Ezt reggel én is láttam. Viszont Cinkotán meg dél körül találkoztam egy másik MX vonattal, akkor hozta éppen a Bobó az Örs Vezér tere felől. Ami érdekes volt benne: úgy vontatták, hogy a hátsó áramszedő fent volt. Ez miért kell?
"Az kizárt.Ahol lehetőség van arra,hogy Szergelyt fotóz és hévet is látsz a Ráckevei vonalon,ott max. elcsorgott a 949-es. A suhanás fogalmát csak Tokióban ismerik..."
Akkor így mondom eldöcögött a 949-es míg Szergejt fotóztam:-)
Az kizárt.Ahol lehetőség van arra,hogy Szergelyt fotóz és hévet is látsz a Ráckevei vonalon,ott max. elcsorgott a 949-es. A suhanás fogalmát csak Tokióban ismerik...
:-)
Bálint!
Mindig így van ez.De pár hét és tipp-topp.Reméljük!
Annó az első önnáló szolimon én is kifogtam egy főműhelyes vonatot és már az első kanyarban ontotta a füstöt magábol.(Még szerencse,hogy a vezetett motorkocsi volt...A kocsilekapcsoló legalább jól működött.)
Kritizálni viszont egyáltalán nem szeretnék,biztos nagyon nehéz dolog összerakni egy csavarokra szedett monstrumot...
konkrétan a forgovázat nem tapogattam végig (szerintem le van festve) de a következö vizsgálatkor megteszem,és beszámolok a tapasztalataimrol.Üdv a Rv-i ksz-böl.
Most, hogy így mondod, mintha tényleg láttalak volna én is téged, de a sok arc között és a már említett probléma oka is elfoglalt egy kicsit, nem voltam benne biztos én sem.
Ha jól emlékszem, akkor lehetett is köztünk pár méternyi távolság, de te ezt biztosan jobban tudod, mint én!
Bocsi, sorry, Entschuldigung, hogy nem vettelek jobban észre téged!:-(((
/Amúgy így könnyű kitalálni a találós kérdésem!:-)))/
"Konkrétan a 15:51-es és a 15:57-es, ezek helyett jött kb. 16:03-kor, hogy az említett időpontok melyik megállóhoz tartoznak, na az maradjon egy kis találós kérdés!:-)))"
Kaszásdűlő mh, páratlan oldal. Akkor jól láttalak...
Sajnos azt nem tudom megmondani,hogy mi történhetett,de nem hiszem,hogy bárkit is megbántottál volna az észrevételeddel.Sőt!Tényleg szépek,modernek az új utastájékoztatók és monitorok,de gondolom nem kevés jó magyar forint beleölése után elvárható követelmény,hogy az álltalad említett apróságokat,hiányosságokat korigálják...
Tegnap délután, amikor dolgomra igyekeztem igen nagy "HÉV-vel", szóval ekkor kimaradt két zöld hernyó!
Konkrétan a 15:51-es és a 15:57-es, ezek helyett jött kb. 16:03-kor, hogy az említett időpontok melyik megállóhoz tartoznak, na az maradjon egy kis találós kérdés!:-)))
Szóval, csak furdal a kiváncsiság, hogy mi is történt ekkor?
Aki segítséggel szolgál nekem, annak előre is hálás köszönet!:-)))
Amúgy az új utastájékoztatón, szerény véleményem szerint, főleg ilyen esetekben, van még mit javítani, mert autómatikosan léptetett tovább a köv. vonatra, mikor még az előző, sőt a kettővel az előtti HÉV sem ment még el!
Illetve, ha jól emlékszem, akkor valaki említette volt, itt a fórumon, hogy mutatja, majd azt is, hogy az éppen érkező szerelvény kis- illetve nagy egységként fog-e érkezni!
Remélem, ez utóbbi két mondatommal, az új utastájékoztatóval kapcsolatban, nem bántottam meg senkit, ha mégis, akkor elnézést kérek érte!:-(((
Csak gondoltam, kinyílvánítom má én is az észrevételeimet, illetve az ember csak a hibáiból tanul, ugyebár!
Kíváncsi lennék,hogy aki a retekbe túrva, sokszor majdnem nulla alkatrészellátással csinálja a járműveket, legyen az HÉV, troli, villamos akármi... , vajon az is 150%-os prémiumot fog kapni a munkájáért??? Aligha...
Ez most azt jelenti, hogy lesz fűtés Haraszti után és Tökölig mennek a vonatok, amit eddig csak Gyártelepig közlekedtek? Vagy csak valami éppen kész, és aztán még hónapokig várjuk a csodát? Mostanság lehetőségem volt összehasonlítani a BKV buszait (23, 66) és a HÉV-et. Az derült ki, hogy melegebb van a HÉV-en, ami télen nem hátrány, és tisztább is. Szívesebben járok azzal, mint a reggelente kiszámíthatatlan 66-ossal.
Valóban a negatív visszavezetések javításra kerültek -1 hónap után- igen:)! Tegnap este 22:24-kor a soros léptetés le lett mondva. A mai napon pedig a pályabejárást követően átadásra került a korábban vágányzár alá vett szakasz. Mindez egy hónapba telt. Gratulálunk, gratulálunk, gratulálunk üzemtakarékosság:). Összegezve az előbbieket a vonal ismét visszatért a dec.17 előtti állapotához. A lassújel továbbra is érvényben van.
Az egyik társszolgálat szerint a rossz visszavezetés el is hordja a vasat a külsőtéri cuccokból, de még a közel lévő felüjárókból, hidakból csövekből is.
Szevasztok! Az Sg-s gépházzal előreláthatólag márciusig várnotok kell. A vezetéket az elmúlt időszakban ismét lopni próbálták Sg-Dh között, majdnem vágányzár lett belőle. A geokat meg anyaghiány miatt még nem pótolták így továbbra is lassúmenet. Hajrá!!!
Ráférne egy kis korszerűsítés az egyvágányra is. Gépház-fejlesztés, Inselsaintmartin-Inselneudorfnál visszaalakítani az állomást (még egy kereszt csúcsidőben), stb. Kinn rendszeresen alacsony a feszkó, ha nagyegységek mászkálnak, pláne most, hogy a (sosekészülel) szigethalmi cucc is kipurcant, tököl fele meg kéne csinálni a visszavezetést (állítólag amiatt ment ki).
Kérdés,hogy a statikusok mennyire viselik el ezt az alacsony feszültséget! (arról már nem is beszélek,hogy ekkora feszültségesésnél a légsűrítő működése is lassúbbá válik,ami egy kevésbé jól beállított nyomásőrrel,vagy egy lefagyással igazi és látványos fekvemaradást képes prezentálni!)
Tudod én soha nem mondtam magamról, hogy mindent tudok és mindenről megmondom a frankót... Azt hiszed, értesz ahhoz, amit csinálsz és már többször írtál ide hülyeséget! Azt hiszed, mert tudod, melyik gépház van alapban, abból tudni fogod azt is, hogy mennyi fesz van a felsővezetékben bizonyos szakaszon, a szar visszavezetéseddel együtt...
De nem fogom kigyűjteni neked. Vagy rájössz magadtól, vagy nem, nem érdekel!
"Vagy méginkább, hogy olyan járműveket vásárolunk, (...)"
Neeem, most buszt veszünk. 60 alacsonypadlós használtat. A szaki megindokolta a telefonba: azért, mert a régiek már öregek, és az 1400 buszból túl sok a 260-as, 280-as.
Majd felvetem neki, hogy a hév egységek túl nagy része MIX, MX és MX/A, kéne venni pár használt kisegységet. :-)))
Vagy méginkább, hogy olyan járműveket vásárolunk, amelyek úgy vannak megtervezve, hogy közlekedni is tudjanak is a MÁV hálózatán, nem maradnak lépten-nyomon fekve, korlátanul képesek azonos sorozaton belül a többesvezérlésre, röviden használhatóak...
Cinkota 3. vágány, össze van fogva a kocsiszínnel... Amikor Te mentél arra, a kocsiszín "tele" volt vonattal ( légsűrítő + fűtés ). Téli időszakban előfordul az általad említett jelenség.
Én jan 5-én vettem ezt észre először, igaz hogy előtte dec 22-én vezettem, és akkor még nem volt ilyen probléma. Most hiába sönt3, a páratlan gödöllőivel nem lehet a harmadikon a szakaszig belenyomni a 60-at, persze ez sincs mindig így:)
Köszönjük! A tükrőt legalább elvitték! :-)) Tényleg elég zavaró volt, hogy hetekig így közlekedtünk... De vannak más gondok is, mint a törött tükör. A járművek koszosak (tudom, tél van), de ez nem megoldás, hogy a jármű szélvédője is és visszapillantó tükre is olyan koszos, hogy zavaró vezetés közben. És ezt is látják szerintem az utasok. (más kérdés, hogy szerintem nem is törödnek vele) Más: az új utastájékoztatóról annyit, hogy egy rész nem is müködik. Batthyány téren meg az egyik kijelzőn pörgött a vágányszám. Tehát a Békásmegyeri vonat 8 óra körül 0-9. vágányokról indult... Valaki letudná írni mennyibe került ez a sz*r?
Nem tudom,hogy kik és miért tagadják,de ne bizonytalanítsanak el!
Példa értékű jelenség:Szigetcsép.Keresztnél akár 600V-ig is leeshetett a vonalfesz,ebből pedig nehéz 7-800-as motoráramot kreálni.(Nulfesz.áthidalás nélkűl lehet,hogy meg sem mozdúlna...)
Szóval maradva a Csépi példánál,ha Csépen állsz és az ellenvonatot várod,a feszmérődön látod,hogy az ellenvonat,hogy gyorsít,mennyit esik a felsővezeték fesz. az adott szakaszban.
Azt ugyan nem tudom,hogy ez napjainkban mennyire reális,de egy ráckevei kolega biztos naprakészebb...
Megközelítő számításokkal, és a motoráram mérő műszer adatai alapján egy áramszedőn (feltéve ha az adott kisegységben vagy nagyegységben egységenként csak egy áramszedő van fent) kb 1200-1400A +fűtésáram (ami szerintem 200-300A-nél nem lehet reősebb) áramerősség folyik át egy erőteljesebb gyorsításkor, amelyet sönt 3 fokozatban vesz fel. Megjegyezném ez rengeteg mindentől függ, és szinte két ugyan olyan áramfelvételt produkálni szinte lehetetlen. Csak hogy néhányat említsek: (bár ezt sokan tagadják) bizonyos helyeken nem mindegy hogy az adott tápszakaszban hány egység tartózkodik, és azok milyen műveletet hajtanak végre. Nem mindegy, hogy az adott vonalon melyik tápszakaszban mérünk. Nem mindegy, hogy kis, vagy nagy egységről van-e szó. Nem mindegy, hogy a vonaton mennyien tartózkodnak. Nem mindegy, hogy a pálya tapadása milyen. Nem mindegy, hogy a felsővezeték és az ármaszedő érintkezése milyen. Azért azt is megjegyezném, hogy ahhoz hogy a motorárammérő 800A-t mutasson, igen elvetemült vezetéstechnikát kell alkalmazni, és én nem hiszem, hogy egy utasokkal teli szerelvénnyel lehet ilyet produkálni, bár ez nem azt jelenti hogy nem. (nekem még 700 fölé nem igen sikerült mennem:)
Ha már áram, akkor nekem is lenne egy kérdésem: Hozzáértő embertől kérdezném, hogy történt-e valami átkapcsolás a cinkotai állomási betápnál, mert gyorsításkor gyakran visszaesik 700-800V-ra a felsővezeték feszkó? Eddig ez nem volt jellemző.
Két érintett helyről hallottam az Usgyi bukásáról, egy nappal a próbamenetek után. Azonban ha terveznek az Usgyival, akkor biztos félreértettem valamit. Nyáron kiderül.
Már több mint egy hónapja Árpád hid mh.-en kitőrték a nagy tükröt.Van egy telefonszám,amit a dp.-k előbb lelkesen,majd kedvetlenűl,most már abszolút NEM hivnak,mert feleslegesen értesitik a megfelelő illetékest az nem intézkedik a cseréről.Csak, hogy!Ha vki megnézi ezt az omniózus helyet másra is felfigyelhet!A nagy kontrasztra.Az előtérben ott a csorba-egykor jobb napokat látott tükörmaradvány-a háttérben pedig a megalomán ötlettől felszerelt PLAZMA kijelző!Halandó ember erre mit mond?Van pénz többszázezer ft-os tv-kre de nincs pár tizezer tükőrre?A dolog pikantériája még az is,hogy TÖBB NAPBA tellett mire az ü.szilánkokat összesöpőrték a peronról!!Most a figyelmes szemlélő mit láthat?Egy keretet amiben még mindig oriási üvegcserepek/tőrök figyegnek.Tegyük fel,ha vki neki megy az oszlopnak,vagy nekidől és a nyakába hullik egy-két tükőr darab és összevágja az illetőt...KI LESZ A FELELŐS???Majd kezdődik az egymásra mutogatás,régóta tartó baráti/rokoni kapcsolatok szakadnak meg,a mutyi brigád öszeveszik majd meg lesz a felelős "x" segédmunkás személyében?Ugyan már!Van amikor kötelező intézkedni és még "apuci"sem fog megharagudni. De lenne egy ötletünk! Bárkinek akinek van felesleges pipere vagy borotválkozó tükre kűldje el valamelyik állomásra és ha megfelelő számban összegyűlik,méretre vágjuk,majd beragasztjuk a nevezetes keretbe!Ki tudja!?Lehet,hogy még a médiába is bekerülünk az újra hasznositó ötletünkkel.(úgy se divat ma már az egybe tükör). Más megoldás is lenne: körbe kell keriteni ezt az oszlopot kiirni rá(no nem azt,hogy "Figyelje a Menetrendet")"Balestveszély!!!" Szóval a látszatra adni kell,de ha az már LÁTSZIK akkor hiába minden.
Köszi! Gondoltam, mert a hangjuk és oldalról a kinézetük is ugyanaz. Imádok a Mixákon utazni. Képes vagyok majdnem minden nap 1 megállóra fellszállni rájuk hazafelé. :))
A vontatómotor — asszem — egy külső gerjesztésű egyenáramú motor, tehát több tekercs mágneses tere hatol egymásba.
Mivel árammal átjárt tekercsek vannak, amik erősítik, hol gyengítik egymás mágneses terét, lesz indukált feszültség is (és ennek hiányában ég le az álló forgórészű, ám gerjesztett villanymotor), ezért lesz egy, az induktivitásoktól is függő áram- és feszültségösszetevő a teljes főáramköri rendszerben.
Laikusként: egy vontatómotor 550 V-os kapocsfeszültséget szokott szeretni, forgóvázanként kettő került beépítésre, ezek állandóan sorba vannak kötve egymással. Induláskor a két forgóváz összesen négy motorját kötöd össze tisztán soros kapcsolásba kontaktorokkal, párhuzamos kapcsolás pedig tulajdonképpen "csak" soros-párhuzamos. Ekkor egy forgóvázra a felsővezeték-feszültség kerül, ennek névleges értéke 1100 V egyenáram.
Egy MX/A kisegység áll egy db., két áramszedővel felszerelt pótkocsiból (üzemszerűen egy szedő van fent kisegységenként) és annak két végén két motorkocsiból, tehát egy áramszedő palettára 8 vontatómotor dolgozik (a Scharfenberg Kuplungon nem megy át nagyfeszültség a kisegységek között). Szükség esetén lehetőség van két felengedett áramszedővel közlekedni, pl. jeges munkavezeték esetén, ekkor nyilván a primer áram megoszlik a két érintkezési felület között.
Pontos értékeket csak bentről tudnék írni, de nagyságrendileg ha jól emlékszem a segédüzem (max) 150A, a motoráram max ~800A (mérés alapján a maximumot a soros párhuzamos váltáskor veszi fel - de szerintem söntön méréskor nem mentek :D).
A motoráram nagysága nagyban függ a vezetési stílustól illetve az utazók számától.
Érdekességnek megjegyzem, hogy a vezetőállásban lévő motoráram mérő műszer szerintem nem a valós értékeket méri (legalábbis összehasonlítva az áramátalakító műszereivel mértel, illetve voltak söntön mérések próbavonatnál).
A motoráramot sem tudod? Abból azért közelítőleg lehetne számolni, nem? Hány motor jut egy áramszedőre? Milyen fogyasztók vannak még és ezeknek vajon milyen az aránya a motor áramfelvételéhez viszonyaítva?
mekkora áram folyik az áramszedőn egy tisztességes gyorsításkor? Mekkora ugyanekkor a motoráram? Ezek a járművek még ellenállás sorbakapcsolásával indulnak?
Szorri hogy readonly-ként beleírok: vmikor kb. reggel 7 óra környékén vala egy csatt a Zsófialiget megálló és Kerepes állomás között félúton található vasúti átjáróban, a MOL-kútnál; ahol egy, az átjáróban lerobbant autót elcsapott a vonat. Itt Szilason 30-50 m látótávolság volt a köd miatt, gondolom Zsófián is annyi. Cirka 3/4 - 1 órás üzemszünet volt, utána Pest fele csak fakanállal ill. markológéppel lehetett utasokat felpréselni a szerelvényekre. A 9 óra körüli, Örs irányú járatokon is érződött befele a kimaradás, a szokottnál jóval nagyobb utasforgalom vala.
Érdekes amit írsz, mert a próbameneten résztvevők nem ezt állapították meg, és azóta talán itt hangzott el először. "Hivatalosan" mindkét jármű alkalmasnak találtatott és ez alapján terveznek.
Úgy emlékszem az ellenívekkel volt baja. Más esettel kapcsolatban ugyan, de a Vasútgépészet írt egy hosszabb cikket az Ugysi ellenívvel való problémáiról.
Tudtommal Aquincum elágazás — korábban 48-XI-200-1:9 és 48-XIII-192-1:9 rendszerű kitérőket — B.54-XI-200-1:9 zárnyelves kitérőkre cserélték, amikor átépítették az egész szolgálati helyet.
Margit híd felszínen pedig szintén hasonló cserék történtek, ott sincs már 48 kilós kitérő. Óbuda-Batthyány tér szakaszon a felszínen tudtommal nincsenek H1-H6 rendszerű kitérők.
Ezek a kitérők a gyöngyösi VAMAV kitérőgyárban készültek.
A fentiek okán nehéz elképzelni, hogy mi okozza a szorulást, ha a nagyvasút pályáján gond nélkül el tud gurulni.
Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy annyira (félre)kopott volna a kitérő ennyi idő alatt, hogy megszoruljon a járgány, az eltérő üzemeltetési előírások miatt.
A dologhoz hozzátartozik, hogy a K-Ny metró felújítása során valami eltérés volt a szabványtól. Most az vagy a csúcssínnyitás (nem a szabványos 170 mm), vagy a Sperolock állítóműnél valami eltérés, vagy a zárszerkezet-megoldásban mutatkozott. Majd utánakérdezek.
Én úgy tudom, az a bizonyos éjszakai esemény inkább azt hivatott kideríteni, hogy miként viselkednek a járművek a HÉV-es váltókon. A menetek során a Desiro megfelelt a részleteiben általam nem ismert követelményeknek, az Usgyi viszont megbukott (állítólag egyes váltókon szorult).
Üdvözlet! Be kell férnie az egész szerelvénynek a peron mellé? Mert, ha jól számoltam akkor a hármas szerelvény utolsó ajtaja az elejétől kb. 106m-re van ekkor pedig minden ajtó peron mellett van, még,ha a vonat túl is ér rajta. Vagy nem jól számoltam? Igy pedig bárhová be kell hogy férjen az előbbi peronméretek alapján.
Vagy a tripla motorvonat vége Óbudán leakad, és dupla egység meg Margit híd felszínig. Az onnan időközben visszafelé tartó vonatra pedig rázár az óbudai egység. :-)
Vagy a tripla motorvonat vége Óbudán leakad, és dupla egység meg Margit híd felszínig. Az onnan időközben visszafelé tartó vonatra pedig rázár az óbudai egység. :-)
A végén megint ott fogunk tartani, hogy lesz kocsivizsgáló Margit híd felszínen. :-)
Tényleg: az aktív zárjelző nem szokta zavarni a tengelyszámlálókat? :-)))
"Persze a pontos közlekedés alapfeltétel, mert a »majdcsak ideér valamikor« szemlélettel nemnagyon lehet egy sűrű 5-6 perces rendszerbe becsatlakozni."
Ez az egyik bajom nekem is: egyik vonal sem rendelkezik olyan zavarfeloldó képességgel, ami biztosítaná a gond nélküli visszazökkenést a kihírdetett menetrendbe, ilyen jellegű közlekedésnél. A Hévnél én a kis kapacitású vonatindító állomásokban (2-3 vágányok), illetve Aq és Margit híd felszín erre a pörgésre egyáltalán nem alkalmas vágányhálózatában, valamint a viszonylag kis fordulóidőben látom ezt, a nagyvasútnál pedig az egyvágányú pálya és azok hátrányai fognak előjönni: az Óbudáról késve induló páros Aq-ban késve haladó páratlant fog visszaadni.
Batyin, Békáson viszont nem nagyon lehet növelni a tartózkodást a pontos indulás érdekében, mert kicsi az állomás, hamar ott a következő vasút. Szóval az egyik lehetőség, hogy hagynak lyukat a Desironak a Hév menetrendben, a szükséges férőhelybe őket is beleszámítva. (Díjszabás!) Ekkor viszont könnyen előfordulhat, hogy pont nem akkor jön. És tudjuk, hogy a nagyvasútnál az 5 perc késés még nem jelent semmit, de rosszabb esetben a szentendrei vonalon (is) az már a következő vonat menetvonala (szeptemberben ugye még tartani fog a sínzár). A másik lehetőség, hogy ütemesen hagynak lyukakat, elvégre a 2-es vonal és a szentendrei Hév is ütemesen jár, aztán majd Aq belefésüli a sorba valamikor. :-)
"Teljesíthető menetrendi vázlatok már vannak."
Tulajdonképpen csak elő kell venni a régit, a Buda-Császárfürdőt Margit híd felszínre átírni, és már lehet is vasutazni. :)))
"Azt azért igérd meg, hogy egyidőben nem rajzolsz páratlan Margit híd felszín bejáratot és páros HÉV menetet :-)"
Vannak benne szebbek is, azt még fel sem mertem tenni... :))) Ha azt mondom, hogy saját munkaanyag, akkor már belefér? :o
Egy szigorúan elméleti okfejtés után a következő lehetőségek lennének: a Start átalakítja (ritkítja?) a menetrendet és / vagy módosítja a fordulókat, továbbá egy darabig lemond a tripla Desirokról (ennek kompenzálásaként viszont sűríteni kéne a menetrendet, és így vissza is tértünk az elejére). A BKV pedig ritkítja a menetrendet, hogy az idő tekintetében beférjenek a dupla Desirok és / vagy eszeveszett peronépítésbe, alagútásásba és egyébbe kezd, hogy mindenhol elférjenek a tripla Desirok (már ha nem módosítják a fordulókat; de ezzel megint visszatértünk az okfejtés elejére)
Azt azért igérd meg, hogy egyidőben nem rajzolsz páratlan Margit híd felszín bejáratot és páros HÉV menetet :-)
"a Startnak teljesen újra kell csinálni a szerelvényfordulót, mert egyrészt a hármas Desiro nem nagyon akaródzik elférni sehol "
Ilyen "apróságok" egy korszerű szemléletű, a balettkarban már bizonyított menedzsert nem akadályozhatnak a sikerben ! Az első változatoknál például a vonattalálkozást Aquincum elágazás és Óbuda között kívánták lebonyolítani.
Az évődést félretéve:
Teljesíthető menetrendi vázlatok már vannak. Nem elképzelhetetlen, hogy egyes esztergomi vonatok Margit híd felszínig közlekedjenek, azért annyira nem "gáz".
Persze a pontos közlekedés alapfeltétel, mert a "majdcsak ideér valamikor" szemlélettel nemnagyon lehet egy sűrű 5-6 perces rendszerbe becsatlakozni.
Igazából az a szívás, hogy a Startnak teljesen újra kell csinálni a szerelvényfordulót, mert egyrészt a hármas Desiro nem nagyon akaródzik elférni sehol (LüP: 41700×3 = 125100 mm1), másrészről sokkal hamarabb visszafordul a szerelvény, mintha Pv-ig járna. Azonkívül ha a jelenlegi személyszállítási menetrendet tartani akarják, akkor a Hév-nek kell engedni. Egyelőre csak a nyári munkanapira néztem meg (ui. az lesz a legtöbb napon érvényes), de nagyon gáz. :-(
1: Ilyen hosszal (125,1 m-rel) csak a következő peronok mellett férne el (pusztán a peronok eleje és vége alapján, nem figyelembevéve a főjelzők és a nagytükrök láthatóságát):
2008.Június 14:A teljes vágányzár kezdete,a közlekedés megszűnik,nincs híd. A vasúti közlekedés:A MÁV-szerelvények Obuda állomástól a HÉV-vágányokon a Margit híd végállomásáig közlekednek.Gyalogos és kerékpáros közlekedés kishajóval.
A tervek szerint decemberben adják át teljes egészében a felújított északi vasúti összekötő hídat.Az építkezés alatt korlátozzák a vasúti és a gyalogosforgalmat.Még nem döntötték el,hol köt majd ki az átkelő hajó.
Hídhasználat az építkezés alatt
2008.Április 25-től-27-ig:a vágányzár idején a vonatközlekedés szünetel(3 nap). Ettől a naptól fogva a gyalogos és kerékpáros közlekedés megszűnik,pótlása vonattal,illetve kishajóval történik.
2008.Június 14:A teljes vágányzár kezdete,a közlekedés megszűnik,nincs híd. A vasúti közlekedés:A MÁV-szerelvények Obuda állomástól a HÉV-vágányokon a Margit híd végállomásáig közlekednek.Gyalogos és kerékpáros közlekedés kishajóval.
2008.November 10:Gyalogos és kerékpáros forgalom visszaáll az új híd járdájára.
2008.December 15:A teljes befejezés,forgalomba helyezés.
Egyébként mai utazásaim során let egy pozitív és egy rendkívül sz*r élményem.
Asszem érdemes a jobbal kezdeni, volt szerencsém kipróbálni a 903-ast, utastere gyönyörű, csak egy kicsit mintha zajosabb lenne a többieknél, de ezúton is szeretnék gratulálni a főműhelynek, nem túlzás azt állítani hogy eddig ez a legszebb munkájuk.
Sajnos visszafelé 908 vezetőállásánál borzalmas látvány fogadott, azt hallottam hogy összefújták, de belül?! Rohatjon meg az a tetves barom állatja! pedig az is szépen fel volt újítva, most az ajtón a szilánkosra tört ablakot egy "Utazási feltételek" című plakát tartja össze, a kontaktorszekrények összeokádva... Nem is folytatom. Szerencsére nem volt nálam fotógép!
Így párnappal az új év megkezdése után, kicsit megkésve ugyan, de szeretnék én is boldog, békés, sikeres, eredményekben gazdag és persze nem utolsó sorban, balesetmentes új évet kívánni, főleg Infós és Zénóka 23 topik társaknak, mert őket van már szerencsém személyesen is ismerni, de természetesen vonatkoznak ezek a jókívánságaim mindenki más topik lakóra is!:-))
A HÉV területen a rongálásokat (grafiti, ablaktörés, tükör stb.) rendőrségi feljelentés követi. Tehát a technikus úr vagy még nem helyszinelt a HÉV-nél, vagy nincs pontos információ birtokában. Az sajnos a legtöbb esetben előfordul, hogy vagy nincs meg a tettes, vagy ha megvan az elkövető, a nyomozóhatóság nem minősíti bűncselekménynek az ügyet, és így szabálysértési eljárás keretében a helyi jegyző jár el.
A 907-es mind a két festőművésze elmúlt 30 éves!!!! Elképesztő hogy felnőtt emberek ilyenre vetemednek, vagy ha már igen, akkor miért nem a saját házuk oldalát vagy az autójukat festik össze ha szerintük ez szép és műveszet. Halkan jegyzem meg hogy Demszky "úr" szerint a graffiti, művészet és az önkifejezés egy elfogadott módja. B.Ú.É.K. mindenkinek!!!:-)
Mért még fel sem jelentették őket???????? Akkor ezután én fogom összefujkálni az egész HÉVet bazze. Komolyan mondom akkor minek az egész hajcihő? Fújják le ozt haggyák úgy mint a MÁV-nál, ozt majd mi is oda jutunk.
Új hozzászólás-> az ablak alján ott van az "Új kép:" -> tallozás (megadot ,hogy honnan akarod berakni)-> majd a "feltölt" re kattintasz ,de még nincs vége-> alul megjelenik a képed -> rákattintasz a kép felet a "beszúrásra" és elvileg jön a kép is:)
Ma az Örsre jött a 915-16 próbavonatként,úgy látszik lett kereke.:) Gondolom holnap már futni fog.A 927-essel nem tudom mi van,nem emlékszem hogy láttam azóta.Itt egy kép a mai próbáról,bocsika,de mobillal készült.( meg is látszik rajta:D )
Rossz ilyen felvételeket látni a rongálásról, :( Sajnos nem tudunk tenni ellene semmit, mert még téged vernek orrba a kedves rongálók.
A rongálást annyira nem lehet megakadályozni, hogy a napokban Kerepesen lett összefújva egy vonat, pedig ott elég nagy volt a mozgás.
Pofátlanul elvetemültek és szemtelenek.
Én ezért javasolám, a pöre kocsin való mozdonnyal továbbitandó szállitást.
Előnyei: Több ember elfér rajta, mint egy kocsiban, egyénileg választható az utazás formája állva avagy ülve, mindenki úgy fűti, hűti magát ahogy akarja, és akkor nincs nyavajgás, hogy melege van avagy fázik, nincsenek ablakok amiket össze lehet karcolni, ill ki lehet törni. Nem kell továbbá világitás, és tüzveszélyeségi szempontból is keves dolog tud lángra kapni. :)
Én egyet nem értek, ha elvileg valakinek el lehet venni a jogát attól bírósági ügyben ,hogy választhasson, közügyeket gyakoroljon.
Akkor miért ne lehetne eltiltani a BKV-n való utazástól?!Szerintem az nem büntetés neki, ha pénzbírságot kell fizetnie. Az sokkal nagyobb büntetés lenne, ha 2 évig a BKV egyetlen egy járatát se lehetne neki használnia, és ahányszor ezt megsérti, súlyos pénzösszegeket kelljen fizetnie, és nem lenne tolerancia, hogy ezért meg azért utazott csak.
Persze ez amolyan utópisztikus álom.Sajnos kivitelezhetetlen.
Egyszer legyenek meg az ilyenek... Szíjjanak gázt... Vajon otthon is így adnak hangot az esetleges nemtetszésüknek? Nem hinném... Remélem azoknak akik ebben részt vettek jó szar szilveszterük lesz! Kívánjuk nekik!
Köszönöm szépen a helyesbítést és persze köszönöm a többieknek is!:-))))
Először nem érterttem, hogy hogy állhatnak a jobb szélső vágányon, de aztán leesett, hogy az Békásmegyer állomás végpont???? felőli oldala, szóval érthetőbben, a Budakalász felőli oldala és ott zavartalanul elpihengetthettek, hisz a pótlás, mint azt ti is nagyon jól tudjátok és én is említettem, Békásmegyer és Pomáz között volt!
Beállt az egyik futócsapágya és nem bírta a kerék a surlódást Mogyoródtól Cinkotáig. Sajnos ennél a hibánál vagy így hozzák el vagy sehogy. 927 kijött már??? Na mert az sem igen volt hadrafoható még mikor eljöttem.
De ez a szerelőknek nem tűnik fel?? Nameg az igénytelen festés a beltérben.... Jaj... nem tudod miért dőlt ki a 916? Állítólag csak jövőre tudják megcsinálni. Nem kicsi a baj.
Tegnap beszéltem egy illetékessel akinek van tapasztalata a vonattal... Ő mondta ezeket. Plusz... amiket kifelejtetten. A vezérállások ajtajait vagy kilehet nyitni vagy nem. Szerencse kérdése:)
Szerintem az ajtókkal nincs semmi,legalábbis mikor én utaztam vele ,kellően gyorsan nyitódtak-záródtak. Hmm viszont az érdekes hangok télleg produkál,főleg a 903 első forgóváza felől,mintha súrlódna vmi benne
Hááááát... azzal egyetértek, hogy szép... nade a többi. Rádió nincs benne, a műtyúkot elkötötték, nincs szigetelés alul a vezérállásban, pótba a szétkarcolt üveget a 916-ból "kölcsönözték", ajtók nem nyílnak rendesen, és felettéb érdekes hangokat produkál. De ezenfelül nagyon szép lett:)
Gyönyörű lett a 903-904!!! Jó volt látni,hogy milyen szépre sikerült megcsinálni,VJSZ+Cinkota felülmulta magát!!! Műtyúkot azért majd tessék feltölteni rá :-P
Valamilyen kábelt elloptak a helyi gyűjtők. Az biztos, hogy a Budakalásznál lévő átjáróban sötét volt a fénysorompó. 3 óra körül a fénysorompó már működött. (az Omszki-tó jege hibbbátlan:))
Délelőtt olvastam, hogy autóbuszos-pótlás volt (van) Békás és Pomáz között, műszaki okok miatt! Lehet erről tudni bővebbet, hogy mi is történt arra felé?
kedvencek:-) szépképek! 969-970 örökölte a Cirkusz reklámot a 958ról:-) jobban örülök hogy nem rajtam van! anyira csunya az a Sárga szín szegény héven! Bár jobban örülnék,ha még úgy nézne ki a 958-957 mint mielőtt elkülték harasztiba és inkább legyen rajta a matrica...de amit csináltak vele.....:-/ Bár a 826-al cinkota se remekelt,de inkább cinkotára kültem volna az 58ast is! A 955-956 az egy fasza kisegység lett:-)
Valaki pár hete kérdezte hogy mivan a 1149 775 1150-es psz-ú HÉV szerelvénnyel?jelentem kint van 1145 773 1146-ossal. Ma ismét próbázott 949 675 950-es szerelvény.
Fogalmazhatunk így is. De a lényeg hogy mivel mindannyian tudjuk, hogy ezt a fórumot nem csak mi alattvalók követjük figyelemmel, inkább én úgy fogalmaznék, hogy ezzel elejét veszem egy esetleges újjal mutogatásnak.
Lehet nem tudod, bár nem hinném, hogy ez így lenne, de ezen kis idő alatt is rá jöttem, hogy bevett szokás a cégen belül is, hogy más a valóság és más az ami írottan az utókornak megmarad, vagy feljebb jut. Bizonyos szemszögből érthető, más szemszögből viszont elítélendő a dolog, mert hát nézzünk meg pl néhány vasúti belesetet meg lehetett-e volna előzni ha nincs az elhallgatás. Sajnos ilyen világban élünk.
Egy adalék, ha már a Fővinformot említetted: Én gyakran hallgatom a Kossuth rádiót, a Fővinform munkatársai nem nagyon mondták be, hogy változás van a ráckevei HÉV vonalán, műszaki okok miatt.
Így van, erről én is tudok, de a szerdai megjelenést kissé elkésettnek tartom. Az állomások és megállóhelyek tábláira vasárnap már kitűzésre került a hirdetmény.
Mint valami görög eposz, jó kis dráma. Most ,hogy kinek van igaza azt mér nehéz megmondani.
De ez kb. olyan volt mint a GL hév vonalon, mikor átáltunk a Nyári hétvégiről a Téli hétvégi menetrendre, csak közben akinek ez feladata lett volna, elfelejtette kitenni.
Tudom ,az interneten rajta volt, az öreg bácsi aki meg a hirdetményekből tájékozódik vagy kérdezze meg a kisunokáját, vagy legyen gondolatolvasó.
Bizonyos embereknek sose jár prémiummegvonás az egyszerű forgalmi dologzó szintje. Vannak megasabb szintek ahol segberúgás helyett is simogatás jár.
A hírt 14-én, pénteken délután továbbítottuk azok felé, akik a honlappal foglalkoznak, az ügyfélszolgálaton, illetve a fővinformnál dolgoznak. Azután szerdára felkerült a honlapra. Az állomásokon a tájékoztatókat vasárnap, azaz 16-án helyeztük el.
Nem teljesen így volt , de majdnem. Nem égett a kárpit, és valós tűz sem volt, csak füst de az dögivel. Legyen elég annyi hogy a fűtőtest volt a ludas, de többet itt nem mondhatok. Lényeg hogy a dolog vége az lett hogy utasok le és pályafelszabadítás céljából, műszaki felügyelet mellett szerelvényvonatként Cinkotára. Aki mást mond az kertel, vagy hazudik, én már csak tudom...
u.i.: "utasok gyorsan lemenekültek" sajnos ez sem így volt. Mint a birkák...
Délután valamikor. Nem voltam ott, csak ismerős mesélte + másik topikban is felmerült hasonló szinte. Állítólag Sashalomra érkezett Örs felöl a szerelvény, megálló előtt égni kezdett a kárpit (nem tudni mitől). Végre a megállóba ért a vonat, utasok gyorsan lemenekültek, vezér hátra oltani. Ezek után legalább egy órát állt ott a szerelvény.
Be is kell mondani, hogy sajnos késés várható, és Dunaharasztitól hideg...jó, mi? :)) Amúgy a gépház biztos, hogy csak jövőre lesz kész, talán márciusban... :D Jutalom? Igencsak kéne. És Sg-n ott egy váltókezelő, kinn a picsa hidegben, az egyvágányozás miatt. Kap forró teát? (remélem...)
Én meg a "szellemi" állományt ültetném fel egy körre erre a szakaszra,amiért ismételten fel tudták venni a jutalmakat-amik LÉNYEGESEN MAGASABBAK A MELÓSOK JUTALMÁNÁL!!!-a semmiért!
A melós abból tud dolgozni,amit a raktárból kap,a raktáros csak azt tudja adni,amit megtrendeltek és megjött,a megrendelést valakinek aláírásával jóvá kell hagynia,aztán azt az aláírást is alá kell írni valami főnökféleségnek és így tovább...!
Teljes üzem soha, mert mindig lesznek hiányosságok a vonalon, de az Sg gépház várhatóan jövőre áll helyre. Addig is takaró és forralt bor az utasoknak:)!!! Éljen a színvonal. A dolgozó (fizikai) állományt most évvége felé igencsak megjutalmaznám, főleg ebben a szituációban.
Kizárt a 16-a :), ebben 6-an erősítettek meg és kérdetek rám még kedden is rámkérdeztek utasok, mert nem találták a honlapon. Továbbra is soros-kézi van Uh-tól illetve 1-es fűtés.
A honlapon december 16-a óta olvasható a tájékoztatás a korlátozásról.
Egyébként a menetrend csökkentése mellett milyen korlátozások vannak még (soros léptetéssel és 1-es fűtés vagy még más is)? És mikor lesz újra teljes üzem?
Mélyen tisztelt emberek, utazók! Sajnálatos és igen elszomorító tény, hogy ráckevei vonal infrastruktúrája ennyire lehanyatlott. Az évek során számtalan, olyan hiba jött elő a vonalon, melynek szakszerű kijavításával, a most kialakult helyzet is elkerülhető lett volna. Ez a vonal mindig mostoha vonalnak számított. A lassújelek folytonos kitűzése igencsak elveri a menetidőt. Nem tartom elfogadható érvnek azt, hogy nincs geocsavar a kilopott csavarok helyére, amit ráadásul évek óta lopnak. Mint azt mindenki tudja vannak az úgynevezett pályabejárók, akiknek feladata az, hogy szemmel tartsák a rájuk bízott szakaszt. Ha az illető személy elvégezte volna munkáját rendesen, akkor nyilván észlelhette volna a hiányt. (NEM Dh-n KELL PIRÍTOST ENNI ÉS TEÁZGATNI és esetleg a munkára is jutna idő!) A PFT. a munkáját nem szakszerűen és odaadással végzi, igen kell hozzá odaadás is. Sajnos nincs olyan ember a drága pályamester úr helyére, aki teljesíteni tudná feladatkörét. PÁLYAMESTER ÚR TALÁN DOLGOZTATNI KÉNE A MUNKÁSAIT ÉS NEM EA-N VAKARNI AZT A BIZONYOST...!!! Anyaghiányról ne beszéljünk, mert tudom "miből élünk". Egyes megállókban a vágány egyenest, mint az tenger hulámzik. Az áramellátási hiba sajnos a jövőévben is kitart. Pénz állítólagosan nincs, így a hiba kijavítása 2008-ra marad. Az Sg-ig közlekedő páros vonatokhoz nincs csatlakozás, buszos pótlás. A vágányzárat és az utastájékoztatást szervezetlennek találom. Érdekessége a dolognak, hogy a társaság honlapjára csak tegnap került fel a tájékoztatás. Talán csenden akarták tartani a dolgot és üzemen belül lerendezni:)? Kíváncsi leszek meddig bírja a két gépház erővel. Az utazók pedig lázongjanak, mert igazuk van. VIGYÁZZANAK ELVTÁRSAK, NEHOGY KIBUKJANAK A DOLGOK, csak magukat féltem. Gratulálok!!!
Arról már nem is beszélek,hogy amióta "megreformálták" a tömegközlekedést,annak éjszakai részét-a "reform" eredményeként az utolsó éjszakai járatokról az első menetrendi járatokra esély sem nyílik,hogy átszállhass (van példa,jómagam is fél órával hamarabb kelek,hogy elérjek mindenféle bonyodalmak nélkül a munkahelye(im)re!
Panasz is lett ezügyben,aminek érdekes módon nincs gazdája!!! Kollégám a belső info-ra küldött ímélt-azzal az elképzeléssel,hogy "nagyvezérünk" ígéretéhez hűen majd megvizsgálják-de ezek szerint ennek sincs komolyabb gazdája!!!
Soroljam még,vagy úgyis tudjátok,hogy a melós az mindig annak bizonyos szervnek rosszabbik oldalára kerül?!
Ha leengedik a vízfejet,akkor biztos,hogy ugyanúgy műxik tovább minden-lázsd a két ünnep közötti időszakot,ilyenkor a "hozzáértők" szerint a fű se nől!!!-de erre a legkevesebb az esély! (sógor-koma-jóbarát menjen az utcára???)
Nem kéne inkább azt a kib@szott nagy vízfejet leengedni? Hogy amikor tervben voltak az elbocsátások, mindjárt óbégattak a léhűtők? Akik csak "vannak", aztán miattuk kell az utasokkal, meg a dolgozókkal-akik tényleg viszik a céget-kitolni? Így is rossz néha a tömegközlekedés, a múltkor este a teves 24-es villamos miatt majdnem lekéstem a 19.35-ös HÉV-et kz-n, után csak 20:15-kor megy. Hát fagyoskodjon az negyven percet, aki megírta a menetrendet. És ezt fizetik. Ennyi erővel én is megírhatnék egy ilyet.
És azok, akik a csak Sz.Gyártelepig közlekedő kocsikról Tökölre akarnak menni, azoknak van pótlóbusz?
Ha a lábbusz annak számít :-)
Szíves tájékoztatásul a két ünnep közé:
A téli iskolaszünetben munkanapokon érvényes ráckevei HÉV menetrendben, azaz december 22-én 27-én, 28-án és 29-én, valamint január 2-án az áramellátási hiba miatt a következő változások lesznek:
A Dunaharaszti külsőről Tökölre 4.50-kor induló vonat 10 perccel korábban, 4.40-kor indul (ahogy ma is),
A Vágóhídról Tökölre 5.10 órakor induló vonat 10 perccel korábban 5.00 órakor indul (ahogy ma is).
Szigetszentmiklós gyártelep és Tököl között a vonatok csak egy vágányon tudnak közlekedni, ezért 4-10 perces késés egész nap előfordulhat.
Bár PE-felsőnél bemondták, hogy a fűtés nem lesz tökéletes, de szerintem jobb volt mint a piros 23-asé. És azok, akik a csak Sz.Gyártelepig közlekedő kocsikról Tökölre akarnak menni, azoknak van pótlóbusz?
Ma reggel megtapasztaltuk az öt perces késést. Szerencsére nem kellett még rohanni, hogy beérjünk. Ezt lehetne pontosabban tudni, hogy mit jelent, hogy elszállt a Gyártelepi gépház? Kiégett....?
Amilyen állapotban a 903-ast megláttam,nem hittem volna,hogy még fog vasúti járműként funkcionálni...! (leszámítva az előtte majd' 1 évvel történt siklását Gödöllőn,ahol csak apróbb sérüléseket kapott,azokat is inkább csak a csatlásoktól!)
Szíves tájékoztatásul munkanapokra a hiba elhárításáig:
Vágóhíd állomásról 5:24; 6:12; 6:48;14:24; 15:00; 15:36 – kor induló vonatok csak
Szigetszentmiklós – gyártelep állomásig közlekednek. A menetrendben szereplő 7:16; 7:46; 15:28; 16:04; 16:40 – kor Tököl állomásról induló vonatok csak Szigetszentmiklós – gyártelep állomástól közlekednek a menetrendi hirdetményen feltüntetett időben.
Ráckeve állomásról a 6:06 – kor induló vonat Tököl állomástól várhatóan 12 perc késéssel közlekedik tovább.
A fentieken felül valamennyi vonat esetében 4 – 10 perc késés előfordulhat.
Anno nem voltam biztos benne, (az üres, elszenesedett vázat nézve) hogy a 903 -ból még HÉV lesz... De milyen jó, hogy mégis... :-) (Amikor az 1405 -ös ICS -re rá akarják fújni az "S" -t, eléjük tennék egy képet a kiégett 903 -ról, hogy azt "honnan" hozták vissza járműnek. :-) )
Remélem valaki megtudja mondani azt,hogy most kész van a 903-904 és lassan forgalomba is áll,akkor a 943-944 most visszafog térni Ráckevére,vagy esetleg marad nálunk? Én az utóbbiban reménykedek,de tudom ezért a Keveiek engem megköveznek :-P :-)))
A múltkori sajnálatos esemény (gázolás Békásmegyeren) alatt közlekedtek egy vágányon a vonatok, vagy pótlás volt vagy semmi? Más. Amint látom Római Fürdőnél már sikerült az egyik utastájékoztatót összetörni, de még működik.
A benyúló ágakról nem is beszélve. Egy valag pénzt kôlzôttek az ajtójelzôbúrákra, és egy kisegységen 1db ép vagy mukôdô darab van!!!! Aztán galád tarifaemelésekkel b@sztatják az utazókôzônséget, mert veszteséges a BKV. Mert a pénzt lenyúlják, jutalomra kôltik, aztán amikor ki akarnak rúgni pár léhutôt, mindjárt jajgatnak. És nem kell matekzseninek lenni ahhoz, hogy belássák: EGYSZER kell kifizetni idôszakonként a gallyazást, és megmaradnak a tukrôk, búrák, és a tilalom ellenére kihajoló utas szemei is. Vagy ez megéri valakinek?
Meg arról is, hogy a Délker-raktárnár tôrtént síncsavarlopás még mindig nincs pótolva, még mindig lassújel van ki.. Inkább legyen 30-as az egész ráckevei vonal, és legyenek rendkívuli 60-as "gyorsjelek"kituzve. Pályamester úr, éééébreszto!
"A benyúló ágak vágását meg továbbra is rendszeresen kell végezni."
Helyesbitek: kellene
Tulajdonkeppen kinek kellene kijarnia az ilyen dolgokat, mint pl tukor es izzo? szerintem nem a jarmuvezetonek kell a csoportvezetohoz mennie, mert errol a vezetesnek is tudnia kell.
A legkönnyebb kritizálni a főnököket. A kocsiszínek abból tudnak dolgozni, illetve alkatrészt pótolni amilyük van. Pénz a legkevesebb. A már meglévő dolgokat meg kell bescülni és vigyázzni rájuk. A hétén előfordult olyan eset, hogy Soroksáron az egyik fénysorompót egy közúti jármű bedöntötte űrszelvényen belülre, mire 3 "jólképzett" járművezető is elment mellette, úgy, hogy a szerelvény mindkét tükrét letörte. A 4. vonat állt meg előtte. Akkor most miről beszélünk.
Amik fel lettek szerelve szerinted fölösleges dolgok, azok a te és az utasok biztonságát szolgálják. Egyébként azok használatáról és működéséről oktatva lettek a járművezetők.
Törött tükör esetén az utasítás megfelelően rendelkezik. Egyébként még mindig joob egy kis tükör mint semmi, de ez is fogytán van.
A benyúló ágak vágását meg továbbra is rendszeresen kell végezni.
" - Annyi felesleges dolgot felszereltek ami milliókba került (tűzjelző, amit senki nem tud, hogy működik,...."
Ezt a részt kikérem magamnak és azon dolgozok nevében, akik igenis tudják hogyan müködik. Az hogy te nem tudod 1 dolog. Kérj felvilágosítást, bár ezt megtették akkor, miko beszerelésre kerültek.
Megértem az elkeseredettségedet, de hidd el nekem, hogy a főnökeid minden lehetségest megtesznek ezirányban - egyszóval mennek fejjel a falnak. A kis tükröknél kérték a ksz-t, hogy legalább 2-t tegyenek egymás alá, de abból sincs elég, örülnek neki, hogy legalább a teljesen használhatatlan tükröket ki tudják cserélni. Valóban elkeserítő, hogy az utasok, és a jv-k biztonsága úgy látszik a legkevésbé fontos. A külső ajtójelzőkkel kapcsolatban, ha 20 éve vezetsz a kevei vonalon, tudhatod, hogy nem csak rá fogták az ágakra a töréseket, hanem valóban azok törték le. Az űrszelvényt senki nem hajlandó biztosítani, mert az átszervezés folytán mindenki lepasszolja magáról. Azt is tudhatod, hogy már amikor felszerelték az ajtójelzőket, onnantól kezdve tároláskor a lakatosok lekapcsolták a jelentés automatát, nehogy az izzók kiégjenek, mert már arra sem volt pénz, hogy kicseréljék. És ez csak a jéghegy csúcsa.
Igen, Ő valóban jó főnök (volt). Mindig kiállt az embereiért. És sajnálom, hogy nyugdíjba vonult és igaz, amit ilyenkor mondani szoktak. Mindig rosszabb jőn...
A mai napon van/volt a HÉV egyik emblematikus személyíségének a nyugdíjas búcsúztatója Szentendrén. Győri Sándor (de furcsa így leírni!), tehát Györi Sanyi volt az elmúlt 25 év kiemelkedő oktatója és forgalmi csoportvezetője. A keze alatt vált motorásszá az a sok, minden elismerést megérdemlő kolléga a 4 HÉV vonalon.
Köszönjük a munkáját és az Isten éltesse még nagyon-nagyon sokáig. Szakmai pályája soha ki nem törölhető nyomot hagyott a HÉV történetében.
Megtiszteltetés volt Tőle tanulni, Vele együtt dolgozni.
Sokat olvasom a lapot, de nem regeltem eddig, mert csak így tudtam magamba tartani a véleményemet, ami nem biztos, hogy mindenkinek tetszik.
De úgy érzem, amiért mégis úgy döntöttem, hogy írok, az egy olyan dolog, amivel érdemes foglalkozni.
Miről is van szó:
Nem tudom más vonalakon hogy van, de kevén hosszú hónapok óta úgy közlekednek járműveink, hogy egységenként 1 inverter, oldal ajtójelzők letörve, nem világítanak, stb.
A legnagyobb gond viszont az, hogy a szerelvényeken a tükrök 80%-a oly mértékben törött, hogy az már szinte a biztonságos utaskiszolgálást is veszélyezteti.
A nyári hónapokban a lombokra fogták, és ezért nem történt előre lépés. Most, hogy a galyakat levágták, a tükrök ugyanúgy megmaradtak.
-"Nincs rá pénz!" -Hangzik el sokszor. De viszont kérdem Én:
1) -Mi a drágább? egy-egy tükör megvásárlása, vagy az utas élete, ill. a járművezető szabadsága? Hisz' gondoljunk csak bele, egy ritka csontú idős ember egy komoly törésbe akár bele is halhat!!!!
2) - Annyi felesleges dolgot felszereltek ami milliókba került (tűzjelző, amit senki nem tud, hogy működik, spanifer (vagy valami ilyesmi :P) az ívben való csatláshoz (20 éve vezetek, de még soha nem csatoltam ívben), piros relé (aztán rájöttek, hogy mégis jobb a már előtte is bevált hagyományos betekerhető relé), és sorolhatnám tovább. Ezekre nagyobb szükség van, hogy erre tudtak pénzt kiszorítani?
3) -Többször jelezve lett fönökeink felé, de mégsem történik előre lépés. Miért az érdektelenség? MIÉRT KELL MINDEN FELELŐSSÉGET A JÁRMŰVEZETŐ NYAKÁBA VARNI???????
4) -A kocsiszinből kiáll a szerelvény úgy, hogy a kísérőlapra rávan írva xy mtk-n a bal- jobb-mindkét tükör törött. Ezzel el van intézve?
5) -Bár most elkezdtek "kis"tükröket felszerelni "ideiglenesen", meddig?
6) -A peron tükröknek is nagyrésze vagy törött, vagy hiányzik. Lesz ez pótolva valamikor?
Amit leírtam, képekkel is szeretném illusztrálni, hogy nehogy azt mondják, levegőbe beszélek. Természetesen nem minden van fenn, csak töredék (ezt a stílszerűséget!)
Nem azért írtam ezt, hogy most valamire is számítok ezzel, csak úgy kijött belőlem.
Na meg az sem baj, ha olyan is olvassa, akinek ez kompetenciája... ...esetleg!
Úgy gazdálkodja ki,ahogy most.Ad valamennyit,de meg is szüntet dolgokat.Adtak BR.6000-et,ebből kifizettek 5-öt,és gyorsan megszüntettek két éjszakás számot.A jövőben is igy lesz,adni fog de a többszörösét veszi el!
Jó napot kívánok Mindenkinek! Még nem jártam erre. Segítséget kérek a következőkben.
A BHÉV teherkocsikon levő pályaszámok értelmezéséről hol találok tájékoztatást. Addig képben voltam, ameddig az UIC rendszerű 11 jegyú számokat használták. A mostani rövidebb számcsoportban annak a maradványait vélem felfedezni. Tévedek? A kötőjel utáni számjegy most is ellenörzőszám?
"Meglepő volt,hogy néhányan annyira érdeklődtek a jármű után,hogy a parancsnokukkal együtt egy rövid járműbemutatót is kértek!Megtekintették alulról,fölülről,kivül-belül a járművet,mi mutattuk nekik az esetleges csibészfogásokat,őkmeg láthatóan itták a szavainkat!"
Ezt már én is átéltem a saját bőrömön. :-) Valóban felemelő. :-)
"De az sem véletlen, hogy az Omsz-nél szerveztek pár éve antidohányzós tréninget."
-Számomra ez felér annyival,mintha a Dunába hordanál vizet...! -)))
"Gondolom nagy gáz lehet, ha egy több éve deklaráltan rossz anyagi helyzetű cégnél ilyenre van szükség. "
-Gáz az van,fizetés és lassan autó és személyzet viszont-ha így folytatják-akkor nem lesz,erről itt nem mondanék semmit,a mentős topick önmagáért beszél!(némi ízelítő:egy szakképzett mentőápoló havi "fizetése" 75 és 85 e ft-körül mozog,ez sokmindentől függ,elsősorban az eltöltött évek számától!)
"Ha belegondolok, hogy ráadásul az egészségügyben dolgozókról van szó, akkor vagy tényleg sok a bagós vagy valakinek nagyon nagy biznis volt ez. :-(("
-Kivételesen (!!!) komment nélkül értek egyet Veled! -)))
Nem,mintha mi nem akarnánk menni emelésre-természetesen gyakorlati szinten,hiszen mi csak baleseti műszaki mentést végzünk-de a tüzesek valahogy elég fogékonyak az ilyesmire! A nyáron volt szerencsém jópárszor a tüzesekkel kombinó laptopot emelni (bemutató szinten) és meglepően jól vették az akadályt.Mi emeltük a középső kocsirészt,ők pedig-az ő rendelkezésre álló technikájukkal és a mi segítségünkkel,tanácsainkkal-az elejét.
Meglepő volt,hogy néhányan annyira érdeklődtek a jármű után,hogy a parancsnokukkal együtt egy rövid járműbemutatót is kértek!Megtekintették alulról,fölülről,kivül-belül a járművet,mi mutattuk nekik az esetleges csibészfogásokat,őkmeg láthatóan itták a szavainkat!Tényleg igazi élmény volt velük dolgozni,gyakorolni.Egyik parancsnokuk aztán megkért egy öreg ipari bemutatására is,mert ők az I.ker-ből jöttek,akkor került oda hozzájuk ez a típus és nem akart beégni a többiek előtt egy esetleges balesetkor! (ezt Ő mondta nekünk a saját állománya előtt!!!)
Ami a HÉV-emelést illeti:
Kérték a tüzesek,hogy lehetőleg együtt végezzük ezeket,mivel nekünk megvannak azok a technikai eszközök,amik egy vasúti jármű műszaki mentéséhez kell! (természetesen én,mint mentést irányító szakmunkás rögtön örültem ennek,mert az ember mindig tanul és a közös tanulás még nem ártott meg senkinek,arról nem is beszélve,hogy én még nem csináltam sem élesben,sem gyakorlásként a HÉV-kocsi emelést az olajos cuccokkal!)
Ilyenkor pedig óhatatlan,hogy a fényképező nem pihen a táskámban,hanem kattogtatok egyrészt magunknak,egy későbbi tanulás reményében,másrészt a tüzeseknek,mert ők aztán végképp kiesnek a fogásokból,nekik meg elég a tűzoltóállomáson a számítógépen átnézni ezeket. (ezt is a tüzesek mondták!)
Szerintem ő a szerencsés kategória. De az sem véletlen, hogy az Omsz-nél szerveztek pár éve antidohányzós tréninget. Gondolom nagy gáz lehet, ha egy több éve deklaráltan rossz anyagi helyzetű cégnél ilyenre van szükség. Ha belegondolok, hogy ráadásul az egészségügyben dolgozókról van szó, akkor vagy tényleg sok a bagós vagy valakinek nagyon nagy biznis volt ez. :-((
Maga az emelés valóban érdekes. Talán valamelyik fővárosi vagy Főváros környéki tűzoltósággal kéne beszélni, hátha meg tudják (izé, akarják) mondani, hogy mikor és hol gyakorolnak. Aztán már csak megfelelő fotoapparát (és a hozzávaló engedély a Bkv-től és a Ftp-től) és lehet kattintgatni! :-)
Én ismerek olyan orvost (együtt mentőzünk)-második állásában OMSZ-ozik,harmadik állásában tűzoltóorvos-aki nem kimondottan őrült bele a dologba.Nem iszik,nem dohányzik,nem drogozik és kimondottan egy közvetlen emberke,aki akár orvosként,akár emberként egy kellemes jelenség!Bírja a poént,sokmindenről lehet vele beszélni-akár szakmáról is,de nem erőlteti!-;ezt elmondtam neki is,amit itt leírtam,de kinevetett,mondván: egy cipőben járunk,én műszaki mentést csinálok,esetenként a tüzesekkel,mentőzök,tehát látok én is eleget,csak Ő hozza meg a végső szót!
'95 körül, Római fürdő öltönyős úri ember rosszul lett,vagy öngyilkossági szándék már nem tudom,átment rajta HÉV-kettévágta és(rajta voltam)utolsó lehelét még nyomta,ezt a pillanatot nem feljtem el soha....
Köszi Uram! Beszélek akkor a tüzesek szóvivőjével,hátha tud valami képet szerezni (nem kimondottan a sérült érdekel,hanem maga az emelés,már,ha megemelték!)
Azt hiszem, halálos kimenetelű, személyelütétes balesetnél nehéz — és talán szükségszerűtlen is — rangsort állítani. Mindegyik ronda. Aztán valaki megszokja (a szerencsések), valaki inni vagy dohányozni kezd (mentősök nagy része), valaki pedig beleőrül.
A bal vágányon, azaz a páratlan vonatok helyes vágányán történt a gázolás. Tudtommal az öngyilkosság kizárt. De biztosabbat (hitelesebbet!) szerintem majd a langlovagok.hu -n vagy hasonló oldalakon.
Csakazértis felteszem...a túlbuzgó biztonsági a fotóengedélyt firtatta, mire én kinevettem, és inkább távoztam. Pedig üzemi területen ( és a kerítésen) kívül fotóztam, a "közeg" már jelentette (végre balhé! :D )...szánalmas. Az utcáról azt fotózok, amit akarok.
Csakazértis felteszem...a túlbuzgó biztonsági a fotóengedélyt firtatta, mire én kinevettem, inkább távoztam. Pedig üzemi területen ( és a kerítésen) kívül fotóztam, a "közeg" már jelentette is....remélem, ezért legközelebb elnézést kér, mivel az utcáról azt fotózok, amit akarok, sőt, benn az állomáson is.
Kis csiszolatlan gyémánt...!!! Tudok én vigyázni magamra,ő meg maradhat a susnyásában! (ehhez viszont minek kell neki vonal<rész>bejárást szervezni,nem igazán értem...!)
Hmmm, nekem van egy kupac kepem, amit meg ev elejen csinaltam arrafele, lehet hogy a Te gepeden is megvan, de lehet hogy csak az enyemen. Egy het mulva kiderulhet...
Sajnos ennyire nem vagyok most időmilliomos és még hajtány sincs... :-(
Nekem jövőhét szerda vagy csütörtök lenne (talán) jó.Így ünnepek előtt nem könnyű összehozni.Ha esetleg vasárnap mennétek,nem kizárt, hogy MXA958 menne veletek...(Persze ezt tőle kell megkérdezni.)
De szóval ha mentek,élménybeszámolóra és képekre nagyon számítok!!!
A forrásom úgy adta elő ,hogy a HÉVnél történt valami balesett. Végül kiderült ,hogy nem a HÉVvelvolt esemény hanem a Szentendrei úton (a HÉVnél) volt valami. Ugyhogy bocsiii!!!!
"Ez HÉV területen szerintem 2 éve így nem fordult elő (a "kötelező" balesetvizsgálatot ide nem értve); nem vitatom, hogy előtte volt, első sorban vezérhelyettesi utasítás alapján. ("Látnia kellett az Árpád hídnál felszálló öregasszonyt, és gondolnia kellett volna rá, hogy Szentendrén kitérőbe járva pont akkor nem fog kapaszkodni. És ha 25-el megy a kitérőbe, akkor is elesik. De maga ráadásul nem is 25-tel, hanem 29-cel ment. Ment volna 10-zel. Nem baj, ha 5-10 perccel később érkezik.") Akkoriban volt divat, hogy a hatósági vizsgálat eredménye ellenére is vállalatszerte elmarasztaló munkáltatói döntéseket kellett hozni."
-Kb. ennyit akkoriban is tudott a "vezérkarunk" !Azt mindenesetre hamar megtanulták,hogy :"...nem kötelező itt dolgozni!"
De amiatt,hogy egy vasúti területen,jól működő védőberendezés ellenére megtörténik a baleset,nem kötelező elővenni és rögtön lefejezni a motorászt!
Ez HÉV területen szerintem 2 éve így nem fordult elő (a "kötelező" balesetvizsgálatot ide nem értve); nem vitatom, hogy előtte volt, első sorban vezérhelyettesi utasítás alapján. ("Látnia kellett az Árpád hídnál felszálló öregasszonyt, és gondolnia kellett volna rá, hogy Szentendrén kitérőbe járva pont akkor nem fog kapaszkodni. És ha 25-el megy a kitérőbe, akkor is elesik. De maga ráadásul nem is 25-tel, hanem 29-cel ment. Ment volna 10-zel. Nem baj, ha 5-10 perccel később érkezik.") Akkoriban volt divat, hogy a hatósági vizsgálat eredménye ellenére is vállalatszerte elmarasztaló munkáltatói döntéseket kellett hozni.
"Azért, mert valaki szabálytalankidik a motorásznak mindent meg kell tenni azért, hogy a balesetet elkerülje. ezt egyébként a rendőrség is vizsgálja."
-Lehet,hogy vizsgálja,sőt...De amiatt,hogy egy vasúti területen,jól működő védőberendezés ellenére megtörténik a baleset,nem kötelező elővenni és rögtön lefejezni a motorászt!Tudomásul kell venni,hogy ezek a gépek nem talicskák,amiket egy megálláskor elég a nyelük elengedésével a sorsra bízni.A vonat sem lassít a fénysorompóknál!
"A menetregisztráló a jármű forgalomba adása utn is meghibásodhat."
-Nem is vitás,de a dolog arra irányult,hogy a szolgálat ELŐTTI JÁRMŰÁTVÉTEL során felmerülő üzemképtelenség esetén kijöhet e a forgalomba a jármű,de a választ már megkaptam.
Azért, mert valaki szabálytalankidik a motorásznak mindent meg kell tenni azért, hogy a balesetet elkerülje. ezt egyébként a rendőrség is vizsgálja.
A menetregisztráló a jármű forgalomba adása utn is meghibásodhat. Forgalomba adás előtt csak a bekeaocsolást jelző piros led világítását lehet ellenőrizni. Ez még nem jelenti azt, az megfelelően működik. Letölteni E3, V1 esetén kell. Kiértékeléskor derül ki, hogy a készülék hogyan működött.
Szeretném a tisztelt olvtársak figyelmébe ajánlani, hogy amióta a vezérhelyettes úrnak nem Tamás a keresztneve (azaz úgy jó 2 éve) az ilyen jellegű megjegyzések a múlt ködéből derengő emlékként élnek csak, a valósággal szerencsére kevés kapcsolatban állnak.
Akkor az őt követő ezexerint nem is nézte át a korábban kiadott sajtcetliket? (már csak azért is,mert ilyesféle utasítást parancskönyvben kiadni nagyfokú hozzáértésre
profizmusra vall,betartatni meg egészen egyszerűen nevetséges!)
"A lényeg: a doboz jo volt, rossz dobozzal csak a vezérkar illetékesének aláirásával közlekedhetnek a vonatok." -Ismervén a helyzetet,ezután megkérdezném,hogy kötelezhető e a motorász a szerelvénnyel a forgalomba kiállni?Egy esetleges balesetet követően-ahol sok kétes kérdés lenne,de a menetíró némi támpontot adhatna-ezek szerint az aláíró személy is menne a bíróságra,ha szükséges?Fel merné vállalni,hogy igenis ő adta ki a szerelvényt a forgalomba?
"........ De tudomásom szerint a doboz se volt jó... "
Rosszul tudod. A menetregisztráló működött és jó volt. A járművezető abszolut hibátlan volt !!! Az hogy nem tudják letölteni , nem feltétlen a ' doboz ' hibája. Ráférne egy kis szoftver frissités, ill. kompatibilisá tétel. Ezeket még Win 98 -ra írták. Köztudottan WinXP fut a gépeken.
Mielőtt szó érné a ház elejét: A 2 Ghz -nél nagyobb procikat nem kezeli a Win98 ezért a fentebb irt verziok futnak a laptopokon.
A lényeg: a doboz jo volt, rossz dobozzal csak a vezérkar illetékesének aláirásával közlekedhetnek a vonatok. Tudtommal ilyen még nem adatott ki.
"Szóval Csepelen még olyan hallgatólagos utasítás is van, hogy az útátjáróban a motorász felelőssége a balesetmentesség. " -Végignéztem az utasítást,és a hallgatólagos,susmusos utasításdefinícióját nem találtam -> nincs! -Megkérdőjelezném az utasítást ADÓ beszámíthatóságát,de azt is,aki ezt kiadja!Egy LEZÁRT,fénysorompóval VÉDETT útátjárón egyértelmű az áthaladásra kijelölt járművek elsőbbsége,ott még a gyalogosnak is tilos közlekedni!Ez nem kitaláció,a KRESZ is megjegyzi,akkor miről is beszélünk? Aztán meg csodálkoznak a vezérkaros "urak",hogy egy esemény után a motorász el MER menni táppénzre,mert ha az esemény nem is,de az utána zajló baszkolódás-innentől már lehet akár jogtalan is!-viseli meg őket. (az esetleges felelősségrevonás-retorzió már a bíróság kérdése lehet!)
-Bocsi a késői reakcióért,de most olvastam vissza néhány (!) oldalt.Ha nem volt jó a doboz,akkor
-hogy közlekedett a forgalomban? (emlékeim szerint a működésképtelen menetregisztráló a jármű szolgálatképtelenségével egyenértékű!) -miért is kellett volna?A gyalogos olyan helyen sétált,ahol semmi keresnivalója sincs!PONT!
A motorász megtett annyit,amennyit tudott (figyelj jelzés+húzott egy keményebb sort,ennyi!)
Az elégséges alkatrész ellátás mostanában szinte semmire sem elég. Az is kissebb csodának és annak a kevés kocsiszines dolgozóknak köszönhető, hogy reggelente kilehet adni a vonatokat nagyobb gond nélkül.
A 2005-ös tavaszi árvíz óta ott vannak a homokzsákok a Tímár utcánál a HÉV töltésénél. Azokat ott felejtették vagy várják a következő árvízet??? Már 2 éve ott vannak és kezdenek már szétjönni:)
Kevesebb fizetés mellet, olyan tevékenységet végzek - amely kihívást jelent számomra. Ez pedig úgy, hogy az elégséges alkatrész ellátás mellett ki adni a szerelvényt. Úgy, hogy a követelményeknek meg feleljen - életművészet. De szeretem.
Én a kérdésedre csak egy féleképpen tudok válaszolni, (remélve, hogy más talán szakszerű alapot is érint.
Én lassan 15 éve nyomom az ipart. (Tudom, ez is a kevéske kosarába tartozik.) A tapasztalataim elkeseretíőek többségében. Persze van benne jó is.
Az első 3-4 év volt a legszebb, mert nem láttam bele mélyebben a dolgokban. Elláttam a szolgálatomat, fizetéskor felvettem "a nagy lóvét" és még szépségét is éreztem a munkám során.
Viszont, ahogy teltek az évek egyre jobban beleláttam a szerkezet felépítésébe és működésébe. Közben már-már teljesen kiőlték az emberből a "szakma szépségét".
Elkeserítő kérem.
A többi más lapra tartozik. A lényege, amit kiakarok fejezni, hogy ma már legtöbbször nem a logika és ésszerű megoldások kerülnek ki a döntés hozók kezéből.
Hm. ... hát ezt diktálja a józan paraszti "agyhelyem" a választ: :) :(
"»Miért nem lehet a rögzítést bibével megoldani?« Ezt lécci magyarárd el részletesen."
Most én belevau:
A biztonsági betét (rövidebb nevén a bibe) a kitérő váltó részének simuló csúcssínjét, annak is csúcssínrögzítő zárszerkezetét rögzíti, megakadályozva annak megnyílását és így teszi felvághatatlanná a váltót. (Ugyanis folyáshatárig kell győzködni azt, hogy sikerüljön, arra pedig még a 15 kN-os(!), nagysugarú kitérőkhöz tervezett állítóművek is képtelenek.)
A jelenleg kizárólagosan alkalmazott Ganz-Götz-féle váltózár jellemzően a tősín külső oldalára van szerelve. (Ettől eltérnek egyes helyeken, illetve a Mold-féle váltózár mindig középre került.) A simuló csúcssínt ekkor a vágánytengely felől, a tősín (és az esetleges hosszlemez) alatt "átnyúlva" ellenőrzi. Arra az esetre, ha mégis lezárt állásban válna a szükségessé az átállítás: egy furattal meg van gyengítve az, így biztosítva, hogy ne álljon a felvágni szándékozó jármű útjába.
Veszélyes dolog ez, mert a letört orrú váltózár a váltó bármilyen helyzetében, bármikor lezárható, abból a kulcs kinyerhető. Másik hátránya, hogy a csúcssínrögzítő szerkezetről semmiféle információt nem ad, csupán azt ellenőrzi, hogy a a simuló csúcssín és a tősín között nincs-e 4 mm-nél nagyobb hézag.
Mindkettő csupán a simuló csúcssínt, illetőleg annak végállásban levő csúcssínrögzítő zárszerkezét figyeli (rögzíti vagy ellenőrzi), tehát az elálló csúcssínről (és így a hézagminimumról, vezetéstáv-maximumról), de talán ami a legfontosabb: az előírt 160 vagy 170 mm-es csúcssínnyitásról nincs információnk. Ez a dolog nagy buktatója: a felhelyező/lezáró embernek kell ellenőrzi, hogy a forgalmi utasításban előírt pontok (Hévnél 5, nagyvasúton 6) maradéktalanul teljesülnek. (A Siemens elvű váltóhajtóműtől felfelé: VES, Alcatel, Siemens, Sperolock hajtóművek ellenőrzik az elálló csúcssínt is.)
Mindkettőhöz kulcs kell, amit oda kell vinni és el kell hozni onnan alkalomszerűen. Ebből a szempontból tehát mindegy, hogy mi van ott.
De hogy ne legyek ennyire elvont, idecitálom a hatályos Forgalmi Utasítás vonatkozó részét:
182. Lezárhatók, azaz lezárás után rongálás nélkül át nem állíthatók:
a) a váltózárral felszerelt helyszíni állítású váltók;
b) a helyszíni állítású központból elreteszelhető váltók;
c) az olyan központi állítású váltók, amelyeknek állító emeltyűje (gombja, kezelőfelülete) a váltó megfelelő állásában rögzíthető, vagy hatástalanítható;
d) biztonsági betéttel lezárt, fel nem vágható váltók.
Tehát már csak egy kérdésem maradt: mikor szerelik le a váltózárat, és látják el mindkét fejállomást megfelelő biztonsági betéttel?
Jut eszembe, a kapubejárók(igaz, a ráckevein)...nos: Most, hogy kipucolják Közvágóhidat, nem lenne rossz azokat megszüntetni, és valami hátsó megközelítést Soroksár-MÁV állomás felől az ottani üzemekhez. A két oldalra kerítés, hogy ne lehessen átjárni, pályát rendberakni (bár azt is hallottam, leviszik a föld alá). És végre felemelni a sebességet...
Nem akarok belevauuu, de ez egy jó kis zárnyelves kitérő.
Tehát a rögzítést a kampó helyett a zárnyelv adja.
A hidraulikus váltóhajtómű meg ellenőrzi és az állítórúdon át rögzíti is.
Miért nem lehet a rögzítést bibével megoldani? Persze csak akkor, ha rendszerleállás van?
Infós jól írta. Az első arra járó vonat lebibézné. Már máshol ezt kitalálták…
Üdvözlet! Más. A múltkor itt elhangzott, hogy a Szentendrei vonalon a szentendrei úti átjárónál azért van 20km/h-s korlátozás, mert engedély nélküli kapubejárók vannak a csapórudak között. Kérdésem: nem lehetne oda is 50m szalagkorlátot tenni, mint a másik oldalra? Akkor ez a probléma megoldódna. Szerintem az ára hamar megtérülne.
"Ha azt se tudod mi van vele vagy ha váltózárral le van zárva?"
Közel ugyanaz. A kérdésem áll: mi adja a rögzítőerőt? A zárszerkezet nem játszik, talán a Hydrolink közlőmű sem olyan csuda... Meg a fecskefarkas zárszerkezet...
Éppen ez a problémám vele: ha nincs delej, a hajtóművet le is vehetem, Bt vagy Ct észre sem fogja venni (kis ügyeskedéssel akkor sem, ha van delej, de az már szabotázs). Szóval ennek így nincs értelme, mert a súlykörte ki van fordítva (a színe már csak hab a tortán). Ha viszont visszafordítom, akkor meg a hajtómű nem kell... Az első vonat biztos, hogy nem tud rá biztonsági betétet tenni? Nem egy bonyolult feladat, aztán ha szólt, hogy rajta van, akkor már lehet döngetni. A kulcsot meg majd leadja...
Margit hídnál is van ilyen, csak azt nem értem, hogy miért Batthyány tér irányban van, lépcsővel szemben, amikor az ellenkező irányba többen utaznak...?
Igen HÉV-es, amig át nem gondolják mi gazdaságos mi nem, aztán mehetünk mi is a lecsóba a többi leépités után.
Mert ennyi erővel, Gödöllőre van, MÁV is sőt volánbusz, ami majdnem párhuzamos, ha már a párhuzamosság elvét nézzük, sőt ha továbbmegyek, fizetnek az érintett önkormányzatok stb. és máris ott vagyunk ,hogy, nem ragazom tovább.
Ez is olyan érdekesség ami befolyásolja a mi napjainkat is, dolgozókét. Ennyi erővel a Csömöri, vagy a Ráckevei HÉV-et is lehetet volna mutogatni csúcsidőn kivűl.
Csak ennyi az összefüggés.
Teljesen más apróból, hallottam a BKV-nak hosszútávú stratégiájáról, és abban az elkövetkezendő x évben nincs új szerelvények beszerzése. Na :(
Miért vergődés? Egy kikapcsolt-meghalt biztbernél melyik a jobb, egy a pusztában lévő nem őrzött és semmilyen visszajelentéssel nem bíró váltónál? Ha azt se tudod mi van vele vagy ha váltózárral le van zárva? Melyikre küldenél vonatot? Engem nem a váltózár zavar hanem a körte minek? Meg a madzag hiánya de az nem biztber.
Ez HÉV-es topik. Miért kéne, hogy érdekeljen itt valakit a kisföldalatti meg a buszok? Ha majd hozzáfűzni valóm lesz leírom a VéEK topikban. Itt szerintem OFF. Ez már ON. Ilyen se lesz sokat :)
Amit láttam videón felvételeket, azok max egy hétvégi esetek lehetnek, mert én naponta járok kisföldalattival kora hajnalban illetve esetekben reggel 6-10között igen sokszor változó időben és az volt a tapasztalatom, hogy hétköznap igen is van tömeg, de nem épp így kéne provokatívan videózni az ilyeneket, mert sokszor az ilyen kisebb vonalak voltak azok, amik kihúztak mondjuk egy "vezeték szakadás" miatt vagy bármi baj van az ilyen kisebb járatok eltudták látni feladatukat. Ilyen volt annó a 4-es busz esete is, amikor a kisföldalati nem járt tavaj akkor a M1-es pótló és a 4-es busz volt dugig tele és utána meg a 4-es busz lett olyan kihalt, hogy nem volt heringesedés minden megállójában főleg az Oktogonon. Persze mindig is lesznek olyan járatok, amiken kevesen lesznek, de amiket felsoroltak járatok én speciál nem azokat szüntetném meg, mert vannak ennél rosszabb járatok is! De ha szüntetnek akkor majd meglátják milyen következmények lesznek, de ezt majd csak akkor ha bekövetkezik!
Kedden nem csak szállítás volt Csepelen. Végre ki lett cserélve a 957-es első tengelye! A fotózással kapcsolatban: ha csak úgy besétáltok az üzem területére fényképezni és azt észrevesszük, akkor tuti, hogy ki lesztek onnan zavarva! Engedélyt a kocsiszínben a művezetőtől kell kérni, s ha lesz erre megfelelő idő és ember /mert egyedül még akkor sem lehet császkálni!/ akkor lehet fotózni. Általában el lehet intézni a dolgot, de ezeket a szabályokat Nektek is be kell tartani!