Csak nemtom hogy lehet jó minőségű égőket találni. Autórádióba tettem ilyeneket. Az eredeti 4 évet bírt, amit vettem, azt meg 3-4 hónaponként cseréltem :(
Mindazonáltal,hogy minden rendben van sok múlik a beállításon is .Sajnos ebből a szempontból a Xantia nem egyszerű,de be lehet állítani és onnantól kezdve meg kell lennie mind a 4 szintnek.
Olyan kicsi égőket raktam bele és kivettem az eredetiket. A foglalatból kivettem az égőket és a foglalat tartóira forrasztottam a vezetékeket az égőktől. Egy kis mechanikai tartást adtam neki raganyós pisztollyal... De inkább párhuzamosan kötöttem őket, így jobb a fénye :P
Most értem el odáig, ahol írod hogy 8 kis égőt tettél bele. :) Ezek a kb. 5-6mm-es apró égők? Gondolom sorba kötötted őket, és az eredeti 2 12V 1,2W-os égőket kivetted. Jól tippelek?
nekem úgy perselyt esztergáltak a szintszabályzó rudazat végén levő szerkezetbe, ami a szintszabályzóhoz csatlakozik, mert abban is lötyögtek már kicsit a tengelyek, valamint új hardy műanyagokat kapott ugyanott.
Nos a szintszabályzók belül ki lettek mosva,szűrő stb. rendben,új olaj. Valószínűleg akkor nekem is a mechanikai kopások okozhatják. A rendszer tiszta és van rajtuk kenőanyag,szorulni nem szorulhat. Én is érdekesnek találtam volna ha gyári hiba,ha jól tudom több mint egy millió xantia készült :-)
Persze hogy nem gyári hiba. Szintszabályzó, vezérlő és állító rendszeren belül van a gond. Kopások, elállítódás stb. Mindenből egy pici és ez a jelenség. Nekem is ilyen volt amikor megvettem. Akkor sikerült belőni mindent. Sszintszab szelepet is cseréltem. Most megint van amikor nem áll meg terepnél. A műanyag "kutyacsontokat" ki kell cserélnem, mert azok már kopottak. Ugyanezeknél minden forgáspont legyen olajozott, mert szoruló vezérléssel ugyancsak nem lehet pontos.
Korábban már többször szó volt a terepfokozat használhatatlanságáról. Én legutóbb azt írtam,hogy az egyik szervízben azt mondták gyári hiba és nem javítható.Azóta sem találtam senkit aki magyarázatot adott volna,hogy miért teszi fel egyből szervízállásba. Mondtak különféle dolgokat de én már sok mindent kipróbáltam és több szerelőnél jártam.Most írtam a Citroen Hungáriának,hátha választ kapok. Ezt írták:
"Nem tudom, hogy melyik Hivatalos Márkaszervizben járt, de ez a probléma nem gyári hiba, javítható. Mellékelten küldöm Önnek a szervizeink listáját."
Ha esetleg a rejtéjes problámára rátalált valaki kérem értsítsen,köszike!
Nem kurblisat mondtam (szerintem s2-ben nem is volt olyan), hanem nem automatát.:) Azaz addig mozog, míg a gombot nyomod. Pedig az akkor feszült. Tud ilyet a sínben összehordott kosz miatt is.
Itten arra célzoztam, hogy nem érdemes. Az új, 85-ös és 90-es projektorok nem férnek be, a kisebbek meg nem jobbak, mint a jó gyári lámpák. Szal vagy az lesz a vége, hogy vakít, vagy meg nem világít jobban sok munka árán.
tcaoe! Tényleg nem világít jól, nem elég éles a vetítési képe, ami az előző (régebbi 97') autómnál jó volt. De ha már gondolkodom a cserén, akkor lehetőleg valami jobbat szeretnék :) Az ablak nem karcos. A fényről, annak tulajdonságairól van némi fogalmam 8 év Tungsram márkakereskedés vezetőjeként ;)
tcaoe! Nem leépíteni akarom a gépet :) Nem csinálok belőle kurblisat. Nem tudom mitöl törött el, mert nem szorul sehol sem, nem akartam lerángatni a befagyott ablakot sem, ráadásul úgy pattant ki belőle a bowden, hogy menetközben lepett meg felhúzott ablaknál.
Xenon lámpa valóban nem volt xantiában, nem kínait akarok beletenni, nem vagyok ostoba :) De semmi képpen nem akarom csupán izzó cserével "xenonosítani" az autót. Xenonhoz való lámpatestet szeretnék beépíteni, de nemtudom melyik autóé lenne hozzá ideális. És úgy tűnik, más sem tudja. Ezért szeretnék egy bontottat, akár töröttet is, hogy tanulmányozhassam a felépítését, mert akkor könnyebben keresgélhetek, avagy mondhatok le róla teljesen. De mindenek előtt látni szeretném a lehetőségeket!