Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Davei Creative Commons License 2017.04.02 0 0 52683

Sziasztok!

 

Le szeretnénk cserélni jelenlegi családi autónkat. Mindenképpen egy nagy szedán kellene. Elsősorban városi használatra, valamint napi 2x15 km megtételére városon kívül+ nyaralás stb, tehát nem menne sokat az autó. A legjobb választás egy szívó benzines lenne de már nagyon sokat keresgéltem és sajnos ilyen nincsen, legalábbis olyan ami megfelelne a kritériumoknak. Emiatt tehát kénytelenek leszünk turbós autót venni. A superb-t kezdem el nézegetni pár hete, nagyon megtetszett, 2012-2013 körüli autóról lenne szó. A kérdésem a következő: milyen motorral célszerű venni? Mivel viszonylag kis távokra lenne használva (a város egy kisvárost jelent, és kb 2-3 km-t naponta) nyilván a benzines lenne ésszerű azonban félek ezektől a tsi motoroktól. Olvastam róluk rosszakat és ezek után már inkább a 2.0 turbódízel felé hajlok. Ha esetleg ilyet veszünk mik a teendők? Sose volt még dízeles autónk, azt olvastam hogy hosszabb utazás után leállítás előtt járatni kell kicsit a motort alapjáraton , hogy a turbó kicsit lehűljön. Ezen kívül van valami szűrő a kipufogórendszerben ha jól tudom, és ezt ki kell tisztítani időközönként olyan módon hogy hosszab ideig kell használni az autót hogy felmelegedjen a rendszer és kiégjen a "kosz". Ezt milyen gyakran kell megtenni kb. és mennyi ideig kell menni vele? Bocsánat a nagyon amatőr kérdésekért, de ahogy már írtam teljesen kezdő vagyok a témában.

A válaszokat előre köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2017.03.27 0 0 52682

sziasztok 2012-es superb-hez valakinek gyári szőnyeg garnitura?Kombi volt az autó de eladásra került,a szőnyegek meg megmaradtak.6000ft-ért valakinrk kompletten?Budapesti vagyok tel:06209976900 viberen is elérsz

409 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 52681

 

 Hááát, leginkább PD hidrót. :P :)  Arról ismerszik, hogy 038 109 309 A, vagy C* a cikkszáma. Az a lényege, hogy a többivel szemben ez rugalmas feltöltött állapotban is. ~0.4mm-t rugózik, mert a PDelem működtetésekor a veztengely rugalmasan deformálódik. Ezt kell kiegyenlítenie, hogy a szelepek biztosan zárva maradjanak. Sajnos sok a gagyi gyártmány amit szívbaj nélkül árulnak ezen a cikkszámon is.

 

 * az A gyártása megszűnt, helyettesítője a C.

Előzmény: Sunny65 (52678)
409 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 52680

Nem lesz egyszerű ilyet találni, de ha nem adott ki csúnya hangokat, akkor megeshet, hogy javítható.

Nem ritka hibájuk, hogy az alábbi csavar eltörik és akkor szétugrik a kapcsolószerkezet.

Előzmény: Burcsa01 (52677)
Gpfanatic. Creative Commons License 2017.03.14 0 0 52679

Ha nincs baja dehogy piszkálom, pont azt akarom, hogy rendben legyen és azért érdeklődök itt, mert kissé megváltozott a hangja. Persze még az is lehet, hogy természetes kopás, de a szerelők akik látták nem nagyon foglalkoznak vele és igazából mivel nem hallotta régen ezért nem is nagyon hallja a különbséget!

Természetesen szó sincs otthoni "gányolásról".....

Előzmény: 409 (52675)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 52678

Milyen hidrót kell venni a PD-be és mi a különbség egy nem PD-be való között?

Előzmény: 409 (52675)
Burcsa01 Creative Commons License 2017.03.14 0 0 52677

elvileg ma kapok váltókódot,mentem haza külföldről,és szépen elhagyra a sebességeket,én mint laikus kuplungra gyanakodtam,de mikor letettük a szerelőnél egyből mondta hohy váltó.nem vedz semilyen sebességet.

409 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52676

 

 Váltókód nélkül nem lesz egyszerű. Mi a baja? Kirágta a nyelestengely csapágyházát?

Előzmény: Burcsa01 (52674)
409 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52675

"Most, hogy nézem a hidrotőke 2-3e ft-os tétel/db"

 

Csodálkoznék, ha ennyiért PD-be való hidrót lehetne venni. Persze a kereskedő megesküszik rá, hogy abba való, mert a fizikai méretei valóban azonosak más motorokéval, csak éppen a működése nagyon nem jó a PD-hez. Szorozd meg azt az árat alsóhangon 3-mal. Szerintem legjobb lenne nem piszkálni azt a szegény motort.

Előzmény: Gpfanatic. (52669)
Burcsa01 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52674

Manuális 6 gangos

skt15 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52673

DSG-t?

Előzmény: Burcsa01 (52672)
Burcsa01 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52672

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.2011 superbhez keresek váltót,merrr induljak, tud valaki segíteni esetleg?

2.0. 103 kw. Előre is köszönöm

Sunny65 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52671

"egy kompresszió mérés" + egy nyomásveszteség mérést

Előzmény: Sunny65 (52670)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52670

Igazából én csak műkedvelő vagyok és az említett dolgok jutottak eszembe, vannak itt a fórumon hivatásos kollégák ők biztosan tudnak valami tanácsot adni.

( PD elemnél nem mechanikus zajra gondoltam, hanem befecskendezési problémákra, bár lehet, hogy hülyeség.:-)

A vezérműtengely megnézése, ha szükséges akkor csere és a hidrotőkék cseréje, nem hatalmas költség. A PD elemeket bevizsgáltani sem nagy kiadás és pl. egy kompresszió mérés, olajnyomás mérés.

Ezután már azért több minden kiderülne.

Előzmény: Gpfanatic. (52669)
Gpfanatic. Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52669

Most, hogy nézem a hidrotőke 2-3e ft-os tétel/db ezeket érdemes cseréltetni időnként? Okozhat problémát? Nyilván a pd elem drágább, ebből felújítás vagy csere javasolt inkább?

Mivel az autó 9 éve hibátlan így továbbra is szeretném ha teljesen rendben lenne!

Előzmény: Gpfanatic. (52668)
Gpfanatic. Creative Commons License 2017.03.13 0 0 52668

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat! A motorburkolat rendben van, mindent átnéztem, volt már, hogy a turbó melletti hővédő pajzs zörgött, ilyeneket meg szoktam találni...

A hidrotőkék és a pd elemek viszont elképzelhetőek, ezeket hogyan tudnám kiszűrni? Szoftveresen ezekre rá lehet nézni? A szerelő nem nagyon hall semmit, de mivel már lassan 9 éve használom én viszont igen.

A vezérlés minden feszítővel volt természetesen időben cserélve és nem olyan jellegűnek hallom valamint még csak fél távnál van futásban.

Ha az segít melegen is hallom, főleg alacsony sebességnél és csak 1500-2000 fordulat körül. Itt kicsit csattogósabb lett a hangja, de nem vészes mechanikai hangra kell gondolni persze..

Előzmény: Sunny65 (52664)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 52667

Ha az lenne azt legalább könnyen kiszűrheti.

Előzmény: TraguAre (52666)
TraguAre Creative Commons License 2017.03.11 0 0 52666

Motorburkolat.

Előzmény: Sunny65 (52665)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 52665

Vagy a vezérlést kéne cserélni? Vezérműtengely, tőkék szíj, feszítő stb...

 

Ezek jutottak eszembe.:-)

Előzmény: Gpfanatic. (52662)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 52664

Vagy a pd elemek már kopottabbak?

 

Előzmény: Gpfanatic. (52662)
Sunny65 Creative Commons License 2017.03.11 0 0 52663

Esetleg hidrotőkék?

Előzmény: Gpfanatic. (52662)
Gpfanatic. Creative Commons License 2017.03.10 0 0 52662

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, hogy szerintetek az normális jelenség-e vagy okozhat-e problémát, hogy 1.9 PDTDI 131 LE AWX kódú motor mostanában 1500-2000 fordulat között kissé hangosabb lett.

Kicsit kerepelőbb lett a hangja, szerelő szerint ne foglalkozzak vele, de szeretem, ha rendben van az autó! És biztosra akarok menni...

Olajcsere  után kissé csendesebb, de a kissé ércesebb hang megmaradt. Hibakód nincs, de alacsony sebességnél 1-2 fokozatban én eléggé hallom ezt a hangot, ami régebben nem volt meg.

Az autó 9 éve nálam van, tehát nem az van, hogy a dízel hanggal keverem...

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

zida Creative Commons License 2017.03.10 0 0 52661

Nem tudom mennyire segít közelebb kerülni a probléma megoldásához, de az én autómon sem kell lenyomni semmit, simán csak jobbra lent van a hátramenet.

AVB motor, GFL váltó. Cserébe viszont nem lehet felhúzni.

Előzmény: Vikesz69 (52657)
Senye Creative Commons License 2017.03.09 0 0 52660

Hi!

 

Continental Contiecocontact 5, 215/55R17-es új nyári gumi szalonautóról leszedve, 4db 3 áráért eladó130.000Ft . Az ár irányár, alkudni lehet. sziki1@freemail.hu

 

Üdv!!

Sunny65 Creative Commons License 2017.03.09 0 0 52659

Szia Vikesz!

 

Az én váltóm is olyan, hogy nem kell semmit csinálni a karral, jobbra ki és hátra az "ötödikkel szemben."

Nem tudom a váltókódot, de AWX 131 LE motorhoz van az 5 sebességes váltó.

Előzmény: Vikesz69 (52657)
409 Creative Commons License 2017.03.08 0 0 52658

 

 Talán az a baj, hogy fel lehet húzni.

Előzmény: Vikesz69 (52657)
Vikesz69 Creative Commons License 2017.03.07 0 0 52657

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

A kis járgányom egy 1.9 PD TDi Superb 2005ből, ötfokozatú manuális (GGB kódu) váltóval.

A problémám az lenne hogy a hátrameneti fokozathoz nem kell lenyomni a váltókart mert teljesen lent van, de fel lehet húzni csak visszaesik, gondolom nem így találták ki gyárilag. Az összes fokozat hiba nélkül kapcsolható, viszont engem ez nagyon zavar, mert biztos nem így kéne hogy működjön. Valakinek van hasonló problémája? Vagy ha volt akkor azt hogy orvosoltátok? Az alkatrész adatbázisban nem látok rugót a váltókaron/kulisszában egyáltalán. Lehet hozzá kapni felújító készletet, a persellyel, gömbcsappal, csészével, alátétekkel, seegergyűrűvel együtt, de nem vagyok benne biztos hogy ez segít a problémán, nyilván javul valamelyest, de a gond ezzel még nem oldódik meg. A váltó rudazat útját is sikerült beállítani rendesen, de nem lettem vele előrébb a probléma megoldásában. Az érdekes az, hogy magam újítottam fel a kocsit (vezérlés, futómű, hengerfej, fékek stb.), de ebben el akadtam és nem tudom, hogy innen hova merre...

Minden segítséget szívesen fogadok és köszönöm!

 

Szép napot!

Üdv Vikesz! 

napoli008 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 52656

Donibcsi

409

 

Ők a te embereid!

Előzmény: JEMI229 (52655)
JEMI229 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 52655

Szervusz napoli008!

 

Ott a pont. :)

Budapest.

 

Köszönöm!

napoli008 Creative Commons License 2017.03.02 0 0 52654

Én tudok!

Nem tudjuk merre tanyázol kis hazánkban, nem mondom meg hol tudok :)

Előzmény: JEMI229 (52653)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!