Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133204
Apué 95 szeptemberi, és még mindig megvan. Közel 500 e km-rel, motorfelújítás nélkül. Kuplung csere volt 450 e km után, illetve nagy kasztnimunkák tavaly, vagy tavalyelőtt.
Pedig, nyilván valakitől jött a huligán véna... :-) Örülnék, ha a Bravo a felét elmenné ennyi gonddal, illetve, remélem is. :-)
Előzmény: vinjo (133201)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133203
Csoda az lett volna, ha tényleg soha nem kaptam volna... Ez így csak meglepő volt, és csodák sajnos nincsenek. :-(
:-D
Előzmény: -carcass- (133200)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133202
Köszönöm... :-)
8,4-es fogyihoz azért nyomni kellett. Ha nagy része pálya, akkor minimum 150 körüli tempó, bár ugye írtad, hogy volt tömeg. Ha meg országút, akkor előzgetés... ;-)
Amíg nem marad meg a hó az aszfalton, azért olyan nagy baj nincs, de én se lettem volna nyugodt. ;-)
Előzmény: gambl-R (133199)
vinjo Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133201
Fateromnak is volt R19-ese. Az utolsó utáni full fapad darabot vette meg 1996 májusában, valami hihetetlen akciós áron Baumgartnernél. Akkor már mindenki a friss Megane-t vette.
Előzmény: mcI_2.0 (133197)
-carcass- Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133200

Az is csoda, hogy eddig megúsztad...:-)

Előzmény: mcI_2.0 (133198)
gambl-R Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133199

Üdv a klubban! :)

 

Ma nyomtam egy laza 930 km-es etapot. Remélem nem kapok róla semmilyen fényképes emléket! :)

A fogyi (comp szerint) 8.4 lett. Nem kevés, de a terhelés sem volt az (három fő+csomagok+nem túl nagypapás tempó).

A legnagyobb félelmem az volt, hogy gond lesz a nyári kerekeimből, de szerencsére nem lett. Bevallom, mikor 1-2 fokos hőmérsékletnél elkezdett esni a hó, akkor nem voltam teljesen nyugodt...

Előzmény: mcI_2.0 (133198)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133198

Falra festettem az ördögöt... Nem olyan régen, céges autóval mentem valahova, s hezitáltam, hogy a sajátommal menjek. Babonából, mert azzal ugye még sosem értek tetten gyorshajtás közben (mert nem mentem gyorsan :-)). Erre ma olyan hírre mentem vissza az irodába, hogy van egy 30 ropis csekkem... Országút, 118, hátulról. Pedig nagyjából figyeltem, hogy ne menjek gyorsan, ennyire tellett. Valószínű, előzhettem, mert egyébként óra szerint 110 körül teljesítettem a távot oda-vissza. Ezt igazolja a fotósorozat is (118-118-117-113).

Szóval, megvan az első gyorshajtási büntetésem Mo-on. Akkor most már csak a saját autókra igaz az a megállapítás, hogy azokkal nem büntettek. ;-) Illetve, remélem, a hosszú hétvége 800 km-e alatt sem született kép, mert ugye nem saját autóval voltam... S azt is csak remélem, hogy akkor most nem következik egy olyan sorozat, hogy jönnek a csekkek... :-)

mcI_2.0 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133197

Na ugye. :-)

Én meg Skoda 120 és 105 modelleken nevelődtem anno, és azokat is üveghangig forgattam, vagy írtam velük a köröket... (gyepen :-))

Illetve, apu renault 19-ese volt az álom, az érzékeny gázpedál miatt a mai napig úgy érezni, hogy jól megy. S relatíve tényleg jól megy.

Előzmény: Realtukko (133184)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133196

Félreértettelek: motorkerékpár láncra való olajra gondoltam. Fura is volt mert a motoré egy elég ragacsos valami. 

 

Bocs

Előzmény: MBTom (133195)
MBTom Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133195
Még a mezogazdasági boltban vettem lánckeno sprét, arra nincs irva, h teflonos lenne. Furészlánchoz adják, mert hamar kipárolog belole a higito-hordozo anyag és az apro résekbe is behatol. Valami 1000 ft volt.
Előzmény: bajan122 (133194)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133194

"Más: A bovdenbefagyás ellen én a motorosok által is használt lánckenő sprét ajánlanám. A mosst kapható wd40-et már oldja a víz.."

 

Nem jobb valami sima zsírzó spré? Mert a jobb motor sprék teflonosak, amitől meg ragadnak és gyűjtik a koszt.

Előzmény: MBTom (133185)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133193

Gratula. 

 

Csatlakoznék az előttem szólóhoz és az igazolványkép méretnél egy kicsit nagyobbat ha szabad kérni...

Előzmény: gattaka12 (133189)
bajan122 Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133192

"Igazából azért gáz, mert már a Stilonál is előjött"

 

Na pont ez az ami nagyon kellemetlen szerintem. Egy ismert és filléres hibát nem kijavítani.... és ez nem költségvetés kérdése.

 

"Azt is figyelembe kéne venni, hogy nem annyi pénzből gazdálkodtak, mint a vw, tolyota..."

 

Ezt a piac sosem fogja figyelembe venni (szerintem nem is kell neki). Egyszerűen csak a termékeket fogja összehaosnlítani (beleértve az árakat is).

 

 

Ne érts félre, nem szarozom a fiatot csak úgy ahogy a vw-nek, toyotának úgy a fiatnak sem nézem el ha olyan hibákat csinál mint amiket leírtál (víz, klíma, kulcs stb.). Hatalmas öngólnak tartom a fillérekből javítható problémákat benn hagyni a gyártásban mert amúgy meg megbízható a kocsi, de így a konkurencia nyugodtan szarolaszozhat. Az átlag felhasználó meg úgy éli meg, hogy az szinte új kocsiből folyik a hűtővíz, valamint szét kell bombázni a műszerfalat mert nem jó a klíma...

 

Amúgy nem véletlenül van már 3 olasz verda a családban.

Előzmény: MBTom (133185)
dirige Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133191

És sok sikert, könnyű bejáratást!

Előzmény: gattaka12 (133189)
dirige Creative Commons License 2013.04.02 0 0 133190

Látászavarosoknak valami nagyobbat, légyszi, + motortér, belső!

Előzmény: gattaka12 (133189)
gattaka12 Creative Commons License 2013.04.01 0 0 133189

 

Ecco

 

 

 

Előzmény: gattaka12 (133188)
gattaka12 Creative Commons License 2013.04.01 0 0 133188

Off:

Kész az Alfim:

 

Bravósgábor Creative Commons License 2013.04.01 0 0 133187

köszi a reakciót ;)

Előzmény: MBTom (133185)
dirige Creative Commons License 2013.04.01 0 0 133186

Csatlakozom... Már nem a spréhez. Én egyébként a zsír és a varrógépolaj híve vagyok.

Előzmény: MBTom (133185)
MBTom Creative Commons License 2013.04.01 0 0 133185

Ez egy kellemetlen hiba. Igazából azért gáz, mert már a Stilonál is előjött. De az is fontos, hogy ez azért nem küldi haza az autót, mint azért az "istenített" más típusoknál gyakorta előforduló, de nem propagált hibák. Ugyan ez igaz a hűtővízfolyásra is. Azt is figyelembe kéne venni, hogy nem annyi pénzből gazdálkodtak, mint a vw, tolyota, stb...

Szerintem pont ezért nem szarolasz. Ha annyit szívnánk az autóinkal, mint mondjuk egyes passatosok a motorjaikkal, váltóikkal (súlyos 100 000-et költve), na akkor mondanám ezt. De ez csak az én privát véleményem. Motorikusan soha, egyetlen olasz autómmal nem volt bajom.

Tényleg a Regatta SW-ben is lenyitható lökhárító, csak az felénk egy sem volt.

 

Más: A bovdenbefagyás ellen én a motorosok által is használt lánckenő sprét ajánlanám. A mosst kapható wd40-et már oldja a víz..

 

 

Előzmény: bajan122 (133177)
Realtukko Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133184

Tényleg nem volt. :)

De előtte használtam már a család autóit is. Pl. 45 lovas B corsa. Az konkrétan annyira gyenge volt, hogy hegynek felfelé majdnem kiszálltunk belőle, hogy feltoljuk. :))

Hát azzal tényleg nehéz lett volna huligán karriert kezdeni. :) 

Előzmény: mcI_2.0 (133183)
mcI_2.0 Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133183

Persze, mert előtte nem volt kocsid, gondolom... :-)

Előzmény: Realtukko (133175)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133182

... és ha számít: még 1 szavazat mellettük.:)

Előzmény: denil (133179)
nbalazs__ Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133181

Én is csak ajánlani tudom a kormányműves műhelyt! Én 2 éve voltam ott, bronzpersely felújításon (szakszervíz ezt mondta), de végül kiderült, hogy "csak" valami nem volt megfelelően meghúzva és beállítva. Az eredeti árajánlat 55ezer volt és estére kész, ehelyett csak 22500Ft volt, mert végül csak a le- felszerelést kellett fiztetni (természetesen futóműállítással). Végig korrektek voltak, telefonon hívtak amint kész volt a kocsi. 

Előzmény: denil (133179)
vinjo Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133180

A csomagtartó nyílás alsó részének lehajthatósága már a Regatta Weekendben is benne volt  .  1994-ben volt nekem is egy 1.9 Turbo DS Weekend. (CWH-092 volt talán a rendszáma)

Előzmény: MBTom (133171)
denil Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133179
http://totalcar.hu/magazin/technika/2013/03/30/kormanymu-hibak_es_-felujitasuk/

Erdekes es jo cikk a kormanymurol,azon a muhelyen bemutatva amit Ixy is ajanlott nekem amikor sikerult megpadkaznom az autot es hozzajuk vittem kormanymu javitasra. En is csak akanlani tudom a helyet.
Bravósgábor Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133178

üdvözlet !

 

váltóbovden szakadásról hallott valaki vagy elérte -e már ez a művelet ?

Megtudtam hogy párás nedvességtől téli időszakban befagyhat a bovden és akkor  viszont el is szakadhat.

csak a váltóboxxal kapható elég borsós ... nekem volt hogy télen nehezen járt a váltóm ( olaj ledermedésre gondoltam ekkor )

 

wd-40 -et ajánlottak időnként hogy befujni a bovdenhez és az majd a bovdenházba bedolgoz annyit hogy ne legyen ilyen télen

ötlet ? ki mit hallott ?

bajan122 Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133177

"Valóban olyan megoldásokat is alkalmaztak az olaszok, amik vagy nem volltak eléggé kiforrva, vagy az anyagminőségben jobbat kellett volna választani, ami viszont megnövelte volna az árat, tehát lemondtak róla."

 

Na pont ebből jön a szarolasz (és bármely más márkánál is ez nagyon gáz szerintem). Ráadásul ez a mai napig alkalmazzák lásd bravo klíma terelőmotorok.

Előzmény: MBTom (133176)
MBTom Creative Commons License 2013.03.31 0 0 133176

Azt hiszem volt elég időm hallgatni a "szerolasz"-t...

Két dolgot nem vesznek figyelembe:

1. A behozott olasz autók nagytöbbsége már odakinn is olcsó volt. Az olcsóbb autókra kevesebbet is költöttek, nem is vigyáztak annyira rájuk. (Presztizsük sem volt, kivéve az Alfa-Lancia vonalat.) Mire Mo-ra értek egyrészüket elhanyagolták, a másik részük meg nem azt az alkatrészt kapta meg, mint kellett volna. (olcsó autóba olcsó alkatrészt)

2. A szereők többségének fogalma sem volt az olasz gépekben már a 70-es évek óta jelen lévő elektronika és a mechanika közötti összefüggésekről. Ez kis túlzással olyan, mint a lada autóvillamosságát a Ferrari mechanikájával próbálnánk párosítani. Mit érdekelte, értette a többség, hogy a 82-es Ritmó képes visszajelezni az olajszintet, meg a hűtővíz mennyiségét... ááááááááá.

Valóban olyan megoldásokat is alkalmaztak az olaszok, amik vagy nem volltak eléggé kiforrva, vagy az anyagminőségben jobbat kellett volna választani, ami viszont megnövelte volna az árat, tehát lemondtak róla. (fékek gumitömítései, a csuklók anyagai, de főleg a műanyagok-gumialkatrészek összetétele.)

Nekem volt Ritmom is, villamossági baja egyzer volt, ellenben a karbija annyira érzékeny volt a koszra, hogy utólagos szűrőt kellett beépítenem, mert a magyar benzin havonta eltömte. Mechanikalilag csak kopó alkatrészeket cseréltem, 120-nál kerékcsapágyat és kuplungtárcsát, meg 140-nél futómű elemeket. Akkor az mégsem volt szarolasz?

De tudok ellenpéldát is, az Unokon pl. volt olyan gyujtáselektronika, amiből az utángyártottak kb. fél év alatt megfőttek. (A gyujtáselosztóra volt rögzítve, az meg a motorzól nyelte a meleget.)

Előzmény: mcI_2.0 (133174)
Realtukko Creative Commons License 2013.03.30 0 0 133175

Hát ja, a huligánkodás innen indult, előtte normális voltam... :))

Előzmény: mcI_2.0 (133174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!