Ezért szerintem elegendő ha a "felhívás keringőre" tárgyakat nem hagyjuk szem előtt, és lehetőleg nem a parkoló leg elhagyatottabb részén tesszük le hosszabb időre a járgányt. Meg hát bízni kell abban is hogy miért pont az enyémet lopnák el
Nem értek veled egyet. A SII kategóriájú autókat igenis jó eséllyel meg lehet védeni a lopástól.
Ellophatatlan autó nincs. Ezért szerintem elegendő ha a "felhívás keringőre" tárgyakat nem hagyjuk szem előtt, és lehetőleg nem a parkoló leg elhagyatottabb részén tesszük le hosszabb időre a járgányt. Meg hát bízni kell abban is hogy miért pont az enyémet lopnák el, törnék le a tükrét, húznák meg az oldalát.
Én mondjuk szerencsére biztonságos környéken lakom. Pár éve volt hogy a kapubejáróm előtt hagyott astra anyósoldali ablaka feltűnően páramentes volt a többihez képest, amikor észrevettem hogy nem is húztam fel az ablakot. Sem a cédéjátszóm, sem a teli parkolópézes pohárkám nem tűnt el.
Egyszer meg az asszony kismotorja aludt kint a garázs előtt, tükrén a sisakkal. Mázlinkra az is megmaradt.
A tolvajok nagy része nem rezel be egy ilyen műholdas cucctól.
Bizonyára vannak tolvajok, akik semmitől sem riadnak meg, ezeket nyilván pont ugyan úgy nem érdeklik az egyéb védelmi megoldások sem. Azt az egyet vedd figyelembe, hogy az általam ismert távfelügyeleti rendszer (ebből írtam annó a szakdolgozatom) nem egy GPS alapú helymeghatározás + GSM adatkommunikáció, az autóba épített eszköz indításgátló is egyben, ami lényegében semmiben sem különbözik a többi megoldástól, a védelem kiegészítő eleme a távfelügyelet.
Ha pedig minden tolvaj blokkolóval rohangálna, akkor nem lenne valós riasztási esemény ezeknél a cégeknél, nem fognának el tolvajokat (szakmabeliként tudom hogyan működik a rádiófrekvenciás adatátvitel, nem vitatom amit csináltatok).
Hangsúlyozom, nem vagyok érdekelt egyik ilyen cégben sem, az általam említettet is név nélkül tettem, mindössze vitatkoznék azzal, hogy minden elriasztja a tolvajt, csak ezek a megoldások nem...
Nem akarom ezt a csontot tovább csócsálni, az biztos, hogy ettől a cégtől egyet loptak el, de akkor is befutott a riasztás.
Mindössze annyi volt az információ, hogy ennél a megoldásnál is (a védelmen túl) valószínűleg az elrettentés ereje ami javítja statisztikát,és az az egy autó is bizonyítja, hogy meg lehet próbálni, és sikerülhet is, hiába az indításgátló és a diszpécserszolgálat. Ez viszont igaz bármelyik védelemre, de ezt te is tudod.
Stevie-w: kíváncsiságból megkérdeztem (1000%-ig megbízható forrás), hogy egy évtizedes tapasztalattal rendelkező cég felügyelete alatt álló autók közül mennyit loptak el, ami műholdas helymeghatározóval (természetesen ezeknek része a kiegészítő indításgátló) és diszpécser szolgálattal van/volt védve. A válasz gyakorlatilag 0, egyetlen autó sajnos áldozatul esett, de ott viszont a diszpécser hibázott, nem jól kezelte a riasztást. Természetesen ma már nem dolgozik a cégnél.
Amikor az Autó2-ben megjelent a "lopásunk" sztorija, több cég is megkeresett, hogy ne rontsam a hitelüket, tőlük egyetlen autót sem loptak el még így, helyesbítést követelnek, jogi síkra terelik az ügyet, stb.
A szerkesztőség minden alkalommal azzal válaszolt, hogy a helyesbítési közlemény publikálása előtt inkognitótesztet végzünk egy általuk védett gépjárművön a cikkben leírt eszközökkel, és annak az eredményét akár pozitív, akár negatív, mindenképp közzétesszük.
Erre az ajánlatra felettébb érdekes válaszok születtek. A lényeg: minden cég visszakozott ezerrel ;-)
Sziasztok.Szeretnék hozzáértöktöl kérdezni olyat,hogy van jelentösége a motorkodban a kötöjel utánni résznek K4M-..... Motort nézek a scenicembe ami 2003 1,6 16v.Van ilyen motor 1999-ben is aminek K4M a kodja csak a vége más.Köszönöm a hozzászolásokat.
Stevie-w: kíváncsiságból megkérdeztem (1000%-ig megbízható forrás), hogy egy évtizedes tapasztalattal rendelkező cég felügyelete alatt álló autók közül mennyit loptak el, ami műholdas helymeghatározóval (természetesen ezeknek része a kiegészítő indításgátló) és diszpécser szolgálattal van/volt védve. A válasz gyakorlatilag 0, egyetlen autó sajnos áldozatul esett, de ott viszont a diszpécser hibázott, nem jól kezelte a riasztást. Természetesen ma már nem dolgozik a cégnél.
Annyit viszont hozátett az illető aki ennél a cégnél dolgozik, hogy egyrészt alapvetően itt is jelentős tényező az elriasztó hatása a védelemnek (pl. utastérből látható PIN pad), tehát inkább olyan autót választ a tolvaj, ami másképp van védve, másrészt ha nem csak GSM kommunikációval kommunikál az autó (más adatátviteli csatorna), akkor lényegében meg van duplázva a védelem, ezáltal dupla a lebukás rizikója is, ismételten védtelenebb autót keresnek inkább.
Refero Bt. Város: 8900. Zalaegerszeg. Utca: Nekeresdi utca 3. 8056. Telefon: 06 92 350-272. Fax: 06 92 510-024. Mobil: GPS: 46.862 - 16.8529. Itt legyárják és be is fűzik a dobozba! postázni is lehet.
Köszönöm, megpróbáltam sajnos ott sem tudtak segíteni. Ha valaki tudna valami jó tippet, vagy ötletet örömmel venném.(Grand Scenic jobboldali kézifék kötél, kompletten.)
Azért a hüyleség határtalan, egyszer kint hagytam a ház előtt a Marutimat, a jobb egyen egy pénztárcával és benne láthatóan 35.000 forinttal, mindezt valamikor 97-98 körül egy hétre amig sielni voltam. Senki nem nyúlt hozzá, ami persze II ker külső részén télen, amikor nincs lomtalanítás nem meglepő. Ugyan ezt az autót 2 évvel késöbb el akarták lopni akkor a X kerületből. Viszont 0 védelem mellett sem sikerült neki, merthogy kizárólag azért áltam meg ott, mivel kifogyott a tankból a benya:-) szóval elvitték a kesztyűtartóból a Red bullt és a kazettás adaptert a magnóból (a magnó nem volt benne, annyi eszem volt éjjel amikor megállt csak annyi nem hogy rájöjjek a tank üres).
Ha nincs szétberhelve a gyújtáskapcsoló, rá se jövök, hogy megpróbálták ellopni (a Marutit bármi kinyitotta a biciklizárkulcstól a csavarhúzóig)...
Szóval a legjobb védelem, ha többe kerül a benya, mint amennyi a kocsi értéke:-))
Ha visszaolvasol láthatod, hogy magam is a kellő alaposság és körültekintés híve vagyok, az én autóm sem csak úgy áll az utca sötét oldalán. Az enyém sem védtelen, de ettől még nem dugom őrzött parkolóba 10 perc sétára. Védem a -számomra- ésszerűség határain belül.
Viszont el kell keserítenelek, hogy valószínűleg az én autóm lesz az áldozat ha te több mindent raksz a tiedbe. A helyzet az, hogy ha szín, évjárat, motor, stb. alapján a tiedre van megrendelés, akkorazt fogják elvinni, egy másik NEM OLYAN autó valahol máshol akár nyitva is lehet, kártyával az ülésen.
Sok sok évvel ezelőtt egyszer nyitva maradt a Clio 4 napig a ház előtt (vidéken voltunk), benne maradt minden, hozzá se nyúltak, pedig "csak" gyerekülés, babakocsi + az autó részei (pl légzsák) volt benne, mint érték. éppen nem volt semmire sem megrendelés.
Szóval tegyél meg mindent amitől jól alszol és remélem nem lesz baj sosem...
Egész egyszerűen nem vagyok hajlandó rettegésben élni
Szerintem nem kell rettegésbem élni, csak a logikus határok közt fel kell készülni a megfelelően, és akkor remélhetőleg pont nem kell rettegni reggelente, hogy az autó ott van-e a helyén vagy nincs.
Az igaz, a szabad kéz egy nagyon jó és kényelmes dolog, de én kértem egy ajánlatott az Autólopás tópikból:
és az szerint a védelmi rendszer kezelése, nem egy vészes dolog, és ráadásúl megmarad a kényelem is.
Egyébként pont akkor fogsz rettegésben élni, ha nem teszel semmit.
De ez nekem jó, :-) mert akkor valószinűleg a te autód lesz az áldozat nem az enyém, amibe én kellő dolgot szereltetek, és megvédem hogy ne tudják elvinni, mint egy védtelen autót.
Nekem is ebből a fajtából van. Korábban nekem is ezt produkálta. Méghozzá úgy ,hogy két akksit cserélgettem, de mind2 lemerült.
Töltés ok, nem szív semmi és mégis. Volt amikor hónapokig jó volt, majd naponta lemerült. Az egyik akku egy aprócska rönó akksi volt, azt kimérték és rendben volt, aztán mégis meghalt. Végül egy nagyobb jobb akksi volt a megoldás. A pontos típus most nem jut eszembe, de ha kell megnézem.