Sziasztok! Jön a tavasz es kell négy új nyári gumi. Mivel a kocsival kapott kemezfeknikre ősszel új téligumi került arra gondoltam négy használt alufelnit szerzek és arra mennek a nyári papucsok.
Az lenne a kérdésem, biztonságosan milyen ET-vel lehet használni a Kaloson egy kommerszebb 6x14-es vagy 6x15-ös felnit? A lemezfelnim mérete 5x13 ET 45.
Meg kéne vizsgálni, hogy a nyomást megtarja e leállítás után az üzemanyagrendszer. Lehet a visszacsapó szelep ment tönkre /bár az nem valószínű/ vagy az oda csatlakoztatott flexibilis cső repedt el. Nálam ez volt a bibi.
Én várnék még a felső holtpont jeladó (főtengely helyzetérzékelő) cseréjével, mert az Opelommal úgy jártam, hogy hibásan írta ki a jelzést, és ráadásul hiába volt jó, mégsem felejtette el a hibát. Azért adta a hibajelzést, mert nehezen indult az is, pont a hűtővíz hőmérséklet jeladó volt rossz.
Én vettem egyet az Opelhoz, úgyhogy most van hozzá tartalék.
Mi volt a hibajelenség ami indokolta a cseréjét? Csak a MIL lámpa hibakódja, vagy valamit észleltél is? Általában hidegen beindul a motor ha rossz az érzékelő, és meleg motornál nem szokott működni.
Köszönöm a másik hozzászóló nevében is, ugyan ezzel a problémával írtam én is a topicba! Annyi fejlemény van, hogy reggel elmentem szerelőhöz, rádugtuk gépre és a holtponti jeladó cserére szorul....! ha ez lenne a jelenlegi legnagyobb gondom, már boldog is lennék...! de nem ez! sajnos ott is kellett maradnia a kocsinak, mert az odafelé úton a jobb első fékem befogott...és kb szénné égett :) :(
Úgyhogy új holtponti jeladó, tárcsa és betétek, valamint az abs jeladót is megnézi....! már előre fáj a dolog :( de ha kell az autó, kell az autó...nincs mit tenni! Egyébként azt mondta, hogy így hirtelen ránézésre rendben van!
Jah...meg még egy stabilizátor pálcát is kicserél...!
Valószínűleg a gátlónak a szára koppan. Ez több dolog miatt is lehet. Nekünk után gyártottnak rövidebb volt a tetején a menet....lényeg.... a tetején lévő alátét, meg nem tudom mi van rajta, lötyögött.
Azt szeretnèm tőletek megkèrdezni hogy mi kopoghat a 13 èves Daewoo Kalosom hátsó futóművènèl, főleg rossz úton. Apró ütèsszerű kopogó hang. Gondolok a lengèscsillapítóra mint hibaforrásra vagy a hátsó lengőkar szilentblokkjára. Szerintetek? A válaszokat előre is köszönöm!
A nehéz indulás azért is szokott lenni, mert a hűtővíz hőmérséklet jeladó elfáradt. Egy új kb. 2500-300 forintba kerül.
Helyileg a trafó alatt található. Egyszerű a cseréje.
Kipróbálhatod hogy ez-e a baj, úgy hogy megméred egy műszerrel az ellenállását a jeladónak,és helyette a csatlakozójába beledugsz egy trimmer potit, ami 100 ohmmal nagyobbra van állítva mint a jeladó ellenállása. Ha simán beindul, akkor a jeladód hibás, cserére szorul.
De durva....pont ez történik most az enyémmel is....füstöt (még) nem véltem felfedezni, de a nehéz indítás ugyan így megvan. Általában harmadszori indításra már jó és utána szuper minden. De az első indítás...1-2 mp és leáll a kocsi...másodszorra is általában...harmadszor pedig megy, ahogy kell! nem értem.....! neked mikor jelentkezett először a dolog? az enyém 1.2-es
Motorzajt legegyszerűbben drágább és jobb minőségű motorolaj adalékkal tudod csökkenteni, nagyon minimálisan, de észrevehetően. A másik költségesebb eljárás, az autó alvázának zajszigetelése bitumenes szigetelő lapokkal. Ez esetben ki kell belezni rendesen a verdát a műszerfal aljáig.
A másik kérdésem pont erre vonatkozott volna, hogy 100 feletti tempónál már igencsak fel kell hangosítani a rádiót, és hosszú úton csak jobb lenne csendesebb motorzaj. Persze, tudom, hogy ez a több milliós autók területe már, de mégis van valami módszer az utastérbe kerülő zaj csökkentésére? Gondolok pl. motorháztető belső felének és egyéb kritikus helyeknek valamilyen anyaggal bevonására, stb.
A lambda szonda hidegen nem szól közbe, épp ezért van "fűtés" benne. Az egr....nem tudom, max akkor ha nyitva ragadt meg.....
Nekem tdi-n hol így-hol úgy akadt meg, de nem vettem semmi különlegeset észre, de az más világ teljes mértékben.
Nem okoskodás, csupán ötlet/tipp. Nem tudom hogy reagálna rá, de egy dugózást rakni alá, ha lehet, és úgy megnézni hogy indul.
Olaj fogyasztást nem mondanám annyira megszokottnak. Több mint 13 éve családban van, egyszer nem kellett rá önteni két olajcsere közt, pedig egyszer-kétszer közel 15e-et ment két csere közt.
Üdv. Egyértelmű EGR szelep hiba. Ugyan eu volt a szitu nálam is. Sokáig halogattam a cseréjét, és végül indításnál fehéren füsölt, főleg ha állt két három napot. Ne halogasd a cserét, mert miután kicseréltem rá pár nap lefolyása alatt kiment a kopogás érzékelő, vezérmű tengely jeladó, főtengely jeladó.