Keresés

Részletes keresés

Poltam Creative Commons License 2009.05.30 0 0 2403

T. Moderátor úr!

Arra szeretném kérni,hogy a topik megnyitása óta küldött hozzászólásaimat,amelyekhez képet is csatoltam, szíveskedjék törölni,hiszen úgy gondolom,hogy sok nem általam készített képet jogtalanul raktam föl a topikba.

Ezúton is elnézést kérek,amiért erre nem voltam tekintettel! Azóta történt egy nicknév váltás, azon hozzászólásokat,amelyeket töröltettni szeretnék "v43 1167" nicknév alatt kaptak helyet.

Köszönettel:

Poltam

BCmot Creative Commons License 2009.05.26 0 0 2402
Ma van pontossan a 30. évfordulója, hogy elhaladt, az utolsó vonat a Fertőszentmiklós-Celldömölk vonalon. Kár érte még ennyi év távlatából is!!!
BCmot Creative Commons License 2009.05.10 0 0 2401
Nick állomásról keresek fotókat még a szép időkből (79 elött). Nem tud valaki ilyesmit?
M44 409 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2400

SM 41-52 1963-ban készült 644-es gyári számon. 1993-ban selejtezték, Szczecini honállomású volt.

Elkérhetem a képeket? Mail public.:)

Előzmény: Soldato (2394)
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2399
Mindig az új. vagy a jó kocsit törik össze. 
Előzmény: pancserzoli (2396)
hkv Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2398
A Ganz cég által a Észak-déli Holland Vasúttársaságnak /NZHT/ 1923-ban szállított 1435mm nyomtávú A 501 pályaszámú villamos motorkocs
Előzmény: dud996 (2375)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2397
Nem, jelezném, hogy én tévedtem, a 412-es kocsi felújítása-újjáépítése szerepel a linkemben, azt néztem be működő kocsinak: bocs!
Előzmény: Törölt nick (2383)
pancserzoli Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2396
Azért egy 1924-ben gyártott villamosnak 1924-ben karamboloznia eléggé gáz.

Lehet, hogy nem volt világos, hogy új szereplő van a színen?:)
Előzmény: gumidani (2392)
drdoktor Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2395
köszönöm a felhomályosításokat!
Soldato Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2394
Lomtalanításkor került elő egy irodából ez a két fotó:
V43 1227 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2393
Nem tudom, a forrásom a Ganz-Hunslet című kiadvány, annak is az 59-60. oldalai. Nem emlékszem, hogy pontos darabszám évszámmal volt-e benne, de ha elvetődöm a Szabó Ervin Könyvtárba (amire vizsgaidőszakban van esély), belekukkantok a könyvbe.
Előzmény: pancserzoli (2390)
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2392
A villamos - vasút találkozóról annyit tudok, hogy Leiden közelében 1924.VI.24-én történt. A mellékelt hálózati térképen (ami persze 24 évvel későbbi) több találkozási lehetőség is látszik. Mintha közös vonalrész is lenne....
Előzmény: pancserzoli (2391)
pancserzoli Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2391
Amennyire én tudom, ez a baleset egy szintbeni kereszteződésben következett be, azért nem látjuk a felsővezetéket, mert a villamosvágány a hátunk mögött van, szegényeket eddig tolta a gőzmozdony.

Tudni kell, hogy a Budapester-ek nem városi villamosok voltak, hanem városköziek, Haarlem, Leiden környékén. LRT-nek csak azért nem mondanánk őket, mert hát 30-36 tonna volt egy kocsi.






A másik balesetről van egy másik kép is:

Előzmény: drdoktor (2386)
pancserzoli Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2390
Olyan sok talán nem volt. Amennyire én látom, 9+9 db Grosse Boedapester, és 11 db Kleine Boedapester készült 1924-ben.

A Grosse Boedapester:
"A holland NZH villamostársaság, a "kék villamos" a Leiden - Haag - Scheveningen vonalra 1924-ben szerezte be a középejáratos pótkocsis szerelvényeket. A "Budapester" becenevű kocsik az 1960-as évek elejéig szolgálták a sűrű városhálózatú térséget. A négytengelyes villamosok igen nehezek voltak - a motorkocsi mintegy 36.6 t - talán ennek köszönhetően viszont kiválóan futottak. A normálnyomtávú szerelvények (A401-409 + B401-412) mellett 1000 mm-es nyomtávú változat is készült (A451-459 + B451-466), azonban míg az előbbiek 1200V egyenárammal működtek, az utóbbiak hálózati feszültésge csak 600V volt, így a motorkocsik két áramszedőt kaptak. A B412 pótkocsi helyreállítva az NZH Haarelmi múzeumában található. Mivel hosszú éveken át forgóvázaitól megfosztva víkendházként használták, a restaurálás egyik fő feladata azok újragyártása volt, amire a Ganz-Mávag vállalkozott."

A Kleine Boedapester:
"A 400-as sorozatú "Budapester"-ek mellett az NZH részére kissebb és kiseeb teljesítményű változatban is készültek azokhoz nagyon hasonló szerelvények (A501-511 + B501-515), melyek a "Kleine Budapester" becenevet kapták. Még a kisebb változat motorkocsija is 30 tonnát nyomott. Később rendkívül hasonló, de ívesen záródó homlokfalukról felismerhető szerelvények is megjelentek (A512-516 + B516-521), azonban holland eredetük miatt ezeket nem nevezhetjük "Budapester"-nek. Az 1940-es évek végén a pótkocsikat vezetőfülkével látták el, és a 400-as sorozatú szerelvényekhez használták vezérlőkocsiként."

Előzmény: V43 1227 (2379)
RhB Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2389
Olyanról már hallottál, hogy rakomány? Esetleg vontatva is vihették...
Előzmény: drdoktor (2388)
drdoktor Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2388
igen, balesetnek látszik, na de villamosok hogyan keveredtek a nagyvasútra??
meg felsővezetéket se látok.
Előzmény: EKM-765 (2387)
EKM-765 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2387
Inkább baleset.
Előzmény: drdoktor (2386)
drdoktor Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2386
az első képről van valami infó, hogy keveredtek a gőzösök közé, vagy ez valami bontó?
a sinen levő gőzös mintha gőzben állna.
Előzmény: gumidani (2384)
jázminapja Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2385
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2384
Strapálták őket.
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2383
Őő, én úgy tudom van, egy holland lapon találtam, annak a csapágyfedelén is mintha GANZos felirat lett volna. Megnézem, hátha megvan még a linkem.
Előzmény: gumidani (2381)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2382
Van, megőrzött működő példányuk!
Előzmény: division by zero (2380)
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2381

Nincs. Haarlemben van egy múzeumban kiállítva a B 412. Ez a legnagyobb kép, amit kívülről sikerült róla készíteni.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A forgóváza "utángyártott", mivel pályafutásának egy szakaszában hétvégi házként szerepelt.

Előzmény: division by zero (2380)
division by zero Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2380
Van ebből még működő?
V43 1227 Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2379
A helyiek hamar megszerették, és Budapesternek, azaz Budapestinek keresztelték el. Ha minden igaz, az 1920-as években a Ganz összesen 70 darab 1000, illetve 1435 mm nyomtávú motor- és pótkocsit szállított az Észak-Déli Holland Vasúttársaság részére.
Előzmény: gumidani (2377)
P.stephenson Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2378

Hamsterdam, nem? :-)

 

P.s

Előzmény: division by zero (2376)
gumidani Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2377

NZHTM (Noord - Zuid Hollandische Tramweg Mattschappij) villamoskocsinak készül lenni.

Ilyen volt belülről.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt meg egy teljes szerelvény 1955-ben.

Előzmény: dud996 (2375)
division by zero Creative Commons License 2009.05.07 0 0 2376
Külföldre gyártott Ganz cucc, kilencven valahányas Vasúthistória évkönyvben írnak róla, majd megnézem otthon, ha addig nem írja be valaki a pontos adatokat.
Előzmény: dud996 (2375)
dud996 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 2375
Ő meg miféle jószág?
Előzmény: hkv (2374)
hkv Creative Commons License 2009.05.06 0 0 2374

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!