Tudom, hogy költségesebb a történet. De nem minden alkalom után szeretnék javítással indítani. Bár a szerelés nem gond mert a műhelyemben sok mindent megoldunk.
Kicsit a az automata váltótól féltem terepen ,de rengetegen használnak ahogy olvasom.
A Vitara legnagyobb ellensége a rozsda. A neppertől vett csilivili autón a műanyagok alatt csak luk lesz, és készülhetsz pár százezernyi lakatosmunkára. Osztrák autókon még az alváz is hajlamos rohadni. Érdemi komoly problémája amúgy nem szokik lenni, de ha mégis, akad bontott cucc reális áron.
A fogyasztásra számolhatsz 10 litert, akkor nem lősz nagyon mellé.
A CR-V nem terepjáró, de persze egy átlag földúton elmegy bármelyik személyautó is, szóval ettől még lehet jó neked.
Itt a jellemzőbb automatával inkább 12 literes fogyasztásra készülj.
Kb két hónapja akadtam erre a fórumra, azóta minden esti olvasmányom, most tartok a 35000- ik hozzászólás körül.Gyakorlatilag minden elképzelhető terepjárós kérdésre választ kapsz benne, ha van türelmed és egy kis időd(mondjuk TV-zés helyett).Eddig azt szűrtem le, hogy vehetsz bármit, ha terepen használod, mindig kell ráköltened és biztos, hogy többet mint amit elsőre gondolsz.
Sajnálom ,hogy én vagyok az "501".-dik. Kíváncsi lettem volna nálam jóval tapasztaltabb emberek valós ajánlására illetve ellenérveire. Mekkora gumit tűr el a féltengely illetve ,nagy kerekeknél tengelyek nyitása zárása ,meddig emelhető , mennyire kell szétszabni a kasznit. Persze normális keretek között mivel maradna rendszámos és néha aszfaltot is látna.
Nem biztos ,hogy attól fogom jól érezni magam benne mert én úgy gondoltam az jó.
Vinném kötelek közé, erdő, patak, iszap ,hegy stb.
Nem, a Grand tényleg többet tud az alvázassága miatt, de nem ezért kérdeztem, hogy melyik tetszik neked jobban, hanem mert te vagy 10 év alatt kb az ötszázadik ember, aki megkérdezi, hogy melyik az überfasza, és aztán mindegyik úgyis azt veszi meg, ami a legjobban tetszik neki. :)
Úgyhogy vegyé' grandcsirkét, oszt az pont a legfaszább lesz.
Már csak azért is, mert szerintem tulajdonképpen MINDEN terepjáró sokkal többre képes terepen, mint az a laikus, de akár a light offroadozó gondolná, tehát technikailag tulajdonképpen bármelyik terepjáró teljesíteni tudja azt, amit akarsz, akkor meg azt kell venni, amelyikel a legjobban érzed magadat, és nincs vele ellenérzésed. Az meg pont az, amelyik a legjobban tetszik.
A külső meg a belső annyira nem szempont de talán a grand jobban vinné a pálmát.
Kicsit szimpibb az 5,2 es motor meg a spirálrugók is, viszont nehezebb.
Ezért kérdezném itt a szakikat.
Szívem szerint Wranglert vagy G mercit vennék, de a pénztárcám nem engedi még egyenlőre. A nivát kinőttük :) Kicsit komolyabb terepekre vágynánk ezért tünne optimális megoldásnak.
Érdeklődni szeretnék , hogy 2000es évjárat körüli 5 ajtós vitaráknak van valami tipus betegsége stb?
Szeretnék a közeljövőben venni valami terepjárót és ez ill a crv tetszett meg.
De terepre jobban ajánlják a vitarát ,nekem csak földútra kellene végülis és sokat számít a komfort is nekem.
Az 1.6 osak mennyit fogyasztanak városban milyen fentartási költségekkel számolhat az ember,persze nem kemény offroadozásra kell,max néha földútra olyan 70-30% arányban!
Ühümmm...15"-ban csak egy méret létezik a 37/12,5R15.Ez jelenleg csak csápos emelőn férne a kocsim alá,továbbá az 50 matyis ára sem mondható barátinak.Tudom,de legalább kapható! :)
Most a gyári méret van fent,de keskenyebbet akarok,hogy terepen (hóban,sárban) jobb legyen,viszont az MT-hez meg ragaszkodok,mert 90%-ban erdő-mező az útvonal.
Nehogy hozzáfogj győzködni a szélesebb gumi előnyeiről,mert úgysem sikerül! :)
A törvény szerint a vadászatra jogosult korlátozhatja az erdőterületre való behajtást. Ez az utakra is vonatkozik. Viszont ez nem szájhagyomány útján terjed, ki kell táblázni, normális esetben jelzőőröket is kell állítani.
Innentől viszont kézenfekvő a kérdés, miért nem a gyári 235/75 MT-t teszed fel?
Ok, fénykoromban én is eltértem kicsit a gyáritól :)
u.i. amikor ezt a 37-es gumit kerestem, rá kellett jönnöm ,hogy az Interco-n kívül már senki nem gyártott ekkorát 15-ösre, csak 17-es felnire. Aztán találtam egy megmaradt Wrangler Mt-t. Szóval amiből nem adnak el X darabot,azt egész egyszerűen nem gyártják tovább. A 215/80 MT így járt...
Az egyik az az a helyzet, amikor ugyan nem mentél át sorompón meg behajtani tiloson, de a jelek arra utalnak, hogy azért mégis belül vagy valahol (pl. amikor a becsatlakozó úton látod a behajtani tilos hátulját, vagy mikor a térképed szerint benn vagy egy természetvédelmi területen, bár táblát nem láttál). Ilyenkor okos ember elnézést kér, és eltakarodik onnan.
A másik, amikor tényleg semmi gyanúsat nem látsz, ne adj' isten ismered is a környéket, és pontosan tudod, hogy az adott területre semmi nem tiltja a behajtást egy valóban járt útvonalon. Ilyenkor a helyzettől, a kedvedtől meg a veled szemben álló ember hivatalosságától függően fel lehet vetni a kérdést, hogy mégis, miért kéne elmennem. Nyilván ha a zöldőr vagy ilyesmi állít meg, nem érdemes ellenkezni, meg akkor sem sok értelme van, ha tényleg lőnek a környéken. De ha valami beképzelt vadász vagy önjelölt seriff kötekszik, akkor érdemes lehet kulturáltan elhajtani a picsába. Idegen helyen viszont jobb a békesség, aztán két kilométerrel arrébb újra le lehet térni az aszfaltról...
Sem tábla, sem sorompó, sem egy fecni? A közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton (ezen belül földúton) közlekedsz tovább az úticélod felé.
Természetesen ezt a rendőr vagy egyéb hatóság (és a jelző-, polgárőr is, de ezt ugye előre ki kell táblázni) megtilthatja, mint ahogy a Lehel útra sem engedtek be a minap valami robbantgatásra hivatkozva. :-)
GPS 24 órás verseny volt és csak a föld úton mentünk , nem jelezte semmi , hogy magánút , nem volt sorompózva , kitáblázva és a vadászat sem volt kiirva a jártúton . ....
Bakonyi erdőgazdaság igazgatója lekisért a betonútra kis beszélgetés után , nem volt GOND , csak onnét már inkább nem akartunk versenyezni beballagtunk a " patroldoktor "féle verseny céljába . ......
Tisztába szeretnék lenni mit lehet csinálnom ilyen szituban .
Nem mutogattam a a kis eligazító irományt , addig még siettünk ( utána már nem ) . ....