A kereskedő/eladó köteles helytállni mindig.
Ezért simán lehet, hogy a német/osztrák eladású cuccért a magyar boltos/szerviz nem áll helyt.
Mivel NINCS közük egymáshoz.
Az azonos márkájú cucc árusítása nem jelent semmit.
A több kereskedőt/országot érintő háttér szerviz hálózatot a gyártó/euimportőr szokta megszervezni, ha úgy dönt.
A FUXTEC kaszának a jelek szerint nincs ilyen háttér szervezte.
Mert a gyártó nem szervezett ilyet a kereskedői mögé.
És vélhetően nincs (még) EUimportőr sem aki ilyet csinálna...
Jelenleg, úgy tűnik minden forgalmazó maga hozza be és így csak azért felel amit ő ad el.
----------
Van ugye két dolog...
1.
A szavatosság >> MÁR az eladáskor REJTETT hibája volt és KÉSŐBB emiatt romlik el.
A fűkaszák esetén (10000 Ft ár fölött) az EU-ban 2 év szavatosság terheli a kereskedőt/eladót.
Amiből az első 6 hónapban a kereskedő/eladó CSAK akkor mentesül a helyállási kötelezettség (javítás/csere/pénzvissza) alól,
HA BIZONYÍTJA egy tőle FÜGGETLEN és AKKREDITÁLT laborral vagy igazságügyi szakértővel, hogy a hiba oka nem gyári eredetű,
hanem szakszerűtlen használat vagy rongálás.
A kereskedő saját bevizsgálása, szerviz jegyzőkönyv, stb. sőt egy nem akkreditált labor jegyzőkönyve csak vicc!
Semmit nem ér a bíróság előtt... azaz a vevőt nem igazán lehet elhajtani, nincs rá mód egy tudatos vevő esetén.
Vagyis az első 6 hónapban a kereskedő nem tud mást tenni, mint javít/cserél/pénztvisszaad.
Kivéve: ha NYILVÁNVALÓ rongálás, vagy hibás használat ténye ! és ezt a vevő is belátja.
Vita esetén a bíróság dönt.
A 6 hónap lejárta után viszont már vevő dolga annak bizonyítása, hogy a hiba oka gyári eredetű.
A szavatosságot kizárni nem lehet.
A szavatossági igény mellett a bizonyított kár megtérítése is kérhető.
(mivel ugye nem szerződés szerinti azaz eleve >> hibás teljesítés történt az eladó részéről)
A fűkasza estén (és általában is, pár kivétellel) a kereskedő/eladó az eladás helyén köteles helytállni.
Nem küldheti el pl. a távoli szervizbe a vevőt a boltja helyett ... ha az a boltba viszi vissza a cuccot
Köteles a boltban átvenni a cuccot és jegyzőkönyvezni!! az igényt.
2.
A garancia/jótállás >> a kereskedő/eladó ÖNKÉNT kijelenti, hogy
"vegye meg nyugodtan tőelm a cuccot, mert ez egy annyira remek cucc, hogy
egész BIZTOSAN nem fog elromlani xxxxx ideig, de ha mégis akkor ÉN amjd
SZÓ NÉLKÜL javítom, cserélem/pénzatdokvissza... szóval bízzon bennem, vegyen tőlem.
Kivéve, ha NYILVÁNVALÓAN szándékos rongálás vagy szakszerűtlen használat történt."
Vita esetén a bíróság dönt.
Garanciát visszavonni nem lehet.
Garanciás igény esetén kártérítés nem kérhető.
A garanciát is a kereskedő/eladó boltjában lehet érvényesíteni alapban.
Fűkaszára NINCS kötelező garancia előírva!!!! az EU-ban.
Csak önkéntes vállalás lehetséges...
----------
A dugulás tipikusan se nem szavatossági se nem garanciás kérdés.
Az fizetős javítás szinte biztosan, mert szakszerűtlen használat az oka 99%.
(öreg, ócska benzin)