Az első bekezdésben igazad van, biztosan voltak olyanok is, akik alapból fekvőkocsit terveztek. Mindenki magából indul ki, én a fekvőhelyek elfogyta után nem vállaltam volna ezt, még tavasszal sem, amikor ezek a "rémsztorik" még sehol nem voltak. Legalábbis tavalyról nem emlékszem ilyenre.
Egy topiktárs kicsit lejjebb írta, hogy a hét kocsi a maximum a horvát pályákon, amit így az utat megtapasztalva, illetve a kihasználtságot látva el is hiszek. Gondolom, látva a helyzetet, csak besoroznának még kocsit, ha lehetne. (Más kérdés az is, hogy bizonyára a júniusi-július eleji vonatokon nem volt zsúfoltság.)
Jövőre a másfélszer ennyi vonat (heti kettőből három) segíthet. Ahogy a fiumei kocsik is.
Koperbe tényleg ennyire nem járnak? Vagy a háló- és fekvő ott is teli azért?
Persze, csak nem biztos hogy azok akik az ülőben voltak alapból is ott terveztek utazni, ha jut fekvőhely. (mivel ugye az pont a nagy érdeklődés miatt hamar betelik). Aki pedig az ülőben utazik jó eséllyel nem ilyen körülmények között szeretné megtenni. :)
Egész nyáron nem jutott eszébe egyik vasút illetékesének se, hogy esetleg az 1 ülő kevés 3 kocsinyi utasnak. Persze a koperi 2x annyi ülőkapacitást ráncigál tök üresen, valami rejtélyes okból. Hogy a komfort kocsit miért arra sikerült tenni azt valaki megmagyarázhatná, indulóban 1-3 utas szokott nyomorogni rajta, a Gosa-ban meg sok sesetben 0.
Kevesebb, mint háromezer forintért (9,4 Euro) biztos fekvőhelye van az embernek. Aki ennyin spórol, az sem érdemli meg persze a nyomorgást, de szerintem butaságot követ el.
A hálókocsiban idén eléggé messze éreztem magam az állatszállítás körülményeitől. Balatoni táj, majd kényelmes alvás, majd lenyűgöző dalmát hegyek és tengerpart. Fülkében ketten és az egész kocsiban max 25-en. Mindezt 21 Euro pluszért.
Hogy az ülőkocsiban van kedve hozzá valakinek, az persze nekem is furcsa. De nem a vonattal van a gond.
A mai Adria indulóban +30 körül indult. Ülőkocsi kapacitás ma is elég szerény... Egy Bmpz (és sok utas) volt az áldozat. Az induláskor az előterekben kb 20-an nyomorogtak és hol van még a többi utas.
Komolyan minden elismerésem ha valakinek még marad ezzel a vonattal kedve/ingere utazni. Az állatszállítás tényleg különb.
Nem ismerem az Adria jövő évi összeállítását. Hallottam egy 2. hamburgi vonatról,és az Avala újra Bécsbe megy majd Prága helyeett. Lesz fiumei stokk is. Velencének sokan örülnének...
Talán segít a dolgon, hogy jövőre heti 3* lesz Adria.Azért ezekért az állapotokért a HZ is felelős, hogy nem vállalta a napi járatot... Pár éve még napont avolt nyáron spliti stokk a Maestrallal... Akkor gondolom nem zsúfolódott annyi utas egyszerre össze...