Apué 95 szeptemberi, és még mindig megvan. Közel 500 e km-rel, motorfelújítás nélkül. Kuplung csere volt 450 e km után, illetve nagy kasztnimunkák tavaly, vagy tavalyelőtt.
Pedig, nyilván valakitől jött a huligán véna... :-) Örülnék, ha a Bravo a felét elmenné ennyi gonddal, illetve, remélem is. :-)
Köszönöm... :-)
8,4-es fogyihoz azért nyomni kellett. Ha nagy része pálya, akkor minimum 150 körüli tempó, bár ugye írtad, hogy volt tömeg. Ha meg országút, akkor előzgetés... ;-)
Amíg nem marad meg a hó az aszfalton, azért olyan nagy baj nincs, de én se lettem volna nyugodt. ;-)
Fateromnak is volt R19-ese. Az utolsó utáni full fapad darabot vette meg 1996 májusában, valami hihetetlen akciós áron Baumgartnernél. Akkor már mindenki a friss Megane-t vette.
Ma nyomtam egy laza 930 km-es etapot. Remélem nem kapok róla semmilyen fényképes emléket! :)
A fogyi (comp szerint) 8.4 lett. Nem kevés, de a terhelés sem volt az (három fő+csomagok+nem túl nagypapás tempó).
A legnagyobb félelmem az volt, hogy gond lesz a nyári kerekeimből, de szerencsére nem lett. Bevallom, mikor 1-2 fokos hőmérsékletnél elkezdett esni a hó, akkor nem voltam teljesen nyugodt...
Falra festettem az ördögöt... Nem olyan régen, céges autóval mentem valahova, s hezitáltam, hogy a sajátommal menjek. Babonából, mert azzal ugye még sosem értek tetten gyorshajtás közben (mert nem mentem gyorsan :-)). Erre ma olyan hírre mentem vissza az irodába, hogy van egy 30 ropis csekkem... Országút, 118, hátulról. Pedig nagyjából figyeltem, hogy ne menjek gyorsan, ennyire tellett. Valószínű, előzhettem, mert egyébként óra szerint 110 körül teljesítettem a távot oda-vissza. Ezt igazolja a fotósorozat is (118-118-117-113).
Szóval, megvan az első gyorshajtási büntetésem Mo-on. Akkor most már csak a saját autókra igaz az a megállapítás, hogy azokkal nem büntettek. ;-) Illetve, remélem, a hosszú hétvége 800 km-e alatt sem született kép, mert ugye nem saját autóval voltam... S azt is csak remélem, hogy akkor most nem következik egy olyan sorozat, hogy jönnek a csekkek... :-)
Még a mezogazdasági boltban vettem lánckeno sprét, arra nincs irva, h teflonos lenne. Furészlánchoz adják, mert hamar kipárolog belole a higito-hordozo anyag és az apro résekbe is behatol. Valami 1000 ft volt.
"Igazából azért gáz, mert már a Stilonál is előjött"
Na pont ez az ami nagyon kellemetlen szerintem. Egy ismert és filléres hibát nem kijavítani.... és ez nem költségvetés kérdése.
"Azt is figyelembe kéne venni, hogy nem annyi pénzből gazdálkodtak, mint a vw, tolyota..."
Ezt a piac sosem fogja figyelembe venni (szerintem nem is kell neki). Egyszerűen csak a termékeket fogja összehaosnlítani (beleértve az árakat is).
Ne érts félre, nem szarozom a fiatot csak úgy ahogy a vw-nek, toyotának úgy a fiatnak sem nézem el ha olyan hibákat csinál mint amiket leírtál (víz, klíma, kulcs stb.). Hatalmas öngólnak tartom a fillérekből javítható problémákat benn hagyni a gyártásban mert amúgy meg megbízható a kocsi, de így a konkurencia nyugodtan szarolaszozhat. Az átlag felhasználó meg úgy éli meg, hogy az szinte új kocsiből folyik a hűtővíz, valamint szét kell bombázni a műszerfalat mert nem jó a klíma...
Amúgy nem véletlenül van már 3 olasz verda a családban.
Ez egy kellemetlen hiba. Igazából azért gáz, mert már a Stilonál is előjött. De az is fontos, hogy ez azért nem küldi haza az autót, mint azért az "istenített" más típusoknál gyakorta előforduló, de nem propagált hibák. Ugyan ez igaz a hűtővízfolyásra is. Azt is figyelembe kéne venni, hogy nem annyi pénzből gazdálkodtak, mint a vw, tolyota, stb...
Szerintem pont ezért nem szarolasz. Ha annyit szívnánk az autóinkal, mint mondjuk egyes passatosok a motorjaikkal, váltóikkal (súlyos 100 000-et költve), na akkor mondanám ezt. De ez csak az én privát véleményem. Motorikusan soha, egyetlen olasz autómmal nem volt bajom.
Tényleg a Regatta SW-ben is lenyitható lökhárító, csak az felénk egy sem volt.
Más: A bovdenbefagyás ellen én a motorosok által is használt lánckenő sprét ajánlanám. A mosst kapható wd40-et már oldja a víz..
De előtte használtam már a család autóit is. Pl. 45 lovas B corsa. Az konkrétan annyira gyenge volt, hogy hegynek felfelé majdnem kiszálltunk belőle, hogy feltoljuk. :))
Hát azzal tényleg nehéz lett volna huligán karriert kezdeni. :)
Én is csak ajánlani tudom a kormányműves műhelyt! Én 2 éve voltam ott, bronzpersely felújításon (szakszervíz ezt mondta), de végül kiderült, hogy "csak" valami nem volt megfelelően meghúzva és beállítva. Az eredeti árajánlat 55ezer volt és estére kész, ehelyett csak 22500Ft volt, mert végül csak a le- felszerelést kellett fiztetni (természetesen futóműállítással). Végig korrektek voltak, telefonon hívtak amint kész volt a kocsi.
A csomagtartó nyílás alsó részének lehajthatósága már a Regatta Weekendben is benne volt . 1994-ben volt nekem is egy 1.9 Turbo DS Weekend. (CWH-092 volt talán a rendszáma)
Erdekes es jo cikk a kormanymurol,azon a muhelyen bemutatva amit Ixy is ajanlott nekem amikor sikerult megpadkaznom az autot es hozzajuk vittem kormanymu javitasra. En is csak akanlani tudom a helyet.
"Valóban olyan megoldásokat is alkalmaztak az olaszok, amik vagy nem volltak eléggé kiforrva, vagy az anyagminőségben jobbat kellett volna választani, ami viszont megnövelte volna az árat, tehát lemondtak róla."
Na pont ebből jön a szarolasz (és bármely más márkánál is ez nagyon gáz szerintem). Ráadásul ez a mai napig alkalmazzák lásd bravo klíma terelőmotorok.
Azt hiszem volt elég időm hallgatni a "szerolasz"-t...
Két dolgot nem vesznek figyelembe:
1. A behozott olasz autók nagytöbbsége már odakinn is olcsó volt. Az olcsóbb autókra kevesebbet is költöttek, nem is vigyáztak annyira rájuk. (Presztizsük sem volt, kivéve az Alfa-Lancia vonalat.) Mire Mo-ra értek egyrészüket elhanyagolták, a másik részük meg nem azt az alkatrészt kapta meg, mint kellett volna. (olcsó autóba olcsó alkatrészt)
2. A szereők többségének fogalma sem volt az olasz gépekben már a 70-es évek óta jelen lévő elektronika és a mechanika közötti összefüggésekről. Ez kis túlzással olyan, mint a lada autóvillamosságát a Ferrari mechanikájával próbálnánk párosítani. Mit érdekelte, értette a többség, hogy a 82-es Ritmó képes visszajelezni az olajszintet, meg a hűtővíz mennyiségét... ááááááááá.
Valóban olyan megoldásokat is alkalmaztak az olaszok, amik vagy nem volltak eléggé kiforrva, vagy az anyagminőségben jobbat kellett volna választani, ami viszont megnövelte volna az árat, tehát lemondtak róla. (fékek gumitömítései, a csuklók anyagai, de főleg a műanyagok-gumialkatrészek összetétele.)
Nekem volt Ritmom is, villamossági baja egyzer volt, ellenben a karbija annyira érzékeny volt a koszra, hogy utólagos szűrőt kellett beépítenem, mert a magyar benzin havonta eltömte. Mechanikalilag csak kopó alkatrészeket cseréltem, 120-nál kerékcsapágyat és kuplungtárcsát, meg 140-nél futómű elemeket. Akkor az mégsem volt szarolasz?
De tudok ellenpéldát is, az Unokon pl. volt olyan gyujtáselektronika, amiből az utángyártottak kb. fél év alatt megfőttek. (A gyujtáselosztóra volt rögzítve, az meg a motorzól nyelte a meleget.)