Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

verebész1 Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13578

Szia!

 

Én várnék még a felső holtpont jeladó (főtengely helyzetérzékelő) cseréjével, mert az Opelommal úgy jártam, hogy hibásan írta ki a jelzést, és ráadásul hiába volt jó, mégsem felejtette el a hibát. Azért adta a hibajelzést, mert nehezen indult az is, pont a hűtővíz hőmérséklet jeladó volt rossz.

 

Én vettem egyet az Opelhoz, úgyhogy most van hozzá tartalék.

 

Mi volt a hibajelenség  ami indokolta a cseréjét? Csak a MIL lámpa hibakódja, vagy valamit észleltél is? Általában hidegen beindul a motor ha rossz az érzékelő, és meleg motornál nem szokott működni.

 

Üdv.

Előzmény: heartmaxi (13576)
stevegel Creative Commons License 2016.03.07 0 0 13577

Tisztelt Fórumtársak! Volt-e már valakinek tapasztalata Mobiletron lambdaszondával?

heartmaxi Creative Commons License 2016.03.04 0 0 13576

Köszönöm a másik hozzászóló nevében is, ugyan ezzel a problémával írtam én is a topicba! Annyi fejlemény van, hogy reggel elmentem szerelőhöz, rádugtuk gépre és a holtponti jeladó cserére szorul....! ha ez lenne a jelenlegi legnagyobb gondom, már boldog is lennék...! de nem ez! sajnos ott is kellett maradnia a kocsinak, mert az odafelé úton a jobb első fékem befogott...és kb szénné égett :) :(

 

Úgyhogy új holtponti jeladó, tárcsa és betétek, valamint az abs jeladót is megnézi....! már előre fáj a dolog :( de ha kell az autó, kell az autó...nincs mit tenni! Egyébként azt mondta, hogy így hirtelen ránézésre rendben van!

 

Jah...meg még egy stabilizátor pálcát is kicserél...!

Előzmény: verebész1 (13573)
Ken_Block Creative Commons License 2016.03.04 0 1 13575

Üdv.

Valószínűleg a gátlónak a szára koppan. Ez több dolog miatt is lehet. Nekünk után gyártottnak rövidebb volt a tetején a menet....lényeg.... a tetején lévő alátét, meg nem tudom mi van rajta, lötyögött.

Előzmény: Törölt nick (13574)
Törölt nick Creative Commons License 2016.03.04 0 0 13574

Sziasztok! 

Azt szeretnèm tőletek megkèrdezni hogy mi kopoghat a 13 èves Daewoo Kalosom hátsó futóművènèl, főleg rossz úton. Apró ütèsszerű kopogó hang. Gondolok a lengèscsillapítóra mint hibaforrásra vagy a hátsó lengőkar szilentblokkjára. Szerintetek? A válaszokat előre is köszönöm! 

verebész1 Creative Commons License 2016.03.04 0 0 13573

Szia!

 

A nehéz indulás azért is szokott lenni, mert a hűtővíz hőmérséklet jeladó elfáradt.  Egy új kb. 2500-300 forintba kerül.

Helyileg a trafó alatt található. Egyszerű a cseréje.

 

Kipróbálhatod hogy ez-e a baj, úgy hogy megméred egy műszerrel az ellenállását a jeladónak,és helyette a csatlakozójába beledugsz egy trimmer potit, ami 100 ohmmal nagyobbra van állítva mint a jeladó ellenállása. Ha simán beindul, akkor a jeladód hibás, cserére szorul. 

 

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (13559)
heartmaxi Creative Commons License 2016.03.03 0 0 13572

De durva....pont ez történik most az enyémmel is....füstöt (még) nem véltem felfedezni, de a nehéz indítás ugyan így megvan. Általában harmadszori indításra már jó és utána szuper minden. De az első indítás...1-2 mp és leáll a kocsi...másodszorra is általában...harmadszor pedig megy, ahogy kell! nem értem.....! neked mikor jelentkezett először a dolog? az enyém 1.2-es

Előzmény: Törölt nick (13559)
Robertohessler Creative Commons License 2016.02.21 0 0 13571

Van valakinek 1.2 Kalosba utólag beszerelve Tempomat?

Tapasztalatok, vélemények érdekelnek.

Benve Creative Commons License 2016.02.17 0 0 13570

Motorzajt legegyszerűbben drágább és jobb minőségű motorolaj adalékkal tudod csökkenteni, nagyon minimálisan, de észrevehetően. A másik költségesebb eljárás, az autó alvázának zajszigetelése bitumenes szigetelő lapokkal. Ez esetben ki kell belezni rendesen a verdát a műszerfal aljáig. 

Előzmény: Relaxvideo (13569)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.02.16 0 0 13569

:) köszi

A másik kérdésem pont erre vonatkozott volna, hogy 100 feletti tempónál már igencsak fel kell hangosítani a rádiót, és hosszú úton csak jobb lenne csendesebb motorzaj. Persze, tudom, hogy ez a több milliós autók területe már, de mégis van valami módszer az utastérbe kerülő zaj csökkentésére? Gondolok pl. motorháztető belső felének és egyéb kritikus helyeknek valamilyen anyaggal bevonására, stb.

Előzmény: Benve (13568)
Benve Creative Commons License 2016.02.16 0 1 13568

Hangosítsd feljebb a rádiót! :-)

 

Csak vicceltem. WD40 a kuplung pedál mozgó részeire: rugó, csapszeg, stb...

Előzmény: Relaxvideo (13567)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.02.16 0 0 13567

"Kuplung-benyomás-nyikorgás" effekt ellen lehet tenni valamit házilag? Kis WD40 valahova? :o

Televid2 Creative Commons License 2016.02.15 0 0 13566

Thorr1976!

 

Kiolvasta valaki normálisan a hibakódot? Az sokat segítene.

Milyen motorja van a gépednek: 1,2  1,4 8v   1,4 16v?

 

Előzmény: Törölt nick (13563)
Ken_Block Creative Commons License 2016.02.15 0 0 13565

A lambda szonda hidegen nem szól közbe, épp ezért van "fűtés" benne. Az egr....nem tudom, max akkor ha nyitva ragadt meg.....

Nekem tdi-n hol így-hol úgy akadt meg, de nem vettem semmi különlegeset észre, de az más világ teljes mértékben.

 

Nem okoskodás, csupán ötlet/tipp. Nem tudom hogy reagálna rá, de egy dugózást rakni alá, ha lehet, és úgy megnézni hogy indul.

 

Olaj fogyasztást nem mondanám annyira megszokottnak. Több mint 13 éve családban van, egyszer nem kellett rá önteni két olajcsere közt, pedig egyszer-kétszer közel 15e-et ment két csere közt.

Benve Creative Commons License 2016.02.15 0 0 13564

Üdv. Egyértelmű EGR szelep hiba. Ugyan eu volt a szitu nálam is. Sokáig halogattam a cseréjét, és végül indításnál fehéren füsölt, főleg ha állt két három napot. Ne halogasd a cserét, mert miután kicseréltem rá pár nap lefolyása alatt kiment a kopogás érzékelő, vezérmű tengely jeladó, főtengely jeladó. 

Előzmény: Törölt nick (13561)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.15 0 0 13563

Hát, a hűtővíz nem fogy, nem melegszik, és a színe meg az állaga alapján tiszta.

 

Kérdezném én (amire gondolok) : nem jól  porlasztó, vagy nem jól záró benzin befecskendezés okozhat -e ilyet?

Lehet olaj is, de az olaj nem fogy igazából, csak nagyon keveset, kb. 10000 km-enként 1 litert.

Igazából az nem sok, ilyen típusoknál.

Szerintem annak nem kellene ilyet okoznia.

De a füst csak 1-2 alkalommal volt.

Viszont minden első indításnál ha hideg a motor borzalmasan nehezen indul, és nem is megy 1 vagy 2 henger.

aztán 10-20-30 másodperc után becsatlakoznak, és szépen megy minden ahogy kell.

Ezután, ha jár pár percet a motor (és gondolom felmelegedett) már szépen megy,

és ha ezután leállítom, már teljesen normálisan rögtön indul még órák múlva is.

De ha áll pld. estétől reggelig, akkor már megint sz@rul indul.

 

A gyertyák, kábelek teljesen le lettek cserélve, volt autó-villamosságinál is.

Ő csak égéskimaradás hibát, és hátsó lambdaszonda hibát olvasott ki.

Szerinte trafó nem lehet, mert az hidegen jó, és inkább melegen csinál ilyesmit.

A benzinnyomás jó, a dugattyúk nyomása megfelelelő, állítólag.

 

Ezért gondoltam tanácstalanságomban szelepszár-szimeringre, hogy a befolyó kevés olaj miatt indul nehezebben.

Heg mert 1-2 szer füstölt is indításkor.

Vagy a porlasztás lehetne még hidegen rossz, ill. ha a benzin befecskendező szelep nem zár le tökéletesen, telinyomhatja naftával,

és akkor szintén szarul indulhat, meg talán füstölhetne is, bár akkor gondolom fel kellene pörögni egy idő után a motornak,

amíg kijárja, de ezt nem teszi.

 

Mi lehet a gond?

Az a helyzet, hogy nem nagyon van pénzem kísérletezni alkatrészcserékkel, és a lehúzó szerelőkkel sem,

akik aztán borsos ár után változatlan állapotban adják vissza a verdát.

 

Ui: a lambdaszonda kábeljét széthúztuk, hogy ne adjon fals jelet. Majd az akksiról a sarut levettük egy órára, így elment a hibajel.

Sajnos a dolgon nem sokat változtatott. (És később a hibajel visszajött, de a kábel azóta is lehúzva van, azt mondták ha hibás jobb így.)

 

Ha valakinek volt ilyen problémája, vagy tudja a problémát/megoldást, akkor az kérem írja meg, és nagyon megköszönöm neki, sőt...

Esküszöm legalább két imát elmondok a lelki üdvéért, és a spirituális jólétéért.

 

A megoldást, vagy tippeket legalábbis előre is Köszönöm.

Előzmény: Ken_Block (13562)
Ken_Block Creative Commons License 2016.02.14 0 0 13562

Víz nem fogy esetleg? Vagy nincs elszíneződve véletlenül(barnás, olajos szaggal)?

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (13561)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 0 0 13561

Fehéres színű....

De olaj vagy füst szaga van.

Érdekes hogy az olaj viszont nem fogy...

Nem minden esetben jelentkezik.

 

Előzmény: Ken_Block (13560)
Ken_Block Creative Commons License 2016.02.14 0 0 13560

Üdv.

biztos, hogy füst az? Kék színe van? 

Szelepszár szimering nem szokott indítási nehézséggel járni tudtommal.

Előzmény: Törölt nick (13559)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.14 0 0 13559

Üdv mindenkinek!

 

Kb. 4-5 éve van meg a kalosom.

Kb. 2 éve bent van a motorhiba jel. (Nem probléma ha ég, mert ha újabb hiba jön be, villogni kezd.)

A szerelő azt mondta, EGR-szelep hiba okozza, ennél a kocsinál típushiba.

Lecserélheti a szelepet, de az 38000 ft, vagy autózok így vele, és semmi gond.

Egyébként egy kiolvasás 5000 ft.

Szóval 2 éve így autózom vele, semmi gond. Napi 84 km, évente több mint 20000 km bele.

 

Hát most nehezen indult télen. De nagyon nehezen. De csak hidegen. Melegen indul és megy is mint ahogy kell.

(Gyertyacsere, kábelcsere, stb.)

A végén elvittem autóvillamosságihoz.

Kiderült hogy nem EGR-szelep hiba van bent (az autószerelőm csak blöffölt, és elkérte a kiovasásért az 5000-et,

de nincs is kiolvasója..... no mindegy....)

szóval lambdaszonda hiba jel van bent, meg égéskimaradás. Belerakott 4 új magasabb hőértékű gyertyát, és elkért 16000 ft-ot.

(Még csinált pár mérést: benzinnyomás, dugattyúnyomás stb...ezek mind jók.)

A kocsi azóta valamivel jobban indul hidegen, de még mindig szarul.

Ráadásul most már egy ideje hidegen az első indításnál füstöl is mint a gyárkémény.

De utána minden megy faszául. A motor jól megy, valamint ha leállítom, akkor 1-2 órán keresztül még pöccre indul füst nélkül.

Mi a hiba? Szelepszár-szimering?

Mennyibe kerülne megcsináltatni?

Fel lehetne e valahogy javítani (olajadalék, stb?)

 

Segítségeteket előre is köszi.

Benve Creative Commons License 2016.02.09 0 0 13558

ez volt a legolcsóbb

Előzmény: 598 (13557)
598 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 13557

Na az viszont jó ár volt érte (szerintem)!

Előzmény: Benve (13556)
Benve Creative Commons License 2016.02.09 0 0 13556

Amikor kellett egr szelep meg egy két cső a szívócsonkra stb a daewoobolt volt a leg olcsóbb. Akkor az egr szelepet 27000 HUF VOLT AKCIÓSAN

Előzmény: 598 (13555)
598 Creative Commons License 2016.02.09 0 0 13555

Például itt:https://alkatreszek.hu/

De itt is figyelni kell,mert elsőre nem mindig az olcsóbbat adja be.

Keresgélni kell!

Előzmény: Benve (13554)
Benve Creative Commons License 2016.02.08 0 0 13554

Elárulod hol?

Előzmény: 598 (13553)
598 Creative Commons License 2016.02.08 0 0 13553

Lehet ,hogy korrektek és jók de hogy olcsók...........??????

Az áraik majdnem feléért meg tudnám venni azonnal máshol.

Előzmény: Benve (13552)
Benve Creative Commons License 2016.02.08 0 0 13552

Már többször rendeltem innen, korrektek, olcsók, és jók.

http://daewoo-bolt.hu/

2211 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 13551

Sziasztok !

 

Ki tudna egy megbízható autószerelőt aki gázos autóhoz is profi Budapest-i cimmel. Kalos gázos autóm van.

Köszönöm a segítséget. 

598 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 13550

Én meg pont most vettem még egyet,pedig az elsőn a múlt héten ment el a 3. égő elől!Azonkívűl egy hátsó kerékcsapágyat cseréltem a "kötelezőkön"kívül a 13 év alatt.És ebben a másikban is eredeti az akku is.Ilyen szar autót!!-))

Előzmény: almaata66 (13549)
almaata66 Creative Commons License 2016.02.04 0 1 13549
Kész végeztem soha többet se daewoo se kalos! 13 év után kiégett az egyik jobb hátsó helyzetjelző! Ez már minden határon túltesz!!;-)
.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!