Keresés

Részletes keresés

Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71376

A szórendet néha megkavartam és ismételtem is magam. Bocs!

Helyesen: "Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra," = Konkrétan arra emlékszem

               "szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban" = szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró helyén akkor található nádasban

 

Münci, aki kissé fáradt

Előzmény: Münci (71375)
Münci Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71375

Möszjők!

 

Mint Csaszi bácsi utolsó repülésének szemtanúja:

Az öreg egy repnapon mutatott be Po2-höz illő kunsztokat. (Konkrétan arra emlékszem emlékszem arra, hogy egy kerekes touch and go-kat is csinált) A műsor végén kis magasságon eltávozott a mostani Metró felé. Arra figyeltünk fel, hogy tűzoltó autó(k?) indult(ak) el utána. Apukámnak volt ismerőse a toronyban (katonai légiirányító is volt a helyszínen mert Mi24 és MiG23 bemutató is volt), tőlük tudtuk, hogy a pilótát komoly baj érte repülés közben.

Már otthon, talán az esti híradóban hallottuk a részleteket. A pilóta repülés közben infarktust kapott és meghalt. A gép "magátol" szállt kényszert a mai Auchan - IKEA - Metró akkor helyén található nádasban. Közel az autópályához, de annak a reptérhez képest ellenkező oldalán. Emlékeim szerint akkor többen biztosra vették, hogy az öreg -érezvén az eü problémát- szándékosan repült olyan irányon és magasságon amiről a gép "magától" leszállt.

 

Tisztelettel, Münci

RIKA424 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71374

Fán lógott a lezuhant pilóta hétfő óta – Így menekült meg

 

MTI

 

Utolsó módosítás:2014.05.09. - 07:38

 

Hétfő óta lógott egy fán a Pireneusokban egy lezuhant vitorlázó repülőgép pilótája, akit végül csütörtökön sikerült megmentenie a keresésére indult mentőcsapatnak.

 

A 60 éves férfira a hegység spanyolországi részében találtak rá, Andorrától néhány kilométerre. A szerencsétlenül járt pilóta ejtőernyőjével egy fán landolt, de belegabalyodott, és nem tudta magát kiszabadítani.

 

A francia férfit a légi mentők súlyos sérülésekkel szállították kórházba, de a hatóságok közlése szerint nincs életveszélyben.

 

A pilótát és lezuhant segédmotoros vitorlázó repülőgépét napok óta kereste hét repülőgép és helikopter egy nagyszabású, határon átnyúló mentőakció keretében.

 

 

még1MbR Creative Commons License 2014.05.09 0 0 71373

A puha nádas lágyan megfogta a gépet a reptér szélén, ha jól tudom.

Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71372

Császár Károly tudomásom szerint a levegőben halt meg leszállás közben, a Podva siklásban ért földet, azért nem sérült meg nagy mértékben.

Előzmény: Miocsó (71370)
RNZoli Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71371

Úgy tudom, a budaörsi baleset már a program befejezése után történt.

Persze a műrepülés eléggé igénybe veszi a szervezetet is, bármi történhet.

 

A füstölő kimaradása az normális, vagy esetleg motorhibára is utalhat?  Lehet hogy elterelte a pilóta figyelmét és nem nyomta a botot eléggé.

(Ez meg Nádas Tamásra emlékeztet.)

Előzmény: Miocsó (71370)
Miocsó Creative Commons License 2014.05.08 0 0 71370

Nem robbant fel.

Füstölt egy ideig, valószinüleg  járt a motor, és utána kigyulladt. Több másodperc múlva.

Talán infarktust kapott az illető.

Hasonlít az eset szegény Császár budaörsi( Po-2) halálához szerintem.

Előzmény: Patreides (71369)
Patreides Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71369

"Akár túl is élhette, végül is sima leszállás volt - csak fejjel lefelé."

 

Akár túl is élhette... egészen addig, amíg fel nem robbant a gép.

Előzmény: taki024 (71363)
XANTIi Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71368

A víz alatti pittyegőt lecserélni nem egy nagy kunszt. Egy teljesen különálló, független, a doboz oldalára felcsavarozott egység. Rendszeresen cserélik is az elemeket és időnként komplett is.

 

A CVR memóriájának az átalakítása már a cucc jelentős megbontásával jár. A mai memó IC-k szinte akármekkora "emlékezetet" megengednének.

A kiszolgáló és táp áramkörök egyszerű sima mechanikában vannak, azokért nem kár. A memóriakártya kerül csak a páncél kapszulába. Annak kell feltétlen megmaradni.

 

Viszont még vannak hagyományos mágneses rögzítők, no azok upgrade-je ilyen mértékben lehetetlen. Új, félvezetőst kell venni.

Előzmény: Surda39 (71366)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71367

:-)))

Előzmény: angyalhentes (71356)
Surda39 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71366
elemes2 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71365

"legyen az emberben annyi önkontroll, hogy ami nem megy, ne erőltesse"

 

5%

Előzmény: taki024 (71364)
taki024 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71364

Tegnap megkaptam :O. Autót szerelni voltam és a műhelyből egy 10 éve nem látott ismerősöm vitt haza - 4 km-re. Anélkül, hogy bármit szóltam volna, azzal ültetett az autójába, hogy: "remélem épségben hazaérünk, és nem félek mellette, mert már ugye 72 éves..." :O  

 

Jót beszélgettünk, s elmondtam a teóriám. Erre a válasza csak annyi volt: " nem a kor számít, az a lényeg hogy legyen az emberben annyi önkontroll, hogy ami nem megy, ne erőltesse..."

Előzmény: Patreides (71352)
taki024 Creative Commons License 2014.05.07 0 0 71363

:-( Nem tűnik öngyilkosságnak. Akár túl is élhette, végül is sima leszállás volt - csak fejjel lefelé. Azt viszont el tudom képzelni, hogy nem is a baleseti traumától, hanem pl. szívinfarktusban halt meg :-( RIP

Előzmény: BJani (71361)
elemes2 Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71362

nyugodjék békében. szépen élt.

Előzmény: BJani (71361)
BJani Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71361

Itt a felvétel a 77 éves bácsi haláláról. :(

http://www.liveleak.com/view?i=8ad_1399263795

Előzmény: RIKA424 (71328)
Töck Jenő Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71360

Ilyen volt Esztergomban a hatvanas évek végén, csak vitorlázóval (R-26S). Hapsikám kimászott a roncsbúl dagadt térdekkel, majd a nagy zajra megjelent anyjátúl megkérdezte: Megjöttem édesanyám, mi van ebédre?

Előzmény: angyalhentes (71354)
sygma Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71359

> Van rá egy húszasom, hogy 65535 láb fölött akartak repülni.

 

Vagy 49 nap után elfelejtették újraindítani a rendszert.

:)

 

-Sygma

Előzmény: angyalhentes (71356)
sygma Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71358

> Megvan mar az elrabolt gep?

 

A gép megvan, csak még senki nem tudja, hogy hol...

 

-Sygma

Előzmény: Anakin a sith (71357)
Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71357

Megvan mar az elrabolt gep?

angyalhentes Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71356

Van rá egy húszasom, hogy 65535 láb fölött akartak repülni.

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (71321)
Patreides Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71355

"Azt mondják, ha saját lábadon hagyod el a gépet, akkor a landolás jó volt"

 

Viszont, ha a saját lábadat hagyod el a gépen...

Előzmény: angyalhentes (71354)
angyalhentes Creative Commons License 2014.05.06 0 0 71354

Azt mondják, ha saját lábadon hagyod el a gépet, akkor a landolás jó volt, de azért ez már határeset.

 

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-27287656

 

Szerencsére csak anyagi kár.

Anakin a sith Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71353

Talan te nem vagy biztonsagos ?? :-))))))

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (71344)
Patreides Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71352

"Fölösleges ilyesmit összehasonlítani"

 

Valóban.

És nem is esett volna szó róla, ha valaki itt nem akarta volna életkorhoz kötni a dolgokat, az egyes egyének egyedileg megvizsgált állapota helyett.

Előzmény: Degeczi (71351)
Degeczi Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71351

Fölösleges ilyesmit összehasonlítani, amikor pontosan nem tudjuk, melyik korosztály mekkora részt vesz ki a forgalomból - de azt mindenki tudja, h a kimondottan idősek ritkán vállalkoznak hosszabb utakra, tehát a tényleges balesetveszély csak egy ismeretlen szorzóval lenne értelmezhető

(ugyanezért hamis a férfi-női baleseti arányok összehasonlítása is, hiszen pont a legtöbb km-t levezető hivatásosak között elvétve akad nő)

 

Az persze nyilvánvaló, h a fiatal, de már magabiztos versenyzőjelöltek nagyobb kockázatot jelentenek - de éppígy azok is, akik nem vesznek tudomást az időskorban alaposan megromlott helyzetfölismerési képességükről.

Előzmény: Patreides (71350)
Patreides Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71350

Kortól független, hogy valaki olyan kunsztot akar bemutatni, ami meghaladja a képességeit, és belehal. Illetve fiatalabb korban valószínűleg gyakoribb.

Az meg, hogy kit kellene kitiltani az utakról... Néha jön egy hír, hogy egy öreg sofőr nem nagyon tudta, hol van, és balesetet okozott az úton. És minden ilyen hírre esik kétszáz olyan, hogy húszéves fittipaldi gyorshajtott, és magával vitt egy szembejövő családot. Tehát kit kellene kitiltani az utakról?

(Amúgy meg... Hány éves volt az a magyar műrepülő, aki legutóbb meghalt? Úgy emlékszem, a szerencsétlen még nem volt 77.)

Előzmény: taki024 (71347)
elemes2 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71349

ezt nehéz így megítélni, sőt, nem is lehet. de nem vagyunk egyformák. ki-ki más értéket hordoz, mástól tart.

Előzmény: XANTIi (71348)
XANTIi Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71348

Tudod mit? Szivesebben halnék meg 88 évesen egy looping közben a ledadogó motor miatt, mint 65 évesen 35 kilóra fogyva elrohadni rákban.

Van aki 45 évesen egy emberi roncs. Szellemileg, testileg. ÖNKONTROLL nélkül.

Más 85 évesen hajkurássza a menyecskéket és vizisíelni viszi a fiatalos 70 éves lyánykát.

 

Minden tiszteletem az elhunyt műrepülő bácsinak az egész életútjáért! Egy igazi PILÓTAként élt és halt meg a közönségéért.

RIP

Előzmény: taki024 (71347)
taki024 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 71347

"Elvegyük minden 30-40 közötti taknyostól a jogosítványt?"

 

:-) Na azért nem, de van ötletem :-) Vezessük be a gépjármű vezetésben is a kapitány, másodpilóta jellegű járművezetést, 2 személlyel. Még a metrón is van (volt) másod metróvezető :-). Mondjuk mindjárt kezdeném azzal, hogy csak anyóssal a jobbosban engedném a fiatalokat buliba menet vezetni :O

Előzmény: Sánta Kutya (SK) (71344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!