Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 45
A széria C20NE-nél még nagyon bejött a KN betétszűrő+Bonrath Power Rohr kombináció

Eredmény: alul érehetően jobban húz, jobban megy emelkedőn is

Előzmény: kzombi (39)
Törölt nick Creative Commons License 2003.05.05 0 0 44
manta-z
Az 18SEH-ban azt hiszem 286-os tengely van gyárilag. Talán itt a himbák is megerősítettek, de nem tudom, meg kell nézni.
A C20NE-ben meg 258-as a tengely, értelemszerű, mit kell csinálni. :-)))
Utána a 18-asról csak a szivócsövet kell átrakni a C20NE-re, és a C20NE hengerfejet fel kell bővíteni, akkor lesz igazán jó. (Mert a 18-asnak ugyanis kisebbek a szelepei, azt nagyobb szívás átalakítani)
A C20NE és a C20SEH között a különbség az, hogy a SEH-nak a dugattyúján lévő horpadás sokkal kisebb, csak ezért nagyobb a kompressziója.

C20NE tuningolóknak alapmű, van csomó fotó, trükkök , hogy kell a szívócsatornát felbővíteni:
www.opel-kadett-gsi.de

Előzmény: manta-z (35)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.05 0 0 43
Hi mindeki!

kzombi:

Köszi a dicséretet, melóztam már vele egy keveset :)
Az 1.6 SH nekem is jobban melegedett a mostaninál.
Szerintem mindegyik ilyen... kapcsolgat a venti folyton. ne törődj vele, csak mindig müködjön a cooler:)
A hütőfolyadékot nem azért nyomja ki, mert rossz a qpak? Egyszer cseréltem hasonló probléma miatt. Vettem ujat 1000 forintért, és azóta nem jött ki 1 csepp sem rajta.
A tartályomba 2 vizcső ment 1.6 Sh ban. A mostaniba megy 3.
A motorcsere nem nagy kaland... ha olyat rakatsz bele ami létezett a tipusban, akkor nem kell tipusmódositási engedélyt kérned.
Igy olcsóbb valamivel.
A helyedben vennék egy roncsot, és kikapnám belőle a mocit.
Ez a legegyszerübb megoldás, mert egyébként nagy szívás az egész :)

Üdv!

Előzmény: kzombi (32)
Göri Creative Commons License 2003.05.05 0 0 42
Üdv.

Az előző autóm egy 85-ös Ascona volt 1.6 S 16 SH motorral. Imádtam, mert megbízható és szép autó. Ezért aztán 3 év alatt el is költöttem rá vagy 460 E Ft-ot, igaz ebből csak a festés 130 ezret kóstált. A főbb dolgokról mellékelek egy listát.
Hengerfej tömítés
Légszűrő csere
Olajszűrő csere
Szelepszárszimmeringek
Fétengely jobb első
Gumicsere
Karburátor tisztítás, beállítás
Futóműbeállítás
Karosszéria + festés
Hátsó lámpák
Hűtő hőkapcsoló, izzók
Első, hátsó fékek javítása
Jobb első golyós csukló cseréje
Kormány védő gumi csere
Olajcsere többször
Hűtővíz csere
Olajszűrő csere
Gyújtógyertyák cseréje
Akkumulátor csere
Centrírozás+ futóműbeállítás
Kilincsek
Gyűrűzés, hajtókarcsapágycsere
Hátsó lengéscsillapítók
Jobb oldali
Féltengelycsukló csere
Bendix csere
Karosszériamunka az alján
Hátsó kipufogó dob
Fém fékcsövek, hűtővíz, fékolaj

+ ezer apróság.

PeterX Creative Commons License 2003.05.05 0 0 41
Hali!

Nekem főleg futóműproblémáim voltak, egy előző tulajnál történt csatt miatt, úgyhogy zömmel az lett cserélve.
A teljesség igénye nélkül a cserélt dolgok: lengéscsillapítók, toronycsapágy, kormányösszekötő, alsó trapéz, belső féltengelycsukló, hűtő (csöpögött, de rossz helyen), vízpumpa, légtömegmérő, 5. ajtón üveg (feltörték), + a szokásos dolgok (fékek, olaj, szíjak). Elöl új gumik (195/60R14). Ezenkívűl 3 éve teljes lakatolás+gyári festékkel kamrás fényezés (nem sufni), tavaly vizsgára felkészítéskor az alján a hibák lakatolása (hátsó nyulványok, hátsó torony).

Az árat nem tudom, ötletem sincs mennyit érhet most a kocsi.

Az alábbi címen van pár kép, kb. 2 évesek.

http://www.freeweb.hu/peter_x

LP

Előzmény: kzombi (38)
manta-z Creative Commons License 2003.05.05 0 0 40
kzombi:

Én főleg hátsókerekesben utazom nekem Mantám van, nézd meg mi a váltó típusjele az 1.6SH-n. Ha F16 asszem jó lessz a 2 litereshez is. Azt ajánlom mindenképpen vagy autót vegyél bontásra, vagy te bontsd ki az autóból. Mivel nagyon gáz utólag összeszedni és kitalálni, mi hova való, pl:gumicsöveket vagy egyéb apró cuccokat ami kell a beépítéshez. Tehát csak motort ne vegyél mert mire minden meglessz hozzá nagyon horror lessz az ára. Mert itt is igaz, hogy darabokban sokkal drágább mintha megvennéd az egészet kompletten. Mindegyik 1.8-as és 2.0-es motornak ugyanaz a felfogatása. Csak elsőkerekesből vegyél cuccot, mivel az összes körülötte levő csövek vezetékek stb, hossza mérete iránya, úgy van méretezve hogy keresztben van az autóba beépítve. mert ugyanaz a motor van pl: Omegában és Vectrában is, csak az egyikben keresztben a másikban hosszában. Ez nem tűnik fontosnak viszont igen nagy különbség van vízcsövekben, kábelekben a beépítési iránytól függően. Egyszer tettünk keresztben beépített 2.0-es motort hosszába. Jó nagy szívás volt a csövek és kábelek végett. Ha megnézed a katalógust igazából a különbség a C20NE és 20SE között csak a sűrítési viszony: 9,2 az NE-ben 10 az SE-ben (Illetve az Injector is, de az minket most nem érdekel) Mivel hengerfejes lett a verda szét kellett szedni 5 perc, mérés és számolás után megszületett az eredmény 1mm-t le kell szedni a hengerfejből így a kompresszió felmegy 9,95-re.Miután összeraktuk rájöttem ez volt az egyik legolcsóbb tuningom az autón, nyomatékban főleg részterhelésen hihetetlen különbség érezhető a gyorsulás kb. 1 másodperccel jobb lett.

Jó barkácsolást mindenkinek.

kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 39
manta-z!

Hogyan csinálsz C20NE-böl C20SE-t??Ugylátom vágod ezt a témát nagyon ! Mit lehet még átalakítani az autón ? Afékeket azt tudom ,hogy a 2000-es vectra alól át lehet tenni , de még mit lehet átteni??
2000-es ascona futóműve (első) ugyanaz mint a 1800-as autónak? Át lehet rakni az 1.6 alá ?

Előzmény: manta-z (35)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 38
PeterX!

Mennyiért adod??Malyik felét cserélted?

Előzmény: PeterX (34)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 37
Manta-z!

A motor felfüggesztése is ugyan az mind a négy motornál??Hol érdemes utánanézni a motornak , ahol olcsón lehet venni ?? Neked milyen autód van?
Képed van róla??

Előzmény: manta-z (35)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 36
Manta-z!

A motor felfüggesztése is ugyan az mind a négy motornál??Hol érdemes utánanézni a motornak , ahol olcsón lehet venni ??

Előzmény: manta-z (35)
manta-z Creative Commons License 2003.05.05 0 0 35
Sziasztok:

kzombi:

C20NE motort és leszármazottjait találsz a következő gépekben:

C20NE-115Le/5600rpm - 170Nm/2600rpm:
Kadett E Gsi, Omega A, Vectra A, Ascona C, Astra F

20SE - 124Le/5600rpm - 180Nm/2600rpm
Omega A

20SEH - 129Le/185Nm
Kadett E Gsi, Ascona C

Egyébként a C20NE -ből nagyon egyszerű C20SE-t csinálni kb. 1 másodperccel javul a gyorsulás és fél litykót csökken a fogyi. A 20SEH-ba szerintem az a vezérműtengely van mint a 18E-be vagy valami nagyon hasonló. Egyébként ha megnézitek akkor a C20NE szívócsatornája kb 3/4-e mint a 115Le-ős 18E-é. Ezért most a következő a projekt a 18E hengerfejét és szívócsövét fogom a C20NE -re rakni.

PeterX Creative Commons License 2003.05.05 0 0 34
Hali!

Nekem egy '87-es GT van, C20NE motorral. Ha valakit érdekel akkor eladó. :)))

Koránál jobb állapotban, a fél kocsi cserélve. Adatok: 260e km, 5 ajtós, elektromos ablakok, állítható magasságú kagylóülés, board comp., napfénytető, kp. zár, riasztó, gyárilag sötétített üvegek, egyedi ajtókárpit (16-os hangszórónak).

LP

kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 33
Ugrifules Nyul!

Milyen opelba van a C20NE motor?? A motortartó bakok megeggyeznek az ascona motorjáéval ?? Vagy át kell alakítani ?? Hol érdemes keresgetni ?? Bontóba elég drága !!

Előzmény: Törölt nick (26)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 32
Sztpeti!

Láttam a képeket az autódról , tényleg páratlanul jól néz ki!!Az enyim sajna nem nézki ilyen jól ! Amig az 16Sh-s motor volt benne adig ,hogy bírta nyáron a forgalmi dugókat ?? Nekem mindíg gondom van vele , nagyon melegszik olyankor a motor! Amikor felmelegszik sok hűtőfolyadékot nyom ki a tartályból. Az előző motorral is ezt csinálta nakem. Ez tipus betegség ? Neked mennyi víz cső ment a tartályodba? Nekem három.Szeretném én is nagyobbra cserélni a motort!!

Előzmény: Sztpeti (29)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 31
manta-z!

Köszi az infót! Állitolag kell valamilyen tervezési dijjat is fizetni??! Arrol tudsz valamit? 1,8-as motort már ajánlottak komplett,de azt monta más is , hogy ne foglalkozzak fúrással inkább irassam át a motorszámot.De nem tudták megmondani mivel jár a dolog.Igy ahogy felsoroltad az öszegeket olcsóbbnak tünik komplett motort cserélni mint fúratni és beszerezni hozzá dogót , gyürüt stb.inkább úgy vagyok vele ha lúd legyen kövér és inkább 130 le-s motort próbálok szerezni .

Előzmény: manta-z (25)
kzombi Creative Commons License 2003.05.05 0 0 30
logoutx!

Mi van most a kocsival ?? Eladtátok már vagy meg van még ?? Miért nem vizsgázik újra? Ha eladjátok mennyiért? Mennyit futott?

Előzmény: logoutx (28)
Sztpeti Creative Commons License 2003.05.02 0 0 29
Hi Kzombi!

A hivatalositásról már kaptál némi infot a kollegától :)

A motorom egy GSI kadettból került át.
Ugy érzem, hogy olcsón megusztam az egészet, mert 200-ért vettem egy komplett zuzott gsi-t, amiből kiárultam később ugy 100 ropit.
Tehát a komplett motor elektronikával, mindennel együtt belekerült 100 ropimba.
Add még hozzá a vezérlés cseréjét + olajcserét, fényezést (mert kapott pici optikát is :)), munkadijat, + 3 hét tömény agyalást és szopást.
kijött kb 170-200 rugóra, és szedj le az életemből 10 évet.

Szerintem megérte, mert nincs párja a gépnek:)
Ráadásul a moci is nagyon jó állapotban van.

Ha hasonlóra adod a fejed, akkor szólj, és segitek amiben tudok. :)
Üdv!

Előzmény: kzombi (23)
logoutx Creative Commons License 2003.05.01 0 0 28
Hali Kzombi!

A kocsi nem az enyém, apám szolgálatija volt, de már mással jár. Gondolom a GT/sportra felcsillant a szemed:)
Amúgy 88-as évjáratú ha jól emléxem. A motorja (a lelke) kétliteres, hengerenkénti injektorral. És húzott mint a vaddisznó:) Csak a fékek nem voltak ezzel szinkronban.

Már tárgytalan, úgyhogy csak kb.ra kérdezném: ehhez a kocsihoz főtengely jeladó sacc/kb. mennyi lehet? (anno idéglenesen "összetaknyoltam" a kábelét, a mai napig úgy van)

Sok sikert mindenkinek a motorcsere/bere-furkáláshoz, az a 115 lovas ménes nem akármilyen gebékből áll össze!

Előzmény: kzombi (24)
manta-z Creative Commons License 2003.04.30 0 0 27
De ha érdekel a haverom most adja el a 18E (115LE 158Nm) motorját ha érdekel utánanézek. Nem sajnos injektor az nincs hozzá.
Törölt nick Creative Commons License 2003.04.30 0 0 26
Sajnos csak az 1.8-2.0 blokk ugyan az. Az 1.6-osé kisebb. A furkálással annyi pénzed és időd elmegy, hogy egyszerűbb egy nagyobb mocit betenni.

Javaslom, vegyél bele egy jó állaptú C20NE motort (kb. 100e) asconában nagyot fog nyomni a 115 lóerő is.De néha lehet látni 20SEH-t is használtban, azu még jobb, mert 130 lovas.

Előzmény: manta-z (25)
manta-z Creative Commons License 2003.04.30 0 0 25
Sziasztok motortuningolók:

1,6-os blokkot fel lehet fúrni 1.8-ra (bár a csapágyakban nem vagyok biztos), de ha 1.8-ra igen akkor már 2.0-ra is mivel ugyanaz. Kell hozzá dugó, fötengely, hajtókarok és nem árt a hengerfej is.

Mototrátiratás:
Ha más a motorkód mint ami gyárilag benne van a következő a teendő:

1. Átalakítási engedély Mozaik utca 10.000Ft
2. Teljes!!! eredetvizsgálat kb 15.000Ft
3. Vizsgáztatás kb. 25.000Ft
4. Zöldkártya kb. 5000Ft
5. Okmányiroda Forgalmi csere: 8000Ft + matrica 500Ft

Durván nekem így nézett ki mikor a 20E motoromat c20ne-re cseréltem.

A legnagyobb motor amire engedélyt adnak az adott autó legerősebb motorváltozatának a nyomatéka + 20-30%max.
Tehát ha jól tudom a C Asconába a 20seh volt a legerősebb annak nyomatéka:185Nm + 20%= 222Nm tehát ez a max. amit engedélyeznek bele.

kzombi Creative Commons License 2003.04.30 0 0 24

Hello Logoutx!

Ha lejár a müszakid mi a terved vele??
Mikori évjárat , mekkora motor van benne (mi a motorkodja), mi a baja ? Miért nem akarod még levizsgáztatni?

Előzmény: logoutx (21)
kzombi Creative Commons License 2003.04.30 0 0 23
Hello Sztpeti!

Az enyim is 1.6 Sh 90 le-s .Engem inkább az a motor csere érdekelne komolyabban!!Milyen motor (miből való )Mennyibe került a motor,és mennyi volt a hivatalosítás??Hol lehet ezt elintézni??

Előzmény: Sztpeti (20)
kzombi Creative Commons License 2003.04.30 0 0 22
Hello Manta-z!

Úgy értettem ,hogy a 16sh számu motorra rá lehet tenni a 18E számú motornak a hengerfejét.De az 1.6-os blokkot fel kell fúratni 1.8-ra.Ekkor tökéletesen megeggyezik a kettő, és nem kell az átírással bajlódni!Persze kell hozzá elektronika is.Ha olcsón tudsz szerezni akkor fillérekből meglehet oldani!

Előzmény: manta-z (19)
logoutx Creative Commons License 2003.04.30 0 0 21
Ha már van egy ilyen topic, itt szeretnék megemlékezni egy, naprainkra már haldokló Ascona GT/sport járgányról, am(/k)i nagy hatással volt rám és szerintem kiváló autó, bár sok gond volt vele, de szerettem vele foglalkozni (még lemosni is öröm volt). Ősszel fog lejárni a műszakija, úgy néz ki utoljára...
Sztpeti Creative Commons License 2003.04.29 0 0 20
Hi Kzombi!

Én azt javasolnám neked, hogy ha nem csuszik a kupplung, akkor ne zavarjon hogy fent fog.
Majd ha megég 1 picit, és lesz egy minimális ütése, akkor velszeg egy hangyányival közelebb lesz a fogása a padlóhoz :)

Egyébként az én gépem egy 85-os, gyárilag 90 lóerős 1.6-os Ascona.
Néhány éve bitorlom, ugyhogy folyamatosan alakul a gép :)
Ősszel tettem bele egy 2.0 16v mocit... na ezzel már lehet mondani hogy harapósabb lett a gép :)
Ha komolyabban érdekel a téma, akkor látogass el ide:
http://kep.tar.hu/sztpeti

És lát6sz képeket a szerkezetről :)

Üdv!

manta-z Creative Commons License 2003.04.29 0 0 19
Hi!
dzombi:

Hogy érted azt hogy rá lehet rakni az 1.8-as blokkot? Mire? Komplett motort akarsz cserélni, vagy csak az injektort akarod ráépiteni az 1.6-ra?

kzombi Creative Commons License 2003.04.29 0 0 18
Sztpeti!
Sajnos a bowdenen hiába állitok!Te milyen
tárcsát vettél bele??Én Qh tárcsát ,szerkezetet tettem bele.Lehet ,hogy ez a baj??Sajnos csak az utolsó pillanatban fog.Sajnos nincs kép róla.Én koca netes vagyok, mert tanfolyamra járok és csak ott tudok netezni.Az autó 83-as 1.6 benzines ötajtós.A fékeket kicseréltem nagyobbra!2ezres Vectra fékeket raktam alá.Igy elöl belsőhűtésű a tárcsa és hátul is tárcsa fék van!!Igy amikor rálépek a fékre kicsit erőteljesebben olyan feelingem van mint amikor a vadászgép leszáll az anyahajóra!!Most szereltem bele autómata ablak emelőt.Elől még hella pót refik is vannak.A te géped milyen? Végre valaki akivel lehet erről beszélni!

üdv:
kzombi

Előzmény: Sztpeti (17)
Sztpeti Creative Commons License 2003.04.28 0 0 17
Hi!

A tárcsád lett cserélve?
Hogy fog fent? Magasan áll a pedál? mert ha csak ennyi, akkor a motortérből tudsz állitani a kupplungbowdenen.
Ki kell csavarni egy kicsit.
Ha ugy fog fent,hogy az utolsó pillanatban kezdi
vonni az autót, akkor csak annyi van, hogy gyárilag vékony a tárcsa.
Sajnos én az ellenkezőjével küzdök, mert nálam meg tul vastag, és nagyon lent fog :)
Sőt... a rüksi még reccsen is a vastag tárcsa miatt.
Milyen géped van?
Van róla kép valahol?

Előzmény: kzombi (16)
kzombi Creative Commons License 2003.04.28 0 0 16
Hello !

Örülök , hogy ennyi embert érdekel ez a téma!Viktor aki elinditotta az már bele se néz???Hamar megunta a témályát!!
Most lett cserélve a kuplungom ,nagyon fent fog mit csináljak?

kzombi

Előzmény: dzombi (15)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!