Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.04 0 0 8304

 Fizetsz maximum 3000huf-ot ha felrakják Gutmann-ra.Eddig még ezért én soha nem fizettem. Ha valami nem stimmel akkor ugyis kiirja.

Előzmény: Amadeooo (8303)
Amadeooo Creative Commons License 2011.04.03 0 0 8303

Nem igazán tudom, mert ha egyszer túlmelegszik akkor az a (pl. ma is) 2 óra már túl soknak tunik! Ennyi ido alatt már régen túl kéne melegednie, foleg suru városi forgalomban! Ma is tokéletes volt, remélem megoldódik a hiba! Ha továbbra is csinálja akkor el fog kelleni vinnem hibakódolvasásra!

Előzmény: MM. (8302)
MM. Creative Commons License 2011.04.03 0 0 8302

nem lehet hogy túlmelegszik a  váltó? és mikor kicsit leállsz annyi idő alatt már meghül..

ha az elektromos hibát akarod kizárni akkor vidd el hibakódolvasásra

Előzmény: Amadeooo (8301)
Amadeooo Creative Commons License 2011.04.02 0 0 8301

Szevasztok!

 

Nemrég vettem egy automata váltós IV-es Golfot(váltókód: FDH) és egy olyan problémám van, hogy kb. 1 óra folyamatos használat után amikor mondjuk el akarok indulni a lámpáknál elkezdem nyomni neki a gázt és azt hiszem, hogy 2-es és 3-as kozott félgáznál hirtelen olyan, mintha visszadobná a váltót 1-be! Szóval a fordulat ilyankor természetesen rogton felporog 4-5000 kozé és az egyetlen megoldás ilyenkor, hogy félreállok és utána ha újra elindulok akkor, mintha misem tortént volna újra jó a váltó!

Amúgy múlt héten vittem el váltóolaj és szuro cserére és utána jó is volt minden, de aztán kozbejott egy hosszabb városi út(kb. 2 óra a forgalomban) és a vége felé egyszer megint megcsinálta)

Az egyik kulfoldi fórumban olvastam, hogy ha legkozelebb megcsinálja félre kell állni és újra gyújtást adni rá, de nem kell beindítani és ezután lenyomni a gázpedált padlóig 3 mp-ig majd felengedni, visszatekerni a slusszkulcsot és ezzel tulajdonképpen újraprogramozzuk a gázadási modult(vagy valami hasonló). Ezt ma olvastam és azóta még nem volt alkalmam kipróbálni ezt!

 

Nem igazán hiszem, hogy a váltónak komoly problémája lenne egyébként, mert volt rá példa, hogy 2 órát autóztunk vegyesen suru városi forgalomban és autópályán is és a probléma nem jelentkezett és ez még a váltóolaj csere elott volt!

 

Valakinek valami más otlete esetleg?

 

 

jó hír Creative Commons License 2011.04.02 0 0 8300

ja     :-(

Előzmény: Törölt nick (8299)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.30 0 0 8299

Ahhoz szerintem nem kell nagy mühely,hogy egy váltot tökéletesen összerakjanak.Igazábol  egy komoly gyakorlat,tudás és minden alkatrész cseréje ami szükséges.Sajnos sokszor megprobálják az olcsobbbik megoldást választani és annak nincs jó vége.

 Mint ahogy én már egy autószerelönek sem engedem megvenni az alkatrészeket!Majd én megveszem és azt épitsék bele.:) Gates,sachs,febi..... mert képesek a legvacakabbat megrendelni és jó drágán elszámolni.:(

 

Előzmény: jó hír (8298)
jó hír Creative Commons License 2011.03.30 0 0 8298

Na ez az, amit mondsz...gányamunkának hívják, amit itt nagy ívben kerülni kell! Ezek a váltók nagy türelmet, kényelmes,viszonylag nagy műhelyt igényelnek...jól felszerelve. A konyhaasztal már nem elég. A profik ezt tudják.

Előzmény: Törölt nick (8297)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.30 0 0 8297

Az aproságokon is mulik.Valaki drágálta a turbinafelujitást amit a szerelöm ajánlott.Azt elfelejtette az emberke,hogy az árban az is benne van,hogy a turbina lemorzsolodott darabjait teljesen sterilre ki kell takaritani,váltóleszedés.....,hogy tökéletesen müködjön.

 Ezek olyan finom szerkezetek,hogy ha egy javitásnál nem figyel oda a szerelő vagy nincs tapasztalat akkor abbol megint kuka váltó lesz.Sok rossz és negativ tapasztalat után szerencsére én kifogtam azt aki profi ezen a téren.Igaz nem is irtak vagy mondtak rola soha negativ tapasztalatot.

 

Előzmény: jó hír (8296)
jó hír Creative Commons License 2011.03.30 0 0 8296

Tanulságos!

 

Csak húsz éve használok automata váltós gkt, de soha semmi bajom nem volt(a váltóval) Viszont akik mellémülnek, azok mind szörnyülködnek, hogy ilyen hülyeséget hogy lehet elkövetni? az automatával csak baj van! honnan tudod? van? nincs, de mesélték!

 

hát így állunk.Amibe kontár nyúl bele, annak annyi. Sokan nem is értik a komplett működést...

 

szép napot.

Előzmény: b-and-i (8295)
b-and-i Creative Commons License 2011.03.29 0 1 8295

Rövid sztorit szeretnék megosztani, tanulságul.Volvo Xc 90 2004, AW50-55 váltó.

Nem ellenőriztem le itt az embert, aki komplett gyári felújított váltót igért. Ára miatt reálisnak tűnt: 600 000ft. Előleg 300 000ft. Adatokat, váltószámot, cikkszámot kértek.

 

Megyek váltóért: felújított. Gondoltam, jól van, ettől lehet még jó is- bár 800ér gyári volvo van. Ügyfelemnek kellett, autó mielőbb legyen kész. Ami nem stimmelt:

Nem jó cikkszámú váltót adtak- más végáttétel (XC70be való)- nem baj, ettől lehet jó

2. nem jó kábelköteg... grrrr. Régiről áttenni. Fene, csak legyek túl rajta

3. Egy lyuk nincs kifúrva a váltóházon, ami a volvonál igen.. mindegy, rakjuk fel (kiderült, hogy egy saab váltó kuplungharang volt)

4. Turbina csavarok nem stimmelnek- 2.5mm-el kisebb átmérőn vannak... OK, ez már sok, váltót visszük vissza.

 

Aki mindezt intézte: KARABA ZOLTÁN 06-30/584-0946. 

Kérjük vissza a pénzt, akkor legyen gyári.Küldött a váltó importőréhez: Katona Jácint 06-70/591-2323 PÉNZT NEM ADNAK VISSZA!!! Kutya rúgja meg, akkor újítsárok fel a saját váltóját. Félve, de belementünk. Váltót megkaptuk, küllemre ok. Beépítés után:

5 percig van minden sebesség, utána eltűnik. Fél óra állás után megint ugyanez. Váltó le, vissza. 

 

Szétszedték és megállapították, hogy szerelési hibát követtünk el felrakás során- turbina nem volt a helyén. Ezért megcsinálja még most az egyszer, de innentől semmi gari! Fajin. Így kell hárítani- 10 éve rakunk fel ilyen váltókat, nem hibáztunk. 

 

Váltót visszakaptuk, azon melegében vittük "A" váltószerelőhöz, Papp Tomihoz. Nem volt hiábavaló az óvatosságunk: szeleptestet nem cseréltek (kb 200e ft tétel), olajszűrőt nem cseréltek!!!! 8e ft! Törött lamellasor egyike... Szeleptestben szelep korrodált, berohadva.. alapvető durva hibák.

 

Még egy közepes összeg az újabb váltószerelésért.

 

Váltó be, megint szar. Papp Tamás kérte az egész autót- szétszedte. Sajna a turbinát nem cseréltük ki, ami az előző váltóház homokfúvása után nem pucoltak ki, az pedig a normális váltót ismét hazavágta. Egy lamellasor, másik turbina, tisztítás. Ezért a plusz dolgokért a Tamás viszont semmit nem kért! MEg voltam döbbenve.. 

 

Így lett vége 1 hónapos kinlódásunknak. 

 

Tanulság: neten utánanézni mindenkinek!

SENKINEK NEM AJÁNLOM KARABA ZOLTÁN -T ÉS KATONA JÁCINT- OT. Hacsak nem lehúzni akarja valaki. 

Nem értem, ilyen hozzáállás mellett hogyan lehet munkája ilyen embereknek. 

 

Volvo javítással kapcsolatban általános szerelő színten állok rendelkezésetekre..

 

Korrekt munkát mindenkinek!

b-and-i Creative Commons License 2011.03.29 0 0 8294

Pont ott volt váltás.. Lehet 4 és 5 is valóban.. 

Ha bizonytalan vagy alvászám alapján meg tudom nézni..

Előzmény: fodorb (8288)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.27 0 0 8293

 Elöször érdeködd meg,hogy kell cserélni a DSG-n az oljat es utána szerintem egyedül is menni fog.Nálam pl két mezei szerelő nem tudta,hogy szintezni kell.:)Miután behányt a vátó utána mutattta  váltószerelő,hogy hol a szintezője.

06209529091 Szolniki Robert  A véleménye szerint a 6 sebességes DSG a legjobb automata ami birja a strapát csak a vezérlés szokott tönkremenni benne. Nyugodtan hivd fel és kérdezd meg az olajcserét miként szakszerű.

 Sajnos én nem tudom.

Előzmény: Jeg129 (8292)
Jeg129 Creative Commons License 2011.03.26 0 0 8292

sziasztok,

olyat kérdeznék, hogy 6 sebességes dsg váltóban olajcserét meg lehet oldani háznál, vagy kell hozzá vmi spéci cucc.Külföldön élek, van egy szerelő ismerősöm, de nem tudom, hogy találkozott-e már ezzel a váltóval.Szervíz díjat szívesen spórolnék, szóval ha van megoldás érdekelne:)

fodorb Creative Commons License 2011.03.21 0 0 8291

A Ford Focusban milyen automata váltó van 2000 környékéről ?

 

C20NE Creative Commons License 2011.03.18 0 0 8290

Illetve lehet AW55-50SE is, ha 5 sebességes...

Előzmény: C20NE (8289)
C20NE Creative Commons License 2011.03.18 0 0 8289

Aisin-Warner AW50-42LE ( Japán )

Előzmény: fodorb (8288)
fodorb Creative Commons License 2011.03.17 0 0 8288

A Volvo S 40 alatt milyen váltó dolgozik ?

ZF vagy GM ? 2000 környékén

 

schwarz01 Creative Commons License 2011.03.13 0 0 8287

Már tudod a választ:))))))) . A GM és a ZF mint Makó-Jeruzsálemhez. (a ZF javára). "idővel a BMW nél is rájöttek" idővel......

Előzmény: fodorb (8285)
MultiT5 Creative Commons License 2011.03.12 0 0 8286

Sziasztok!

A Lexus váltójáról mi a tapasztalatotok? Konkrétan az RX300-é érdekelne. Köszönöm, előre is.

fodorb Creative Commons License 2011.03.09 0 0 8285

A GM Automata váltókról mi a vélemény, tudom, hogy a BMW 530D alatt alul van méretezve, ezen kivül, idővel  a BMW nél is rájöttek, és visszatértek a ZF hez.

 

Pl:a Chewrolette ( korábbi Daewoo) gépei alatt hogy teljesít ?

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8284

Nem gallo!Az mellett,hogy nem olyan finom mint egy ZF azért ugy dolgozik ahogy éppen akarom. Ha menni akarok akkor azonnal visszadolgozik akár kettőt is és mondhatni nagyon gyorsan.

Előzmény: gallo (8283)
gallo Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8283

 "mert ugy vát ahogy én gondolkozom"

 

Khm. Ez most dícséret volt? :)

Előzmény: Törölt nick (8281)
fodorb Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8282

Hát igen, logikus amit mondasz.

 

A BMW ből, az E39 es van elérhető áron ami tetszik is, de őszintén szólva BP-i használatra minden téren túl nagy.

Nem tervezek vele európán át tartó utazásokat.

Hiába tetszik maga az autó azt beismerem, hogy nem éppen a tipikus városi jármű.

Meg aztán elég sokat kell rá fizetni.

 

Ideális lehetne a 3 as sorozat (E46) ha nem lenne annyira túlárazva.

 

Az astrához is láttam bontot váltót többet is többféle áron is, ugyhogy ki tudja akár még szerencséje is lehet az embernek.

Mindenesetre ha így megy fel a benzin ára lehet, hogy a végén semmiet sem veszek.

 

Igen, kéziből rengeteg van Frodból is meg Opelból is, nem tudom miért nem automatával rendellték öket, mert mindegyikhez lehetett a lezdetektől.

A mondeo esetében akciózot, és talán akciózik a Ford, miszerint nem kell felárat perkálni az automatáért, persze nem a legelső mondeonál, bár abbóé is akad autómata.

 

 

 

 

 

Előzmény: MM. (8280)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8281

 Megint viszzakanyordnék a JF506E tiptronic-hoz.Biztos szeret engem az autóm mert ugy vát ahogy én gondolkozom.:):)Van amikor 60-nál már 5-be kapcsol de van amikor ott 3-ban van.Ahogy megyek ugy vált.Ha meg én akarom akkor kitolom a kart és én váltok.

 A régi generáciosak azért szerintem sokkal butábbak.

MM. Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8280

Én meg ugy vagyok vele hogy csak olyan automatát vennék, amihez tudok venni elérhető áron csereváltót. Tudom rizikós a használt. De másik az hogy egy felujított váltóra is alig adnak garanciát, és többször is olvashattunk már meghibásodásról...

A ford 15 éves automataváltói tuti bukók, ford klub-on rá lehet kérdezni.

Én a BMW ZF ről tudok nyilatkozni, szerintem jól teljesít ilyen idősen (18 év), akitől vásároltam pesten használta gond nélkül. És ha beüt a krach akkor is 50ért lehet vásárolni egy másikat, szereléssel, olajjal együtt egy 100asból kijön a művelet.

Olyan autót érdemes venni, amiből annó nagyon sok automatát vásároltak. BMW, MERCEDES,...

opel, ford,... ezek főleg kézi váltósan voltak elérhetőek igy nehez hozzá keríteni cseredarabot.

 

Előzmény: schwarz01 (8279)
schwarz01 Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8279

Üdv. aszem őszinte szeretnék lenni...   ....én biztosan nem vennék 15-20éves autót automata váltóval AKKOR HA így állnék anyagilag. Mert ezután szokott jönni a népítélet: "ráköltöm a gatyámat is" fejezete.... Megvenném ezeket a tipusokat nosztalgiázni hétvégeken kocsikázni de nem a való világ mai bpesti forgatagában gyomrozni. Amúgy nagy Merci párti vagyok azt vennék, most is azt hajtok(igaz nem automata) dolgozok vele (3év 400ezer KM!)! Most volt szerviz 1millióba került.....   ...szóval ezekben az idő/kilóméter miatt (szerintem) bármi megadhatja magát főleg ha még automata is. Aztán ott fogod nézni(bánni), hogy mit vettél meg mert ezekhez sem olcsó még az alkatrész. Ha meg bontottat vennél hol fogsz tartani talán ugyanott. mindezek után nagyon kényelmes az automata csakhát a kényelmet meg kell fizetni: megveszed minimum olaj+szűrőcsere 40ezer aztán ha valami gixer van 5x ennyi. Bár tulaja 1x sem voltam 4 sebességes automatának de akik használják azt mondják jól birja. Egy audi A6om van(Anitám kérésére) automata váltóval ez sem egy életbiztositás de szereti nagyon, a zsé meg megvan az esetleges javitására. szerintem Te is úgy vegyél automatát ha baja van ott legyen a zsebedben a pénz a javítására. Minőségre az Audi, Bmw, Mercedes, körülbelül egy kategória a Peugeot, Opel, Ford, az meg egy másik és itt nem a váltójukat értem kifejezetten(alkatrészárban is olcsóbbak). Úgy olvastam a fórumon ,hogy az Audi zf váltója 50után "közvetlenre kapcsol" amit nem tudok hogy tényleg így lenne-e? Sikeres vásárt, bár talán lehetetlen magyarba 1 jót ezekből kifogni. 

Előzmény: fodorb (8278)
fodorb Creative Commons License 2011.03.08 0 0 8278

Én elsősórban városban járnék, lévén, hogy itt Bpen lakom, meg dolgozom.

 

Amiket néztem eddig a neten kocsikat, egyedül a BMW nem volt 5 seb az automatája.

A többinek négy, a 124 es mercinek is 4 van, egyes típusokhoz lehetett ugyan 5 gangosat rendelni, de csillagászati volt az ára, és eleve kevés van belőle, nagyon kevés, így a 124 esből ha a mellett döntök, akkor egész biztosan 4 gangos változat lesz, ahhoz legalább kapni bontott váltót, igaz nem tudom mennyiért, még nem néztem utána.

 

Az egyszerűbb autókban meg eleve 4 gangos az automata, aminek a legfelső áttétele legtöbbször a manuális 5 ösének a közelében van.

 

A BMW váltója finom gyorsítás mellett 90 körül váltja el az 5 iket, és 100 körül lockup ol, már amelyiknek a váltója olyan, ekkor ténylehesen összeköti csúszás mentesen, hogy ezzel mennyit takarít meg nem tudom, de még 1 el több dolog, ami beszarhat benne.

 

Amiket felsoroltam kocsikat azok vannak megközelítőleg egy árszinten úgy is mondhatnám, hogy azok vannak elérhető közelségben.

Ide értve még az E39 est is.

Váltó szempontjából úgy tudom, hogy a bontott leginkábba  bmw hez fordul elő, de láttam tegnap a neten 60 000 ért astrához is, még szerencse, hogy az összes Astra g be egyfajta váltó van.

 

Hogy a Peugeot milyen váltóval dolgozik nem tudom, valakinek info ja róla ?

 

Kezdetben én is úgy voltam vele, hogy nekem aztán 5 gangos kell, mett, hogy ....

De rájöttem, hogy amikor az adott kocsit legyártótták, akkor az amivel adták azzal volt jó, nyilván a fejlesztők olyan váltót illesztettek a motorra ami megfelel az adott kocsinak.

 

Olvastam aztán olyat is, hogy az 5 gangos az takarékosabb, a 4 gangos cserébe strapabírobb.

 

Az egész kérdés úgy merült fel bennem, hogy a váltó szempontjából melyik a legjobb, vagyis, melyik váltó képviseli a legmagasabb megbizhatüsági szintet, tudo, hogy a BMW ZF váltóval, bár más autó is használhat ZF váltót.

De melyikek ezek ?

 

Ha arról van infotok, hogy a Ford ban, Opel Astrában, VW-ben , Peugeot- ban milyem váltó dolgozik, és milyen nemzetiségű váltó talán abból is le lehet valamit vonni.

 

 

norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8277

Tévedsz :)

 

Ha a végáttétel ugyanaz, akkor mindegy, hogy 4-ben vagy 5-ben megy az autó 130-at, ugyanannyit forog.

Csak annyival jobb, ha több sebesség van a köztes áttételek elosztására, hogy dinamikusabban lehet menni vele (egy bizonyos fokig), mivel állandóan a nyomatékosabb tartományban tartható a motor fordulatszáma...

 

Remélem érthetően írtam le :)))

Előzmény: Sandi22 (8276)
Sandi22 Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8276

De gondolom ha több fokozat van akkor alacsonyabb fordulaton üzemel és pályán mondjuk 130-nál nem 3000 forog hanem csak 2700-et ami már alacsonyabb zajszint, pl. meg valószinűleg fogyasztásban is jobb.

Vagy tévedek?

Előzmény: MM. (8269)
MM. Creative Commons License 2011.03.07 0 0 8275

ez a dízelre is igaz, szívó változatba.

Előzmény: Törölt nick (8274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!