolyik de ne tegyen kárt a rendszerben.Olcsobb a vizet potolni mint állandóan a hütörendszerhez venni valamit.
Ha tudsz valamilyen roncsot írjál!!

Előzmény: Sztpeti (43)
kzombi Creative Commons License 2003.05.06 0 0 46
Manta-z!

Az F-16-os váltó van 1.6-2.0 ig minden motorhoz.Csak az áttételezése más egy kicsit a 2.0-ásnak .80 ezerért ajánlottak 1.8E motort komplett elktronikával és vezérléssel,de egy kicsit soknak találom.Ez is tud 115 le-t.De miután mondták ne nagyon foglalkozzak a furás-épitéssel utána kezdtem a 2.0 motoron gondolkodni.
Mindenki a C20NE motort emlegeti igy gondoltam megprobálkozom vele én is.Ezek gondolom azért ujabb motorok nem olyan öregek mint az enyém.Az 1.8E motorrral is az a baj ,hogy öreg 83-as.

Hol érdemes utánanézni , keresni autót bontásra??Ha esetleg tudsz valamit szólhatnál!!

Előzmény: manta-z (40)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 45
A széria C20NE-nél még nagyon bejött a KN betétszűrő+Bonrath Power Rohr kombináció

Eredmény: alul érehetően jobban húz, jobban megy emelkedőn is

Előzmény: kzombi (39)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 44
manta-z
Az 18SEH-ban azt hiszem 286-os tengely van gyárilag. Talán itt a himbák is megerősítettek, de nem tudom, meg kell nézni.
A C20NE-ben meg 258-as a tengely, értelemszerű, mit kell csinálni. :-)))
Utána a 18-asról csak a szivócsövet kell átrakni a C20NE-re, és a C20NE hengerfejet fel kell bővíteni, akkor lesz igazán jó. (Mert a 18-asnak ugyanis kisebbek a szelepei, azt nagyobb szívás átalakítani)
A C20NE és a C20SEH között a különbség az, hogy a SEH-nak a dugattyúján lévő horpadás sokkal kisebb, csak ezért nagyobb a kompressziója.

C20NE tuningolóknak alapmű, van csomó fotó, trükkök , hogy kell a szívócsatornát felbővíteni:
www.opel-kadett-gsi.de

Előzmény: manta-z (35)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.05 0 0 43
Hi mindeki!

kzombi:

Köszi a dicséretet, melóztam már vele egy keveset :)
Az 1.6 SH nekem is jobban melegedett a mostaninál.
Szerintem mindegyik ilyen... kapcsolgat a venti folyton. ne törődj vele, csak mindig müködjön a cooler:)
A hütőfolyadékot nem azért nyomja ki, mert rossz a qpak? Egyszer cseréltem hasonló probléma miatt. Vettem ujat 1000 forintért, és azóta nem jött ki 1 csepp sem rajta.
A tartályomba 2 vizcső ment 1.6 Sh ban. A mostaniba megy 3.
A motorcsere nem nagy kaland... ha olyat rakatsz bele ami létezett a tipusban, akkor nem kell tipusmódositási engedélyt kérned.
Igy olcsóbb valamivel.
A helyedben vennék egy roncsot, és kikapnám belőle a mocit.
Ez a legegyszerübb megoldás, mert egyébként nagy szívás az egész :)

Üdv!

Előzmény: kzombi (32)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!