A szórendet néha megkavartam és ismételtem is magam. Bocs!
Helyesen: "Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra," = Konkrétan arra emlékszem
"szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban" = szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró helyén akkor található nádasban
Az öreg egy repnapon mutatott be Po2-höz illő kunsztokat. (Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra, hogy egy kerekes touch and go-kat is csinált) A műsor végén kis magasságon eltávozott a mostani Metró felé. Arra figyeltünk fel, hogy tűzoltó autó(k?) indult(ak) el utána. Apukámnak volt ismerőse a toronyban (katonai légiirányító is volt a helyszínen mert Mi24 és MiG23 bemutató is volt), tőlük tudtuk, hogy a pilótát komoly baj érte repülés közben.
Már otthon, talán az esti híradóban hallottuk a részleteket. A pilóta repülés közben infarktust kapott és meghalt. A gép "magátol" szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban. Közel az autópályához, de annak a reptérhez képest ellenkező oldalán. Emlékeim szerint akkor többen biztosra vették, hogy az öreg -érezvén az eü problémát- szándékosan repült olyan irányon és magasságon amiről a gép "magától" leszállt.
Fán lógott a lezuhant pilóta hétfő óta Így menekült meg
MTI
Utolsó módosítás:2014.05.09. - 07:38
Hétfő óta lógott egy fán a Pireneusokban egy lezuhant vitorlázó repülőgép pilótája, akit végül csütörtökön sikerült megmentenie a keresésére indult mentőcsapatnak.
A 60 éves férfira a hegység spanyolországi részében találtak rá, Andorrától néhány kilométerre. A szerencsétlenül járt pilóta ejtőernyőjével egy fán landolt, de belegabalyodott, és nem tudta magát kiszabadítani.
A francia férfit a légi mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, de a hatóságok közlése szerint nincs életveszélyben.
A pilótát és lezuhant segédmotoros vitorlázó repülőgépét napok óta kereste hét repülőgép és helikopter egy nagyszabású, határon átnyúló mentőakció keretében.
A víz alatti pittyegőt lecserélni nem egy nagy kunszt. Egy teljesen különálló, független, a doboz oldalára felcsavarozott egység. Rendszeresen cserélik is az elemeket és időnként komplett is.
A CVR memóriájának az átalakítása már a cucc jelentős megbontásával jár. A mai memó IC-k szinte akármekkora "emlékezetet" megengednének.
A kiszolgáló és táp áramkörök egyszerű sima mechanikában vannak, azokért nem kár. A memóriakártya kerül csak a páncél kapszulába. Annak kell feltétlen megmaradni.
Viszont még vannak hagyományos mágneses rögzítők, no azok upgrade-je ilyen mértékben lehetetlen. Új, félvezetőst kell venni.
Tegnap megkaptam :O. Autót szerelni voltam és a műhelyből egy 10 éve nem látott ismerősöm vitt haza - 4 km-re. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, azzal ültetett az autójába, hogy: "remélem épségben hazaérünk, és nem félek mellette, mert már ugye 72 éves..." :O
Jót beszélgettünk, s elmondtam a teóriám. Erre a válasza csak annyi volt: " nem a kor számít, az a lényeg hogy legyen az emberben annyi önkontroll, hogy ami nem megy, ne erőltesse..."
:-( Nem tűnik öngyilkosságnak. Akár túl is élhette, végül is sima leszállás volt - csak fejjel lefelé. Azt viszont el tudom képzelni, hogy nem is a baleseti traumától, hanem pl. szívinfarktusban halt meg :-( RIP
Ilyen volt Esztergomban a hatvanas évek végén, csak vitorlázóval (R-26S). Hapsikám kimászott a roncsbúl dagadt térdekkel, majd a nagy zajra megjelent anyjátúl megkérdezte: Megjöttem édesanyám, mi van ebédre?
Fölösleges ilyesmit összehasonlítani, amikor pontosan nem tudjuk, melyik korosztály mekkora részt vesz ki a forgalomból - de azt mindenki tudja, h a kimondottan idősek ritkán vállalkoznak hosszabb utakra, tehát a tényleges balesetveszély csak egy ismeretlen szorzóval lenne értelmezhető
(ugyanezért hamis a férfi-női baleseti arányok összehasonlítása is, hiszen pont a legtöbb km-t levezető hivatásosak között elvétve akad nő)
Az persze nyilvánvaló, h a fiatal, de már magabiztos versenyzőjelöltek nagyobb kockázatot jelentenek - de éppígy azok is, akik nem vesznek tudomást az időskorban alaposan megromlott helyzetfölismerési képességükről.
Kortól független, hogy valaki olyan kunsztot akar bemutatni, ami meghaladja a képességeit, és belehal. Illetve fiatalabb korban valószínűleg gyakoribb.
Az meg, hogy kit kellene kitiltani az utakról... Néha jön egy hír, hogy egy öreg sofőr nem nagyon tudta, hol van, és balesetet okozott az úton. És minden ilyen hírre esik kétszáz olyan, hogy húszéves fittipaldi gyorshajtott, és magával vitt egy szembejövő családot. Tehát kit kellene kitiltani az utakról?
(Amúgy meg... Hány éves volt az a magyar műrepülő, aki legutóbb meghalt? Úgy emlékszem, a szerencsétlen még nem volt 77.)
"Elvegyük minden 30-40 közötti taknyostól a jogosítványt?"
:-) Na azért nem, de van ötletem :-) Vezessük be a gépjármű vezetésben is a kapitány, másodpilóta jellegű járművezetést, 2 személlyel. Még a metrón is van (volt) másod metróvezető :-). Mondjuk mindjárt kezdeném azzal, hogy csak anyóssal a jobbosban engedném a fiatalokat buliba menet vezetni :O