Az IFA önindító csúszóarmatúrás, annál kismértékű fordítás van a behúzással együtt. Az MTZ-é csúszófogaskerekes, ott a tengelyen lévő csavart bordázat fordítja a fogaskereket a fogaskoszorúba..
A miniönindítót nem ismerem belülről, még nem szedtem szét. Viszont cseréltem már miatta komplett kuplungszerkezetet, mert a seeger-gyűrű leesett a kistengelyről, és a tengely indítás után beesett a kuplunghoz ( és ott ment pár kört..........).
Ha csak a behúzómágnes kapja meg a 24 Voltot a kis csúszósarun keresztül, akkor kitolja a bendixet és elméletileg kis fordulaton forgatnia kellene, legalábbis ezt mondta az autovillamosságis ismerős, aki segített. De akkor lehet hogy ennél a tipusnál nem így oldották meg, hanem az említett spirálmenetet találták ki erre a célra. Egy másik önindítón (IFA) meg is mutatta a működést. Feszültséget kapott a behúzótekercs és kis fordulaton forgott, miután kitolta a bendixet.
"Hivatalosan a betolás közben egy minimális fordulattal tekernie kellene a bendixet a motornak hogy könnyebben összeakadjanak a fogak, de a mi behúzómágnesünkben el lehet égve egy forrasztás, vagy valami más baja lehet, így csak simán kitolja."
ilyet még nem láttam
általában a kisfogaskerék tengelye 'ferde menetes" és mikor tolja ki akkor fordul valamennyit épp annyit hogy mindenféleképpen összebir kapcsolódni a nagykerékkel
Üdv! Tegnap cseréltem a Litván (szürke, LPH gyártmányú) önindítómban bendixet, mert már meg se akarta tekerni a motort sokadik próbálkozásra, olyan szinten el volt kopva a fogaskereke. Beleraktam az újat, és azzal is ugyanúgy 'félreindított', nem tudott a bendix foga összeakadni a fogaskoszorúval. A fogaskoszorú elfordítása után persze egyből indult. A koszorú minimálisan van elkopva, az is csak 2-3 helyen (1-1,5mm x 45° maximum), mert 2 hete lett átfordítva a másik oldalára, így a behúzómágnesre kezdtem gyanakodni. Szétbontottam az önindítót. A működési elve miatt 'indít félre', ezért leírom annak aki még nem kapta volna szét, és bosszantja a gyakori félreindítás, bendix és fogaskoszorú koptatás. A behúzómágnes indításra elkezdi befele húzni a vasmagot, amely a kiemelővillát húzza magával. A villa másik végén van a bendix egyik vége, és elkezdi betolni a bendixet a fogaskoszorú felé.
Olyan ez mint a libikóka, csak most jön a csavar benne. Közepén egy rugóval van megtámasztva. Erre még később visszatérek.
Hivatalosan a betolás közben egy minimális fordulattal tekernie kellene a bendixet a motornak hogy könnyebben összeakadjanak a fogak, de a mi behúzómágnesünkben el lehet égve egy forrasztás, vagy valami más baja lehet, így csak simán kitolja. Ha a behúzómágnes teljesen behúzta a vasmagot (egyik eset -->ha össze tud akadni a fogaskoszorúval a bendix fogaskereke és simán becsúszik a fogak közé; másik eset-->ha nem tud becsúszni a bendix mert összeütközik a két fog és ilyenkor az előbb említett rugó nyomódik össze.)
akkor záródik a kör, és elkezdi tekerni az önindító a bendixet teljes nyomatékkal. Gondoltam, hogy a rugót ki lehetne cserélni merev rúdra/csavarra, de akkor az a hátránya lenne a dolognak, hogy addig nem kezdené el a motort tekerni az önindító, amíg be nem csúszik a helyére a bendix teljesen. Ha pont nem sikerül neki a rossz helyzet miatt, akkor akár 5-6 próbálkozás is szükséges lenne az indításhoz. Ezért a megoldásom: a bendix végén van egy gyűrű (Seeger gyűrűs rögzítéssel általában), amely meghatározza, hogy milyen mélységig mozdulhat ki a bendix. Ebből 2-2,5 mm-t lecsiszoltam a fogaskerekek felőli végéből, majd visszatettem. A legfontosabb, hogy a bendix fogaskerekének alapból van egy letörése, ezt növeltem meg. Azóta tökéletesen indít, mivel a nagyobb letörés miatt könnyebben be tud csúszni, valamint mélyebbre is. Remélem másnak is tudtam segíteni a leírásommal. Üdv!
Emberek! Egy kérdés: nincs valakinek elfekvőben a kisfülkébe való ventillátorház és a szellőzőcsövek? Azokra a csövekere gondolok, amin a fülkébe körbe volt vezetve a ventillátor által fújt levegő.
Lenne valakinek egy normális rajza a 80-as kompresszor tetején lévő szelepröl? Mert vettem hozzá újat, de ami benne van az teljesen más. Ami benne van az egy "háromlábú" alkatrész rugóval és egy korongal. Amit kaptam az meg egy körbe lukacsos tányér, de az is kétféle, egy vastagabb és egy vékonyabb és van hozzá 2 db rugó és 2 db korong. Gondolom ez két db. tehát csak amelyik jó azt kell beletennem.
A 10-es, és a 11-es számú alkatrész a lamella, ezek viszik át a hajtást ( nyomatékot). A régebbiből 11 és 12 db volt benne, de a most kapható javítókészlet már vékonyabb lamellákból áll, ebből a 14-15db is belefér.
Megmondom őszintén, most így hirtelen nem tudom megmondani...
Én ilyen közbensőtámasz tuningot nem csináltam sosem...
Bajom nem volt vele, se nem csúszott meg normál körülmények között.
A meghúzási nyomatékkal tudsz még variálni.... amúgy passz.
Ezt olyantól kérdezd meg aki csinált már ilyet. Mert én az előbb két katalógust is néztem, de ebben lamella nincsen, mint olvastam már pár helyen, hogy plusz lamellát tesznek be.
Szorítótárcsák vannak bent, lehet abból kell még berakni egyet-kettőt....
Ez egy 50-esnek volt az eleje, de azt hiszem a 80-as is ugyan ilyen. A 82-es teljesen más ott két csapszeg van.
Ennél egyben van a csapszeg.
Szétszedésnél elősször alá bakkolod, hogy ne feszüljön sehol majd kiütöd a második képen nyillal jelzett rögzítő csapot. Ezután, ha szerencséd van és nincs nagyon berohadva akkor ki lehet ütni a királycsapot.
Ha nagyon össze van rohadva akkor jöhet a melegítés, csavarlazító meg a nagy samu.
Ha cseréled a királycsapot akkor a perselyeket is cseréld ki, annak megint megvan a kölön praktikája, hogy hogyan lehet a leg könnyebben kiszedni.
Orrsúlyok le, bakolás, csavar, kalapács. Pl a 82-esen, de az más ott melegíteni kell, ha jó hangulata volt és összenőtt a cucc. Ne sokat tökölj a géppel, mert mindenütt nő a gaz, nehogy megharapjon néhány százezerre a növényvédős hatóság! Elvileg, ha pihenteted a földet,akkor is fekete ugart kell tartani. Én nem tartom így, örülök, ha nő egy kis szerves anyag a sivatagomban és majd azt tárcsázom be, de ,,a törvény az törvény".(meg a sok idióta műanyagagyú hülye az irodájában, akinek műcserépben van a műanyag Ficus Benjamina...)
a két 12X1-es csavar volt laza nem kellett hézagolnom csak huznom rajta.a közbenső támasz,kis kuplung.közlőmü ki hogy hívja mindegy hallottam hogy szoknak bele tenni több tárcsát na de mennyit és melyikből?
115 óra van benne. Hiba annyi, hogy a csavarok a hátsó féltengely összehúzók szerintem nyúlnak, mert jó sokat tudtam utána húzni. Ma is maróztam vele. Motor aslacsony fordulaton lehetne nyomatékosabb, de hát ez egy kis motor, de ha jó a Carrarokba, Goldiba, stb, akkor nekem is tökéletes. Annál is inkább, mert már kb 90-100 ropit fogtam eddig csak afogyasztáson az idén a 60 óra alatt, amit beleraktunk. Oldalablakok nyitáskori rögzítője a vicc kategóriába tartoznak, de hát nem is 6-7 millió volt a gép. Véglehajtás szimmeringnél kezd indulni, de ezek semmik szinte.Aranyos, jó vele dolgozni. Anyagi minőség pl ennél a csavaroknál lehetne jobb, de amúgy finom kis gép. Ha a többinek is nézed az árát, akkor magasan veri mindet akár árban, akár helykínálatban, nekem teljesen megfelelő. Mire kellene? Permetezni turbossal gyenge lenne, esetleg függesztettel szőlőben. Oda tuti.
A ,,legenda" akár hiszed, akár nem teljesen igaz. Papit a rákosik géplakatosnak kényszerítették, pedig mindig a kert volt és ma is a mindene. Dinnye finom volt, nem szokott rossz lenni. Jól érettnek még 4-5 nap kellett volna, de nem tudom, hogy ettél-e már ilyen fajtát, mert ez csúcs finom. A többi sehol sincs hozzá, talán még a Crisby.
Akkor csapágy. Józsi, be is rakta a képeket amin eligazodsz, mit kell csinálni rajta.
Ezt a röpködő motorjárást én is végigjátszottam..... a vége másik felújított adagoló lett.
Amit cseredarabba kaptam az adagolóstól bérmentve..... 3.-ra se tudta kiküszöbölni a röpködést a régin.... (már én szégyeltem visszavinni neki) így csinált másik házba, egy felújított adagolót. Elmentem hozzá a traktorral és látta, halotta mit csinált a régi.
De aztán felrakta a felújított másikat. Ami ezidáig még jól muzsikál.
Ez a pulzálós dolog nem mindig jön be... főleg, ha le vannak fogatva a csövek....
az agy kotyog,szerintem nekem adagológondom lesz ez biztos,a nyomó csöveken pulzálónyomást nem érzeni,a motor nem jár egyenletesen,röpköd direkt sebességben 1500 alatt nem lehet vele menni mert szét rázza a fülkét,a fordulatot visszavettem 2000-re de ha póttal megyek hegymenetben a fordulat csökken 1800-ra és füst pamacsot küld néha.
Szép estét kollégák két kérdésem lenne:az egyik hogy a mtz 82-en hogy tudom az első kerék kotyogását megszüntetni?a másik pedig a turbóshoz kapcsolódna één nem vettem észre változást az enyémen attól függetlenül hogy nincs rajta a membránszabályzó na de ha az adagolóm elemeii nem nyomnak egyformán máris nincs teljesítményem igaz?és akkor füstölhet is?
Egyirányú ez az utca....minél többet fejlesztettek az MTZ-ken,a minősége csak annál szarabb lett..:-) ..hiába már a Bosch meg a Fiat Ducato...Azok,a 80-94 ig gyártott MTZ-k-re kellettek volna inkább,hogy kevesebbet zabáljanak.
Tetszik a távirányítós traktorod!:-))S hangja az úgy tűnik nekem hogy szabályzó gerjedés!Okozhatja :eltérő dózisok hengerenként,fogasléc szorulása,támcsapágy rossz futása,ill porlasztók állapota is számít.
Persze levéltrágyát is használunk de én csak alkalmazott vagyok és a szereket nem én veszem és irom elő a dózist meg kiszámolt adatok alapján keverjük be.Egyébként a szereket változtatják annak fügvénye alapján amint az ezzel foglalkozó emberke megálapitja.De a kumuluszt azt álltalában mindig használunk és ehez jönnek a különböző szerek amiket a szőlő igényel az időjárásnak megfelelően és szőlő fejlődésének arányában.Pl.zőld bogyos állapotban-vagy érés elejéig zőldrodhatás eleni szereket,vagy a szőlő csonkázása utáni közvetlen permetezésnél az ilyen müvelet utáni szert amik kellenek de én nem vagyok szakember ebben ehez van olyan mint amint irtam aki ezt elő irja-megállapitja.A nagy töménység nem perzsel mert a szer igaz hogy tőmény de kiszámolt adag jut a tőkére mint irtam hektáronként most az első permetezésnél 100liter.De ha most permetezünk akkor meg tudom mondani neked ,hogy milyen szerek lesznek benne mert akkor még nem lessz kiadagolva edényekbe,amit a lébe bele kell adagolni.
Én is nagyon rendes ember vagyok,csak.. nem mindenki tud értékelni !:-))
Én a gyomirtózást,(1 hektárom) még mindég a 20literes sárga hátival nyomom !:-) ..és kurva nagy hatásfokkal..Glialkával. Elég drága szer,de jobbat még nem gyártottak. (főleg, amit a gyárból lopnak ki..ami még olyan sűrű mint a méz,és nincs agyonhígítva vízzel,és féláron adják:- )
A kürt felrakását,a fülke teljes belső bebőrözése utánra tartogatom.
Teljes polírozást fog kapni. Most,legnagyobb problémám az időhiány az ilyesmikre..:-( Annyi dolgom lenne,hogy sose érem magam utol...és sajnos,ennek 90%-ka,nem nem fizetős..,csak sürgős.:-)
Szia Freddy.Neeeem nincs itt szó melre szivásról és semmi féle sértödötségről semm itt annak semmi helye én csak határozottan kiáltam az álitásaim mellet amiket itt leirtam.Hát a mai technikáról meg anyit ,hogy mindig vannak uj dolgok amikkel jobban és jobbat lehet elérni mert ha ez nem igy lenne akkor még mindig réz hátipermetezővel gyalogolnánk a sorokba.Szóval egyébként a kürtről meg anyit ,hogy azt szivesen adtam neked önzetlenül és örülök neki ha te örömödet lelted benne.Általában szivesen segitek mindenkinek...........persze modjával..........
Neeem kell ezt mellre-szívni ! :-) ..nincs ennek semmi jelentősége, hogy én mit hiszek....
Különben.. írtam is,hogy nem azt állítom hogy hazudol ! csak azt,hogy nekem meg másmilyenek a tapasztalataim..( a technikai különbségekből adódóan) és én sem hazudok !:-) Szerintem, ezzel nincs semmi probléma... Ne légy már olyan merev mindég !:-)) ..csak lazán....én a kürtért,még mindég hálás vagyok neked !:-)
Hát az ilyen igaz mondásokkal ugy vagyok ,hogy ha nem az igazat mondanám akkor annak mi értelme lenne..........azért hogy csak irjak valamit ami nem fedi a valóságot azal saját magamat is át cseszném aminek sok értelmét nem látnám ezekről a dolgokról azért irtam mert gondoltam másokat is érdekel ez a téma mégha ez itt MTZ oldal is igaz az MTZ-hez is tartozik mert az is huz permetezőt.Szóval ilyen alapon akkor itt senkinek ne higyünk el semmit mert biztos nem mond igazat csak a levegőbe irja a dolgokat hogy legyen több hozzászolás és pörögjön az oldal.Egyébként ha erre jársz szivesen körbe viszlek a területeken és mutatok is dolgokat.
Szia. Ha jól emlékszem te is foglalkozol szőlővel.Hát mivel a kijutatás menyisége alacsony ezért a keverési aránynak nagyon komolynak kell lennie ezért van az ,hogy komoly menyiségü szert kell a vizbe rakni.
személy szerint a meglátásom az hogy nagyon közel van a fúvókákhoz a ventillátor,hátrébb lenne vagy 20centivel,sokkal jobb,egyenletesebb lenne a légáram mindkét oldalon,nameg a teljesítménye se egetverő,hiába nagy lapátkerekes..
Ezt eladni kell... nekem is ilyen van...nem egy jó konstrukció... Ventillátor se állítható megfelelően meg a fordulata sem... a levegő egyik oldalon ahogy Te is írod nagyon jól áramlik,de a másikon szinte feleannyi a légáramlás...
..háth.. most mit mondjak... az MTZ bontók már csak ilyenek..ott ,bontják az MTZ-ket..:-) ..és legtöbbször,tényleg rossz- arcú emberek..
Én egy régi 5 ajtós Suzuki Swift csomagtérajtót nem tudok keríteni,már 3 hete....:-(
5-8 ezerig hirdetik őket,de mind nagyon messze van...:-(
Ma találtam egyet itt a közelben egy bontóban,de 20000 ért akarták adni !!!! :-) ..nekik megy ingyen viszik be,sőt,még a tulaj fizet,hogy leadhassa ott !:-( ..vérszívó mocsok kupec banda...
Ez a masina félelmetesen néz ki !:-) ..én a hangjára lennék kíváncsi nagyon..
A disszertációkkal azért csak vigyázzunk mostanában ! ..mert ha meg kéne valahol mutatni,nem biztos hogy meglenne...:-)
Én nem írtam még disszertációt ! (na..nem mintha nem tudnák !:-) viszont neked,a saját tapasztalataimat írtam le...Biztos neked is igazad van,de az a te igazad !...az enyém meg egy másik...
Nálatok 100 -szór jobb és modernebb a technika ! ..én meg csak a szememnek hiszek ..:-)
Nekem így vannak beállítva a szórófejek és a bal oldalt felfele a jobb oldalt meg lefele csapja és jobbra fordul a ventilátor! Mit lehetne vele csinálni hova kellene terelőlemezt tenni vagy hogyan lehetne módosítani?
Bocsánatot kérek de már írtam 3 választ de nem jelenik meg .
Nincs egy videód a gépről miközben csinálja a feszkót?
Vagy ha emlékszel "atyus77"-gépére őneki privátba elég hosszan leírtam hogy miket nézzenek meg és hogyan,végül nemtudom hogy sekerült -e megoldaniuk.Mostanába énse nagyon voltam.Szóval ahhoz hogy stabil fordulatszámok legyenek és ne legyen dadogás és hullámzás stb...a 4 db elemet nagyon pontosan be kell lőni de csak akkor ha belehet -mikor nem lehet?-hát pld.:akkor hogyha az elemek nem azonos szállítási jellegűek.Ez a gyakori egyébként.Beállítjuk az alapjárati mennyiséget elemenként egyformára,majd teljesterhelésen is névleges fordulaton, és azt fogjuk látni hogy szóródnak az értékek hengerenént.Ha ez a szóródás nagyob mint amit a gyár előír,akkor az megengedhetetlen.
Hát pedig ezt elhiheted mert enyivel mentünk most is persze ez csak az első permetezésre igaz mert akkor még a levélzet nem igényel nagyobb menyiséget ez pedig hektáronként 100liter.Ha a levélzet teljesen kialakul akkor ez a menyiség nem egészen de majdnem megduplázódik de van ugy hogy meg is duplázódik vagy még több is lessz ezt az indokolja ,hogy milyenek az időjárási viszonyok.De szerintem ezt itt nem kell részleteznem mert aki szőlővel foglalkozik az tudja ezeket........Ezt a menyiséget megfelelő minőségbe csak ezzel a géppel lehet megoldani.6,3km/óra és 3bár nyomással,és egy folyamatosan müködtetett hidróhalytásu keringetőszivatyuval keringetve van a lé a leülepedés miatt.A szer kb.100-200 kg poralapu anyagból áll általában 1500 liter vizhez ami kegyetlenül tud üllepedni és keringetés nélkül dugulást okozna a speciális kialakitásu fuvóka késekben és szelepekben.Egyébként csinálok neked a fuvóka késekről képet ami a szert a levegő utvonálába jutatja.A gép ára szerintem a mos ujonan kb.5 millió.
Szia Freddy.Hát pedig a permetező amivel permetezünk oldalanként 5 porlasztó fuvókával 20 bár nyomásra van beálitva és hitelesitve is van mert amint irtam Egyetemen tanitó tanár aki ezzel foglalkozik és a diszertációját is ebből irja-irta mint irtam lakmusz papirral mérte ki a kiszóródást és a permetszer hasznos kijutatását a levelekre és az egész tőkére.Szóval ez az adat ,hogy 20 bár az 7-7.5 km/ óra sebességnél a tökéletes és megfelelő menyiségü anyag a tőkékre.De egyébként azt is hozzá kell teni hogy a gép az dugatyus szivatyuval üzemel és a gépen gyári levél elöpörgetö van ami azt jelenti,hogy a fuvóka sor elött van egy nyilás ahol a levegő megfelelö menyiségben és irányba a sorra irányul és a leveleket mozgásba hozza mire a fuvókasor oda ér és a permetet oda porlasztja igy a szer szinte a tőke minden percikáját éri,és a túl szóródás nem nagy menyiségü,tehát gazdaságos a permetezés.Azért gondolj bele hogy a sima ventillátoros permetezőkkel is 50 hektárnyi szőlőt permeteztünk amig nem lettek az uj telepitések megcsinálva.Szóval amit irtál ,hogy drága a permetszer nem lehet ész nélkül nyomni ki az anyagot a levegőbe,és misemm teszük hanem pontos mérések alapján dolgozunk.
Függesztett 3,2 ásóborona, két sor törőhengerrel. Nagyon sajnáltam az MTZ felfüggesztését ezért kicsit megerőszakoltam a gyári konstrukciót. Az eredeti állapot bármikor visszaállítható, de nem fogom :-) Megmondom őszintén én se bíztam bent (ezért még le sincs festve), hogy ennyire bevállik. Több okból nem akartam a szokásos módon hátulra kerekeket, ezért nagy teherbírású, de kis méretű (targonca) kerekeket szorítottam a tagok közé (nagyon szűk a hely a fényképen nem látszó oldalon). A láncok a második menetnél az "automatikus" mélységhatárolást végzik. Most tavasszal volt a próbaüzem, minden szempontból összehasonlíthatatlan "leánykori" állapotával!
Talán hasznos ötletet adok másnak is: "Párhuzamos emelkedésű" X tárcsa, de nem tölti fel középen a földet mert a tagok el vannak tolva.Kitűnően bevált tarlóhántásra is. Simítót, fogast ill. hengerboronát lehet hátra (szintén függesztetten) felrakni.Tavasszal, ha túl mélyen akarna járni nagyon egyszerűen lehet az "automatikus" művelési mélységet beállítani. Külön felhívom a figyelmet a (normál sárkaparók mellett) az "extra" ékszíjjas eltömődésgátlókra, kitűnő!
Köszönöm a múltkori kiskabinos linket. A jobbikat elvitték, a rosszabbik meg elég rossz. Szerintem normális kisfülkét nem is lehet venni! Az a baj, hogy az enyémnek még a főtartói is el vannak rohadva. A hirdető különben bontja az MTZ-ket, én az ilyen embereket nem szeretem :-)
Találtam viszont egy újabb V8-at. Ez a kilóméter óra szerint (hihető, a szolgálati helyét ismerve) csak 62 000km-t futott! Ha nem zavar megmutatom :-)
Az a baj a 20 bár körüli nyomással a szőlőben (nekem !) hogy az már átnyomja az oldalankénti harmadik sorig...
és annak a permetlének a háromnegyed része,a földre megy,mert messzebbről már nem tapadnak úgy szemcsék,és nagy a szóródás!(még dupla Nonit adaggal sem..) Az valójában már közvetett permetezésnek számít,és kúrva nagy a permetlé pazarlás ! Kisebb nyomásnál,két sort visz,és az a levelekre kerül..ha kellő kapacitású a ventilátor,úgy is beforgatja a szert a tőkébe. Vagyis 12 bár felett,irtó nagy a permetlé pazarlás..
Mondjuk ha alkalmazott vagyok egy Kft.-ben,szarok rá.. !:-) ..de saját területen,saját finanszírozásból...NEM PAZARLUNK !:-)) ..úgy is olyan drága a permet szer a kurva anyját...:-(
Ezekkel a permetezőkkel most permeteztünk le 90 hektárnyi területet és hektáromként 100 liter permetet használtunk el amit 3 bár nyomással juttatunk ki de ezek egy központi ventillátorral müködnek ami a csöveken át a szörö felyeken keresztül a fuvókákra nyomja a levegöt és a fuvókák pedig a 3 báros nyomásal a levegőbe spriccelik a szert.
Szia Szabi és üdv mindenkinek.Hát azt nem tudom,hogy a 30 bár sok-e de mi szőlőben a ventilátoros permetezőkkel 20 bárral megyünk de a porlasztás az biztos ,hogy jó meg a szer megfelelő kijutatása is mert egy Keszthelyen az Egyetemen lévő tanár kimérte Lakmusz papirokkal a szőlő sorokban ,hogy hova és meddig és ,hogy mekkora menyiségü szer jut el.Szóval abban van valami ,hogy a nagyon finom porlasztás az valamilyen szinten gazdaságtalan mert az apro részecskéket a légáramlat könyen tovább viszi.De az ,hogy ez a porlasztási szemcse méret mekkora bártól gazdaságtalan azt nem tudom.Egyébként van erre egy speciális szerkezet az Egyetemen amivel ez kimérhető és még az is ,hogy hova menyi szer juttatunk ki ez direkt egy permetezőgép hitelesitő szerkezet-álvány.
30bár az tök normális, van aki 40-el nyomja igaz neki kisebb a venti teljesítménye. Itt még vannak nagyméretű nagy térállású gyűmölcsösök. Szuperintenzív vagy intenzív gyümibe kevesebb bár is elég.... Egy permetezőt egy fához kell beállítani. Pl nekünk még 7m a sortáv. Egy 2m vagy 2,5m sortávú gyümibe már elég 15-20 bár is. 30-al lehet 3 sort vinne egyszerre.:)
Amúgy Kertitox 4hengeres szivattyúja 60báros és 140liter/p tud. Tehát még 50%-os a kihasználtsága. Kb 300-as TLT fordulattal hajtjuk.
Én akitől vettem a permetezőt,almásba használta..állítása szerint,17-20 bár között nyomatta.(3 dugattyús,max 47 bárt tud..nem gyerekjáték ! :-) nem az eredeti szivattyú van benne,hanem valami erősebbel lett turbózva...és egy ugyanolyan tartalék szivattyút is kaptam hozzá. Én a szőlőbe,8-12 között használom..(lombkorona nagyságától függően.
A 30 bárt, én is sokallom egy kicsit.. szerintem gyümölcsfákhoz,magasított,speciális szórókeretet kellene használni..és akkor nem kellene akkora nyomás.Nekem van olyan olyan is,de nem túl sok gyümölcsfám van,ezért nem szerelgetem át..inkább adok neki kakaót :- )
szabályzásnál lehet valami galiba mert szinte mindenhez lett nyulva csak a szabályzáshoz nem és nagyon dadog a gép. ha gázadásnál jó a hang meg ha erőlködik de ha csak egy gázon pörög a motor akkor nagyon dadog .és 9 ben nagyon zavaró
udv.velmenyetekre lenne szuksegem!ha megvenek 1 kisfulkes mtz 50 es atalakitanam panoramas fulkere az megerne?amugy ha mar it tartunk mi a kulombseg a kisfulkes mtz 50 es a 550 mtz kozot!valaszaitokat elore is koszonom!:)
A "hadititkot" nem adod ki. (bizonyos esetben, én sem tenném. Ne vedd sértésnek. :-)
A könnyebb indulást, most már értem. Köszönöm a választ.
Remélem sikerül elérned a kívánt célt. Majd a futáspróba után, írd le a tapasztalatokat mindenképp. Biztos jobb lesz, mert azért a Bosch mégis csak előrébb jár, mint az orosz.....
Én a kívánt működési elvárásokat próbálom megvalósítani olyan alkatrészekből amelyek a szükséges paramétert teljesítik.Egy ilyen konstrukció egy az egyben nem valószínű hogy létezik ill.kicsi az esély.
A cseh adagolókkal azért indul jobban mert az adagoló tengelen lévő emelőbütykök profilja meredek felfutású,így a kritikus szakaszban az adagolóelem szöggyorsulása nagyobb mint az oroszé.
Csak érdekesség képpen.Turbósított MTZ 820.2 -be BOSCH adagoló abrakolja a pacikat!Ez az első és tesztelés alatt van.Cél a motor gazdaságosabb üzemanyagfelhasználása a legjobb teljesítményadatok mellett.Régebbi tipusra is készül,a fenti célok mellett az indulási kézség javítása hidegen.
Az a baj azzal a 2-4báros fúvókával, hogy nagyon nagy ventilátor kell hozzá, hogy bevigye a fa lombkorona belsejébe is a permetlevet. Magasabbra meg azért van nyomva, hogy behúljon a lomb közé is a szer.
A gyártók 50báros szívattyúval szerelik mai napig is a gyűmölcsös permetezőket. Kell a nyomás is, nálunk meg változó a fa mérete sajnos és van olyan fa is, hogy még ez is kevés.....
A légporlasztásos gép nagyon drága..... nekünk bőven elég ez a gép is.
Rádiót az üres müanyagpanelba szoktunk tenni. Hangszórókat pedig nem beépítettet, hanem "dobozosat" a fejed mellé két oldalt a bukóüveg fölé. (itt lehet a legjobban hallani)
Bekötni, vagy direkáramot hozol, ilyenkor vigyázz az antennával mert, ha letestel akkor hiába áramtalanítasz a rádión keresztül áram van mindenhol. Erre vigyázz!
Vagy pedig úgy kötöd be, hogy onnan fentről kap áramot valamiről, (Pl. mukalámpa kapcsolóról) akkor van csak áram alatt, ha bekapcsolod az áramtalanítót.
Szivargyújtót meg, kifúrsz egy akkora lyukat a műszerfalon, mint a szivargyújt illeszkedő része és oda berakod. Az áramot meg esetleg egy biztosítékon keresztül adjál neki, egy olyan helyről, ahonnan bejön a főáramszál a műszerfalba. (ne egy vékony picsa kábelra kösd, mert meg is olvaszthatja a szivargyújtó) Testet is hozzá neki, így fasza lesz.
Nem okoskodni akarok,tudom hogy évek óta ,meg sokan így csinálják gyümiben,de a 30bár az nagyon sok. Látni hogy annyira köddé porlik a permetlé,hogy a 25-30%a tuti kárbavész valahol a levegőben a fák fölött. A szivattyú igénybevétele is óriási lehet. Egy jó minőségű kúpos szórófej már 2-4bárnál megfelelő cseppméretet porlaszt,a többi már a légáram és a megfelelő fúvókaátmérő,munkasebesség megválasztásának a függvénye. Gondolom a permetezési nyomással akarod a megfelelő magasságba juttatni a permetlevet,ami nem rossz,viszont nagyonsok a sodródási veszteség is.
Amennyi anyagot elszórsz az árából egy jó légporlasztásos gépet vehetsz,ami hamar megtérülne szerintem.
Szerintetek érdemes vezérlőtömböt javítani (tömítéseket) cserélni benne, mert már nagyon folyik belőle az olaj. A felelmelt munkaeszközt nem engedi le. 1300 üzemórát ment eddig.
Írtam már itt valamelyik nap, hogy AKPIL 3X35. Újat Vogelt, vagy Kühnet, vennék, vagy más nyugatit. Ezután gépet csak nyugatit, vagy magyart szeretnék venni. Ez az én esetem és enyém a fórum is. Olvasd el, hogy jártam a fos lengyellel.
Na majd mutatok neked valamit nemsokára. Ezzel a csapággyal meg ne idegggeljél ! :oooooooooooo Most már nem csinálja. (ezt a mondatot úgy képzeld, mint amikor beteg a kisgyerek és nem akar menni orvoshoz és ,,már nem is fáj"...:DDDDDD)
Az alsó kettő ugyanúgy dolgozik, mint nektek szőlőbe. Ez egy "tuning" a felső négynek. a pörgető és a fúvóka között van egy 2mm vastag gumigyűrű így jobban felvisz a fa tetejére. A magasban már összeér a szóráskép és behullik a szer a fa közzé.
Tudom, hogy kitárgyaltuk, de mi is 94-ben vettük a T25-öst és azon is ugyanaz az adagoló van mint az LTZ-én csak két hengeres és soha semmi baj nem volt vele 4000 üzemórán keresztül. 10-15 üzemóránként cserélni kellett az adagolóban az olajat annyi karbantartást igényelt, mert nem volt központi az olajzása. De a hangján is hallatszott mikor már cserélni kellett, az alapjárat szaladgált. A mi környékünkön is van 3-4 LTZ még és azok se panaszkodtak a köradagolóra. MTZ-ék is jöttek be köradagolóval igaz lecserélték mindet mert az UTN-t jobban ismerték az adagolósok.
Ez igaz ,hogy köradagolót használnak mert a mi Landiniainkon is azok vannak.De az is igaz amit Gyalogakác ir ,hogy nem elavult minőséggel gyártott adagolók ezek hanem modern precizz technólógia.De hát a minőségi visszaesést itt már párszor letárgyaltuk.............ugyhogy ezt nem feszegetem.
Még anyit kérdeznék ,hogy a szóró felyek azok milyenek mert mintha a szórási szélességük kissé keskenyebb lenne vagy ezek a felyek direkt gyümölcsösbe valók ,hogy keskenyebben szorjon de magassabra???A mi általunk használt felyek amiket szőlőben használunk azok szélesebbet teritenek nyitottabb a szórási szőgük,igaz ott nem is kell mesze dobniuk de viszont teriteniük kell.
Avval még kiegészítem, hogy töltésellenőrző lámpát lehet csinálni, úgy, hogy az égő egyik felére viszel pozitívot, a másik feléről viszed a generátor D+ kivezetésére.
Az égő kb. 3-4 W-os legyen.
Meg meglehet fejelni ampermérővel is..... de előbb töltsön.
Ahogy a 64508 számú hozzászólásban leírtam, így kell bekötni.
A "töltőszál" a D+ra megy majd, a szabályozón és innen tovább a generátorra
A D-, DF pedig össze kell kötni a szabályozón és a generátoron.
Lámpa nincs, A régi Mtz generátor is így van bekötve. Ott a lámpát külön a RB-1-es relé vezérelte....
Ha nem fog tölteni sehogy sem, akkor bontóból vegyél rá egy autó generátort, beépített szabályzósat. Arra "csak" két kábel megy elbaszni nem lehet. B+ D+, legfeljebb van rajta "w" kivezetés, ha dízelről való. (fordulatszámmérőnek)
Szabályzón tényleg nem lehet látni jelzést kívülről. Vedd le a fedelét ott lehet benne.
Meg megkellene nézni, megy-e rá áram.... mert jelenleg valamiért nem tölt nem?
A képen a vastag zöld vezeték, az a töltőszál. Az viszi az áramot be a hálózatba.
A barna lehet a D- megy a generátorra.
A kék, pedig a DF szintén megy a generátorra. Feltéve, ha nem cseréltétek össze...
Jó lenne egy kép róluk, mert kellene lenni B+ kivezetésnek is.
"B+" megy az önindítóra/akksira/indítórelére attól függ. Ezen keresztül tölt.
"B-" ha van akkor testre.
"D-" a szabályozó D- pontjára.
"D+" gyújtáskapcsolótól/önindítóról/indítóreléről, attól függ jön áram és megy át a visszajelző lámpán keresztül rá a generátor ezen kivezetésére és a szabályozó ezen kivezetésére.
Én szinte, minden egymáshoz érő lemezre ragasztottam gumit. Lerögzítettem minden (majdnem, biztos van ami kimaradt) egymásnak ütődő alkatrészt..... és mindig nyekereg valami.... :D
Külső generátor van rajta.Elől van a motor hűtő ventilátor mellé felcsavarozva. 3 darab csatlakozo van rajta. Ha jol olvastam akkor olyan irás van rajta hok JK+ meg JK-
Szeretném megkérdezni hogy Zetor K25-ösbe milyen generátort érdemes tenni hogy töltse az akksit? Mert én végignéztem mindent rajta de nem láttam rossznak. Lehet ha lecserélem jo lesz.
88-ban még gyártottak kisfülkés 50-es mtz-éket, de ide 83 óta panorámás mtz jöt, kivétel a 80,82-esek.
A távolság jól áll neki, 400-500 között el lehet hozni. friss műszakival éri a 600-at, de gondolom a gazdája tudja, hogy nehéz lesz leműszakiztatni ezért nem műszakiztatta le....... Friss műszakival többet érhetne ha jó a gép.
LTZ traktoré, jó mtz-ére is, szebb a járása a motornak viszont kényesebb adagoló egy kicsit. Odafigyeléssel ez is jó az mtz-ére és sokáig. :) Perkins motorokon szinte csak köradagoló van. :)
Az 552-es,57 lovas, ha butított 80-as blokkal van szerelve... de ha a régi 4 izzítós (D50) es motor van benne,akkor az 55 lovas..a 4 izzítós blokk,sokkal könnyebben indul télen ! Viszont a butított 80-as blokkal szerelt,kevesebbet eszik ! A butított azt jelenti,hogy a motor főtengely fordulatszáma,2200 helyet,(MTZ 80)csak 1700-1800, a főtengely centrírozásának a hiányában..
A 82-esben van felezőváltó,a az 552-esben nincs ! ..de belelehet tenni..
Szerkezetileg a két gép,másban, nem nagyon tér el egymástól...
A használt 552-est,általában 200-250 ezerrel olcsóbban lehet megvenni a 82-es től..
Hidd- el nekem,hogy dolgoztam én már annyit mint te ! ..csak én néha,piszkosul be is szoktam rúgni,ha úgy-érzem hogy megérdemlem..:-) Vagy is.. a pénzcsináláshoz ma már több kell, mint dolgozni mint az állat ! ..sőt !
Auz enyémben állandóan összeakadtak a sebességfokozatok és vigyázz vele, mert borulékony jószág. =(én Eleknek hívtam, mert úgy nyekegett, mint egy gethes kecske :DDDDDDDDD)
Gondolom, szar a generátor, vagy nincs bekötve normálisan. Nekem is volt K 25 és egy átok az egész gép. T 25-sel jobban jártál volna, de még egy kis Rábával is. Arra figyelj, hogy fel ne borulj vele. Egyik ismerős apja úgy halt meg, hogy domboldalon felborult K 25-sel.
Nekem van egy Zetor K 25-ös traktorom. Szeretném megkérdezni, tudja e valaki hogy egy traktor miért nem tölti az akksit amikor ujra lett kábelezve az egész traktor. És tud e valaki a traktor kábelezését leirni mit hova kell kötnőm és hol,merre találok olcso kiskocka bálázot.
Nekem AKPIL van 3x35-ös. Jól dolghozik és ha kell, akkor akár 45 centin is szánt. 75 centis köldökű. Ha kéne venni újat,akkor Vogelt, vagy Kühnet vennék újat. 320.-as után van 2x25-ös Bagodi.
Műszaki nincs rajta,és az 1 éve történt, teljes felújítás is kamuszöveg lehet..:-) ..ezt, szinte minden hirdető, alapból hozzáteszi...Viszont ,elég jól néz még ki a korához képest !:-) Én azt mondom,hogy 500-at megérne..nem nagy dolog egy bölcsőcsere..bontóba 10-15-ért adnak egyet.
Előljáróban:soha ne tedd be ide a linket, mert ha jó a traktor, akkor a fórumot leső kupecek pillanatok alatt megveszik előled. Tedd be a képet, meg árat,esetleg üzemóra máskor! Ennek rossz a hátsó gumija, meg kizárt, hogy 1988-as évjárat legyen. Esetleg elírtak egy 10-est az évjáratban.
Nekem van egy Zetor K 25-ös traktorom. Szeretném megkérdezni, tudja e valaki hogy egy traktor miért nem tölti az akksit amikor ujra lett kábelezve az egész traktor. És tud e valaki a traktor kábelezését leirni mit hova kell kötnőm és hol,merre találok olcso kiskocka bálázot.
Szemezek a hirdetésben látott traktorral. Abszolut laikusként érdekelne a tisztelt véleményük róla, megéri-e a hirdetés alapján az árát? Pl. gyártottak-e még '88-ban 50-est vagy félretájékoztat a gazdája?
Üdv! Annyiba ki segítelek, hogy tényleg 11.00 van de a régi buszokon, és ha jól emlékszem az ilyen buszokat már kiselejtezték, már csak R 22,5 felnivel szereltek vannak, meg R 19,5-es ek.
Szia Gyalogakác,és üdv mindenkinek.Hát az autód eleje kissé elkopott a hosszu harc alatt de az a lényeg ,hogy ti szerencsésen hazaértetek.Ja meg persze a szerkezet amit vásároltál.Kár ,hogy esős idő volt és siettetek is haza nagyon.
Azt kérdezném Tőletek, hogy MTZ motornál a szelepvezetők kiszerelése nehézkes dolog? Van - e erre valami tuti módszer esetleg, mert gondolom a hő miatt ezek beleéghetnek rendesen, vagy ez egy egyszerű kiütő tüskével megoldható? Kérem aki találkozott ilyennel szóljon hozzá!
Nektek nincs olyan gondotok az axiál permetezővel hogy a kétoldalt az alsó szórófejek nem egyformán dolgoznak? Mert nekem jobb oldalt nagyon lefele bal oldalt meg nagyon felfele dolgozik!
Helló!! Jól látom, h neked vannak képek az Mbp 6,5 pótkocsiról?
Ha van akkor küldd már el nekem is!! A plató vázszerkezete, a forgózsámoly szerkezete, a golyóskoszorú, és az alváz szerkezete volna a legfontosabb. Előrre is köszi!!
A keret bontva volt egy Jesseur permetezőről. A szivattyú pedig Kertitox-é. Vagyis csepel 2hengeres kompresszor és kertitox hengerfej összeházasítva. Az alváz és a szivattyú még 1983-ban készült. A tartály kb 10éve került rá, előtte egy 600literes lemeztartály volt, de elrohadt. A keretet meg télen üzleteltem. A múltkor meg összehoztuk. Csináltunk még rá egy facsík vegyszerezőt is. Így szántón és gyűmölcsösben is használható gyomírtásra.
Hali. a világítás szála összeér az irányjelző vezetékével.keress kidörzsölődést,megolvadást a műszerfal és a bal lámpa között.a foglalatot is nézd meg!Hali
Az anyagot azert veszik el, mert csak igy tudja az euro tokom tudja hanyas szabvanyt... Gondolom az orosz meg a nyugati illesztesi es gyartasi precizitastol messze van... Az uj autodnak is uzemmelegen hiaba nyomod tovig a gazpedalt, egy bizonyos mennyisegnel tobb benzint nem enged befecskendezni, hogy a CO ertek jo legyen...
Mostanában mindenki panaszkodik az új gépekre h gyenge nem rugalmasan gyorsul stb. Gyárilag elvették tőle a kaját nem tudni miért. 820.4 es gyengébben ment az ekével mint egy régi 80as:D Adagoló állítás segít. Én pl nem szedném le szervizessel tekertess 1-1.5menetet kifelé azon a bozonyos csavaron és megfog oldódni a probléma. Váltóhangra meg csak annyit h esetleg kópkeréknél az anya kezd lazulni??? Van elég olaj a váltóba egyáltalán? Cseréld le sűrűbb olajra de han me ok akkor javíttasd amig nem késő. 820.2es járt már itt is úgy h gariba bejáratás után 3x húzták szét mert selejtes volt a tányérkerék meg a váltóba néhány fogaskerék egyszerűen ledarálták egymást. És nem lett volna olcsó ha zsebből kell fizetni a javítást.
Legjobb gép MTZ-50es az nagyon eltalálták,de a Mtz -82est az meg nem mind 4750ccmm csak egyik 50lovas másik 82 vagyis 75 lovas és a nyomaték egy kicsit gyenge a többi 80as nyugati géphez képest,John deere same,new holland stb!
Azért bir a t-25ös jobban huzni mert könnyebb mint az 550est 18q-másik 36mázsa lóerö + t-25 az kb 30 vagy 36 lovas az mtz + 50-57 lovas ! Kiváncsi lennék enyémet elhuzná az a Szürke herceget!
1025.3nál mikor felkapcsolt lámpával balra indexelek akkor a lámpa villog az irányjelző helyett de csak a balhátsó világitás csinálja,lekapcsolt lámpával megy az index.jah meg ilyenkor az elejét is bekapcsolja mert gondolom ugy kapja a jelet mintha fékeznék, ekkor kapcsolja be.
....Nem birtam ki, hogy le ne menjek a partra Boglárnál. Bélatelepen akartam, de későn jöttem le a pályáról. Itt meg két elmeháborodott pecás ült bent egy autóban a hideg esőben és lesték a 20 méterre levő botjaikat. :DDD 150-180 ezer a kár a kocsiban.
Megmered a sima venti ekszijtarcsajat, meg egy viszkoset, ha ugyanakkora attetellel kapja a hajtast, akkor a viszkos teljesen osszezarva ugyanannyit fog porogni, mint a sima. Persze, ami elektromos motorral porog, az lehet gyorsabb. De annak nem viszko a neve...
Na képzeld, hogy jártunk. 970 km-t gond nélkül lenyomtam és az utolsó 5 km-en először majdnem elütöttem egy őzbakot, utána elütöttem egy őzsutát, aki szegény....
Utána amikor továbbmentünk majdnem elütöttem megint egy sutát és még kismillió nyuszimuszi is hülyéskedett előttünk az országúton, meg a házhoz vezető úton is. Majd teszek be képet az autó elejének ,,lebontásáról". Még jó, hogy van CASCO. Ja és még az volt a szerencse, hogy bár agyam már kimerülőben volt :o)), de elkormányoztam, amikor elém ugrott, mert ha nem, akkor az egész eleje szétmegy.
2-méteres fűggőleges tengelyű szártépővel vágom a gyümölcsöst van rá valami tanácsotok hogy lehetne megoldani hogy a talajmarózást ne vágjam vele össze! Mert ha úgy engedem le ogy a talajmarózást ne érje akkor meg magasra hagyja a fűvet!
És ha 1201 üzemóránál még zajos lesz a váltó akkor a szervíz mit csinál??? Ezzel a mondattal kikerülte, hogy ne keljen javítani a gépet. Ragaszkodj hozzá, hogy gariba csinálják meg! Valószínű azért mondott 1200üzemórát mert akkorra már rég lejár a garancia.....
A garancia lejárta után adagoló le és egy normális adagolóshoz elvinni és beállítatni azaz adni neki egy kis plusz kaját. Melyik cégtől vettétek a traktort?
Sziasztok egy kérdésem volna ! Idén vetünk egy vadonat ujj 892.2 mtz papiron 91 le irnak de azt tapaztaljuk hogy a régi 82 erősebb volt joval! ugyan ez hosszu váltós 45 tel megy de sztem ekkora áttátel külömbség nem lehet mert a motor 1100 nál kezd erőlködni adigg olyan mint a lenkerekes auto jah és a vátó hosszu 9be eléggé erős zúgó hangot ad szerviz szerint 1200 üó nál elmulik . Kérném adjatok tanácsot mitévő legyek ? Mi a tapasztalat ezzekel a tipuokkal ?
Van egy 285 cm-es kombinátorom, de kevés kapa van rajta. Vettem még 6 darabot, mert néhol elhagy csíkokat, és így nem jó. Szeretném megkérdezni, hogy kinek milyen kapaosztással van megcsinálva és mit ajánl. A kapák 4 sorban helyezkednek el. Megköszönném, ha valaki lemérné az övét, hogy hogy vannak elrendezve. Bármilyen tanácsot elfogadok.
Köszi a segitséget . Amugy az egy hosszu tengely ? Ha a pedálokat leveszem akkor a tengelyt is kitudom ütni valamerre? És a helyén nincs semi persely csak a szimering?
Gumigyűrű van ott. Ezt nehéz feladat kicserélni a fülke miatt.
Azon a tengelyen ékelve van a bal fékszerkezet karja. Ezt az éket nagyon nehéz kiszedni.
Egy olyan gépen cseréltem utoljára amin nem volt kabin. Ott se volt könnyű az éket kibányászni.
De ha már kint van, akkor a tengelyt biztos fel kell hegeszteni, mert a kuplungpedál kikoptatja egyoldalasra. Meg ugyanígy a kuplungpedál érintkező része is, megkopik a tengelyen....
Tudvalaki segiteni egy olajfojás megszüntetésében ? A probléma a difi felet lévö kuplung pedál tarto tengelynél szivárog az olaj. Hogy lehet azt kiveni és szimering vagy gumi van ott?
Köszi, el is mentettem. Úgy vagyok vele, mint az autószerelőknél a pucércsajok a falon. Télen bekábulva természetfilmet, meg ilyen képeket nézek tetszhalottként... Ha ismered a forrást, azt is beírhatnád.
Köszi! Szépen vitte a tárcsát azon a dombos részen is. A dombok miatt csináltam a videót, mert ilyen még nincs. Majd este rakok fel mikor ilyen dombot szántok.
A permetező, meg nekünk elég 2vagy 3 tartállyal szórunk ki 1évben vele. A kardántengely csattogott a citrom alak kivan kopva, úton van az új, talán már holnap megérkezik, de muszály volt gyomírtózni az időjárás miatt és így a kopott kardántengellyel dolgoztunk. Az éjszaka meg ma esett eddig 15mm eső meg van 9°C. A permetező már megvolt, a keretet meg cseréltem egy vízmelegítőre. Rézből van a csövek, meg a fúvókák a váz meg 3/4-es vascső. 10sort visz. Meg erről a permetezőről megy a facsík vegyszerező is. Így mostmár több mindenre használható. :)
Ha megfogadsz egy tanácsot, szimeringet csapágyboltban veszel és nem a legolcsóbbik fajtát!
Mert az Mtz alkatrészt árúsító boltokban, náluk levő szimeringek szarok. Ilyen nevenincs, feketeszínű és csak a méretük van ráírva. Na ezt nem szabad megvenni.
Pár év, talán még annyi se és folynak.... Tapasztalat!
Tudjátok mi kellene még nekem? egy kezelési, karbantartási útmutató és egy szerelési is jó lenne. .. Létezik ilyen az én gépemhez? Egyébként egész jól haladok. .. 3 részben van a gép, motor, elõtét ház, váltó. .. Össze szedtem mindent, ami cserés, nem olyan sok dolog. .. Kb 200 at fogok rákölteni, de akkor minden része átnézve, kicserélve, amit ki kell, mindenhol új olajjal, friss muszakival... frissen festve. .. új kuplung, elõtét ház felújítva, emelõ szerkezetnél minden cserélve, ami kopott, fék, diffizár felújítva, csövek cserélve, újra vezetékélve, felújított fülkevel, új indexekkel, új rúdfejekkel, új ékszíj, új szimmeringek mindenhol, levegõ rendszer félújítva... lehet kimaradt pár dolog, de így bele húztam. .. remélem jó lesz a masina ..
Ezen a részen a tavalyi év, I osztályú volt a kukoricának, csírázásra, kapta az esőt, mikor saraboltuk+ kapta a sót, megint jött az eső, ezután még egy-két alkalommal jött rá eső, és végül a száraz nyár vég és száraz ősz ami segített, minimális víztartalommal beérni a kukinak.
Jónak indult, de utána meg elzárták a csapot.... júniusban esett az eső utoljára, utána meg szeptember közepén ami valamire való volt. Eközben a kukoricának meg annyi lett....
Olajálló gumi..... Szerintem a FÉKtengelyről beszélsz és nem a féltengelyről. Mert az előbbibe van két gumigyűrű.... Féltengelyben szimering és legkívül a fedélben egy gumigyűrű. (ezt a újakba már nem rakják....)
A lendkereket + a kuplung szerkezetet azt nem kell cserélni, mert ebben már 80as van, boltban érdeklődtem, az átkötés után, 150-180 között megáll. Gondolkozok rajta, mert néha jól jönne még 30 ló, pl lazításnál.
Kuplungszerkezetet, lendkereket azért nem írtam, mert azt írta, hogy 550-es. Aztán könnyen megeshet, hogy 80-as az a része. Bár attól függ mikor évjárat.
Mert egyidőben keverték a lendkereket, kuplungot. 550-esnek D-50 motorral, 80-as szekezet.... Szabi majd helyesel biztos, mert ő firtatta régen ezt a kérdést.... :-)
Ha reggelre az olajszint nem növekszik meg, akkor valami gebasz gátrepedése lehet.
Így üzem közben "eszi" meg a vizet.
Hát átfűzni 80-asra.... Többe mint egy generál.
Másik hengerfej, (közvetlen befecskendezéses, porlasztókkal együtt) dugattyúk, főtengely, adagoló beállítás és röpsúly. Hirtelen így most ennyi. Aztán még kellhet pár dolog, csak nem jut most eszembe....
A váltóba 40 liter kell és ugyanazt az olajat rakd lehetőleg a hidraulikába is (26liter?) merta szivattyú oda löki be az olajat, ha tönkremegy(márpediglen előbb vagy utóbb tönkremegy).70 liter váltóolaj igen húzós, ezért sokan ócsó olajjal töltik fel, a rosszabbik 50esembe én a haver által leeresztett váltóolajat tettem bele, persze egy difi és váltónagyjavítás után már nem tennék ilyet:) A kormányműbe meg ugyanazt az olajat tedd (6-8 l), mint ami a motorba használsz, mert a kormányszivattyú oda dolgozhat bele.
Reggelente csak egy szép feketét enged és annyi. Menet közben is csak nagyobb terhelésnél füstöl meg vagy gázadásnál. Ja és ebben 50es motor van, kb mennyi lenne átfűzni 80ra, mert sokszor kevésnek bizonyul az 50 lóerő?
Ha Feri javasol neked valamilyen útvonalat, akkor nehogy azon menj! :DDDDDDDDD (A nyáron azt mondta, hogy Ausztrián keresztül menjek le a horvát tengerpartra.....:ooooooooooo
Szia tisztelt kollega és üdvözlet a többieknek is.Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget és ha megbeszélünk egy telefonszámot vagy egy elérhetőséget akkor egyszer meg nézném ezeket a gépcsodákat,nagyon szeretem az ilyen dolgokat.Esetleg a cimemre küldhetnél egy elérhetőséget ha nem okoz gondot......egyébként Gyalogakác kollegával is hétfőn fogunk találkozni mert a nagy meszeségből el látogat erre felénk mert dolga akadt és igy megbeszéltünk egy találkozót is aminek nagyon örülök.............
El nem adom, amíg megy addig megy. Remélem sokáig, mert gyilkolva nincs, karbantartást megkapja és csak egy darálót hajt kéthetente egyszer.... meg, ha lesz kúpos hasítóm, akkor azt is fog hajtani..... már 3 éve. :-))
szerintem vigyázni kell a vizfogyással da csak akkor van nagy baj ha álltjában beengedi a tömités a hengerbe mert mikor inditod nem nyomja ki a vizet és azt meg szüriteni nem nagyon lehet és akkor jön valami komolyabb baj
Hello! Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy minek tűnhet elfelé a víz a hűtőből? Reggel tele engedem, de kb 4-6 órás peremetezés vagy tárcsázás után már látszanak a cellák. A hűtőből nem csepeg, felfőzve nem volt. előre is köszönöm a válaszokat
Értem. Sajnos így nehéz lesz életet lehelni belé... :(
Egy olyan V12-es motort nehéz lesz találni..... sok Kirov az öntődébe végezte a tsz bomlás után.... Van még itt-ott működő példány, de ritka.
A kirovon kívül ezt a motort szerelték még valahova? Esetleg régi áramfejlesztőkbe, amik az állattartó telepek áramkimaradáskori igényét ellátta. Vagy valami hajóba esetleg?
Az a V8-as motor, amit lentebb betettél, azt esetleg nem rakod bele vagy annak megvan a váza is (Kraz)?
Legfeljebb ideiglenesen 700-ast csinálnál belőle aztán majd később kialakul.....
Ilyen motor azért még több van. Honvédség leselejtezett annyit mint a szemét, teherautót....
Vagy kicsit keletebbről kell szerezni egy motort. :)
Sok időt és kitartást kívánok a gyűjteményedhez! Mert ilyesmihez ezekből kell a legtöbb... ;-)
Freddy! Sajnos idő hiányában hanyagoltam a kis kabinos MTZ "projektet". Nos azóta annyit változott a helyzet, hogy már 2db kiskabint is fel tudnék használni :-)
Ok. gyere. Az újságcikk óta nagyon sokan bejelentkeztek, de szerencsére nem sokan jöttek :-)
Én Lentiben lakok, a gépek meg a szülői háznál, a szomszéd faluban. Te akkor tényleg nagyon közel vagy hozzám. Bár ez a távolság is relatív dolog. Én Veszprém mellől hoztam az ablak nélküli T25-öt, természetesen lábon, télen hidegben, na úgy távolinak tűnt a dolog. Ráadásul még azon is izgulnom kellett, hogy a kislányom (akkor még friss jogsival, új autóval) haza ér-e a jeges uton ?!
Szinte minden gépem hazahozásához tartozik valami érdekes sztori :-)
A sárga K-701-es volt (12 hengeres, szívó motor, csak ez a különbség), a háttérben álló meg K700A, 8 hengeres, turbós, 215LE. Csak érdekességképpen a turbója (könyv szerint) 1,35-1,65 kp/cm2 nyomást csinál, mig az MTZ-m TKP-6 turbója jó ha 0,4-et :-)
Az a sárga amit a Freddynek küldtem. Csak odáig jutottam vele, hogy kerekeket raktam alá (az se volt egyszerű), hogy egyáltalán haza tudjuk hozni. Sajnos hiányzik a motorja, a motorra közvetlenül csatlakozó hajtóműház, motorháztető. Más szinte minden megvan hozzá, a váltója például alig volt használva. Úgyhogy, ha valaki tud egy elfekvő 22,3l-es, V12-es motort (JAMZ-240B) az szóljon. Sokan harckocsi motorkéntemlegetik, de valójában nem az.
Két ilyen forduló gumira akadtam, volt amiben felni, sőt belső gumi is volt (egy belső 40 000Ft):
Mikor a 80-ason csináltam a kormánykönnyítő,rugórövidítő mutatványt,abba a csőbe találtam meg az olajszint mérő pálcát,mikor engedtem le az olajat !:-) ..elég jól televolt szutyokkal az a cső...
Egy kérdés. A szervószivattyúhoz menő olaj a saját súlyától folyik a szivattyúba, vagy a szivattyú azt onnan szívja. Jó értem a nevében is benne van hogy szivattyú. Na szóval lehet ott abban a vezetékben dugulás? Mert lehet nem kap elég olajat. Lehetséges?
Egyébként ezt a felajánlást,hogy megnézhetem ezeket a kemény masinákat amiket te szépen őssze gyüjtögettél és folyamatosan épitgetsz-javitgatsz egyszer egy ugymond kirándulásként megejtem,persze pontos egyeztetésssel az időpontról.Egyszer már beszélgettünk róla és akkor emlitetted ,hogy Zalában laksz és ez a ritka gyüjtemény is ott van,tehát tőlem nem meszze mert én Veszprém-megyében vagyok Tapolca körzete.
Szia tisztelt kolléga,jaj de szép darab.ÁÁÁÁÁÁ a nők nem tudnak ilyeneket értékelni nem tudják miben van fantázia és milyen érzés ha egy ilyen motort az ember berotyant és hallani a duruzsolását ahogy a lovak dolgoznak a vasban.
Szia és üdv mindenkinek.Hát tulajdon képp a fogyasztásukkal nincs probléma igaz munkaeszköztől is függ.De szerintem az MTZ fogyasztásától kevesebbet esznek mert ezek nagyon preciz kis gépek és a váltó is nagyon őssze van hangolva a motor teljesitményével. Ezért aztán a különböző munkáknál-munkaeszközöknél lehet megfelelő sebeségi fokozatot használni ugy ,hogy a motort nem kel csucson járatni vagy legalábbis nem kell agyon terhelni és ezzel jó fogyasztás érhető el.
Relézd meg szerintem, biztos ami biztos. Az Mtz-be is megvan gyárilag.
A régi ruszki önindítónak a behuzótekercse, valahol egyszer olvastam úgy 30-40A vesz föl mikor beránt. Lehet nem pontos az érték, majd valaki kijavít aki tudja.
Sziasztok Urak. Lenne egy kérdésem hozzátok. Nemrég fabrikáltam be a Roburomba egy áttételes 12v-os MTZ önindítót. A kérdésem az lenne hogy vajon relézzem e le az indítóvezetéket, nehogy a gyújtáskapcsoló, vagy az indító/izzító kapcsoló szétégjen, vagy nem vesz fel annyi ampert ez a mütyür hogy veszélyes lenne a dolog?
Egyébként egyszer amikor a kardén fordulatokról és teljesitményekről beszélgetünk a forumon akkor irtam azt ,hogy ezek a gépek azért olyan erős mottorral vannak szerelve pl:80le 95 Turbós mert a dombon amikor kaszálja a füvet vagy apritja a meccés utáni veszöket nem birna felmenni miközben a kardán meg hajtja a munkaeszközt ami nem kevés energiát igényel meg még plussz az irgalmatlan nagy emelkedő is.
Hát igen elég szélesek ezzel az egyik haver dolgozik Badacsonyban.Itt olyan terület van amit ugy hivnak ,hogy halszálka igaz az nem Badacsonyban van hanem a Csobánc lába mellett de az olyan hogy szinte már félelmetes.
Én tavaly, nem vállaltam egy területnek permetezését,mert olyan meredek volt,hogy lenézni nem mertem rajta !:-) aztán egy 550-es tulaj csinálta (volna)meg,de a kereke,belekapott egy esőzés által keletkezett kimosódásba,és oldalra borult...alig tudtál kiszabadítani onnan.
De valójában akárki akármit is csinál akkor semm fog olyan minöséget elérni mint a hagyományos szölö müveléses módszerrel.Erre azt értem amikor a töke mellé le van ütve egy karó és a töke 3 sarokra van metsze 2-3 szemre és rafiával a karóhoz van kötve a vessző az alját meg kézzel vagy rotációs kapával müvelik a sorát meg kézzel horolják.Ez az igazi minőség igaz nem menyiség.
Hát igen vannak felénk elég jokis dombocskák hegyecskék.Pedig a Badacsonyi borvidék is a lejtős és a bazaltos területeknek köszönheti hirnevét.De ott csak ilyen masinák dolgoznak meg a lánctalpas.
Hát azt elhiszem mert nagyon szép a kilátás is meg ez a szölö is kékfrankos,1.5 ha 8db 38-41 mázsa körüli konténer szölöt termet tavaly.Makulátlan rohadás mentes tömött fürtökkel kiválló cukorfokkal azt hiszem ha joll emlékszem 18-19 körüli volt.Egész napos, nap rásütés miatt és a gazda igénes munkálata miatt.
ÁÁÁÁÁ én enyire nem bonyolitottam meg a dolgott mert anyit az egész ramaty gép nem ér.Raktam alá vastag tömitést kb. 4mm...........és igy nem maradt hézag a felfogato lap közt.......az adagoló és a kompreszor lapja közt.Ezek milyen agyasak a kompreszort be tették az adagoló elé micsoda balekok ezek.
Az ut túl oldalán lévő birtokra gondolsz.............? mert ott valóban repce szokott lenni álltalában meg még kukorica is azt hiszem de most nem tudom,hogy mi van benne.Ha erre a birtokra gondolsz.
Hát a fejsze az nem is rossz ötlet mert igen ramaty egy masina.Az adagoló az 50-es amit fel raktam rá ma.De az előtöltésnek már nem áltam neki mert még ilyen szerkezetben nem turkáltam talán ha az enyém lenne akkor sziv bajj nélkül neki álnék de nem az enyém igy kisérletezni nem akarok vele.
Így van, arra a parkolóra gondoltam, ahogy leírtad. (és majd én jól elbújok a Zasszony elől ott a következő telkek aljánál.....és vissza se jövök) Nem tudod, hogy a szentgyörgyi, meg a berényi út által határolt földön mi van vetve? Repce szokott és akkor az pazar látvány a hátánál a Balatonnal.
Én egy jó hasítófejszét ajánlanék az LTZ-hez. :DDD
Az enyémen az MTZ adagolót adagolós állította be, és egy ismerős szaki rakta fel. Előtöltést hangra állítottuk be. Nem jó rá a 80-as adagolója, csak az 50-esé. 80-ashoz kevés a levegő, meg a motor is szétmegy hamar, annyi kaját kap. Az enyém 80-as adagolóval 46-ot ment. Feketén füstölt állandóan a kevés levegő miatt. Volt egy ismerősnek két ilyen horror masinája. Az egyiken 80-as, a másikon 50-es adagoló volt. Erdőre jártak velük.
Na az jó a Szengyörgyi kilátó parkoló........onnét pont hozzánk látni át.3-4 ora tályt akartok ott lenni az nem is lenne rossz időszak.Akkor az M7-es felett és a 7-en a körforgalmon egyenesen átjöttök a Legyel emlékmű melett és 3-400m és ott is vagytok.
Urak aki tud segiteni az legyen szives.........Egy LTZ 55 AF tipusu masináról lenne szó.Adagoló beálitásról lenne szó vagyis előtöltés szöge és beáéitási tehendők ..........hogy kell és hogyan ezen a masinán.Egyébként MTZ adagoló van rajta,amit ma cseréltem le rajta egy másikra mert gyengén muzsikált a dolog.Ha esetleg képet is tudtok róla az külön öröm lenne............elörre is köszi.
3-4 óra körül és már a szentgyörgyi Panorámánál kéne akkor lennünk, mert kegyetlen visszafelé vezetni. Tavaly így gyulladt be a véna a lábamon 3-4 centisre. Hetekig injekcióztam magamat véralvadásgátlóval az ausztriai út,meg a krumpliszedő vásárlása után. Akkor mentünk 1080 km-t egy gyenge nap alatt.
Na az jó mert akkor már most ugy intézem a dolgokat ,hogy délután elétek tudjak menni szóval mivel alkalmazott vagyok ezért már be is jelentem a főnökömnek a dolgokat a hétfői nappal kapcsolatba.Ha déltán értek le és 4 körül indulnátok vissza Marcaliból akkor az jó is lenne.
Na akkor annak nagyon örülök ha meg vannak mert biztos ,hogy szépkis gyüjteményed lehet ammin biztos eltudnék ámulkodni egy napig is.Szerintem AZ-AZ UT MÉG MESSZE VAN. akinek ekkora gyüjteménye van mint neked annak sok a tennivalója meg belül égeti a tüz hogy minnél jobbak és egyedi gépei legyenek amik máshol nem igen lelhetőek fel.
9-kor kórház Pesten. Innen 3 óra előtt indulunk. Nem taposom, drága a benzin...max 100 futóval. Mosott szar kategóriával leszünk egyenlők mire leérünk. Inkább felpakolás után kéne találkozni, akkor Te is látnád, hogy mit vettem. Az a baj, hogy mondjuk ez is délutánra esne szerintem 3-4 óra körül és még utána 500 km hazáig a cuccal. (hogy rohadna meg ez a c...)
Megnéztem a videót...a szónok, jó sok történelmi eseményt és összefüggést említett,csak hogy ilyen alapon,végig mehetnénk a nyereg-alatt húst puhító 7 vezérig ! Az emberi cselszövések és ármányok időszaka,nem újkori találmány... Mióta világ a világ,az egyik ember,mindég is kiakart baszni a másikkal...(kihasználni a másikat végtelenségig....az egész kapitalizmus ideológiája erre épül...a tőkehelmozgás miatt)
Szóval a véleményem nem változott...és azt hiszem, hogy nem vagyok sokkal jobban megtévesztve mint te!
Párszor említetted már,hogy minden okod megvan utálni a kommunistákat.....na most majd olyan világ jön,amikor a tőkés világot is lesz okunk, nagyon utálni ...
Kérlek bocsáss meg nekem,ha én, ezt, márt el is kezdtem ! ..mivelhogy engem,szinte lehetetlen, társadalompolitikailag megtéveszteni ... (elég sokat tettem azért,hogy ez így legyen)
Már csak azért is,mert ha jó mélyen nyúlkálnak a zsebemben,(pedig nem ezt ígérték!) és az életkörülményeimet teljesen ellehetetlenítik (ez történik most!) akkor én ezt nem megtévesztés ként élem meg,hanem egészen máshogy.
Felháborító adóféléket és törvényeket hoznak be, nem élve,hanem, teljesen visszaélve a kétharmaddal..
Ekkora államadósságot ,úgysem nem lehet a néppel visszafizettetni...(csak ha beledöglik..)
Ebben a kérdésben a Jobbikkal értek egyet ! A zsidók, felejtsék el a pénzüket,mert fizettünk a kamatok által már nekik,éppen eleget...:-(
De vitázni sem akarok... én így gondolom,te meg máshogy...tiszteletben tartom a véleményedet,mert neked is van egy kis-fülkés 80-asod..:-))
Nekem jó lett ez a párosítás. Új kék tömb plusz valamilyen "minőségi" kerek szivattyú.
Első megmozdulásra, az új tömbbel és szivattyúval, alapjáraton ráemeltem az ekére, lefullasztotta a motort. Na mégegyszer, akkor egy kis gázzal. Felkepta mint a rongyot. Pedig igen nehéz az ekém.... "visszadobta" alaphelyzetbe a kart is.
Felszántottam kb egy hektárt, már elment az ereje.... meg a kar visszadobás funkció is. :-))
De meg ám (sőt közben esik is be ez-az)! Azokat csak akkor lehet a háztól elvinni, ha már engem is elkisértek az utolsó utamra (bár ahogy ma is vagyok, sajnos lehet, hogy az sincs messze).